علت زنگ نخوردن گوشی آیفون

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

بیش از 90% مخاطبان و علاقمندان به دنیای موبایل، شرکت اپل را به عنوان برترین و بی نقص ترین سازنده گوشی معرفی می کنند. اما گوشی های این شرکت نیز همانند سایر گوشی های هوشمند، با یک سری مشکلات پیش بینی نشده دست و پنجه نرم می کنند که یکی از این مشکلاتی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت علت زنگ نخوردن گوشی آیفون است و می خواهیم بدانیم که چرا گوشی ایفون زنگ نمیخوره و راهکار آن چیست؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید چرا که این اطمینان را به شما می دهیم که با این راهکارها مشکل حل خواهد شد.

سایلنت؛ علت زنگ نخوردن گوشی ایفون

یکی از ساده ترین عواملی که باعث زنگ نخوردن گوشی آیفون می شود، قرار دادن آن بر روی حالت سایلنت یا همان بی صدا است که سبب می شود گوشی شما زنگ نخورد. این اتفاق می تواند به صورت تصادفی صورت گرفته باشد و دلایل مختلفی داشته باشد.

1- قابلیت Ringer Switch گوشی ایفون

اپل برای دسترسی آسان تر مخاطبان به سایلنت کردن گوشی، قابلیت Ringer Switch (دکمه کناری گوشی) را قرار داده است که در صورت سایلنت بودن، می توانید آن را به حالت قبل خود بازگردانید. این قابلیت در صورت فعال بودن، با ایجاد لرزش در هنگام دریافت تماس، مخاطب را از دریافت اعلانات با خبر خواهد ساخت. برای فعال کردن لرزش گوشی، به بخش Setting سپس Sound بروید و vibrate on silent را فعال کنید. قابلیت Ringer Switch در جدیدترین نسخه گوشی های اپل یعنی آیفون ۱۴ نیز به چشم می خورد.

قابلیت Ringer Switch گوشی ایفون

2- پایین بودن ولوم گوشی iphone

چرا گوشی ایفون زنگ میخوره صدا نداره؟ یکی دیگر از دلایل مربوط به علت زنگ نخوردن ایفون، پایین بودن ولوم گوشی آیفون است که ممکن است به دلیل حواس پرتی آن را تغییر داده باشید. برای برطرف کردن این مشکل مراحل زیر را طی کنید.

  • به Setting بروید و بر روی Sounds & Haptics ضربه بزنید.
  • در بخش Ringer and Alerts، نوار را به سمت راست بکشید.
  • اگر می خواهید قابلیت کم و زیاد کردن صدای زنگ گوشی را با دکمه های ولوم غیر فعال کنید، حالتChange with Buttons را به غیر فعال تغییر دهید. زمانی این که قابلیت خاموش است، دکمه های تنظیم صدا فقط برای تغییر صدای رسانه (پخش ویدیو و ..) قابل استفاده خواهد.

پایین بودن ولوم گوشی iphone

3- مطمئن شوید حالت Do Not Disturb غیر فعاله

حالت Do Not Disturb (مزاحم نشوید) در گوشی های آیفون این امکان را مخاطبان می بخشد تا تمامی اعلانات اعم از تماس، پیام و سایر موارد را با یک ضربه، غیر فعال کنید که برای قبل از خواب کاربرد دارد. اگر به صورت اتفاقی Do Not Disturb را فعال کرده اید، گوشی آیفون شما در تماس های دریافتی، زنگ نخواهد خورد. برای غیر فعال کردن این قابلیت، Control Center را باز کنید و ببینید که آیا نماد هلال ماه با کادر بنفش فعال است یا خیر. اگر رنگ آن بنفش باشد به این معنی است که این قابلیت فعال شده و با ضربه زدن بر روی آن، غیر فعالش کنید.

مزاحم نشوید در گوشی آیفون

4- چرا گوشی ایفون زنگ میخوره اما صدا نداره؛ اتصال بلوتوث خود را قطع کنید

اگر بلوتوث گوشی ایفون را به دستگاه های صوتی بی سیم مانند AirPods متصل کرده اید، ممکن است صدای زنگ تماس های دریافتی شما در هندزفری یا دستگاه های صوتی پخش شود. برای حل این مشکل، Control Center را باز کنید، اتصال بلوتوث خود را قطع کنید تا صدای زنگ تماس های دریافتی از طریق بلندگوهای گوشی آیفون پخش شوند.

 

5- غیر فعال کردن، قابلیت سایلنت تماس افراد نانشناس

گوشی های آیفونی که از IOS 13 به بالا پشتیبانی می کنند مانند ایفون ۱۳، از قابلیت Silence Unknown Callers برخوردارند که همه تماس های افراد ناشناسی را که در لیست مخاطبین شما نیستند، قطع می کند. همچنین تماس های افرادی را که هرگز با آنها تماس نگرفته اید را بی صدا می کند.

  • در داخل صفحه Setting روی phone و سپس بر روی Silence Unknown Callers کلیک کنید.
  • اگر بر روی حالت on قرار دارد، به off تغییر دهید.

دریافت تماس را در سایر دستگاه ها خاموش کنید

6- بررسی مخاطبان مسدود شده

یکی دیگر از دلایل برای اینکه چرا گوشی آیفون زنگ نمیخوره مسدود کردن مخاطبین است. امکان اینکه به طور اتفاقی و تصادفی آن شخص را بلاک کرده باشید وجود دارد و اگر نیازی نمی بینید که در لیست مسدودی های شما باشد مراحل زیر را طی کنید تا امکان تماس مجددا برقرار شود.

بررسی مخاطبان مسدود شده

7- آیفون خود را ریستارت کنید

چنانچه تا کنون راه حل های ذکر شده گره گشا نبوده، بهترین و ساده ترین راه حل ریستارت گوشی است. راه حل دیگر، گوشی خود را خاموش کنید و پس از یک دقیقه آن را روشن و راه اندازی نمایید.

پیشنهاد می کنیم مقاله علت داغ شدن گوشی آیفون را نیز مطالعه بفرمایید.

8- چرا گوشی آیفون زنگ میخوره اما صدا نداره؟ اهنگ زنگ رو تغییر بده

گاهی اوقات ممکن است تماس های تلفنی متعددی را از دست بدهید و این بخاطر آهنگ زنگی باشد که برای گوشی خود انتخاب کرده اید؛ چرا که صدای آن به اندازه کافی بلند و نافذ نیست. پیشنهاد می کنیم آهنگ زنگ خود را تغییر دهید.

  • تنظیمات را باز کنید و روی Sounds & Haptics ضربه بزنید.
  • در بخش Ringtone، آهنگ زنگ آیفون مناسب خود را پیدا و انتخاب کنید.

تغییر زنگ در گوشی آیفون

9- دریافت تماس گوشی آیفون را در سایر دستگاه ها خاموش کنید

اگر مجموعه محصولات اپل را دارید و تصمیم گرفته اید تا تماس های گوشی آیفون را نیز در سایر دستگاه های اپل دریافت کنید، پیشنهاد می شود این قابلیت را خاموش کنید تا بلکه مشکل زنگ نخوردن گوشی آیفون حل شود. این مورد شامل لپ تاپ اپل، اپل واچ و ایرپاد و تمامی دستگاه های اپل می شود.

  • در گوشی آیفون خود، تنظیمات را باز کنید، و روی iPhone ضربه بزنید.
  • به Calls on Other Devices بروید.
  • سپس امکان دریافت تماس در سایر دستگاه های اپل را غیر فعال کنید.

دریافت تماس را در سایر دستگاه ها خاموش کنید

10- قابلیت Call Forwarding؛ علت زنگ نخوردن گوشی آیفون

اگر حالت فوروارد تماس را در گوشی آیفون خود فعال کرده باشید، زمانی که با شما تماس بگیرند هیچ گونه اعلان و تماسی را دریافت نخواهید کرد و اهنگ زنگ را نمی شنوید؛ چرا که تماس های شما به شماره دیگری انتقال داده می شود. مراحل زیر را برای غیر فعال کردن Call Forwarding طی کنید.

  • در بخش تنظیمات بر قسمت Phone بروید و سپس روی Call Forwarding ضربه بزنید.
  • در صورت فعال بودن، آن را غیر فعال کنید.

قابلیت Call Forwarding؛ علت زنگ نخوردن گوشی آیفون

سخن آخر درباره علت زنگ نخوردن گوشی آیفون

در مقاله «چرا گوشی آیفون زنگ نمیخوره» سعی شد تا راهکارهای ساده و در عین حال کاربردی را در 10 مورد بیان کنیم. اگر هنوز مشکل زنگ نخوردن گوشی آیفون شما با انجام این راهکارها همچنان پا برجا است به احتمال قوی گوشی آیفون شما از نظر سخت افزار دچار عیب شده است و پیشنهاد می کنیم به تعمیر کار حرفه ای مراجعه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

1 دیدگاه در “علت زنگ نخوردن گوشی آیفون

چند روزی بود که گوشیم زنگ نمی خورد خیلی از روش ها را امتحان کردم، امروز با خواندن این مقاله مشکلم برطرف شد دمتون گرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *