آموزش

چگونه مدل تلویزیون خود را بفهمیم؟

اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که مدل تلویزیون خود را نمی توانید تشخیص دهید و از بابت اصلی بودن آن نیز دچار شک و تردید هستید، در این مقاله به این شک و تردید پایان خواهیم داد و سعی خواهیم کرد به تمامی سوالات رایج در این زمینه همچون چگونه مدل تلویزیون خود را بفهمیم، تشخیص مدل تلویزیون ال جی، تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ و تشخیص مدل تلویزیون سونی بپردازیم. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که علاوه بر تشخیص مدل تلویزیون خود، چگونه کد خوانی کنید و هریک از این کدهای نوشته شده به چه معنی است؟ پس ادامه مطلب را از دست ندهید و تا آخر با ما همراه باشید.

چگونه مدل تلویزیون ال جی را تشخیص دهیم؟

اولین برندی که به چگونگی تشخیص مدل آن خواهیم پرداخت، برند ال جی است. تشخیص مدل تلویزیون های ال جی بسیار ساده است و می توانید برای استعلام این موضوع به پرچسب روی کارتن یا همان جعبه محصول مراجعه کنید. برچسب تلویزیون شامل یک سری کدها و اعداد است که می توان از طریق آن تمامی اطلاعات مربوط به تلویزیون را دریافت نمود. هریک از این پارامترهایی که در این بخش به آنها اشاره می کنیم می توانند برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی نیز بسیار کاربردی باشد. در تصویر زیر یک نمونه از مدل های ال جی را آورده ایم تا ببینیم این کدها نشان دهنده چه اطلاعاتی هستند.

چگونه مدل تلویزیون ال جی را بفهمیم

سایز، راهی برای تشخیص مدل تلویزیون

اولین عدد قرار گرفته در سمت چپ، نشان دهنده و سایز تلویزیون است که با اینچ محاسبه می گردد. در تصویر بالا ۵۵ نشان دهنده سایز و اندازه نمایشگر بر حسب اینچ است.

نوع نمایشگر، روش دیگری برای آشنایی با تشخیص مدل الجی

برای تشخیص نوع نمایشگر به کار گرفته شده در تلویزیون های ال جی می بایست به اولین حروف بعد از نمایشگر توجه کرد. در تصویر انتخاب شده ما S آمده است که نشان دهنده مجهز بودن تلویزیون به نمایشگر  Super UHD Nanocellاست.

حروف S  : نمایشگر Super UHD Nanocell

حروف U : نمایشگر UHD LED

حروف E : نمایشگر OLED

حروف L : نمایشگر LED

سال تولید، آسان ترین راه تشخیص تلویزیون LG

دیگر حروفی که بعد از حروف نمایشگر قرار می گیرد، سال تولید است. در تصویر بالا حروف M بعد از S آمده است که به ما نشان می دهد این محصول در سال 2019 توسط شرکت ال جی تولید و به بازار عرضه شده است.
حروف  : Q سال 2022

حروف  : P سال 2021

حروف  N : سال 2020

حروف M : سال 2019

حروف K : سال 2018

حروف J : سال 2017

حروف H : سال 2016

تشخیص مدل تلویزیون ال جی

سری ساخت، راه دیگری برای تشخیص مدل تلویزیون LG

تشخیص سری ساخت تلویزیون های ال جی ساده است و کافی است که به اولین عدد آمده پس از حروف های نمایشگر و سال عرضه توجه کرد. در تصویر انتخابی ما سری ساخت تلویزیون ۹ است و عددهای بعد از آن نیز معرف کامل مدل تلویزیون ال جی است.

شناخت کشور های ساخت، راحت ترین روش تشخیص مدل تلویزیون ال جی

یکی دیگر از بخش های بسیار مهم در تشخیص مدل تلویزیون ال جی، کشور ساخت است. در این کد ارائه شده می توان مبدا کشور تولید کننده را تشخیص داد و بدون استناد به گفته های فروشندگان بتوانید کشور ساخت مدل تلویزیون خود را شناسایی کرد. مدل معرفی شده در تصویر که با حروف P آغاز می شود نشان دهنده کشور ساخت و تولید کننده محصول توسط اروپا است.

حروف W : کره جنوبی

حروف P : اروپا

حروف S : بریتانیا و سنگاپور

حروف A : ایالات متحده آمریکا

تیونر و طراحی

دو حروف باقی مانده نیز نشان دهنده تیونر و طراحی محصول است. با توجه به توضیحاتی که در اختیار شما قرار دادیم، اکنون شما می توانید هنگام خرید تلویزیون ال جی، هیچ مشکلی در خواندن حروف و کلمات نداشته باشید و به راحتی بتوانید مدل تلویزیون خود را تشخیص دهید.

شیوه تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ

شناسایی کردن مدل تلویزیون های سامسونگ بی شباهت با تلویزیون های ال جی نیست. برای تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ، دو راه پیش پای مخاطبان قرار دارد که هریک از آنها می تواند شما را به جواب سوال خود برساند. البته لازم به ذکر است که بدانید هریک از این مؤلفه ها می تواند برای تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ نیز کاربردی باشد که در صورت پا برجا بودن شک و تردید بابت محصول خود می توانید مقاله نحوه تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ را مطالعه کنید.

  1. تلویزیون را روشن کنید. از بخش تنظیمات به قسمت Support و سپس به Contact Samsung بروید تا تنها با چند کلیک توانسته باشید مدل تلویزیون خود را پیدا و مشاهده کنید.
  2. تشخیص مدل تلویزیون از طریق برچسب جعبه محصول.

گزینه دوم نیز می تواند بسیار ساده باشد که با تماشای برچسب روی کارتن محصول می توان مدل تلویزیون را شناسایی کرد. البته در این بخش به شما کدخوانی تلویزیون های سامسونگ را نیز آموزش خواهیم داد تا بتوانید علاوه بر تشخیص مدل تلویزیون، به تمامی اطلاعات تلویزیون سامسونگ از طریق همین کدها نیز دست پیدا کنید. با یک نمونه از مدل های سامسونگ که در تصویر زیر آمده است مبحث خود را ادامه می دهیم.

شیوه تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ

سایز، چجوری میتونه مدل تلویزیون سامسونگ رو تشخیص بده ؟

بخش اول که در ابتدای کد واضح است، خودنمایی اعداد و ارقام است که همانند تلویزیون های ال جی، نشانگر اندازه صفحه نمایش تلویزیون است. برای مثال در نمونه آورده شده، سایز تلویزیون برابر با 55 اینچ است.

تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ از روی سال تولید

برای اینکه بدانید تلویزیونی که خریداری کرده اید در چه سالی تولید و عرضه شده است، باید به اولین حروف آمده بعد از سایز تلویزیون توجه کنید. در مثال بالا، Rنشان دهنده تولید و عرضه این مدل در سال 2019 است که در این قسمت به حروف هایی که برای تعیین سال تولید تلویزیون های سامسونگ به کار گرفته می شوند اشاره خواهیم کرد. البته این موضوع در تلویزیون های کیولد متفاوت است و در بخش آخر سری تلویزیون ظاهر می شوند.

حروف : B سال تولید 2022

حروف : A سال تولید 2021

حروف T : سال تولید 2020

حروف R : سال تولید 2019

حروف N : سال تولید 2018

حروف M : سال تولید 2017

حروف K : سال تولید 2016

حروف J : سال تولید 2015

تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ از روی سال تولید

نوع نمایشگر، روش دیگر تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ

به دنبال نشانگر سال تولید، حروفی به کار گرفته می شود که نشان دهنده نوع نمایشگر و کیفیت تصویر است. در تلویزیون سامسونگ، برای تشخیص کیفیت تصویر و نوع نمایشگر، کافی است که دومین حروف به کار گرفته شده بعد از سال تولید را مشاهده کنید که در صورت وجود کلماتی همچون S یا U می توان پی برد که از کیفیت تصویر 4K پشتیبانی می کنند و در صورت نداشتن نیز فاقد کیفیت تصویر 4K خواهند بود. به کار گرفتن کلمات U و S همچنین می تواند بیانگر نوع نمایشگر و فناوری به کار گرفته شده در آن باشند.

سری ساخت روشی مناسب برای تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ

یکی از بخش هایی که از دید مخاطبان پنهان می ماند، سری ساخت است. سری ساخت تلویزیون های سامسونگ را می توان به آسانی شناسایی کرد. اگر در پاراگراف های بالاتر بخش سری تلویزیون های ال جی را مطالعه کرده باشید، در تلویزیون های سامسونگ نیز موضوع تشخیص سری ساخت به همین صورت است. یکی از راه های فهمیدن مدل تلویزیون سامسونگ، اولین عددی است که بعد از نوع نمایشگر آمده، نشانگر سری ساخت تلویزیون است که در نمونه اشاره شده این عدد برابر با ۸ است و اعدادی که به دنبال آنها می آید برای تفکیک دقیق مدل ها از یک دیگر است.

نحوه تشخیص مدل تلویزیون سونی

تشخیص مدل تلویزیون سونی آخرین برندی است که در مقاله «چگونه مدل تلویزیون خود را بفهمیم» به آن اشاره خواهیم کرد. تشخیص مدل های تلویزیون سونی بی شباهت با تلویزیون ال جی و سامسونگ نیست و البته با تفاوت های نسبی نیز در نحوه تشخیص کشور ساخت و نوع نمایشگر همراه است که از طریق برچسب روی جعبه تلویزیون تمامی آنها را می توان از هم تفکیک کرد.

نحوه تشخیص مدل تلویزیون سونی

تشخیص مدل تلویزیون Sony از روی کشور ساخت

در تلویزیون های سونی برای اینکه تشخیص دهیم، مدل تلویزیون خریداری شده توسط چه کشوری تولید و عرضه شده است، میبایست به حروف های ابتدای برچسب توجه کرد. در ابتدای برچسب تلویزیون های سونی از مخفف های KD و XBR استفاده می شود که KD به معنی تطابق با استاندارهای جهانی و XBR نیز به معنی استانداردهای کشور آمریکا است.

نحوه تشخیص مدل تلویزیون سونی از طریق سایز

همانند سایر تلویزیون های سامسونگ و ال جی قسمت دوم کدها نشان دهنده سایز تلویزیون است که در نمونه اشاره شده سایز تلویزیون 55 اینچ است.

کیفیت تصویر در نحوه تشخیص مدل تلویزیون

حروفی که بعد از اندازه نمایشگر قرار می گیرند، نشانگر کیفیت تصویر تلویزیون سونی است. در تلویزیون های سونی تشخیص کیفیت تصویر بسیار ساده است و کافی است که به حروف قرار گرفته بعد از اندازه نمایشگر توجه کنید تا بتوانید کیفیت تصویر تلویزیون را به آسانی تشخیص دهید. در نمونه ذکر شده کیفیت تصویر تلویزیون 4K است چرا که در تلویزیون های سونی، X نشان دهنده کیفیت 4K و W نیز نشانگر کیفیت فول اچ دی و ا چ دی است که می تواند برای تشخیص اصلی بودن تلویزیون سونی هم کاربردی باشد.

سری ساخت مدل های تلویزیون سونی

اولین عددی که بعد از X یا W می آید، بیانگر سری ساخت و مدل تلویزیون سونی است که هرقدر این عدد بالاتر باشد در نتیجه آن کیفیت تصویر تلویزیون بالاتر خواهد بود. دو عدد پایانی نیز بیانگر تیونر و طراحی تلویزیون هستند با توجه به اینکه تلویزیون های سونی به دلیل بهره مند شدن از برترین فناوری های روز بیشترین بازدهی را در بین کاربران داشته اند، افراد بسیاری انتخاب تلویزیون خود را از این برند انجام می دهند که در چنین شرایطی پیشنهاد ما به شما سایز 65 اینچ است که می تواند برای سالن های متوسط و بزرگ گزینه بسیار خوبی به حساب آید. البته بسیاری از کاربران قیمت تلویزیون 65 اینچ را چندان مقرون به صرفه نمی دانند، اما اگر قابلیت ها و فناوری های طراحی شده را در نظر بگیرید بسیار اقتصادی خواهد بود به طوری که تا سالها بدون نگرانی از بابت قابلیت ها و طراحی می توانید از آن استفاده کنید.

سال تولید، آسان ترین روش تشخیص مدل تلویزیون Sony

حروف پایانی که در انتهای مدل تلویزیون به کار گرفته می شود، نشانگر این است که تلویزیون در چه سالی تولید و عرضه شده است. در نمونه ذکر شده، تلویزیون سونی در سال ۲۰۲۰ تولید شده است.

حروف : K سال 2022

حروف : J سال 2021

حروف H : سال 2020

حروف G : سال 2019

حروف F : سال 2018

حروف E : سال 2017

حروف D : سال 2016

سال تولید، آسان روش تشخیص تلویزیون Sony

بهترین مدل تلویزیون را از کجا انجام بخریم؟

در این مقاله سعی داشتیم تا موضوع «چگونه مدل تلویزیون خود را بفهمیم» را در سه برند اصلی و پرطرفدار سونی، ال جی و سامسونگ مورد بررسی قرار دهیم و به سوالات مهم مطرح شده در این زمینه پاسخ داده باشیم. در صورت هرگونه نقد و پیشنهاد یا سوالات دیگری که در این مقاله به آنها پرداخته نشده می توانید در بخش دیدگاه های کاربران بیان کنید و نظرات خود را با آترین پلاس و کاربران در میان بگذارید. لازم به ذکر است که شما می توانید با مشاهده لیست قیمت تلویزیون در آترین پلاس  با متنوع ترین مدل تلویزیون های روز  آشنا شوید و در صورت تمایل با تضمین اصالت، گارانتی 18 ماهه، ضمانت برگشت، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، خرید خود را به ثبت برسانید.

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. سلام . میگن تلویزیون نانو اکثراً تو بازار فیکه؟ ولی من وقتی کد رو چِک می کنم مطابقت داره؟ ممکنه حتی کد هم فیک باشه و تلویزیونی که خریدم اصلی نباشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا