بهترین لپ تاپ برای رندرینگ

زمان مطالعه مطلب: 11 دقیقه

انتخاب لپ تاپ برای هر نوع حرفه ای نیازمند انجام تحقیقات است تا بهترین مدل را تهیه کنیم. با این حال اگر در پی تهیه بهترین لپ تاپ برای رندرینگ هستید لازم است دانش کافی در مورد مشخصات مورد نیاز و همچنین نرم افزار تخصصی که قرار است با آن کار کنید داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است در خرید لپ تاپ دچار سردرگمی شده و نتوانید به درستی تصمیم بگیرید و محصول متناسب با نیاز خود را انتخاب نکنید، به همین دلیل باید با دانش کافی نسب به خرید اقدام کنید.

نگران نباشید ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که لپ تاپ مخصوص رندرینگ باید چه مشخصاتی داشته باشند تا با استفاده از آن بتوانید محصول متناسب با نیاز و بودجه خود انتخاب کنید. علاوه براین، لیستی از بهترین لپ تاپ های رندرینگ را نیز آماده کرده ایم که شامل مدل هایی مناسب مبتدیان، حرفه ای ها و همه افراد فعال در این زمینه است و شما می توانید انتخاب خود را بر اساس این لیست انجام دهید.

مشخصات لپ تاپ رندرینگ

قبل از هر چیزی ابتدا باید بدانید که چه چیزی یک لپ تاپ رندرینگ قدرتمند را ایجاد می کند و به چه مشخصاتی توجه شود. لپ تاپ مناسب طراحی سه بعدی و رندرینگ باید سخت افزاری قدرتمند داشته باشد که در این مورد پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی، RAM و صفحه نمایش نقش اصلی را دارند و باید در هنگام خرید به آنها توجه کنید. در ادامه نکات کلیدی در انتخاب لپ تاپ مناسب رندرینگ و مدل سازی های سه بعدی توضیح می دهیم و همچنین حداقل مشخصات را نیز به شما خواهیم گفت.

مشخصات لپ تاپ رندرینگ

پردازنده اصلی

مدل سازی و رندر 3D بدون پردازنده سریع و قدرتمند امکان پذیر نیست. بنابراین به دنبال پردازنده های چند هسته ای با سرعت کلاک بالا مانند Core i5 نسل 11 و 12 باشید و یا اگر عملکرد بهتری می خواهید پردازنده های Core i7 و core i9 اینتل گزینه مناسب تری هستند. از نظر تناسب عملکرد و قیمت لپ تاپ core i7 گزینه مناسب تری است که نسب به پردازنده Core i5 عملکرد بهتری دارند و در مقایسه با i9  نیز ارزان تر هستند.

در مورد پردازنده های شرکت AMD نیز مدل هایی همچون AMD Ryzen 5, 7 ترجیحا نسل های جدید و یا Ryzen 9 پیشنهاد می شود. پردازنده های اینتل قدرت پردازشی بالاتری دارند و برای رندرینگ مناسب هستند، به همین دلیل نیز عموما لپ تاپ های سری hp Zbook که مخصوص کارهای مدل سازی و رندرینگ 3D طراحی شده اند، مبتنی بر تراشه های اینتل عرضه می شوند.

اهمیت پردازنده گرافیکی در رندرینگ

یکی دیگر از مشخصات کلیدی لپ تاپ مناسب برای رندرینگ، پردازنده گرافیکی یا GPU است. در واقع داشتن یک کارت گرافیک قدرتمند به معنای عملکرد بهتر در رندرینگ است، بنابراین اگر به دنبال بهترین لپ تاپ برای رندرینگ هستید باید به فکر تهیه یک کارت گرافیک مجزا باشید. پیشنهاد ما به شما انتخاب لپ تاپی با پردازنده های گرافیکی اختصاصی Nvidia Quadro و مدل های رده بالای RTX و یا مدل مشابه آنها است. معمولا شرکت هایی همچون اچ پی و دل لپ تاپ های اقتصادی خود را با گرافیک اختصاصی Nvidia Quadro عرضه می کنند که با مشاهده مشخصات لپ تاپ اچ پی Zbook و یا سری Precision دل می توانید به این موضوع پی ببرید.

صفحه نمایش ایدئال برای لپ تاپ مناسب رندر

صفحه نمایش خروجی کار را به شما نشان می دهد که در مدل سازی و رندر سه بعدی بسیار مهم است. بنابراین به دنبال لپ تاپی با صفحه نمایش با کیفیت بالا، دقت رنگ خوب باشید که در این مورد ما حداقل رزولوشن 1080p را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین طیف رنگی گسترده و روشنایی بالایی نیز داشته باشد، چون این امکان به شما می دهد که خروجی کار را با وضوح و روشنایی بالا مشاهده کنید.

علاوه براین اندازه صفحه نمایش نیز مهم است، نمایشی که یک لپ تاپ 17 اینچ به شما می دهد در نمایشگرهای 15 و یا 13 اینچ دریافت نخواهید کرد. در نهایت نرخ رفرش را نیز باید در نظر بگیرید، به این دلیل که یک صفحه نمایش 120 هرتزی نمایش روان تری نسبت به یک نمایشگر 60 هرتزی به شما می دهد.

صفحه نمایش ایدئال برای لپ تاپ مناسب رندر

چه مقدار رم برای لپ تاپ رندرینگ کافی است؟

وقتی صحبت از رم می شود باید گفت هرچه بیشتر بهتر است. عموما برنامه های گرافیکی و طراحی سه بعدی برای داشتن عملکرد بهتر در رندرگیری به حافظه رم زیادی نیاز دارند که در حال حاضر برای بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی باید حداقل 16 گیگابایت رم در نظر گرفته شود. در واقع 16 گیگابایت رم فقط برای محدودیت بودجه پیشنهاد می شود اما در صورت داشتن بودجه کافی بهتر است به فکر تهیه لپ تاپی با رم 32 گیگابایت و یا حتی  64 گیگابایت باشید.

حافظه ذخیره سازی مناسب برای لپ تاپ مخصوص رندر

برای داشتن بهترین لپ تاپ برای رندرگیری علاوه بر حافظه رم باید حافظه ذخیره سازی مناسبی نیز داشته باشید. هارد دیسک های معمولی (HDD) ارزان تر هستند اما سرعت کمتری دارند، در مقابل نیز حافظه های SSD سرعت بیشتری دارند اما گرانتر هستند و حافظه های NVMe جدید نیز سریع ترین نوع حافظه هستند. اگر می خواهید عملکرد سریعی داشته باشید داشتن یک حافظه SSD ضروری است که حداقل فضای ذخیره سازی نیز 512 گیگابایت پیشنهاد می شود.

آیا قابل حمل بودن مهم است؟

در اصل وقتی شما لپ تاپ را انتخاب می کنید، این یعنی قابل حمل بودن برای شما مهم است. اما به طور کلی اگر بیشتر در یک مکان ساکن هستید و فقط برخی مواقع لپ تاپ را با خود حمل می کنید این مورد زیاد مهم نیست و می توانید. برای چنین مواقعی شما می توانید یک لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ مثلا 17 اینچ تهیه کنید، اما اگر همیشه در حرکت هستید بهتر است لپ تاپی سبک تر و با قابلیت حمل آسان تر را انتخاب کنید.

Apple MacBook Pro 16 2023، بهترین لپ تاپ برای رندرینگ

Apple MacBook Pro 16 2023، بهترین لپ تاپ برای رندرینگ

لپ تاپ Apple MacBook Pro 16 2023 با تراشه M2 Max سریع ترین مک بوکی است که می توانید داشته باشید. تراشه M2 Max دارای 12 هسته پردازشی و حداکثر 38 هسته گرافیکی است که باعث می شود MacBook Pro 16  نه تنها قویترین مک بوک، بلکه یکی از قدرتمندترین لپ تاپ ها باشد. این لپ تاپ همچنین با 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی SSD نیز عرضه می شود که رم و SSD آن قابل ارتقاء و شما می توانید آن را با حداکثر 96 گیگابایت رم و 8 ترابایت SDD پیکربندی کنید.

مک بوک پرو 16 علاوه بر سخت افزار قدرتمندی که دارد از یک صفحه نمایش بزرگ 16.2 اینچی Liquid Retina XDR با کنتراست فوق العاده و رنگ های واقعی نیر بهره می برد. بنابراین هر آنچه برای اجرای بدون نقص برنامه های مدل سازی و رندرینگ سریع نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد و تجربه کاری لذت بخشی را به شما می دهد. شایان ذکر است MacBook Pro 16 بهترین عمر باتری را میان لپ تاپ ها دارد و با حدود 20 ساعت شارژدهی یک روز کامل شما را همراهی می کند.

  • پردازنده : Apple M2 Max
  • صفحه نمایش : 2 اینچ
  • پردازنده گرافیکی : گرافیک اپل 38 هسته ای
  • رم : 32GB، حداکثر 96GB
  • حافظه ذخیره سازی : 1TB SSD، قابل ارتقاء تا 8TB

Apple MacBook Pro 14 ، بهترین لپ تاپ رندرینگ 14 اینچ

Apple MacBook Pro 14 ، بهترین لپ تاپ رندرینگ 14 اینچ

اگر بودجه کافی برای خرید بهترین مک بوک را ندارید و از طرفی یک لپ تاپ با قابلیت حمل آسان تر می خواهید، MacBook Pro 14 بهترین گزینه است. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 14.2 اینچ Liquid Retina XDR با نرخ بروزرسانی 120 هرتز است و ضخامت بسیار کمی نیز دارد که بهترین کیفیت نمایش را در کنار قابلیت حمل بودن ارائه می دهد. مک بوک پرو 14 همچنین از نظر مشخصات سخت افزاری نیز با بهره گیری از تراشه M2 Pro اپل، 16 گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی 512 گیگابایت ssd فوق العاده بوده و برای اکثر حرفه ای ها از هنرمندان گرفته تا ویرایشگران ویدیو و انیماتورها گزینه مناسبی است.

  • پردازنده : Apple M2 Pro
  • صفحه نمایش : 2 اینچ
  • پردازنده گرافیکی : گرافیک اپل 19 هسته ای
  • رم : 16GB، حداکثر 96GB
  • حافظه ذخیره سازی : 512GB SSD

MSI Raider GE78HX 13VH، بهترین لپ تاپ ویندوزی برای رندرینگ

MSI Raider GE78HX 13VH، بهترین لپ تاپ ویندوزی برای رندرینگ

لپ تاپ MSI Raider GE78HX 13VH بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند در کنار کارهای طراحی و رندرینگ، بازی های گرافیکی نیز انجام دهند. در واقع مک بوک های اپل برای رندرینگ عالی هستند اما به دلیل نداشتن سیستم خنک کننده مناسب سریع داغ می کنند، به همین دلیل نیز مدل مناسبی برای گیم نیستند. لپ تاپ ام اس ای Raider GE78HX 13VH به پردازنده Core i9-13950HX مجهز شده و از پردازنده گرافیکی RTX 4080 با 12 گیگابایت حافظه اختصاصی نیز بهره می برد که در کنار 32 گیگابایت رم DDR5 و 2 ترابایت SSD بهترین عملکرد را در مدل سازی 3D و رندرینگ ارائه می دهد.

علاوه براین، MSI Raider GE78HX 13VH با یک صفحه نمایش 17 اینچ IPS با وضوح تصویر 1600 × 2560 پیکسل عرضه می شود که آن را به یکی از بهترین لپ تاپ های رندرینگ تبدیل می کند. این نمایشگر از نرخ رفرش 240 هرتز نیز پشتیبانی می کند که برای انیماتورها و کسانی که مشغول کارهای طراحی سه بعدی و انیمیشن سازی هستند و همچنین گیمرها بسیار کاربردی است.

اگر از علاقه مندان به گیمینگ حرفه ای هستید پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین لپ تاپ گیمینگ را مطالعه کنید.

  • پردازنده : Core i9-13950HX
  • صفحه نمایش : 17 اینچ
  • پردازنده گرافیکی : 12GB RTX 4080
  • رم : 32GB DDR5
  • حافظه ذخیره سازی : 2TB SSD

Asus Zenbook Pro Duo 15، لپ تاپ مناسب طراحی سه بعدی

Asus Zenbook Pro Duo 15، لپ تاپ مناسب طراحی سه بعدی

اگر مشغول کارهای طراحی و مدل سازی سه بعدی هستید، داشتن لپ تاپی همچون Zenbook Pro Duo 15 برای شما می تواند بسیار کاربردی باشد. لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro Duo با صفحه نمایش های دوگانه لمسی طراحی شده که صفحه نمایش اصلی یک نمایشگر 15.6 اینچی OED با وضوح تصویر 4K است و نمایشگر ثانویه نیز در اندازه 14 اینچ و در بالای صفحه کلید قرار می گیرد. نمایشگرهای این لپ تاپ برای کارهای طراحی و مدل سازی ایدئال است که با استفاده از آنها می توانند عملکرد چند وظیفه ای را به خوبی اجرا کنند. ASUS Zenbook Pro

Duo همچنین سخت افزار قدرتمندی نیز دارد و به پردازنده نسل دوازدهم Core i7 اینتل و گرافیک RTX 3060 مجهز شده که در کنار 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD عملکرد قابل قبولی را در اجرای برنامه های طراحی و رندرینگ ارائه می دهد. شایان ذکر است که لپ تاپ ASUS Zenbook Pro دارای یک سری معایب نیز بوده که از جمله آنها می توان به صفحه کلید کوچک، عمر باتری ضعیف و قیمت بالای آن اشاره داشت.

  • پردازنده : Core i7-12700H
  • صفحه نمایش : 6 اینچ، 4K OLED – نمایشگر دوم 14 اینچ
  • پردازنده گرافیکی : RTX 3060
  • رم : 16GB
  • حافظه ذخیره سازی : 1TB SSD

XPS 17، بهترین لپ تاپ رندرینگ با صفحه نمایش 17 اینچ

XPS 17، بهترین لپ تاپ رندرینگ با صفحه نمایش 17 اینچ

اگر دوست دارید به جای لپ تاپی با دو صفحه نمایش کوچک، یک نمایشگر بزرگ داشته باشید بدون شک DELL XPS 17 ارزش بررسی دارد. ویژگی برجسته این لپ تاپ، صفحه نمایش 17 اینچی لمسی InfinityEdge است که با پشتیبانی از وضوح تصویر 2400 × 3840 برای هر کاری از طراحی گرافیکی گرفته تا انیمیشن سازی و ادیت فیلم و عکس عالی است. اما این پایان ماجرا نیست، لپ تاپ دل XPS 17 با پردازنده نسل دوازدهم Core i7 و گرافیک RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی عرضه می شود و همچنین از 16 گیگاباین رم نیز پشتیبانی می کند. دیگر ویژگی جذاب لپ تاپ دل XPS 17 طراحی پیشرفته سیستم خنک کننده است که حتی در هنگامر رندر نیز سیستم را در حالت ساکت و خنک نگه می دارد. اگر نمایشگر 17 اینچ برای شما بزرگ است و یک مدل با قابلیت حمل آسان را می پسندید و همچنین محدودیت بودجه دارید می توانید لپ تاپ DELL XPS 15 را تهیه کنید.

  • پردازنده : Core i7-12700H
  • صفحه نمایش : 17 اینچ، UHD+
  • پردازنده گرافیکی : RTX 3050
  • رم : 16GB
  • حافظه ذخیره سازی : 512GB SSD

IdeaPad Gaming 3، بهترین لپ تاپ لنوو برای مدل سازی و رندر

IdeaPad Gaming 3، بهترین لپ تاپ لنوو برای مدل سازی و رندر

لنوو لپ تاپ هایی با ارزش خرید بالا را تولید می کند که از مدل های معمولی تا گیمینگ را شامل می شوند. لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 2022 در اصل یک مدل گیمینگ است که با نسل دوازدهم پردازنده Core i7 اینتل و گرافیک 6GB RTX 3060 عرضه می شود و برای مدل سازی و رندرینگ ایدئال است. این لپ تاپ تمامی برنامه های گرافیکی از جمله Maya – AutoCAD – Cinema 4D – Houdini و Blender را بدون نقص اجرا می کند که با این قیمت بالاترین ارزش خرید را برای طراحان گرافیکی دارد. IdeaPad Gaming 3 بهترین لپ تاپ برای رندرینگ 2022 با کمترین هزینه است و برای آن دسته افراد که بودجه کمی دارند بسیار ایدئال است.

  • پردازنده : Core i7-12650H
  • صفحه نمایش : 6 اینچ، FHD
  • پردازنده گرافیکی : 6GB RTX 3060
  • رم : 16GB DDR4
  • حافظه ذخیره سازی : 512GB SSD

HP ZBook Studio G8، بهترین لپ تاپ رندرینگ hp

HP ZBook Studio G8، بهترین لپ تاپ رندرینگ hp

سری hp Zbook Studio مخصوص طراحان گرافیکی رندرینگ ساخته شده اند که از پیشرفته ترین سخت افزارها بهره می برند. لپ تاپ اچ پی Zbook Studio G8 از مدل های برتر این سری است که مخصوص کاربران حرفه ای طراحی شده و از جدیدترین پردازنده اینتل و همچنین گرافیک 6GB RTX A3000 که مخصوص کارهای طراحی و رندرینگ است بهره می برد. این لپ تاپ همچنین قابلیت پشتیبانی از 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD را نیز دارد که این یعنی شما می توانید عملکرد چند وظیفه ای روان و سریعی داشته باشید.

لپ تاپ hp Zbook Studio G8 از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD مات با قابلیت ضد تابش نور نیز بهره برده که وضوح قابل قبولی برای طراحان گرافیکی دارد. طراحی و قابلیت حمل آسان نیز از دیگر ویژگی‌های برجسته این لپ تاپ رندرینگ است که با توجه به ضخامت کم و طراحی سبکی که دارد به آسانی توسط کاربر حمل و جابه جا می شود.

  • پردازنده : Core i9-11950H
  • صفحه نمایش : 6 اینچ، FHD
  • پردازنده گرافیکی : 6GB RTX A3000
  • رم : 32GB DDR4
  • حافظه ذخیره سازی : 1TB SSD

ThinkPad P1 Gen 4، ارزان ترین لپ تاپ رندرینگ

ThinkPad P1 Gen 4، ارزان ترین لپ تاپ رندرینگ

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ برای رندرینگ با قیمت مناسب هستید لنوو ThinkPad P1 Gen 4 پیشنهاد ما به شما است. این لپ تاپ با پردازنده نسل هشتم اینتل Core i7 و گرافیک 4GB Quadro P1000 که مناسب کارهای طراحی و رندرینگ است عرضه می شود و همچنین از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی 4k نیز بهره می برد. علاوه براین، ThinkPad P1 Gen 4 از 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت ssd نیز پشتیبانی می کند که شما می توانید حافظه رم را تا 32 گیگابایت ارتقاء دهید و بهترین عملکرد را تجربه کنید.

  • پردازنده : Core i7-8850H
  • صفحه نمایش : 6 اینچ، 4K
  • پردازنده گرافیکی : 4GB Quadro P1000
  • رم : 16GB – قابل ارتقاء تا 32 گیگابایت
  • حافظه ذخیره سازی : 512GB SSD

انتخاب بهترین لپ تاپ برای رندرینگ

لپ تاپ مخصوص رندرینگ باید قدرت پردازشی بالایی داشته باشد و همچنین گرافیک قدرتمندی نیز داشته باشد تا بتوانیم با آن رندر سخت را انجام دهیم. علاوه براین، کیفیت صفحه نمایش، حافظه رم، سیستم خنک کننده و عمر باتری نیز از دیگر ویژگی های کلیدی هستند که برای مدل سازی و رندر سه بعدی باید در نظر گرفته شوند. 8 مدل لپ تاپ معرفی شده در این مقاله تمامی این موارد را دارند و مناسب کارهایی نظیر طراحی سه بعدی، مدل سازی و رندرینگ سنگین طراحی شده اند که می توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. در نهایت انتخاب بهترین لپ تاپ رندرینگ به بودجه شما نیز بستگی دارد و شما باید در هنگام خرید علاوه بر نیاز کاری، بودجه خود را نیز در نظر بگیرید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *