راهنمای خرید تبلت

زمان مطالعه مطلب: 7 دقیقه

یک تبلت خوب می تواند همانند لپ تاپ عمل کند و یا از آن به عنوان تلفن همراه برای تماس صوتی استفاده کنید. اکثر کاربران یک گوشی هوشمند و لپ تاپ برای استفاده های روزانه خود دارند، اما اگر یک گجت با صفحه نمایشی بزرگ تر از گوشی موبایل و کارایی لپ تاپ داشته باشند می توانند کارهای خود را بهتر انجام دهند. اما تبلت مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در هنگام خرید تبلت چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم تا محصول مناسب برای استفاده بهینه تهیه کنیم.
خرید تبلت جدید به دلیل وجود گزینه های زیادی که در پیش رو دارید ممکن است کمی دشوار باشد، به همین دلیل ما در اینجا قصد داریم با ارائه راهنمای خرید تبلت به شما کمک کنیم تا محصول متناسب با کارایی خود انتخاب کنید. در این مقاله به نکاتی که در هنگام خرید تبلت باید مدنظر داشته باشید مانند نوع و اندازه صفحه نمایش، سیستم عامل، ویژگی و قابلیت های تبلت، عمر باتری، سخت افزار و از همه مهمتر بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید خواهیم پرداخت. بنابراین اگر قصد خرید تبلت جدید دارید و در انتخاب آن دچار سردرگمی شده اید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را با دقت مطالعه کنید و نکاتی که ارائه داده شده را به یاد داشته باشید تا در هنگام خرید بتوانید تبلت مناسب با خواسته و کسب و کار خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید تبلت

برای خرید تبلت چقدر هزینه کنیم؟

هر چقدر هزینه کنید به همان اندازه نیز امکانات دریافت خواهید کرد. به همین دلیل اولین موردی که در راهنمای خرید تبلت به آن می پردازیم بودجه است و در واقع شما باید در نظر داشته باشید که برای تهیه یک تبلت عالی و کاربردی چقدر می توانید هزینه کنید. برخلاف گذشته که برای داشتن یک تبلت خوب مجبور به پرداخت هزینه زیاد بودید، در چند سال اخیر به دلیل رقابت بیشتر بین تولید کنندگان همچون سامسونگ، آمازون، لنوو، مدل های زیادی با برپسب قیمت متفاوت در بازار موجود است و شما انتخاب بهتری خواهید داشت به طوری که با قیمت زیر 200 دلار و حتی 100 دلار نیز می توانید یک محصول با عملکرد مناسب برای کسب و کار خود را تهیه کنید.

از این نظر که مدل های زیادی از تبلت سامسونگ با رنج قیمت متفاوت در بازار موجود است بنابراین سامسونگ می تواند انتخاب خوبی برای کاربران اندروید باشد و اگر قصد خرید تبلت ارزان قیمت را دارید، مدل های میانرده سامسونگ گزینه مناسبی برای شما است. اما اگر می خواهید بیشتر هزینه کنید انتخاب متفاوتی خواهید داشت و اینبار خرید تبلت سامسونگ رده بالا و پرچم دار می تواند انتخاب درست تری باشد، همچنین اگر دوست دارید می توانید آیپد را انتخاب کنید که پایه قیمت آن تقریبا از 329 دلار شروع می شود.

برای خرید تبلت چقدر هزینه کنیم؟

بهترین اندازه برای صفحه نمایش تبلت

دیگر موردی که در راهنمای خرید تبلت باید مورد بحث قرار گیرد، نوع و اندازه صفحه نمایش تبلت است. صفحه نمایش رابط اصلی تبلت است و در واقع اندازه تبلت را تعیین می کند، به همین دلیل نیز پیشنهاد می شود که در هنگام خرید تبلت اندازه، زاویه دید، وضوح و روشنایی صفحه نمایش را در نظر بگیرید. اگر از تبلت برای تماشای فیلم و عکس استفاده می کنید وضوح و کیفیت صفحه نمایش نقش مهمی در انتخاب آن دارد، همچنین اگر در فضای باز از تبلت استفاده می کنید باید تبلتی با میزان روشنایی بالا را تهیه کنید تا محتوا راحت تر دیده شود.

علاوه بر وضوح و میزان روشنایی، اندازه صفحه نمایش نیز در این مورد مهم است و باید نسبت به نوع استفاده کاربر انتخاب شود. به عنوان مثال اگر از تبلت در بیرون از خانه زیاد استفاده می کنید، مدلی با صفحه نمایش کوچک انتخاب کنید و اگر هدف شما از خرید تبلت صرفاً تماشای فیلم است در این صورت نمایشگر با اندازه کوچک نمی تواند جوابگوی شما باشد. مدل هایی از آیپد در اندازه های مختلف در فروشگاه آترین کالا موجود است که گستردگی انتخاب را ایجاد می کند و شما می توانید با توجه به مدل های موجود و بسته به نوع استفاده خود نسبت به خرید آیپد اقدام کنبد.

بهترین اندازه برای صفحه نمایش تبلت

سیستم عامل مناسب برای تبلت

انتخاب نوع سیستم عامل نیز از دیگر تصمیمات مهمی است که باید در هنگام خرید تبلت گرفته شود. دو سیستم عامل اندروید و iPadOS پر طرفدارترین سیستم عامل های بازار تبلت ها هستند که iPadOS به صورت اختصاصی برای آیپد در نظر گرفته شده و سیستم عامل Android نیز بیشتر تبلت های موجود در بازار را شامل می شود. امروزه تبلت های ویندوزی نیز تولید می شوند که هر روز شاهد ورود مدل های بیشتری از آنها به بازار تبلت هستیم و دلیل محبوبیت روزافزون آن نیز پشتیبانی از برنامه های ویندوز است، اگر قصد خرید تبلت ویندوزی را دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد آنها کسب کنید پیشنهاد می کنیم قبل از خرید مقاله بهترین تبلت ویندوزی را با دقت مطالعه کنید.

علاوه براین تبلت های هیبریدی نیز در بازار موجود هستند که از دو سیستم عامل یعنی ویندوز و اندروید پشتیبانی می کنند. این نوع تبلت ها که به لپ تاپ های تبدیل شونده نیز شناخته می شوند امکان استفاده هم به صورت لپ تاپ و هم به صورت تبلت را دارند، علاوه براین قابلیت حمل آسان تری دارند و به عنوان لپ تاپ بهترین استفاده را می توانند در محیط بیرون داشته باشند.

سیستم عامل مناسب برای تبلت

کدام تبلت ها از صفحه کلید پشتیبانی می کنند؟

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید تبلت بیشتر کاربران به آن توجه می کنند قابلیت اتصال و پشتیبانی از لوازم جانبی است. اگر می خواهید از تبلت به عنوان لپ تاپ برای تایپ و کارهای دیگر استفاده کنید، بدون شک به یک صفحه کلید نیاز خواهید داشت که در این صورت قابلیت پشتیبانی تبلت از صفحه کلید برای شما اهمیت زیادی خواهد داشت. در این مورد می توانید تبلت های مایکروسافت سرفیس و همچنین آیپد را انتخاب کنید و همچنین سری S سامسونگ همچون Galaxy Tab S6 و یا نسخه های بالاتر نیز که از کیبورد مخصوص سامسونگ پشتیبانی می کنند می توانند گزینه انتخابی شما باشند.

اگر تبلت را برای کارهای گرافیکی و طراحی تهیه می کنید علاوه بر کیبورد به یک قلم با کیفیت نیز نیاز خواهید داشت که اپل با ارائه Apple Pen این امکان را برای کاربران ایجاد کرده که به راحتی بتوانند از آن برای طراحی و نوشتن بر روی صفحه تبلت استفاده کنند. علاوه بر اپل، تولید کنندگان دیگری همچون سامسونگ، هواوی و شیائومی نیز تبلت هایی با پشتیبانی از قلم را تولید می کنند که برای کاربران اندروید مناسب است و شما می توانید بهترین مدل های موجود در بازار را در مقاله بهترین تبلت های قلم دار مشاهده کنید.

کدام تبلت ها از صفحه کلید پشتیبانی می کنند؟

انتخاب تبلت سیم کارت خور

در راهنمای خرید تبلت موضوعی همچون گزینه های اتصال و شبکه از مواردی است که حتما باید به آن پرداخته شود. دو نوع اتصال در تبلت ها وجود دارد و در واقع با دو روش WIFI و cellular می توانید تبلت را به اینترنت وصل کنید که تمامی تبلت های موجود در بازار از اتصال WIFI پشتیبانی می کنند. تولید کنندگان تبلت همچون اپل، سامسونگ، مایکروسافت و لنوو مدل های سلولار را نیز تولید می کنند که دارای یک اسلات برای نصب سیم کارت هستند و قابلیت اتصال به شبکه موبایل و همچنین برقراری تماس تلفنی را دارند. مدل های زیادی از تبلت های سیم کارت خور در بازار موجود است که در اندازه های مختلفی توسط برندهای معروف تولید شده اند و شما می توانید با مراجعه و مطالعه مقاله بهترین تبلت سیم کارت خور مدل های برتر موجود در بازار را مشاهده کنید.

بهترین تبلت سیم کارت خور

طول عمر باتری چقدر است؟

تبلت به دلیل قابل حمل بودن نیاز به باتری بادوامی دارد تا در بیرون از خانه و برای مدت زمان بیشتری به شما خدمات ارائه دهد. بنابراین در هنگام خرید تبلت باید به ظرفیت و طول عمر باتری نیز توجه داشته باشید و اینکه آیا می تواند شارژ مورد نیاز برای مدت زمان مورد انتظار را به شما ارائه می دهد یا نه. اگر با تبلت زیاد کار می کنید و طول عمر باتری برای شما مهم است پیشنهاد ما به شما خرید آیپد پرو 2021 است که در حال حاظر جزو بهترین تبلت های موجود در بازار از نظر باتری است، در میان تبلت های اندرویدی نیز Galaxy Tab S8 انتخاب مناسبی خواهد بود.

طول عمر باتری چقدر است؟

فضای ذخیره سازی مناسب برای تبلت

از آن جایی که بیشتر تبلت ها به عنوان دستگاه های سرگرم کننده چند منظوره به فروش می رسند باید فضای مناسب برای ذخبره سازی فایل های بارگذاری شده و فضا برای نصب بازی های را داشته باشند. بنابراین در هنگام خرید تبلت باید به این نکته نیز توجه کنید و بسته به میزان فایل هایی که برای ذخیره سازی نیاز دارید تبلتی با فضای مورد نیاز تهیه کنید. به عنوان مثال در صورتی که از تبلت برای گیم استفاده می کنید باید حافظه ذخیره سازی زیادی برای نصب بازی ها داشته باشد و همچنین کاربرانی که با فایل های چند رسانه ای با کیفیت بالا سر و کار دارند تبلتی با فضای ذخیره سازی کم نمی تواند جوابگوی نیاز آنها باشد.

با این تفاسیر، حالا تبلت را از کجا بخریم؟

در مقاله راهنمای خرید تبلت هر آنچه که باید در هنگام خرید در نظر داشته باشیم پرداخته ایم و همچنین به اینکه تبلت مناسب کار ما باید چه ویژگی هایی داشته باشد که با در نظر گرفتن آنها می توانید بهترین تبلت را برای خود انتخاب کنید. فروشگاه اینترنتی آترین کالا مدل های زیادی از تبلت در برندهای مختلف و با ویژگی های متفاوتی را عرضه می کند که شما می توانید با مقایسه مشخصات و قیمت مدل های موجود بهترین محصول را متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *