بهترین لپ تاپ های دانشجویی

زمان مطالعه مطلب: 11 دقیقه

داشتن یک لپ تاپ مناسب برای هر دانشجویی که بخواهند یادگیری بهتری داشته باشد الزامی است. امروزه لپ تاپ به یک کالای اساسی در هر زمینه ای تبدیل شده و دانشجویان نیز برای اینکه در روند تحصیل خود بهتر عمل کنند باید یکی را داشته باشند. بهترین لپ تاپ دانشجویی برای هر رشته تحصیلی متفاوت است، به همین دلیل قبل از خرید حتما باید به نوع استفاده خود و همچنین نیازی که به لپ تاپ دارید را در نظر داشته باشید و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

این کار زمانی می تواند قابل اجرا باشد که مشکل بودجه نداشته باشیم، این در حالی است که دانشجو به سختی از پس مخارج دانشگاه بر می آید. بنابراین قیمت لپ تاپ می تواند نقش مهمی در انتخاب آن داشته باشد و دانشجویان باید با توجه به بودجه خود تصمیم گیری کنند. به همین دلیل نیز ما در این مقاله لیستی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی با قیمت مناسب را برای شما آماده کرده ایم تا بر اساس بودجه خود تصمیم بگیرید. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که انتخاب یک لپ تاپ معمولی برای رشته های مهندسی و فنی کار اشتباهی است و در حدامکان بیشتر هزینه کرده و مدل مناسب تری انتخاب کنید.

بهترین لپ تاپ های دانشجویی

ویژگی های بهترین لپ تاپ دانشجویی

بهترین لپ تاپ دانشجویی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ معیارهای انتخاب لپ تاپ دانشجویی به نحوه استفاده شما بستگی دارد، به عنوان مثال دانشجویان رشته کامپیوتر و یا رشته های معماری و مهندسی به لپ تاپی با پردازنده قوی، نمایشگر با کیفیت، گرافیک قوی و رم بالا نیاز دارند، این درحالی است که برای رشته ادبیات نیاز به پردازنده و یا گرافیک قوی نخواهید داشت. در ادامه به شما خواهیم گفت که در هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی باید به چه نکاتی توجه کنید و چه معیارهایی را باید در نظر بگیرید.

قابل حمل بودن، مهمترین ویژگی لپ تاپ دانشجویی

هدف دانشجویان از داشتن لپ تاپ این است که بتوانند آن را با خود سر کلاس ببرند، بنابراین قابل حمل بودن برای آنها اهمیت بالایی دارد. بهترین لپ تاپ برای دانشجویان باید طراحی باریک و سبک داشته باشد و همچنین اندازه آن نیز به گونه ای باشد که دانشجو بتواند به آسانی آن را در کیف قرار داده و با خود سر کلاس ببرد. با این توصیف می توان گفت که لپ تاپ 14 اینچ می تواند بهترین انتخاب باشد.

قابل حمل بودن، مهمترین ویژگی لپ تاپ دانشجویی

بهترین پردازنده برای لپ تاپ دانشجویی کدام است؟

مورد دیگری که در انتخاب لپ تاپ دانشجویی باید به آن توجه شود CPU یا پردازنده است. اگر می خواهید با حدقل هزینه شروع کنید Core i3 یا Amd Ryzen سری A6 و A8 گزینه خوبی است اما اگر بخواهید عملکرد قابل قبولی داشته باشید لپ تاپ core i5 بهترین گزینه خواهد بود. واقعا لازم نیست به فکر پردازنده core i7 و یا i9 باشید مگر اینکه بخواهید از لپ تاپ برای بازی و یا کارهایی نظیر مدل سازی و رندرینگ استفاده کنید.

لپ تاپ دانشجویی با طول عمر باتری بالا

عمر باتری برای لپ تاپ های دانشجویی بسیار مهم است. دانشجویان معمولا لپ تاپ را همراه خود به دانشگاه می برند و در اکثر مواقع امکان شارژ کردن آن وجود ندارد، به همین دلیل باید لپ تاپی با طول عمر باتری بالا تهیه کنند تا نیاز به شارژ مجدد نداشته باشد.

لپ تاپ دانشجویی با طول عمر باتری بالا

صفحه نمایش مناسب برای لپ تاپ دانشجویی

دانشجویان برای مطالعه و یا انجام پروژه های خود باید مدت زمان زیادی از لپ تاپ استفاده کنند، بنابراین باید صفحه نمایش با کیفیت بالایی انتخاب کنند. صفحه نمایش پیشنهادی ما برای لپ تاپ دانشجویی نمایشگری با حداقل رزولوشن FULL HD است و اگر دانشجوی گرافیک هستید می توانید رزولوشن بالاتر را انتخاب کنید. در مورد اندازه صفحه نمایش نیز 13 اینچ و 14 اینچ به دلیل قابلیت حمل آسانتر پیشنهاد می شود، اگر می خواهید نمایش بزرگتری داشته باشید می توانید لپ تاپ 15 اینچ را انتخاب کنید.

صفحه نمایش مناسب برای لپ تاپ دانشجویی

انتخاب رم مناسب برای لپ تاپ دانشجویی

نوع و میزان فضای رم در لپ تاپ دانشجویی می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی اگر بخواهید از حداقل شروع کنید باید 4 گیگابایت رم در نظر بگیرید. البته این مقدار رم برای یک لپ تاپ دانشجویی با کارایی معمولی مناسب است، اما اگر مشغول بازی و یا کارهای گرافیکی و طراحی هستید باید 8 تا 16 گیگابایت رم برای آن در نظر بگیرید.

لپ تاپ دانشجویی باید چه گرافیکی داشته باشد؟

یک کارت گرافیک یکپارچه مانند سری Iris و یا Intel HD می تواند برای لپ تاپ دانشجویی و اقتصادی کافی باشد. اگر دانشجوی رشته های فنی نیستید گرافیک یکپارچه کافی است که از پس بسیاری از کارها نظیر بازی های اصلی، وب گردی و تایپ بر می آید و همچنین در مصرف باتری نیز صرفه جویی می کند. اما اگر دانشجوی رشته های فنی هستید نظیر گرافیک و یا معماری باید از گرافیک مجزا استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین لپ تاپ برای معماری را مطالعه کنید.

بهترین برندهای لپ تاپ دانشجویی

نیاز روز افزون دانشجویان به استفاده از لپ تاپ باعث شده شرکت های تولید کننده در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند و هر ساله مدل های متعددی را روانه بازار کنند. Asus، Acer، Apple، DELL، hp و لنوو از بهترین برندهای لپ تاپ دانشجویی به شمار می روند که لپ تاپ دل به دلیل تنوع و قیمت مناسب در میان کاربران محبوبیت بالایی دارد.

بهترین لپ تاپ دانشجویی براساس قیمت

لپ تاپ دانشجویی در مدل های متنوع و با کانفیگ های مختلفی در بازار موجود است که قیمت گستردگی قیمت را ایجاد می کند. تنوع در رنج قیمت ممکن است شما را دچار سردرگمی کند و در هنگام خرید نتوانید به درستی تصمیم بگیرید، اما نگران نباشید در ادامه لیستی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی بر اساس قیمت را برای شما آماده کرده ایم که بر اساس بودجه خود به راحتی می توانید مدل مورد نظر را تهیه کنید.

Asus E410، بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۱۰ میلیون

Asus E410، بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۱۰ میلیون

با وضعیت فعلی در حال حاضر با رنج قیمت 10 میلیون تومان فقط می توانید یک لپ تاپ رده پایین تهیه کنید. اگر می خواهید کمترین هزینه را بپردازید ما به شما لپ تاپ Asus E410 را پیشنهاد می کنیم که با صفحه نمایش 14 اینچ HD، گرافیک Intel HD، پردازنده Celeron و 4 گیگابایت رم می تواند جوابگوی نیاز شما باشد. این لپ تاپ طراحی باریک و ظریفی دارد اما از نظر مشخصات در رده مدل های اقتصادی قرار گرفته بنابراین نباید انتظار اجرای برنامه های سنگین را از آن داشته باشید.

  • اندازه صفحه نمایش : 14 اینچ
  • پردازنده : Celeron
  • رم : 4 گیگابایت
  • گرافیک : Intel HD

مدل های کارکرده نیز می تواند پیشنهاد خوبی برای این رنج قیمت باشد که در این مورد لپ تاپ اچ پی Pro X2 612 G2 گزینه مناسبی است. این لپ تاپ به پردازنده Core i5-7Y54 مجهز شده و با 8 گیگابایت رم، گرافیک Intel HD و 256 گیگابایت حافظه ssd پیکربندی شده است.

  • اندازه صفحه نمایش : 13 اینچ
  • پردازنده : Core i5-7Y54
  • رم : 8 گیگابایت
  • گرافیک : Intel HD

بهترین لپ تاپ های دانشجویی تا ۱۵ میلیون

Asus VivoBook R565EA، بهترین لپ تاپ دانشجویی با پردازنده Core i3

Asus VivoBook R565EA، بهترین لپ تاپ دانشجویی با پردازنده Core i3

لپ تاپ ایسوس R565EA با صفحه نمایش 15.6 اینچ در رده لپ تاپ های متوسط قرار می گیرد که حمل آن از مدل قبلی سخت تر است. این مدل از نظر مشخصات سخت افزاری دارای پردازنده Core i3-1115G4، حافظه رم 4 گیگابایت و گرافیک Intel UHD است و برای حافظه داخلی نیز از 256 گیگابایت حافظه ssd بهره می برد. مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ برای استفاده های معمولی مناسب است و صفحه نمایش آن نیز نمایش قابل قبولی را ارائه می دهد که برای وب گردی و یا تماشای فیلم و عکس می تواند عالی باشد.

  • اندازه صفحه نمایش : 15.6 اینچ
  • پردازنده : Core i3-1115G4
  • رم : 4 گیگابایت
  • گرافیک : Intel UHD

ThinkBook 15 G2، بهترین لپ تاپ لنوو برای دانشجویان

ThinkBook 15 G2، بهترین لپ تاپ لنوو برای دانشجویان

این لپ تاپ نیز از همان پردازنده ایسوس R565EA یعنی Core i3-1115G4 بهره می برد و دارای صفحه نمایش 15.6 اینچ است. پشتیبانی از پردازنده گرافیکی مجزای MX450 انویدیا، 4 گیگابایت رم و حافظه 256 گیگابایت SSD از جمله ویژگی هایی هستند که ارزش خرید لپ تاپ ThinkBook G2 را افزایش می دهد و بهترین انتخاب را با بودجه 15 میلیون تومان را به شما می دهد.

  • اندازه صفحه نمایش : 6 اینچ
  • پردازنده : Core i3-1115G4
  • رم : 4 گیگابایت
  • گرافیک : Nvidia MX450

VivoBook 14 A412FA، لپ تاپ مناسب دانشجویان با نمایشگر 14 اینچ

VivoBook 14 A412FA، لپ تاپ مناسب دانشجویان با نمایشگر 14 اینچ

Asus VivoBook 14 A412FA یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های دانشجویی و اقتصادی است که با قیمت 15 میلیون تومان می توانید تهیه کنید. این لپ تاپ نیز با پردازنده core i3 اینتل عرضه می شود و از 4 گیگابایت رم و حافظه ذخیره سازی 512 GB ssd نیز بهره می برد که در کارهای معمولی روزانه عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های لپ تاپ VivoBook 14 A412FA صفحه نمایش 14 اینچی آن است که روزلوشن HD را پشتیبانی می کند و نمایش قابل قبولی ارائه می دهد. صفحه نمایش HD در کنار طراحی باریک و سبک، بهترین لپ تاپ دانشجویی با این رنج قیمت را ایجاد می کند که می توانید داشته باشید.

  • اندازه صفحه نمایش : 14 اینچ
  • پردازنده : Core i3-10110U
  • رم : 4 گیگابایت
  • گرافیک : Intel UHD

بهترین لپ تاپ های دانشجویی تا ۲۰ میلیون

MateBook D15، بهترین لپ تاپ دانشجویی با قیمت 20 میلیون

MateBook D15، بهترین لپ تاپ دانشجویی با قیمت 20 میلیون

اگر به دنبال خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی تا 20 میلیون هستید، هواوی MateBook D15 می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این لپ تاپ با اینکه دارای نمایشگر 15.6 اینچ است اما با طراحی باریکی که دارد به راحتی قابل حمل بوده و می تواند گزینه مناسبی برای دانشجویان باشد که آن را با خود به کلاس ببردند. لپ تاپ دانشجویی MateBook D15 دارای پردازنده Core i5-1135G7 است که به راحتی از پس اجرای برنامه ها و کارهای معمولی بر می آید. همچنین با پشتیبانی از 8 گیگابایت حافظه رم و گرافیک Intel Iris Xe امکان اجرای همزمان چندین برنامه و وبگردی بدون مشکل را ممکن می سازد.

  • اندازه صفحه نمایش : 6 اینچ
  • پردازنده : Core i5-1135G7
  • رم : 8 گیگابایت
  • گرافیک : Intel Iris Xe

Aspire 3 A315، بهترین لپ تاپ برای دانشجوی پزشکی

Aspire 3 A315، بهترین لپ تاپ برای دانشجوی پزشکی

Aspire 3 A315 یکی از بهترین لپ تاپ ها برای دانشجویان پزشکی است. اگر دانشجوی پزشکی هستید و می خواهید یک لپ تاپ مناسب برای خود تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما Aspire 3 A315 است، این مدل با پردازنده Core i3-1115G4، رم 8 گیگابایت و نمایشگر 15.6 اینچ بهترین عملکرد را برای شما خواهد داشت. نکته مثبت در این لپ تاپ این است که شما می توانید آن را با حافظه 1 ترابایت HDD و 128 گیگابایت SSD پیکربندی کنید و در کنار گرافیک مجزای 2GB MX350 عملکرد سریع تری داشته باشید.

  • اندازه صفحه نمایش : 15.6 اینچ
  • پردازنده : Core i3-1115G4
  • رم : 8 گیگابایت
  • گرافیک : MX350

لپ تاپ دانشجویی ایسوس P2451FB با قابلیت حمل آسان

لپ تاپ ایسوس P2451FB با قابلیت حمل آسان

اگر یک لپ تاپ دانشجویی جمع و جورتر می خواهید Asus P2451FB گزینه بهترین است. لپ تاپ ایسوس P2451FB دارای صفحه نمایش 14 اینچ است و همچنین طراحی باریک و سبکی دارد، از نظر مشخصات سخت افزاری نیز به پردازنده Core i5-10210U اینتل مجهز شده و از گرافیک مجزای MX110 انویدیا نیز پشتیبانی می کند. شما می توانید این لپ تاپ 14 اینچ را با حافظه رم 8 گیگابایت و حافظه داخلی 1 ترابایت HDD پیکربندی کنید، البته می توانید از کمی بیشتر هزینه کنید و با خرید یک حافظه اس اس دی 256 گیگابایت آن را ارتقاء دهید. از دیگر ویژگی های لپ تاپ ایسوس P2451FB می توان به باتری قدرتمند آن اشاره کرد که با بهره گیری از یک باتری 48 wh قابلیت شارژدهی به مدت چندین ساعت را برای کاربر فراهم می کند.

  • اندازه صفحه نمایش : 14 اینچ
  • پردازنده : Core i5-10210U
  • رم : 8 گیگابایت
  • گرافیک : Nvidia MX110

ThinkBook 15 G2 Core i5، لپ تاپ دانشجویی سبک با طراحی جمع و جور

ThinkBook 15 G2 Core i5، لپ تاپی سبک با طراحی جمع و جور

ThinkBook 15 G2 Core i5 سومین مدلی است که در لیست بهترین لپ تاپ های دانشجویی تا 20 میلیون در این مقاله معرفی می کنیم. لپ تاپ ThinkBook 15 G2 Core i5 به پردازنده سری یازدهم اینتل Core i5 مجهز شده و از 8 گیگابایت رم و گرافیک مجزای Nvidia MX450 نیز پشتیبانی می کند. این لپ تاپ از یک صفحه نمایش 15.6 اینچ با رزولوشن FULL HD 1920 × 1080 بهره برده که حداکثر روشنایی آن 300 نیت است و نمایش بسیار خوبی را در محیط های با نوع معمولی ارائه می دهد.

  • اندازه صفحه نمایش : 15.6 اینچ
  • پردازنده : Core i5-1135G7
  • رم : 8 گیگابایت
  • گرافیک : Nvidia MX450

برای مشاهده مدل های بیشتر لیست لپ تاپ تا 20 میلیون را در آترین کالا مشاهده کنید.

بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۳۰ میلیون

Victus 15-FA0031DX، بهترین لپ تاپ دانشجویی با قیمت 25 میلیون

Victus 15-FA0031DX، بهترین لپ تاپ دانشجویی با قیمت 25 میلیون

با افزایش بودجه انتخاب بهتری خواهید داشت و می توانید بهترین لپ تاپ دانشجویی را برای خود تهیه کنید. اگر در حال تحصیل در رشته های فنی هستید و می خواهید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی یا طراحی گرافیک را تهیه کنید پیشنهاد ما به شما Victus 15 FA0031DX است.

این لپ تاپ از یک صفحه نمایش 15.6 اینچ با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتز بهره می برد که نمایش با کیفیتی ارائه می دهد و برای استفاده طولانی بسیار عالی است. از نظر مشخصات سخت افزاری نیز لپ تاپ اچ پی Victus 15 به پردازنده نسل دوازدهم Core i5 اینتل مجهز شده و دارای 8 گیگابایت رم و گرافیک GTX 1650 است.

  • اندازه صفحه نمایش : 15.6 اینچ
  • پردازنده : Core i5-12450H
  • رم : 8 گیگابایت
  • گرافیک : GTX 1650

VivoBook 15 Core i7، بهترین لپ تاپ دانشجویی با قیمت 28 میلیون

VivoBook 15 Core i7، بهترین لپ تاپ دانشجویی با قیمت 28 میلیون

VivoBook 15 Core i7 بهترین لپ تاپی است که می توانید با بودجه 28 میلیون تومان تهیه کنید. این لپ تاپ از پردازنده نسل یازدهم Core i7 بهره برده و دارای 16 گیگابایت حافظه رم است، پردازنده گرافیکی آن نیز از نوع مجزا و Nvidia Geforce MX330 با 2 گیگابایت حافظه گرافیکی در نظر گرفته شده که برای کارهای روزانه و اجرای برنامه های معمولی بسیار عالی است.

پردازنده گرافیکی VivoBook 15 برای بازی های سبک عملکرد خوبی دارد اما اگر بخواهید بازی های گرافیکی سنگین را با آن اجرا کنید مطمئنا عملکرد قابل قبولی نخواهید داشت، اگر به بازی علاقه دارید لپ تاپ گیمینگ Pavilion 15 گزینه پیشنهادی بهتری است که در این رنج قیمت و با گرید اپن باکس می توانید تهیه کنید.

  • اندازه صفحه نمایش : 15.6 اینچ
  • پردازنده : Core i7-1165G7
  • رم : 16 گیگابایت
  • گرافیک : Nvidia Geforce MX330

SurfaceBook 2، لپ تاپ هیبریدی مناسب دانشجویان

SurfaceBook 2، لپ تاپ هیبریدی مناسب دانشجویان

SurfaceBook 2 یکی دیگر از پیشنهادهای ما برای بهترین لپ تاپ های دانشجویی تا 30 میلیون است که بهترین مدل نیز به شمار می رود. لپ تاپ مایکروسافت SurfaceBook 2 با بهره گیری از صفحه نمایش 15 اینچ، پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت رم و گرافیک GTX 1060 بهترین گزینه ای است که می توانید با قیمت 30 میلیون تومان تهیه کنید.

ویژگی منحصر به فرد این لپ تاپ که آن را با سایر مدل های دیگر متمایز می سازد، قابلیت تبدیل شدن آن است. SurfaceBook 2 یک لپ تاپ هیبریدی است که با جدا شدن کیبورد از صفحه نمایش قابلیت تبدیل شدن به تبلت را دارد و کاربر می تواند از نمایشگر لمسی به عنوان تبلت استفاده کند.

  • اندازه صفحه نمایش : 15 اینچ لمسی 4K
  • پردازنده : Core i7-8650U
  • رم : 16 گیگابایت
  • گرافیک : Nvidia GTX 1060

برای مشاهده مدل های بیشتر لپ تاپ هیبریدی به دسته بندی مربوطه فروشگاه آترین کالا مراجعه کنید.

خرید بهترین لپ تاپ داشنجویی با قیمت مناسب

مدل هایی که در این مقاله معرفی شده اند بهترین لپ تاپ های دانشجویی در سال 2022 هستند که در رنج قیمت های متفاوتی در بازار موجود است. اگر قصد خرید لپ تاپ دانشجویی را دارید می توانید در میان مدل های مذکور بسته به بودجه خود و نوع استفاده ای که از لپ تاپ می کنید انتخاب خود را کرده و نسبت به خرید آن اقدام کنید. اگر لپ تاپ های معرفی شده را نمی پسندید و به دنبال مدل های بیشتری هستید پیشنهاد می کنیم به دسته بندی لپ تاپ دانشجویی در فروشگاه اینترنتی آترین کالا مراجعه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

2 دیدگاه در “بهترین لپ تاپ های دانشجویی

سلام من دانشجوی نرم افزار کامپیوتر هستم دنبال یک لپ تاپ دانشجویی قیمت مناسب و قابل حمل می گردم شما چه مدل پیشنهاد می کنید، آیا لپ تاپ استوک ارزش خرید را دارد فروشگاه معتبری هستند که از آنها تهیه کنم؟ ممنون

سلام
وقت بخیر
آترین کالا از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی سطح کشور است که می توانید خریدتون رو ازش انجام بدید
لپ تاپ مناسب شما هم مک بوک رو بهتون پیشنهاد می کنیم چرا که برای رشته شما بسیار عالیه اما اگه بودجه پایین تر رو در نظر دارید لپ تاپ ویکتوس، لپ تاپ elitebook و تینک پد لنوو برای دانشجوها بسیار مناسبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *