بهترین مک بوک برای برنامه نویسی؛ بررسی کامل

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

بهترین مک بوک برای برنامه نویسی کدام است؟ بسیاری از برنامه نویسان و توسعه دهندگان، مک بوک را به دلیل طراحی زیبا، عملکرد قدرتمند و ادغام یکپارچه سخت افزار و نرم افزار انتخاب می کنند. اما امروزه تعداد زیادی مک بوک، از لب تاپ استوک اپل گرفته تا مدل های جدید با پردازنده M3 در بازار موجود است که همه آنها می توانند یک انتخاب خوب باشند. به طور کلی می توان گفت که هر لپ‌تاپ فعلی اپل، می‌تواند به راحتی نیازهای بیشتر برنامه‌نویسان را برطرف کند، اما هنگام انتخاب مک بوک مناسب باید به چند نکته توجه کرد.

انتخاب بهترین مورد برای شما به سوالات مربوط به اندازه، قابلیت حمل، بودجه و کارهای دیگری که ممکن است بخواهید با دستگاه انجام دهید بستگی دارد که همه آنها را در زیر تجزیه و تحلیل می کنیم. همچنین در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا مک بوک برای برنامه نویسی مناسب است و چند تا از بهترین لپ تاپ های اپل موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد.

بهترین مک بوک برای برنامه نویسی

چرا مک بوک برای برنامه نویسی مناسب است

قبل از اینکه به معرفی بهترین مک بوک برای برنامه نویسی بپردازیم ابتدا لازم است جواب این سوال که ایا مک بوک برای برنامه نویسی مناسب است را بدهیم. برنامه نویسان همیشه به دنبال لپ تاپی با قدرت پردازشی بالا، قابل اطمینان، طراحی زیبا و با دوام هستند که حتی یک لپ تاپ استوک اپل پرو نیز تمامی این ویژگی ها را دارد، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که مک بوک را به انتخابی ایدئال برای برنامه نویسان تبدیل می کند.

پردازنده قدرتمند دلیل برای مناسب بودن مک بوک برای برنامه نویسی

اپل تا قبل از سال 2020 مک بوک های خود را مبتنی بر پردازنده های اینتل طراحی می کرد اما از آن به بعد پردازنده سیلیکونی خود را معرفی کرد که جهش قابل توجهی در عملکرد صورت گرفت. پردازنده های اختصاصی M1 تنها یک بهبودی برای مدل های اینتل به حساب می آمدن اما با معرفی پردازنده های M2 – M2 Pro – M2 Max و یا مدل های جدید M3 یک انقلاب در مک بوک های اپل صورت گرفت.

بنابراین اگر قصد خرید مک بوک استوک را دارید باید متذکر شویم که پردازنده های سیلیکونی عملکرد بهتر و سریع تری نسبت به پردازنده های اینتل دارند. بنابراین به نوع پردازنده نیز باید توجه کنید و اگر پردازنده اینتل را انتخاب می کنید به دلیل به صرفه بودن محصولات اچ پی نسبت به اپل، خرید لپ تاپ استوک hp را پیشنهاد می کنیم.

پردازنده قدرتمند مک بوک

تعامل بین سخت افزار و نرم افزار در مک بوک

یکی دیگر از دلایل انتخاب مک بوک برای برنامه نویسی داشتن تعامل عالی بیت سخت افزار و نرم افزار است. مک بوک های جدید اپل تعادل کاملی بین سخت افزار و نرم افزار برقرار می کنند، اما این چه ربطی به برنامه نویسی دارد؟ از آنجا که macOS مبتنی بر یونیکس است، برای کسانی که از لینوکس مهاجرت می کنند نسبت به دستگاه های ویندوزی آسان تر است.

علاوه براین macOS به صورت انحصاری توسط اپل استفاده می شود که پایداری، امنیت و کارایی را تضمین می کند. همچنین شامل خط فرمان قدرتمندی مانند Terminal است که می تواند برای برنامه نویسان جذاب باشد.

خرید کار کرده لپ تاپ هیبریدی با بهترین قیمت در فروشگاه آترین کالا

تعامل بین سخت افزار و نرم افزار در مک بوک

صفحه نمایش با کیفیت مک بوک

یکی دیگر از جنبه های مثبت مک بوک برای برنامه نویسان صفحه نمایش با کیفیت بالای آن است. برنامه نویسان و توسعه دهندگان معمولا ساعت ها به نمایشگر خیره می شوند، به همین دلیل باید لپ تاپی با صفحه نمایش با کیفیت بالا نیاز دارند. خوشبختانه مک بوک های اپل از نظر صفحه نمایش نیز برتری داشته و به لطف بهره گیری از نمایشگرهای Retina، نمایش فوق العاده با کیفیتی را ارائه می دهند که باعث می شود برنامه نویسی با مک بوک آسان باشد.

صفحه نمایش با کیفیت مک بوک

داشتن عمر باتری طولانی، مهم ترین ویژگی مک بوک

هیچ لپ تاپی از نظر عمر باتری توانایی رقابت با مک بوک سیلیکونی را ندارد. پردازنده های سیلیکونی نه تنها قدرت پردازشی خوبی دارند، بلکه انرژی را نیز به خوبی مدیریت می کنند و باعث کاهش مصرف انرژی و در نتیجه افزایش طول عمر باتری می شود. عمر باتری طولانی مک بوک برای برنامه نویسی در کنار قابلیت حمل آن، یک مزیت خوب به شمار می رود و به شما امکان می دهد بدون نیاز به شارژ مجدد، ساعت ها کد نویسی کنید.

گفتنی است تبلت های اپل نیز مانند مک بوک، دارای عمر باتری طولانی هستند و اگر در پی تهیه تبلت هستید می توانید با خرید ipad اپل در کنار مک بوک بهترین عملکرد را کسب کنید.

رم و حافظه ذخیره سازی کافی برای برنامه نویسی

8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای کد نویسی اولیه کافی است و مدل 8 گیگابایتی مک بوک ایر m1 برای برنامه نویسی می تواند انتخاب مناسبی باشد. اما اگر عملکرد روان تری را می خواهید باید حافظه بیشتری را انتخاب کنید و به سراغ مدل هایی با رم بالاتر و یا مک بوک پرو بروید.

اگر می خواهید در مورد آیفون نات اکتیو بیشتر بدانید مقاله گوشی نات اکتیو یعنی چی را مطالعه کنید.

بهترین مک بوک برای برنامه نویسی

تا اینجا چند تا از مزیت های مک بوک را معرفی کردیم و با توجه به ویژگی های مثبتی که دارد می توان گفت برنامه نویسی با مک بوک می تواند بسیار جذاب باشد. اگر باز هم این سوال که آیا برای برنامه نویسی مک بهتر است یا ویندوز باید متذکر شویم که مک بوک سازگاری بیشتری با زبان های برنامه نویسی دارد و همچنین امنیت محیط macOS بیشتر است.

در ادامه چند مدل از بهترین مک بوک برای برنامه نویسی را به شما معرفی می کنیم که می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

بهترین مک بوک برای برنامه نویسی

نکاتی که باید قبل از خرید مک بوک برای برنامه نویسی در نظر بگیرید

  • مک بوک ها می توانند گران باشند، بنابراین قبل از خرید باید بودجه خود را تعیین کنید.
  • نوع زبان برنامه نویسی که با آن کار می کنید بر نوع مک بوکی که نیاز دارید تأثیر می گذارد.
  • اگر قصد دارید مک بوک خود را به طور مکرر جابجا کنید، مک بوک ایر انتخاب بهتری است اما اگر پردازش قوی و عملکرد سریع را می خواهید مک بوک پرو انتخاب ایدئال تری خواهد بود.
  • در نظر داشته باشید که انتخاب بهترین مک بوک برای برنامه نویسی به نیازها و بودجه شما بستگی دارد و بهترین انتخاب مدل است که بتواند نیازها و بودجه شما را برآورده کند.
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *