بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

زمان مطالعه مطلب: 9 دقیقه

اگر از طراحی گرافیک امرار معاش می کنید انتخاب و تهیه بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی برای شما جزو ملزومات است. طراحی گرافیک یک کار چالش برانگیز است که به سخت افزاری قدرتمند و همچنین به پیشرفته ترین نرم افزارها نیاز دارد، بنابراین هر نوع لپ تاپی برای استفاده در این زمینه مناسب نیست و باید مدل های مخصوص را انتخاب کنید. لب تاپ مناسب کارهای گرافیکی باید قدرت لازم برای اجرای برنامه های سنگین را داشته باشد به همین دلیل توصیه می شود در هنگام خرید لپ تاپ استوک و اپن باکس باید به این موارد توجه داشته باشید و مدل متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

خوشبختانه تولید کنندگان لپ تاپ برای دسترسی کاربران حرفه ای به بالاترین سطح عملکرد مدل هایی مخصوص کارهای طراحی سنگین را تولید می کنند که به جدیدترین سخت افزارها مجهز شده اند و همچنین از نمایشگری با کیفیت بالا و بزرگ نیز مجهز شده اند. البته گستردگی در مدل های موجود در بازار نیز خود چالش دیگری است که ممکن است کاربر را دچار سردرگمی کند، به همین دلیل انتخاب بهترین لپ تاپ گرافیکی خود نیازمند تحقیق و بررسی است که این کار از عهده هر کسی بر نمی آید. به همین دلیل ما تمامی مدل های موجود در بازار را بررسی کرده ایم و در میان آنها 10 مدل از بهترین لپ تاب برای کارهای گرافیکی را انتخاب و در این مقاله به شما معرفی می کنیم.

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

1- Zbook Create 15 G7، بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی 2022

1- Zbook Create 15 G7، بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی 2022

اگر به صورت حرفه ای در زمینه گرافیک و طراحی های سه بعدی مشغول فعالیت هستید بدون شک نیازمند خرید لپ تاپ کارهای گرافیکی با سخت افزارای قدرتمند و صفحه نمایش با کیفیت بالا و البته قیمت مناسب خواهید بود. لپ تاپ اچ پی Zbook Create 15 G7 به پردازنده Core i9-10885H اینتل مجهز شده و همچنین از گرافیک 8 گیگابایت RTX 2070 نیز بهره برده است و شما می توانید آن را با رم 32 گیگابایت و فضای ذخیره سازی 1 ترابایت ssd NVMe M.2 پیکربندی کنید. قیمت مناسب و صفحه نمایش با کیفیت بالا نیز دیگر موردی است که باعث شده Zbook Create 15 G7 را به عنوان بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین به شما پیشنهاد کنیم، این لپ تاپ از یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 3840 × 2160 بهره برده که تصویری با وضوح بالا را به نمایش می گذارد و بهترین عملکرد را برای طراحان حرفه ای خواهد داشت.

  • پردازنده : Core i9-10885H
  • حافظه رم : 32 گیگابایت DDR4
  • گرافیک : 8 گیگابایت RTX 2070
  • حافظه داخلی : حداکثر 1 ترابایت

2- AERO 17 HDR، بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین

AERO 17 HDR، بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین

AERO 17 HDR قدرتمندترین لپ تاپ برای طراحی 3D و ادیت ویدیو است. این لپ تاپ از بهترین محصولات شرکت گیگابایت است که جدیدترین فناوری ها همراه با سخت افزاری قدرتمند و صفحه نمایش با کیفیت بالا را یکجا با هم ارائه می دهد و بهترین محصول برای کاربران حرفه ای است. AERO 17 HDR از پردازنده نسل یازدهم Core i9-11980HK همراه با گرافیک 16 گیگابایت RTX 3080 بهره می برد و از حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم DDR4 و همچنین 1 ترابایت فضای ذخیره سازی SSD نیز پشتیبانی می کند که قدرت و فضای لازم برای کارهای گرافیکی سنگین و رندرینگ را در اختیار شما قرار می دهد.

صفحه نمایش 17.3 اینچ IPS با رزولوشن 3840 × 2160 و رفرش ریت بالای استفاده شده در AERO 17 HDR بهترین نوع نمایش را در میان مدل های دیگر لپ تاپ 4K موجود در بازار را ارائه می دهد. علاوه براین، لپ تاپ گیگابایت AERO 17 طراحی بسیار باریک و سبکی دارد که در عین قدرتمند بودن قابلیت حمل و استفاده آسانی را نیز فراهم کرده است.

  • پردازنده : Core i9-11980HK
  • حافظه رم : حداکثر 64 گیگابایت
  • گرافیک : 16 گیگابایت RTX 3080
  • حافظه داخلی : حداکثر 1 ترابایت

3- MacBook Pro، بهترین لپ تاپ اپل برای گرافیست ها

MacBook Pro، بهترین لپ تاپ اپل برای گرافیست ها

اگر از طرفداران اپل هستید و می خواهید بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی داشته باشید، تنها پیشنهاد ما به شما MacBook Pro 16 است. این مک بوک با صفحه نمایش 16 اینچ طراحی شده و از تراشه M1 Pro Max بهره برده که جدیدترین و قویترین پردازنده ارائه شده توسط شرکت اپل است، همچنین می توانید آن را با 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی پیکربندی کنید. علاوه براین، MacBook Pro 16 طراحی بسیار ظریف و باریکی دارد که در نتیجه آن صفحه نمایش بزرگ تر و زاویه دید گسترده تری ایجاد کرده است، صفحه نمایش آن نیز از نوع Liquid Retina XDR در نظر گرفته شده که نمایش فوق العاده ای ارائه می دهد و اگر به لپ تاپ لمسی علاقه ای ندارید این مک بوک می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

  • پردازنده : Apple M1 Pro Max
  • حافظه رم : 16 گیگابایت
  • گرافیک : 32 هسته ای
  • حافظه داخلی : حداکثر 1 ترابایت

4- Apple MacBook Air 2021، بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی 2021

Apple MacBook Air 2021، بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی 2021

اگر بودجه لازم برای خرید مک بوک پرو را ندارید و می خواهید یک لپ تاپ با طراحی کوچک تر و ارزان تر داشته باشید، پیشنها ما به شما تهیه MacBook Air 2021 است. مک بوک ایر 2021 یک نسخه اقتصادی از محصولات اپل است که با طراحی با کیفیت بالا، صفحه نمایش باکیفیت و همچنین سخت افزاری قدرتمند عرضه می شود و به عنوان بهترین لپ تاپ برای کاهای گرافیکی معمولی معرفی می شود. این لپ تاپ به تراشه M1 و پردازنده گرافیکی 10 هسته ای مجهز شده و از 8 گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی 512 گیگابایت SSD نیز برخوردار شده است.

  • پردازنده : Apple M1
  • حافظه رم : 8 گیگابایت
  • گرافیک : 10 هسته ای
  • حافظه داخلی : حداکثر 512 گیگابایت

5- Dell XPS 15 9500، لپ تاپ حرفه ای برای کارهای گرافیکی

Dell XPS 15 9500، لپ تاپی برای حرفه ای ها

Dell XPS 15 9500 مناسب کسانی است که به کیفیت و طراحی اهمیت می دهند. این لپ تاپ به نسل دهم پردازنده Core i7 و گرافیک GTX 1650 Ti مجهز شده و با حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم و همچنین 1 ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود. علاوه براین Dell XPS دارای صفحه نمایش 15.6 اینچ با رزولوشن 2400 × 3840 پیکسل است که نمایش فوق العاده ای دارد، بنابراین این مدل می تواند بهترین انتخاب برای کسانی باشد که قصد خرید لپ تاپ ۱۵ اینچ برای استفاده حرفه ای در کارهای گرافیکی هستند.

  • پردازنده : Core i7-10750H
  • حافظه رم : حداکثر 64 گیگابایت
  • گرافیک : 4 گیگابایت GTX 1650 Ti
  • حافظه داخلی : حداکثر 1 ترابایت

6- Zbook FireFly 15 G8، بهترین لپ تاپ گرافیکی با قیمت مناسب

Zbook FireFly 15 G8، بهترین لپ تاپ گرافیکی با قیمت مناسب

hp همیشه بهترین ها را عرضه می کند و سعی می کند با ارائه لپ تاپ های مخصوص و متناسب برای هر نوع استفاده ای بالاترین بهره وری را برای کاربران داشته باشد. Zbook FireFly 15 G8 یکی از مدل های برتر در سری Zbook است که با قیمت مناسبی عرضه بازار می شود و گزینه مناسبی برای کسانی است که به دنبال بهترین لب تاپ برای کار گرافیکی با قیمت ایده آل هستند. از نظر مشخصات این لپ تاپ به پردازنده Core i7-1185G7، گرافیک 4 گیگابایت RTX T500 مجهز شده و می توانید آن را با 32 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی پیکربندی کنید.

  • پردازنده : Core i7-1185G7
  • حافظه رم : حداکثر 32 گیگابایت
  • گرافیک : 4 گیگابایت RTX T500
  • حافظه داخلی : حداکثر 1 ترابایت

7- ASUS ROG Zephyrus G14، لپ تاپ مناسب برای دانشجویان گرافیک

ASUS ROG Zephyrus G14، لپ تاپ مناسب برای دانشجویان گرافیک

لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14 یک انتخاب عالی برای دانشجویان گرافیک است. این لپ تاپ با صفحه نمایش 14 اینچ از یک طراحی جمع و جور با قابلیت حمل آسان برخوردار شده و همچنین با قیمت مقرون به صرفه ای نیز عرضه شده است، به همین دلیل به عنوان بهترین لپ تاپ برای طراحی مخصوص دانشجویان گرافیک پیشنهاد می شود. ROG Zephyrus G14 به پردازنده سری AMD Ryzen با فرکانس 2.3 گیگاهرتز مجهز شده و از گرافیک RTX 2060 انویدیا پشتیبانی می کند که قابلیت اجرای بدون نقص بازی های سطح متوسط را دارد و برای گیمینگ معمولی نیز می توانید از آن استفاده کنید.

این لپ تاپ با طراحی جمع و جور، کارایی قدرتمند و همچنین نمایشگر با کیفیتی که دارد می تواند برای تریدرها نیز مناسب باشد. اگر تریدر هستید و می خواهید همیشه بتوانید وضعیت را بررسی کنید و از معاملات روزانه خود با خبر شوید، این محصول با قابلیت حمل آسان، باتری با ظرفیت بالا و نمایشگر با کیفیت عالی می تواند جوابگوی نیاز شما برای استفاده داشته باشد. البته مطالعه مقاله بهترین لپ تاپ برای ترید هم خالی از لطف نخواهد بود.

  • پردازنده : AMD Ryzen
  • حافظه رم : 16 گیگابایت
  • گرافیک : RTX 2060
  • حافظه داخلی : حداکثر 1 ترابایت

8- Spectre 14 X360، لپ تاپ مناسب برای ایلوستریتور

Spectre 14 X360، لپ تاپ مناسب برای ایلوستریتور

طراحی دیجیتال از زیرشاخه های طراحی گرافیک است که امرزوه طرفداران زیادی دارد و همین موضوع نیز باعث شده تا نیازمند ابزارهایی برای طراحی باشد. Spectre 14 X360 از نوت بوک های رده بالای اچ پی است که در اینجا به عنوان بهترین لپ تاپ برای طراحی دیجیتال به شما پیشنهاد می شود و دلیل آن نیز برخورداری از پردازنده Core i7-1165G7، گرافیک Intel iris XE، فضای رم 16 گیگابایت و از همه مهمتر صفحه نمایش لمسی تاشو با قابلیت پشتیبانی قلم مخصوص hp است. تنها نکته منفی این نوت بوک قیمت بالای آن است که البته فروشگاه آترین کالا مدل های اوپن باکس این محصول را با کمترین قیمت عرضه می کند و شما می توانید آن را با قیمت کمتری نسبت به مدل های موجود در بازار از این فروشگاه تهیه کنید.

  • پردازنده : Core i7-1165G7
  • حافظه رم : 16 گیگابایت
  • گرافیک : Intel iris XE
  • حافظه داخلی : حداکثر 1 ترابایت

9- Surface Laptop 4، بهترین لپ تاپ مایکروسافت برای طراحی گرافیک

Surface Laptop 4، بهترین لپ تاپ مایکروسافت برای طراحی گرافیک

اگر از طرفداران مایکروسافت هستید در اینجا بهترین لپ تاب برای کارهای گرافیکی از این شرکت را به شما پیشنهاد می دهیم. لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop 4 تنها گزینه پیشنهادی از محصولات مایکروسافت برای کاربران حرفه ای است که می خواهند بهترین عملکرد و کارایی را همراه با طراحی با کیفیت به صورت یکجا کسب کنند. این لپ تاپ به پردازنده نسل یازدهم Core i7-1185G7 اینتل مجهز شده از گرافیک Intel Iris Xe نیز استفاده می کند که در کنار 32 گیگابایت فضای رم و یک ترابایت فضای ذخیره سازی بهترین عملکرد را برای کاربران خلاق و حرفه ای خواهد، علاوه براین صفحه نمایش 13.3 اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از قلم نیز گزینه عالی برای طراحان دیجیتال است.

  • پردازنده : Core i7-1185G7
  • حافظه رم : 32 گیگابایت
  • گرافیک : Intel iris XE
  • حافظه داخلی : حداکثر 1 ترابایت

10- Lenovo V15-OD، ارزان ترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

Lenovo V15-OD، ارزان ترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

اگر به دنبال یک لپ تاپ اقتصادی و مقرون به صرفه برای کارهای گرافیکی هستید، بهترین انتخاب برای شما قطعا 10- Lenovo V15-OD است. این لپ تاپ به پردازنده نسل یازدهم اینتل، گرافیک Nvidia MX350 و 16 گیگابایت حافظه رم مجهز شده و همچنین از یک صفحه نمایش 15.6 اینچ با رزولوشن 1920 × 1080 نیز بهره می برد. از همه مهم تر اینکه V15-OD – 10 نسبت به مدل های مذکور بسیار ارزان تر است، بنابراین می توان آن را به عنوان بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی با گزینه اقتصادی و ارزان قیمت برای افراد خلاق پیشنهاد کرد.

  • پردازنده : Core i7
  • حافظه رم : 16 گیگابایت
  • گرافیک : Nvidia MX350
  • حافظه داخلی : 512 گیگابایت

برای کارهای گرافیکی کدام لپ تاپ بهتر است؟

اجرای برنامه های گرافیکی و طراحی به لپ تاپی با سخت افزار قدرتمند و همچنین صفحه نمایش با کیفیت بالا نیاز دارد. البته برخی مواقع بودجه می تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد و باید بسته به هزینه ای که در نظر گرفته اید باید نسبت به خرید لپ تاپ برای کارهای گرافیکی اقدام کنید، علاوه براین نوع کاکرد شما نیز می تواند انتخاب متفاوتی ایجاد کند، به عنوان مثال اگر مبتدی هستید یک لپ تاپ گرافیکی معمولی می تواند جوابگوی نیاز شما باشد اما اگر به صورت حرفه ای به طراحی گرافیکی مشغول هستید باید بیشتر هزینه کرده و بهترین سیستم را تهیه کنید.

بنابراین انتخاب نهایی شما به نوع عملکرد شما بستگی دارد، به همین دلیل ما در این مقاله 10 مدل از بهترین لپ تاپ های گرافیکی که توسط برندهای معروف عرضه می شوند را معرفی کرده ایم که همه آنها از نظر مشخصات برتر بوده و بهترین مدل ها برای طراحان حرفه ای هستند. علاوه بر مدل های مذکور، شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی آترین کالا لیستی از بهترین لپ تاپ های گرافیکی را مشاهده کنید و در میان مدل های موجود بسته به نوع کارکرد و بودجه خود یکی را انتخاب و نسبت به خرید آن اقدام کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *