بهترین لپ تاپ برای معماری

زمان مطالعه مطلب: 9 دقیقه

تهیه بهترین لپ تاپ برای معماری از مهمترین مواردی است که مهندسان و همچنین دانشجویان رشته معماری باید آن را در اولویت خود قرار دهند. نرم افزارهای طراحی معماری همچون 3D MAX – SketchUp و AutoCAD به یک لپ تاپ قدرتمند نیاز دارند تا بتوانند عملکردی قابل قبول داشته باشند و کاربران پروژه های خود را با سرعت بیشتری پیش ببرند. نرم افزارهای معماری همیشه در حال به روزرسانی هستند و هر روز پیشرفته تر می شوند، بنابراین بهترین لپ تاپ ها برای معماری باید به جدیدترین سخت افزارها مجهز شده و قدرت پردازشی بالایی داشته باشند تا اجری روان و سریع برنامه ها و رندرینگ را ممکن کنند.

از آنجایی که مدل سازی و طراحی معماری در حال حاضر عمدتاً بر روی کامپیوتر اجرا می شود بنابراین خرید لپ تاپ با قدرت پردازشی بالا برای مهندسان و همچنین دانشجویان رشته معماری بسیار ضروری است. بعد از قیمت لپ تاپ، دیگر مواردی که باید به آن توجه شود طراحی و قابلیت حمل آن است که در واقع جزو مولفه های مهم برای انتخاب لب تاپ معماری است. در این مقاله 8 مدل از بهترین لپ تاپ های معماری را معرفی می کنیم که از نظر کارایی و طراحی فوق العاده بوده و بهترین انتخاب برای معماران است، اگر یک مهندس معمار و یا در رشته معماری مشغول تحصیل هستید و می خواهید لپ تاپی متناسب با فعالیت خود را تهیه کنید ادامه این مقاله می تواند در انتخای و خرید بهتر به شما کمک کند.

بهترین لپ تاپ برای معماری

لپ تاپ های معماری باید چه مشخصاتی داشته باشند؟

فهمیدن اینکه چه فاکتورهایی برای انتخاب لپ تاپ مناسب معماری در نظر گرفته شود می تواند در تصمیم گیری بهتر به شما کمک کند. به همین دلیل قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب معماران برویم به مشخصاتی که معماران باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشند می پردازیم و شما می توانید با در نظر گرفتن آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.

حداقل پردازنده مورد نیاز برای کار معماری چقدر است؟

پردازنده اصلی یا CPU وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد و در واقع مغز کامپیوتر است. به همین جهت اگر می خواهید ار برنامه های خود نهایت استفاده را داشته باشید باید پردازنده مناسبی را نیز انتخاب کنید، اما قبل از هر چیزی باید در نظر بگیرید که از چه نرم افزارهایی برای طراحی خود استفاده می کنید. به عنوان مثال پردازنده Core i5 اینتل و یا AMD Ryzen 5 برای شروع به کار مناسب است اما اگر می خواهید سیستم قدرتمندتری تهیه کنید  و بودجه کافی را در اختیار دارید گزینه بهتر تهیه لپ تاپ core i7 یا i9 و یا پردازنده های شرکت شرکت AMD یعنی Ryzen 7 و Ryzen 9 است.

حداقل پردازنده مورد نیاز برای کار معماری چقدر است؟

حافظه رم مناسب برای لپ تاپ های معماری

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین لپ تاپ برای معماران میزان حافظه رم است. برنامه های معماری به حافظه رم با ظرفیت بالایی نیاز دارند مخصوصا در هنگام رندر کردن، به همین دلیل انتخاب اشتباه ممکن است کار شما را مختل و همچنین هزینه را برای شما دو برابر کند. 8 گیگابایت حافظه رم برای شروع عالی است اما اگر بودجه کافی در اختیار دارید و می خواهید حرفه ای تر عمل کنید، ما به شما رم 16 گیگابایت و یا 32 گیگابایت را پیشنهاد می کنیم.

کارت گرافیک ایده آل برای مهندسان معماری

پردازنده گرافیکی (GPU) نقش مهمی در لب تاپ های معماری دارد. یک کارت گرافیک خوب می تواند عملکرد لپ تاپ در هنگام اجرای نرم افزارهای طراحی سه بعدی را روان تر کند و همچنین رندرینگ سریع تر را ممکن سازد، بنابراین GPU برای معماران مخصوصا کسانی که در حال رندرینگ و استفاده از نرم افزارهای گرافیک بالا هستند نقش کلیدی را دارد. کارت گرافیک بر روی نمایش نیز تاثیر گذار است، به عنوان مثال یک کارت گرافیک 4 گیگابایت می تواند نمایش قابل قبولی را در لپ تاپ 15 اینچ ارائه دهد و انتخاب مناسبی است برای کسانی که می خواهند شروع کاری خوبی داشته باشند.

کارت گرافیک ایده آل برای مهندسان معماری

بنابراین انتخاب یک گرافیک 4 گیگابایتی برای دانشجویان معماری و کسانی که به تازگی شروع به کار کرده اند تصمیم درستی است، اما اگر بودجه بیشتری در اختیار دارید و پروژه های سنگینی را انجام می دهید بهتر است بر روی گرافیک 6 یا 8 گیگابایت سرمایه گذاری کنید.

صفحه نمایش مناسب لپ تاپ معماری

بیشتر لپ تاپ های مدرن دارای نمایشگری با وضوح و دقت رنگ بالا هستند، با این حال یکی از فاکتورهای مهم برای معماران است. صفحه نمایشی با رزولوشن 1920 × 1080 می تواند انتخابی عالی برای شروع باشد اما اگر می خواهید به صورت حرفه ای فعالیت کنید و طرح های پیچیده تری به مشتریان خود ارائه دهید، بهترین انتخاب برای شما لپ تاپ 4K است.

1- Razer Blade Pro 17، بهترین لپ تاپ برای معماری ۲۰۲۲

Razer Blade Pro 17، بهترین لپ تاپ برای معماری ۲۰۲۲

Razer Blade Pro 17 یک لپ تاپ گیمینگ است، بنابراین به عنوان یک مهندس معماری اگر به بازی علاقه دارید این محصول می تواند بهترین انتخاب باشد. لپ تاپ Razer Blade Pro 17 به پردازنده نسل دوازدهم Core i9، گرافیک RTX 3080 Ti و 32 گیگابایت حافظه رم مجهز شده که هر معماری آرزوی داشتن چنین موردی را دارد تا با سرعت و قدرت بیشتری پروژه های خود را پیش ببرد. دیگر موردی که باعث شده این مدل را به عنوان بهترین لپ تاپ برای معماری 2022 به شما پیشنهاد دهیم صفحه نمایش فوق العاده واضح و با کیفیت آن است، یک نمایشگر 17.3 اینچی 4K نمایشی بدون وقفه با نرخ تازه سازی 144 هرتز را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد طرح ها و پروژه های خود را دقیق تر و حرفه ای تر به اتمام برسانید.

اگر بودجه کافی برای خرید این لپ تاپ را ندارید می توانید Razer blade 15 را جایگزین کنید که با مشخصات سخت افزاری کمتر و البته با قیمت بسیار کمتری عرضه می شود. ناگفته نماند که مدل استوک Razer blade 15 نیز در بازار موجود است و فروشگاه آترین کالا آن را با قیمت بسیار کمتری نسبت به بازار عرضه می کند، برای خرید Razer blade 15 کلیک کنید

  • پردازنده : Core i9
  • حافظه رم : حداکثر ۳۲ گیگابایت
  • گرافیک : Nvidia RTX 3080 Ti
  • نمایشگر : 17.3 اینچ 144 هرتز

2- MacBook Pro 16، بهترین لپ تاپ اپل برای معماری

MacBook Pro 16، بهترین لپ تاپ اپل برای معماری

اگر از طرفداران اپل هستید و با سیستم عامل ویندوز زیاد حال نمی کنید، پیشنهاد ما به شما تهیه لپ تاپ MacBook Pro 16 است. این لپ تاپ به قدرتمندترین تراشه اپل یعنی M1 مجهز شده که دارای 16 هسته گرافیکی و پهنای باند حافظه 200 گیگابایت بر ثانیه است، این یعنی عملکردی سریع و بدون وقفه ای را در اجرای نرم افزارهای معماری و رندریگ خواهد داشت. MacBook Pro 16 همچنین دارای 16 گیگابایت حافظه رم بوده و از یک صفحه نمایش 16.2 اینچی Liquid Retina XDR با حداکثر روشنایی 500 نیت نیز بهره می برد که نمایشی روشن و با وضوح بالا را به شما ارائه می دهد.

  • پردازنده : M1
  • حافظه رم : 16 گیگابایت
  • گرافیک : 16 هسته ای
  • نمایشگر : 16.2 اینچ 144 هرتز

3- HP OMEN 17، بهترین لپ تاپ اچ پی برای معماران

HP OMEN 17، بهترین لپ تاپ اچ پی برای معماران

سری OMEN لپ تاپ های گیمینگ اچ پی را شامل می شوند که از سریع ترین و پیشرفته ترین سخت افزارهای روز بهره می برند. OMEN 17 با صفحه نمایش 17.3 اینچ عرضه می شود که جزو لپ تاپ های سنگین به شمار می رود و ممکن است حمل آن کمی دشوار باشد اما بهره گیری از پردازنده Core i9، گرافیک 16 گیگابایت RTX 3080 و همچنین 16 گیگابایت حافظه رم و صفحه نمایش 165 هرتز می تواند دلیل قانع کننده ای برای انتخاب آن به عنوان بهترین لپ تاپ HP برای معماران باشد.

OMEN 17 از نظر سخت افزاری بهترین مشخصات را دارد و همچنین از یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت بالا نیز بهره برده است، بنابراین بهترین انتخاب برای کسانی است که با نرم افزارهای طراحی سه بعدی سر و کار دارند. اگر می خواهید بهترین لپ تاپ برای 3Dmax را داشته باشید، یکی از بهترین پیشنهادهای ما به شما OMEN 17 است که می توانید مدل اپن باکس آن را با کمترین قیمت از فروشگاه آترین کالا تیهیه کنید.

  • پردازنده : Core i9
  • حافظه رم : 16 گیگابایت
  • گرافیک : Nvidia RTX 3080
  • نمایشگر : 17.3 اینچ 165 هرتز

4- Dell XPS 17، رقیبی برای مک بوک پرو

Dell XPS 17، رقیبی برای مک بوک پرو

Dell XPS 17 بهترین گزینه برای کسانی است که می خواهند یک مک بوک با سیستم عامل ویندوز را در دست داشته باشند. این لپ تاپ با پردازنده نسل یازدهم Core i9، گرافیک 6 گیگابایت RTX 2060 و حداکثر حافظه رم 32 گیگابایت عرضه می شود که در کنار صفحه نمایش بزرگ 17 اینچی بهترین عملکرد را برای معماران خواهد داشت. طراحی سبک و باریک از ویژگی های بارز این محصول است که با توجه به مشخصات سخت افزاری قدرتمندی که دارد باریک ترین لپ تاپ معماری به شمار  می رود که تا حدودی حمل و جابه جایی را آسان تر می کند.

  • پردازنده : Core i9
  • حافظه رم : حداکثر ۳۲ گیگابایت
  • گرافیک : Nvidia RTX 2060
  • نمایشگر : 17 اینچ

5- ASUS ZenBook Pro Duo، بهترین لپ تاپ ایسوس برای معماری

ASUS ZenBook Pro Duo، بهترین لپ تاپ ایسوس برای معماری

ASUS ZenBook Pro Duo نه تنها بهترین لپ تاپ ایسوس برای معماری است، بلکه یکی از بهترین مدل هایی است که معماران حرفه ای باید داشته باشند. یکی از ویژگی های جذاب این لپ تاپ داشتن دو صفحه نمایش است که به کاربران حرفه ای امکانات بیشتری برای چینش صفحات و همچنین دسترسی سریع تر را فراهم می کند. ZenBook Pro Duo از نظر مشخصات سخت افزاری دارای Core i9-11900H، گرافیک RTX 3080 و 32 گیگابایت حافظه رم است که اجرای روان برنامه های طراحی معماری را ممکن می سازد، علاوه براین صفحه نمایش اصلی 15.6 اینچی و صفحه نمایش لمسی 4K OLED ultra HD NanoEdge تصاویر درخشان و فراگیر را ارائه می دهند.

از دیگر مواردی که باعث شده ZenBook Pro Duo در لیست بهترین لپ تاپ برای معماران قرار گیرد می توان به پشتیبانی از قلم مخصوص ایسوس و پد لمسی است که طراحان حرفه ای با استفاده از آنها می توانید طراحی دقیق تری را ارائه دهند. البته پد لمسی با قرار گیری در سمت راست کیبورد می تواند برای کاربران چپ دست مشکل ایجاد کند و ممکن است کاربرد لازم را نداشته باشد.

  • پردازنده : Core i9-11900H
  • حافظه رم : حداکثر ۳۲ گیگابایت
  • گرافیک : Nvidia RTX 3080
  • نمایشگر : 15.6 اینچ 4K

6- ASUS ZenBook Duo 14، لپ تاپ مناسب معماری قیمت مناسب

ASUS ZenBook Duo 14، لپ تاپ مناسب معماری قیمت مناسب

اگر بودجه کافی برای ZenBook Pro Duo را ندارید و از طرفی می خواهید بهترین لپ تاپ با دو نمایشگر برای کارهای معماری نیز داشته باشید، پیشنهاد ما به شما خرید ASUS ZenBook Duo 14. این لپ تاپ با صفحه نمایش 14 اینچ، پردازنده Core i7-1195G7، حافظه رم حداکثر 32 گیگابایت LPDDR4X و همچنین گرافیک GeForce MX450 عرضه می شود که مناسب معماران حرفه ای و بهترین عملکرد را به آنها می دهد. نکته مثبت در این لپ تاپ این است که دارای دو نمایشگر لمسی است که برای طراحان کاربرد زیادی دارد و با استفاده از قلم لمسی ایسوس می توانند طرح های خود را بهتر مدیریت و اجرا کنند.

  • پردازنده : Core i7-1195G7
  • حافظه رم : حداکثر ۳۲ گیگابایت
  • گرافیک : GeForce MX450
  • نمایشگر : 14 اینچ

7- Zbook Create 15 G7، بهترین ورک استیشن hp برای معماران 

Zbook Create 15 G7، بهترین ورک استیشن hp برای معماران 

Zbook Create 15 G7 در دو مدل با پردازنده Core i7 و Core i9 عرضه می شود که بسته به بودجه خود می توانید آن را انتخاب کنید. البته این دو پردازنده از نظر قدرت پردازشی با توجه به بنچمارک آنها تفاوت چندانی با هم ندارند و پردازنده Core i7-10750H در کنار 16 و یا 32 گیگابایت حافظه رم و همچنین گرافیک 8 گیگابایت RTX 2070 بهترین عملکرد و کارایی را ارائه می دهد که شما می توانید از آن برای طراحی های سه بعدی و پروژه های بزرگ استفاده کنید. 

  • پردازنده : Core i9 – Core i7
  • حافظه رم : 16 گیگابایت
  • گرافیک : Nvidia RTX 2070
  • نمایشگر : 15.6 اینچ

8- Aspire7 A715، بهترین لپ تاپ معماری زیر 30 میلیون

Aspire7 A715، بهترین لپ تاپ معماری زیر 30 میلیون

اگر دانشجوی معماری هستید و با کمترین هزینه بهترین لپ تاپ مناسب معماران را داشته باشید، گزینه پیشنهادی ما به شما لپ تاپ ایسر Aspire7 A715 است. این لپ تاپ به پردازنده Core i5 10300H مجهز شده و همچنین از گرافیک GTX 1650 و 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 نیز پشتیبانی می کند که در کنار نمایشگر 15.6 اینچی FULL HD بهترین عملکرد را برای یک شروع عالی خواهد داشت و می تواند جوابگوی نیاز شما باشد. ویژگی برتر لپ تاپ Aspire7 A715 قیمت مقرون به صرفه آن است که با کمتر از 30 میلیون تومان شما را از یک لپ تاپ با طراحی بادوام و عملکردی قدرتمند بهره مند می سازد.

  • پردازنده : Core i5 10300H
  • حافظه رم : 16 گیگابایت
  • گرافیک : GTX 1650
  • نمایشگر : 15.6 اینچ FULL HD

بهترین لپ تاپ برای رشته معماری کدام است؟

در این مقاله 8 تا از بهترین لپ تاپ ها برای معماری را معرفی کرده ایم که جزو برترین های موجود در بازار است و شما می توانید بسته به نیاز خود و همچنین بودجه در نظر گفته یکی را انتخاب کنید. HP برای کاربرانی که مشغول طراحی و رندرینگ هستند سری Zbook را پیشنهاد می کند که دارای طراحی با دوام، سخت افزاری قدرتمند و همچنین صفحه نمایش با کیفیت بالا هستند، این سری می تواند انتخاب مناسبی برای کاربران معماری نیز باشد. فروشگاه اینترنتی آترین کالا بهترین مدل های سری Zbook را به صورت استوک و اپن باکس با قیمت بسیار مقرون به صرفه ای عرضه می کند و شما می توانید با مراجعه به دسته بندی لپ تاپ hp zbook در میان مدل های موجود محصول مورد نظر خود را انتخاب و تهیه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *