بهترین تبلت گرافیکی

زمان مطالعه مطلب: 8 دقیقه

با استفاده از بهترین تبلت گرافیکی به راحتی می توانید آثار هنری دیجیتالی زیبایی را طراحی کنید. تبلت های گرافیکی برای طیف وسیعی از کاربران اعم از ویرایشگران عکس دیجیتال و هنرمندان گرفته تا انیماتورها، معماران و مهندسان ابزاری مفید است. مدل های مختلفی از تبلت گرافیکی در بازار موجود است، برخی از آنها دارای نمایشگر لمسی با قابلیت پشتیبانی از قلم هستند و برخی نیز فقط یک صفحه لمسی دارند و برای استفاده باید آن را به لپ تاپ وصل کنید.

وجود مدل های متعدد و همچنین تنوع در قیمت تبلت گرافیکی ممکن است انتخاب را دشوار کند و شما نتوانید به درستی آنچه را که می خواهید انتخاب کنید. اما نگران نباشید در ادامه هر آنچه که برای انتخاب بهترین تبلت گرافیکی لازم باشد را به شما خواهیم گفت و همچنین با معرفی 7 تا از بهترین مدل ها به شما کمک می کنیم تا به درستی محصول خود را انتخاب کنید.

راهنمای خرید تبلت مناسب برای طراحی

خرید بدون آگاهی تبلت گرافیکی ممکن است شما را به سمت یک انتخاب نادرست ببرد. اگر برای اولین بار نسبت به خرید آیپد یا تبلت طراحی اقدام کنید بدون شک با انبوهی از مدل های مختلف روبه رو خواهید شد که ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. برای حل این مشکل در این مقاله هر آنچه که برای خرید و انتخاب بهترین تبلت طراحی باید در نظر داشته باشید را به شما خواهیم گفت و در ادامه انواع تبلت گرافیکی و بهترین مدل ها را معرفی خواهیم.

بهترین تبلت گرافیکی

اندازه نمایشگر مناسب برای تبلت گرافیکی

اولین موردی که قبل از خرید تبلت گرافیکی باید در نظر داشته باشید اندازه و رزولوشن صفحه نمایش است. یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت این امکان را برای شما فراهم می کند تا بدون بزرگنمایی تمامی جزئیات را ببینید و تسلط کامل بر طراحی را داشته باشید. البته باید در نظر داشته باشید که صفحه نمایش بزرگ ممکن است قابلیت حمل را دشوار کند، تبلت 12 اینچی در این مورد می تواند انتخاب خوبی باشد.

وضوح صفحه نمایش

هر چقدر وضوح صفحه نمایش بالاتر باشد جزئیات بیشتری را دریافت خواهید کرد. اگر به تازگی می خواهید طراحی دیجیتال را شروع کنید و یا طراحی های ساده انجام می دهید جزئیات زیاد مهم نیست و یک تبلت ساده و ارزان قیمت برای شما مناسب است. اما اگر مشغول طراحی مدل و یا نقاشی های واقع گرایانه هستید، تهیه یک تبلت با وضوح بالا همچون ایپد پرو ۲۰۲۲ می تواند گزینه بهتری باشد.

میزان حساسیت به فشار

میزان حساسیت بیشتر صفحه نمایش به فشار می تواند در کیفیت طراحی تاثیر گذار باشد. بسیاری از تبلت های گرافیکی مدرن دارای حساسیت فشار هستند و تشخیص می دهد که در هنگام طراحی چه میزان فشار روی صفحه وارد می شود. تبلت های ارزان قیمت از میزان حساسیت کمتری برخوردار هستند و حتی ممکن است در برخی مدل ها این ویژگی اصلا وجود نداشته باشد بنابراین اگر مشغول طراحی گرافیکی هستید و جزئیات برای شما مهم است، تبلت های ارزان قیمت اصلا انتخاب درستی نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تبلت های طراحی پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین تبلت قلم دار را مطالعه فرمایید.

طول عمر باتری

بهترین تبلت برای کارهای گرافیکی باید قابلیت شارژدهی بالاتری داشته باشد. ممکن است بخواهید تبلت را همراه خود بیرون ببرید که در این صورت باید برای چندین ساعت از اتصال برق دور باشید، بنابراین داشتن یک تبلت گرافیکی با طول عمر باتری بیشتر می تواند به استفاده بهینه تر به شما کمک بیشتر بکند.

قابلیت اتصال

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام انتخاب تبلت مناسب طراحی در نظر داشته باشید گزینه های اتصال است. بهترین تبلت گرافیکی باید حداقل یک پورت USB داشته باشد و همچنین از قابلیت اتصال بیسم بلوتوث و یا WIFI نیز پشتیبانی کند.

انواع تبلت های گرافیکی

برای انتخاب بهترین تبلت گرافیکی باید انواع مدل های آن را نیز بشناسید. به طور کلی سه نوع تبلت طراحی در بازار موجود است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و برای استفاده خاصی طراحی شده اند. در ادامه این سه مدل را بررسی می کنیم و به شما خواهیم گفت کدام مدل برای چه کاری مناسب است.

انواع تبلت های گرافیکی

تبلت قلمی، بدون نمایشگر و ارزان قیمت

تبلت قلمی، یک تبلت گرافیکی معمولی است که صفحه نمایش ندارد و برای استفاده باید آن را به لپ تاپ وصل کنید. این مدل ساده ترین نوع تبلت های طراحی است که استفاده از آن نیازمند کمی دقت است و باید میان دست و چشم هماهنگی ایجاد شود، البته بعد از مدتی استفاده می توانید به آسانی این هماهنگی را ایجاد کنید. قیمت تبلت قلمی بسیار ارزان است به همین دلیل بسیاری از طراحان دیجیتال با این تبلت شروع می کنند و حتی برخی کاربران حرفه ای همچنان این مدل را به سایر تبلت های طراحی ترجیح می دهند.

تبلت طراحی با صفحه نمایش

این تبلت بر خلاف مدل قبلی دارای یک صفحه نمایش داخلی است که از قلم لمسی پشتیبانی می کند. قیمت تبلت طراحی نمایشگر دار به اندازه آن و همچنین وضوح و دقت رنگ صفحه نمایش بستگی دارد اما در کل از تبلت قلمی گرانتر است. طراحی در این تبلت به دلیل داشتن نمایشگر بسیار جذاب است و بیشتر توسط هنرمندان متوسط و حرفه ای استفاده می شود، اما برخی از هنرمندان به این دلیل که استفاده طولانی مدت باعث گرفتگی عضلات می شود از آن پرهیز می کنند.

تبلت گرافیکی حرفه ای

تبلت گرافیکی حرفه ای مناسب طراحان حرفه ای است. دو مدل قبلی می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند اما برای استفاده باید به لپ تاپ وصل شوند که این می تواند حمل و استفاده را دشوار کند. تبلت گرافیکی حرفه ای در واقع یک محصول چند منطوره است و برای طراحی نیازی به اتصال لپ تاپ ندارد، بنابراین هنرمندانی که به همیشه در حرکت هستند بهتر است به سراغ این مدل بروند. مدل های زیادی از تبلت گرافیکی حرفه ای از برندهای مختلف در بازار موجود است که در میان آنها اپل، سامسونگ، مایکروسافت و لنوو بهترین مارک تبلت گرافیکی شناخته می شوند، در ادامه بهترین مدل ها را معرفی خواهیم کرد.

Xencelabs Pen Tablet Medium Bundle، بهترین تبلت قلمی برای طراحی

Xencelabs Pen Tablet Medium Bundle، بهترین تبلت قلمی برای طراحی

Xencelabs Pen Tablet Medium Bundle یک تبلت قلمی بدون نمایشگر با عملکرد بالا برای طراحی دیجیتالی. Xencelabs Pen Tablet یکی از بهترین تبلت های گرافیکی 2022 است که با ایجاد تعادل بهینه بین قدرت، طراحی، قابلیت حمل و قیمت یک محصول عالی را در اختیار شما قرار می دهد. تبلت گرافیکی Xencelabs Pen Tablet در اندازه ای 13 اینچ فضای مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد، لبه پایین تبلت نیز با طراحی منحنی نه تنها جلوه زیبایی به آن بخشیده بلکه راحتی کار را برای شما تضمین می کند.

  • ابعاد محیط کاری : 262.4 × 147.4 میلی متر
  • پورت اتصال : USB-C
  • قابلیت اتصال بی سیم
  • قلم بدون باتری
  • میزان حساسیت به فشار قلم : 8192 levels

iPad Pro 12.9 2022، بهترین تبلت گرافیکی اپل

iPad Pro 12.9 2022، بهترین تبلت گرافیکی اپل

اگر می خواهید بهترین تبلت برای طراحی دیجیتال با صفحه نمایش داشته باشید، تنها انتخاب iPad Pro 12.9 2022 است. آیپد پرو 2022 جدیدترین تبلت اپل است که به پردازنده قدرتمند M2 مجهز شده و دارای یک صفحه نمایش mini-LED XDR است که با پشتیبانی از نسل جدید قلم اپل عملکرد بسیار روانی را برای نقاشی و یا یادداشت برداری ایجاد می کند. ipad Pro 2022 یک تبلت همه جانبه است که نه تنها برای طراحی بلکه برای کارهای دیگر همچون وب گردی، تماشای فیلم و عکس، عکاسی و بسیاری از کارهای روزانه دیگر نیز می توانید از آن استفاده کنید.

  • ابعاد محیط کاری : 7.74 × 10.32 اینچ
  • رزولوشن : 2732 × 2048
  • پورت اتصال : USB Type-C 4
  • قابلیت اتصال بی سیم
  • پشتیبانی از نسل دوم قلم اپل
  • میزان حساسیت به فشار قلم : مشخص نشده

Galaxy Tab S8 Ultra، بهترین تبلت گرافیکی سامسونگ

Galaxy Tab S8 Ultra، بهترین تبلت گرافیکی سامسونگ

تبلت سامسونگ Galaxy Tab S8 Ultra دارای صفحه نمایش 14.6 اینچ Super AMOLED است و قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen سامسونگ را نیز دارد. مدل پایه گلکسی S8 اولترا با 8 گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی 128 گیگابایت هیچ گونه محدودیتی را ایجاد نمی کند و برای کسانی که به دنبال یک تبلت گرافیکی حرفه ای اندرویدی با صفحه نمایش بزرگ هستند بهترین گزینه است. اگر بودجه بیشتری در اختیار دارید می توانید مدل بالاتر آن که دارای 512 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم است را تهیه کنید و بهترین تبلت سامسونگ برای خود داشته باشید.

  • ابعاد : 5.5 × 208.6 × 326.4 میلی متر
  • رزولوشن : 2960 × 1848
  • پورت اتصال : USB Type-C
  • قابلیت اتصال بی سیم
  • پشتیبانی از قلم S Pen سامسون
  • میزان حساسیت به فشار قلم : 4096 levels

Apple iPad Air 2022، تبلت گرافیکی با نمایشگر عالی

Apple iPad Air 2022، تبلت گرافیکی با نمایشگر عالی

iPad Air 2022 آخرین نسل از تبلت های سری Air اپل است که با صفحه نمایش 10.9 اینچ و پردازنده M1 عرضه می شود. صفحه نمایش این تبلت از یک پنل IPS LCD با ابعاد 1640 × 2360 بهره می برد که با حداکثر میزان روشنایی 500 نیت نمایشی واضح و روشن را تضمین می کند. چیزی که iPad Air 2022 را به بهترین تبلت قلم دار برای طراحی تبدیل کرده در واقع پشتیبانی از نسل دوم قلم اپل است که در کنار نمایشگر فوق العاده تجربه طراحی دیجیتال بسیار روان و طبیعی را به کاربر می دهد. اگر می خواهید بهترین تبلت مناسب با کسب و کار خود را تهیه کنید پیشنهاد می کنیم قبل از خرید مقاله راهنمای خرید تبلت را با دقت مطالعه کنید.

  • ابعاد محیط کاری : 7 × 9.74 اینچ
  • رزولوشن : 1640 × 2350
  • پورت اتصال : USB Type-C
  • قابلیت اتصال بی سیم
  • پشتیبانی از نسل دوم قلم اپل
  • میزان حساسیت به فشار قلم : مشخص نشده (بستگی به نوع قلم استفاده)

Microsoft Surface Pro 8، بهترین سرفیس برای طراحی دیجیتال

Microsoft Surface Pro 8، بهترین سرفیس برای طراحی دیجیتال

مایکروسافت سرفیس پرو 8 با پردازنده نسل یازدهم core i5 اینتل، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ssd جایگزینی مناسب برای آیپد است. اگر می خواهید عملکردی مشابه با آیپد آیر داشته باشید اما با محیط ویندوز بیشتر حال می کنید، سرفیس پرو 8 بهترین گزینه است. صفحه نمایش 13 اینچ 3K از مهمترین ویژگی های این تبلت به شمار می رود که با نرخ رفرش 120 هرتز یک نمایشگر فوق العاده نرم و روان را ایجاد کرده است تا با استفاده از قلم مخصوص سرفیس بتوانید تجربه استفاده در بهترین تبلت طراحی را کسب کنید.

  • ابعاد محیط کاری : 7.5 × 11.25 اینچ
  • رزولوشن : 2000 × 3000
  • پورت اتصال : USB-C
  • قابلیت اتصال بی سیم
  • پشتیبانی از نسل مخصوص سرفیس
  • میزان حساسیت به فشار قلم : 4096 levels

XP-Pen Deco MW، یک تبلت قلمی عالی با قیمت مناسب

XP-Pen Deco MW، یک تبلت قلمی عالی با قیمت مناسب

XP-Pen Deco MW یکی دیگر از تبلت های گرافیکی بدون نمایشگر است که می تواند گزینه خوبی برای هنرمندان تازه کار باشد. این تبلت در اندازه متوسطی طراحی شده که فضای کاری مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد و استفاده بسیار آسانی دارد، بنابراین اگر به تازگی شروع به کار کرده اید و می خواهید بهترین تبلت برای کار گرافیکی با طراحی جمع و جور و قیمت مناسب داشته باشید این مدل بهترین گزینه برای شما است.

  • ابعاد محیط کاری : 8 × 5 اینچ
  • رزولوشن : 2000 × 3000
  • پورت اتصال : USB
  • قابلیت اتصال بی سیم
  • سیستم عامل پشتیبانی : ویندوز، macOS
  • میزان حساسیت به فشار قلم : 8192 levels

XP-Pen Artist 10، بهترین قلم نوری برای طراحی دیجیتال

XP-Pen Artist 10، بهترین قلم نوری برای طراحی دیجیتال

XP-Pen Artist 10 با صفحه نمایش 10.1 اینچ FULL HD بهترین تبلت قلمی برای کاربران تازه کار است. این تبلت طراحی جمع و جوری دارد که به آسانی می توانید آن را خود حمل کنید، صفحه نمایش آن نیز دارای روشنایی بی نظیر است که به راحتی در محیط بیرون با آن طراحی کنید. نمایشگر 10.1 اینچی XP-Pen Artist 10 ممکن است برای برخی کوچک به نظر برسد اما با توجه به اینکه از میزان حساسیت به قلم خوبی برخوردار است می تواند این کاستی را جبران کند.

  • اندازه : 13 × 174 × 229 میلی متر
  • ابعاد محیط کاری : 127 × 225 میلی متر
  • رزولوشن صفحه : 1920 × 1080
  • پورت اتصال : USB-C (دو پورت)
  • دارای 6 دکمه قابل تنظیم
  • میزان حساسیت به فشار قلم : 8192 levels
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

1 دیدگاه در “بهترین تبلت گرافیکی

سلام وقت بخیر واسه طراحی لباس سامسونگ میشه خرید،برای برنامه ایلاستور؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *