بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

زمان مطالعه مطلب: 11 دقیقه

داشتن یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی تنها چیزی است که یک برنامه نویس حرفه ای به آن نیاز دارد. قبل از هر چیزی باید در نظر داشته باشید که شما نمی توانید یک لپ تاپ تهیه کنید که فقط مختص برنامه نویسی باشد، بلکه با هر لپ تاپی می توانید کدنویسی انجام دهید. یک لپ تاپ معمولی شاید بتواند نیاز یک مبتدی را بر طرف کند اما اگر می خواهید حرفه ای عمل کنید به مدل قویتری نیاز دارید، مخصوصا برای برنامه نویسی بازی و یا موبایل که مراحل کامپایل کردن کدها سخت تر بوده و به سخت افزار قدرتمندی برای این کار نیاز دارید.

در واقع داشتن بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی می تواند به شما کمک کند سریع تر به نتیجه برسید و در هنگام کد نویسی و یا عیب یابی بهتر عمل کنید. اگر می خواهید بهترین لپ تاپ برنامه نویسی داشته باشید باید موارد زیادی را در نظر بگیری و علاوه بر قیمت لپ تاپ باید به مواردی همچون سخت افزار، نمایشگر، طراحی، اندازه و حتی نوع کیبور نیز توجه داشته باشید. در ادامه تمامی این موارد را توضیح می دهید و چند مدل از بهترین لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی را معرفی خواهیم کرد.

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

مشخصات لپ تاپ برای برنامه نویسی

یک لپ تاپ با عملکرد پایین حتی می تواند مانعی بر سد راه برنامه نویسان حرفه ای ایجاد کند و باعث کندی کار آنها شود. بنابراین قبل از هر چیزی باید بدانید که بهترین لپ تاپ برنامه نویسی باید چه مشخصاتی داشته باشد و در هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنید. اگر قصد خرید لپ تاپ برنامه نویسی را دارید و می خواهید بهترین مدل را انتخاب کنید باید مواردی که در ادامه به آن می پردازیم را رعایت کنید و در هنگام خرید آنها را مدنظر داشته باشید.

پردازده مناسب برای لپ تاپ برنامه نویسی

یک پردازنده سریع و قدرتمند می تواند در نتیجه کار شما تاثیر مثبتی داشته باشد و پروژه های خود را سریع تر به پایان برسانید. بنابراین جدایی از اینکه لپ تاپ را برای چه کاری می خواهید، پردازنده اصلی اولین چیزی است که باید به آن توجه کنید. پردازنده نسل یازدهم core i3 برای یک برنامه نویس تازه کار که می خواهد با کمترین بودجه شروع کند انتخاب خوبی است اما برای برنامه نویسان تحت وب پیشنهاد نمی شود.

اگر می خواهید برای مدتی بدون دغدغه به کار خود ادامه دهید، لپ تاپ Core i5 گزینه خوبی است و می تواند جوابگوی نیاز شما باشد. بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی اندروید و IOS یا برای توسعه دهندگان بازی باید پردازنده core i7 و یا مدل مشابه پردازنده AMD داشته باشد.

پردازده مناسب برای لپ تاپ برنامه نویسی

وضوح و کیفیت صفحه نمایش

برنامه نویسان معمولا مدت زمان زیادی با لپ تاپ سر و کار دارند، بنابراین توجه به کیفیت صفحه نمایش مهم است. یک لپ تاپ با صفحه نمایش 15.6 اینچ اندازه مناسبی است که هم قابلیت حمل آسانی دارد و هم نمایش مناسبی ارائه می دهد، اما اگر می خواهید قابل حمل تر باشد صفحه نمایش 13 و یا 14 اینچ می تواند انتخاب بهتر بادش.

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی باید وضوح تصویر بالایی نیز داشته باشد که در این مورد حداقل وضوح FULL HD پیشنهاد می شود. لپ تاپ 4K می تواند تصویر بهتری نمایش دهد اما باید در نظر داشت که نسبت به مدل های FHD گرانتر هستند. تولید کنندگان لپ تاپ همچون hp مدل های جدید خود را با نمایشگر FHD عرضه می کنند و اکثر مدل های لپ تاپ HP نمایشگر با کیفیت بالایی دارند که برای برنامه نویس ها می تواند مناسب باشد.

مقدار رم لازم برای لپ تاپ مخصوص برنامه نویس ها

مقدار حافظه رم یکی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید لپ تاپ برنامه نویسی باید به آن توجه شود. رم بیشتر می تواند قابلیت اجرای چندین برنامه به صورت همزمان و بدون افت سرعت را داشته باشد و همچنین اجرای نرم و روان برنامه های IDE را ممکن می سازد. به طور کلی 8 گیگابایت رم برای اکثر برنامه نویس ها کافی است اما اگر چندین برنامه را به طور همزمان اجرا می کنید، 16 گیگابایت و یا 32 گیگابایت رم پیشنهاد می شود.

قابل حمل بودن

برنامه نویس ها، مخصوصا توسعه دهندگان وب همیشه در حال حرکت هستند و به یک لپ تاپ با قابلیت حمل آسان نیاز دارند. با این توصیف بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و طراحی وب باید طراحی باریک و سبکی داشته باشد تا بتواند به آسانی آن را با خود حمل کند. لپ تاپ ایسوس Zenbook، و نوت بوک های اچ پی با نمایشگر 14 یا 15.6 اینچ گزینه مناسبی است، همچنین اگر کاربر اپل هستید می توانید بیشتر هزینه کنید و یک مک بوک 14 اینچ تهیه کنید.

قابل حمل بودن لپ تاپ برنامه نویسی

کیبورد نرم و روان برای استفاده راحت تر

برنامه نویسان گاهی مواقع باید ساعت ها کد نویسی کنند و یک کیبورد غیر استاندارد باعث خستگی انگشتان آنها می شود. بنابراین برای برنامه نویس ها داشتن یک لپ تاپ با صفحه کلید راحت، با کیفیت و مستحکم امری ضروری است تا بتوانند ساعت ها بدون خستگی کدنویسی کنند. همچنین اگر در شب و یا در محیطی با نور کم کار کنند، داشتن یک صفحه کلید با نور پس زمینه می تواند کاربردی باشد.

طول عمر باتری

یکی دیگر از ویژگی های بهترین لپ تاپ برنامه نویسی داشتن باتری با طول عمر بالا است. اگر به طور مرتب در حال حرکت هستید داشتن یک لپ تاپ با عمر باتری طولانی ضروری است و می توانید برای مدت زیادی خیال خود را از بابت شارژ آن راحت کنید. انتخاب لپ تاپ گیمینگ برای برنامه نویسی اشتباه است به این دلیل که شارژ را سریع خالی می کنند، همچنین از نظر عمر باتری، لپ تاپ های دارای پردازنده اینتل از مدل هایی با پردازنده AMD عملکرد بهتری دارند.

ضرورت پردازنده گرافیکی در لپ تاپ برنامه نویسی

توسعه دهندگان وب به گرافیک کمتری نسبت به برنامه نویسان بازی و موبایل نیاز دارند. برای کسانی که برنامه نویسی تحت وب انجام می دهند پردازنده گرافیکی چیزی نیست که بخواهند برای آن زیاد هزینه کنند و با تهیه یک لپ تاپ با گرافیک معمولی نیز می توانند کار خود را به خوبی پیش ببرند. اما برای برنامه نویسان بازی و اندروید که با برنامه های شبیه ساز سر و کار دارند و همچنین کسانی که کارهای گرافیکی نیز انجام می دهند باید لپ تاپی با کارت گرافیک سری RTX و GTX انویدیا که بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی هستند را تهیه کنند.

MacBook Pro 16 2023، بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

MacBook Pro 16 2023، بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

اگر محدودیت بودجه ندارید و می خواهید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و طراحی وب داشته باشید MacBook Pro 16 2023 بهترین انتخاب است. اپل بهترین مارک لپ تاپ برای دانشجویان و برنامه نویسان است که نوت بوک هایی با کیفیت عالی و قدرتمند تهیه می کند و مک بوک پرو 16 جدیدترین پرچمدار آن است. معرفی MacBook Pro 16 2023 برای برنامه نویسان حرفه ای نعمت بزرگی بود به این دلیل که قدرت فوق العاده تراشه جدید اپل را با صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت 16 اینچ ترکیب می کند. علاوه براین با پشیبانی از حداقل 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت ssd عملکردی بدون نقص را خواهید داشت و در کنار عمر باتری طولانی که قابلیت شارژدهی به مدت 22 ساعت را دارد می توانید ساعت ها کد نویسی کنید.

صفحه نمایش 16 اینچ این مک بوک پرو نمایش بزرگ و کاملی دارد اما قابلیت حمل آن کمی سخت است. اگر ترجیح می دهید لپ تاپ کوچکتری با قابلیت حمل آسان تر داشته باشید، Macbook Pro 14 2023 گزینه مناسب تری است که با تراشه M2 عرضه می شوند.

  • صفحه نمایش : 16.2 اینچ، Retina XD
  • پردازنده : Apple M2 Max, M2 Pro
  • پردازنده گرافیکی : 19 هسته ای M2 Pro و 38 هسته ای M2 Max
  • رم : 16GB
  • حافظه داخلی : 512GB SSD

MacBook Air 2022، بهترین لپ تاپ برنانه نویسی 13 اینچ

MacBook Air 2022، بهترین لپ تاپ برنانه نویسی 13 اینچ

اگر مک بوک پرو 2023 برای شما سنگین است ما لپ تاپ MacBook Air 2022 را پیشنهاد می کنیم. مک بوک ایر 2022 یک لپ تاپ فوق العاده باریک و سبک مناسب برنامه نویسان است که به راحتی می توانند آن را با خود به هر جایی که خواستند حمل کنند. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 13.6 اینچ رتینا است که رزولوشن 1664 × 2560 را ارائه می دهد و همچنین به پردازنده M2 با گرافیک یکپارچه 10 هسته ای نیز مجهز شده است.

عمر باتری 16 ساعت نیز باعث می شود تا MacBook Air 2022 به عنوان بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی ۲۰۲۲ معرفی شود. به هر حال این لپ تاپ با همه ویژگی های خوبی که دارد نسبت به مدل قبلی گرانتر است و همچنین در صورت قرار گرفتن تحت فشار نیز گرم می کند که اینها می توانند عیب های بزرگی برای آن باشند. شایان ذکر است که مک بوک ایر 2020 با تراشه M1 هنوز نیز یکی از گزینه های برتر برای برنامه نویسان است که با قیمت کمتری عرضه می شود و برای کسانی که بودجه مهم است می تواند انتخاب خوبی باشد.

مشاهده مشخصات و قیمت MacBook Air 2020 در آترین کالا

  • صفحه نمایش : 13.6 اینچ
  • پردازنده : Apple M2، 8 هسته ای
  • پردازنده گرافیکی : گرافیک یکپارچه 10 هسته ای
  • رم : 16GB LPDDR5
  • حافظه داخلی : 1TB SSD

MSI Modern 15، بهترین لپ تاپ برنامه نویسی MSI

MSI Modern 15، بهترین لپ تاپ برنامه نویسی MSI

اگر با مک بوک های اپل حال نمی کنید و می خواهید یک لپ تاپ با قابلیت حمل آسان و قدرتمند داشته باشید، MSI Modern 15 پیشنهاد ما به شما است. لپ تاپ msi modern 15 با پردازنده Core i7-1355U عرضه می شود و از 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD نیز پشتیبانی می کند که سخت افزار مناسب برای کد نویسی را در اختیار شما قرار می دهد. صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD نیز نمایش خوبی برای برنامه نویسی ارائه می دهد و کیبورد آن نیز طراحی با کیفیت و استانداردی دارد که تایپ کردن با آن آسان است و داشتن نور پس زمینه امکان استفاده در نور کم و تاریک را نیز فراهم می کند.

  • صفحه نمایش : 15.6 اینچ
  • پردازنده : Core i7-1355U
  • پردازنده گرافیکی : Intel Iris Xe
  • رم : 16GB
  • حافظه داخلی : 512GB SSD

 

Vivobook Pro 14X، بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی اندروید

Vivobook Pro 14X، بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی اندروید

ایسوس گزینه های زیادی برای مهندسین دارد که قابلیت آن را دارند در لیست بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی قرار گیرند. لپ تاپ ایسوس Vivobook Pro 14X از مدل های خوش ساخت این شرکت است که با پردازنده Core i5-11300H و گرافیک RTX 3050 عرضه می شود که علاوه بر کدنویسی برای گیم نیز عالی است. این لپ تاپ همچنین دارای حداکثر 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD است که برای برنامه نویس ها کافی است و می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

شایان ذکر است Vivobook Pro 14X از یک صفحه نمایش 14 اینچی OLED نیز بهره می گیرد که وضوح فوق العاده ای دارد. نمایشگر 14 اینچی این دستگاه همچنین باعث شده تا لپ تاپ طراحی جمع و جورتری داشته باشد و با طراحی بسیار باریک و سبکی که دارد قابلیت حمل را آسان تر کرده و می توانید آن را با خود به هر جایی که خواستید حمل کنید.

  • صفحه نمایش : 14 اینچ، OLED
  • پردازنده : Core i5-11300H
  • پردازنده گرافیکی : RTX 3050
  • رم : حداکثر 16GB
  • حافظه داخلی : 512GB SSD

Acer Nitro 5، بهترین لپ تاپ ایسر برای برنامه نویسی

Acer Nitro 5، بهترین لپ تاپ ایسر برای برنامه نویسی

Acer معمولا لپ تاپ هایی مقرون به صرفه و اقتصادی تولید می کند اما سری گیمینگ آن کیفیت ساخت بالایی دارند. لپ تاپ ایسر نیترو 5 دارای پردازنده Core i7-11800H و گرافیک RTX 3050 Ti با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی است که یکی از بهترین انتخاب ها برای برنامه نویس هایی است که با برنامه های بازی سازی سرو کار دارند. این لپ تاپ همچنین دارای صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD با رزولوشن 1920 × 1080 و نرخ رفرش 144 هرتز است که در کنار سخت افزار قدرتمند بهترین نمایش را برای گیمرها ارائه می دهد.

  • صفحه نمایش : 15.6 اینچ، FHD
  • پردازنده : Core i7-11800H
  • پردازنده گرافیکی : RTX 3050 Ti
  • رم : حداکثر 16GB
  • حافظه داخلی : 512GB SSD

مشاهده لپ تاپ ایسر نیترو 5 در آترین کالا

VICTUS 16، بهترین لپ تاپ اچ پی برای برنامه نویسی

VICTUS 16، بهترین لپ تاپ اچ پی برای برنامه نویسی

سری HP Victus طراحی ظریف و سبکی دارند که مورد پسند برنامه نویسان است. به همین دلیل نیز ما در لیسن بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی لپ تاپ اچ پی Victus 16 را به عنوان یک مدل برتر معرفی می کنیم. hp victus 16 با صفحه نمایش 16.1 اینچ یک نمایش بی نظیر را ارائه می دهد، پردازنده Core i5-11400H و گرافیک 4 گیگابایت GTX 1650 نیز علاوه کد نویسی، امکان بازی روان و بدون لگ را نیز برای شما فراهم می کند. لازم به ذکر است که این لپ تاپ از 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD نیز پشتیبانی می کند که عملکرد فوق العاده سریع و روان را در اجرای برنامه ها ارائه می دهد.

  • صفحه نمایش : 16.1 اینچ، FHD
  • پردازنده : Core i5-11400H
  • پردازنده گرافیکی : 4GB GTX 1650
  • رم : حداکثر 16GB
  • حافظه داخلی : 1TB SSD

مشاهده HP Victus 16 در آترین کالا

Dell XPS 15، بهترین لپ تاپ دل برای برنامه نویسی

Dell XPS 15، بهترین لپ تاپ دل برای برنامه نویسی

DELL XPS 15 یکی دیگر از مدل هایی است که باید در لیست بهترین لپ تاپ برنامه نویسی قرار گیرد. این لپ تاپ بسیار ظریف و سبک طراحی شده و با وجود اینکه از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی استفاده می کند همچنان قابلیت حمل آسانی دارد. صفحه نمایش XPS 15 از وضوح تصویر 3K پشتیبانی می کند که برای کدنویسی عالی است و همچنین پردازنده Core i7-12700H، گرافیک RTX 3050 Ti و 16 گیگابایت رم نیز بهترین عملکرد را به شما ارائه می دهد. این لپ تاپ از نظر مشخصات سخت افزاری عالی است و به با بهره گیری از پردازنده نسل دوازدهم اینتل و گرافیک RTX 3050 Ti تجربه گیمینگ روان و بدون لگی را به شما می دهد.

  • صفحه نمایش : 15.6 اینچ، 5K
  • پردازنده : Core i7-12700H
  • پردازنده گرافیکی : RTX 3050 Ti
  • رم : 16GB GDDR5
  • حافظه داخلی : 1TB SSD

مشاهده لیست لپ تاپ های XPS در آترین کالا

لنوو Thinkbook 15، لپ تاپی برای برنامه نویس تازه کار

لنوو Thinkbook 15، لپ تاپی برای برنامه نویس تازه کار

لپ تاپ لنوو Thinkbook 15 از مدل های اقتصادی موجود در بازار است که ارزش خرید بالایی دارد و برای شروع می تواند گزینه مناسبی باشد. صفحه نمایش این لپ تاپ با سایز 15.6 اینچ و رزولوشن 1920 × 1080 پیکسل وضوح قابل قبولی ارائه می دهد و صفحه کلید طراحی باکیفیت و استفاده آسانی نیز دارد که برای تایپ کردن به مدت طولانی عالی است. لنوو تینک بوک 15 همچنین از پردازنده Core i5-1135G7 و گرافیک 2GB MX450 پشتیبانی می کند و قابلیت پشتیبانی از 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD را نیز دارد. بنابراین اگر به تازگی قصد دارید شروع به کد نویسی کنید و بودجه کمی در اختیار دارید، لپ تاپ Lenovo Thinkbook 15 بهترین گزینه برای شما است که مدل اپن باکس آن را حتی می توانید با قیمت کمتری نیز تهیه کنید.

  • صفحه نمایش : 15.6 اینچ، FHD
  • پردازنده : Core i5-1135G7
  • پردازنده گرافیکی : 2GB MX450
  • رم : 8GB DDR4
  • حافظه داخلی : 512GB SSD

مشاهده لپ تاپ لنوو Thinkbook 15 در آترین کالا

IdeaPad Gaming 3، بهترین لپ تاپ لنوو برای برنامه نویسی

IdeaPad Gaming 3، بهترین لپ تاپ لنوو برای برنامه نویسی

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 یک مدل گیمینگ است که سخت افزاری قدرتمند و طراحی بسیار جمع و جوری دارد. اگر از علاقه مندان به بازی هستید و می خواهید با بودجه کم یک لپ تاپ گیمنگ و مناسب برنامه نویسی داشته باشید این مدل ایدئال شما است. پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i5 و گرافیک 4GB RTX 3050 در کنار 16 گیگابایت رم بهترین عملکرد را هم در گیمینگ و هم در برنامه نویسی به شما ارائه می دهد.

  • صفحه نمایش : 15.6 اینچ، FHD
  • پردازنده : Core i5-12450H
  • پردازنده گرافیکی : 4GB RTX 3050
  • رم : 16GB DDR4
  • حافظه داخلی : 512GB SSD

Acer Aspire 3 A315، سبک و قابل حمل

Acer Aspire 3 A315، سبک و قابل حمل

ایسر Aspire 3 A315 اقتصادی ترین مدل در لیست بهترین لپ تاپ لپ تاپ برنامه نویسی است که با بودجه زیر 20 میلیون می توانید آن را تهیه کنید. این مدل به پردازنده نسل دهم اینتل core i5 مجهز شده و دارای گرافیک یکپارچه Intel UHD 620، حافظه 512 گیگابایت ssd و 8 گیگابایت رم است که می تواند بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی پایتون و همچنین توسعه دهندگان وب باشد.

  • صفحه نمایش : 15.6 اینچ، FHD
  • پردازنده : Core i5-10210U
  • پردازنده گرافیکی : Intel UHD 620
  • رم : 8GB DDR4
  • حافظه داخلی : 256GB SSD

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی کدام است؟

باید در نظر داشت که هیچ برندی لپ تاپ مناسب برنامه نویسی تولید نمی کند و باید بر اساس نیاز خود آن را انتخاب کنید. در این مقاله توضیح داده ایم که لپ تاپ برنامه نویسی باید چه مشخصاتی داشته باشند اما به طور کلی باید پردازنده ای قدرتمند، حافظه رم بالا، صفحه نمایش باکیفیت بالا و همچنین صفحه کلید استاندارد و راحتی داشته باشند. در این مقاله 10 تا از بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی موجود در بازار را معرفی کرده ایم که برای کدنویسی عالی هستند و می توانید در میان آنها بسته به بودجه و نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *