بهترین مارک هارد اینترنال

زمان مطالعه مطلب: 9 دقیقه

حافظه سیستم از جمله اولویت هایی می باشد که معمولاً کاربران بعد از خرید کامپیوترهای رومیزی و یا لپ تاپ سعی می کنند آن را برای کارایی بهتر افزایش دهند. با در نظر گرفتن این موضوع که هارد درایو های اینترنال به نسبت دیگر هاردها هم ظرفیت بیشتری دارند و هم اینکه از قیمت های بسیار پایین تری برخوردار هستند، می توان به صراحت بیان کرد که هارد اینترنال یکی از برترین گزینه ها برای کاربرانی است که می خواهند با کم ترین هزینه ظرفیت بسیار بالایی را برای عملکرد سیستم خود داشته باشند. امروزه کمپانی های قدرتمندی به تولید هارد های اینترنال در تعداد انبوه مشغول می باشند که در این نوشته ما با معرفی بهترین برند هارد اینترنال زمینه را برای انتخاب دقیق تر و با کیفیت تر مهیا نموده ایم.

بهترین مارک هارد اینترنال :

جدای از ظرفیت و قیمت، یکی از متداول ترین سؤالاتی که معمولاً برای مخاطبان به وجود می آید این است که بهترین مارک هارد اینترنال کدام است ؟ در پاسخ می توان گفت کمپانی های بسیار زیادی امروزه در ساخت و تولید هاردهای اینترنال فعالیت دارند که کیفیت محصولاتشان تا حد فراوانی قابل قبول می باشد. اما در این بین کمپانی های عظیمی چون وسترن دیجیتال، سیگت و توشیبا بیشتر از سایر شرکت ها خودنمایی می کنند و به زبان عامیانه می توان گفت فوت و فن کوزه گری را کاملاً در تولیداتشان می توان مشاهده نمود. در ادامه می توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله راهنمای خرید هارد اینترنال که بیشتر در خصوص هارد اینترنال صحبت کرده ایم مراجعه کنید.

مدل هایی از بهترین هارد اینترنال :

هارد دیسک وسترن دیجیتال Ultrastar DC HC530 با ظرفیت 14 ترابایت

یکی از هارد دیسک هایی که شرکت وسترن دیجیتال با ظرفیت 14 ترابایت آن را به بازار عرضه نموده است هارد درایو Ultrastar DC HC530 می باشد که با این میزان حافظه ای که دارد امکان ذخیره سازی داده ها را در حجم های بسیار بالا برای مخاطبان به وجود می آورد. رابط اتصالی که این هارد دیسک را به سیستم متصل می کند از نوع SATA 6.0 می باشد که با سرعت 6 گیگابایت بر ثانیه اطلاعات را انتقال و یا ذخیره می کند. همچنین پلاتر این هارد دیسک با سرعتی معادل 7200 دور در دقیقه توانایی پردازش داده ها را دارد که با در نظر گرفتن ظرفیت اصلی آن بسیار مطلوب و عالی می باشد. حافظه کَش یا بافر این هارد درایو 256 مگابایت می باشد که فضای بسیار مناسبی برای ذخیره و نگهداری آدرس محتوای شما می باشد.

ظرفیت : 14 ترابایت

نوع اتصال : SATA 6.0

سرعت چرخش : 7200 دور در دقیقه

بافر : 256 مگابایت

بهترین مارک هارد اینترنال

خرید هارد اینترنال از آترین کالا

هارد دیسک سیگیت EXOS X16 با ظرفیت 14 ترابایت

سیگیت یکی از برترین برندهای جهانی است که در زمینه تولید هارد دیسک ها عملکرد بسیار قدرتمند داشته است. ظرفیت این هارد درایو 14 ترابایت می باشد که فضای بسیار مناسبی برای ذخیره سازی انواع برنامه های سیستمی، گیم و سایر فایل ها ها با گنجایش بالا می باشد. اتصال این هارد دیسک از طریق رابط SATA امکان پذیر است که با سرعت 6 گیگابایت بر ثانیه می تواند اطلاعات و داده ها را نقل و انتقال دهد. جدای از این موارد، سرعت چرخش پلاتر این هارد دیسک 7200 دور دقیقه می باشد که اگر این سرعت را در نظر بگیریم مخاطبان می توانند در کم ترین زمان ممکن به ذخیره سازی اطلاعات و یا خواندن آنها را انجام دهند.

ظرفیت : 14 ترابایت

نوع اتصال : SATA 6.0

سرعت چرخش : 7200 دور در قیقه

بافر : 256 مگابایت

بهترین مارک هارد اینترنال

خرید هارد اینترنال از آترین کالا

هارد دیسک وسترن دیجیتال WD Purple WD62EJRX با ظرفیت 6 ترابایت

این هارد دیسک WD Purple WD62EJRX دارای 6 ترابایت حافظه اصلی می باشد که فضای بسیار مناسبی برای ذخیره و انتقال داده ها و اطلاعات کاربران می باشد. یکی از دلایلی که سبب شده تا این هارد به بهترین هارد اینترنال این کمپانی تبدیل شود سرعت بالای چرخش پلاتر آن است که به موجب آن تمامی محتوا و اطلاعات شما زودتر از آنچه که می خواهید در اختیار شما قرار می گیرد. جدای از بحث حافظه اصلی و سرعت پردازش آن، حافظه کَش این هارد موضوع دیگر است که مورد توجه کاربران قرار گرفته است چرا که دارای 128 مگابایت حافظه بافر می باشد که فضای بسیار خوبی برای نگهداری آدرس اطلاعات شما خواهد بود.

ظرفیت : 6 ترابایت

نوع اتصال : SATA 6.0

سرعت چرخش : 5400 دور در دقیقه

بافر : 128 مگابایت

بهترین مارک هارد اینترنال

خرید بهترین مارک هارد اینترنال از آترین کالا

بهترین مارک هارد اینترنال برای لپ تاپ

یکی از موارد اصلی در هنگام انتخاب هارد اینترنال ظرفیت است که افراد می توانند با توجه به نحوه کارایی سیستم خود ظرفیت حافظه مورد نظر خود را تعیین کنند. جدای از ظرفیت، برند یا همان مارک از دیگر فاکتورهایی است که در انتخاب هارد باید در نظر گرفته شود، به طوری که هر چه برند انتخابی شما معتبر تر باشد بدون شک کیفیت هارد درایو شما نیز بهتر و مناسب تر خواهد بود. به طور کلی اگر به دنبال هاردی هستید که بتواند علاوه بر اینکه فضای بسیار زیادی برای حفظ و نگهداری اطلاعات لپ تاپ شما را داشته باشد، مقرون به صرفه نیز باشد هارد اینترنال گزینه بسیار مناسبی خواهد بود که در ادامه شما را با چند مدل از بهترین مارک هارد اینترنال برای لپ تاپ آشنا خواهیم کرد.

بهترین هارد اینترنال برای لپ تاپ

وسترن دیجیتال Blue WD 10EZEX با ظرفیت 1 ترابایت

هارد درایو وسترن دیجیتال Blue WD 10EZEX دارای ظرفیت 1 ترابایت فضای ذخیره سازی می باشد که می تواند حجم بسیار مطلوبی برای لپ تاپ شما به حساب آید. با در نظر گرفتن این میزان حافظه، کاربران می توانند تمامی برنامه ها و فایل های منتخب خود را حتی با حجم های بسیار بالا پشتیبانی و نگهداری کنند. این هارد وسترن دیجیتال دارای رابط اتصال SATA 3.0 می باشد که با بهره گیری از آن محتوا با سرعت 6 گیگابایت بر ثانیه از این درگاه عبور خواهند کرد به طوری که مخاطبان می توانند در مدت زمان بسیار کمی به اطلاعات لازم دست یابند و یا آنها را انتقال دهند. پلاتر این هارد درایو اینترنال با سرعتی بالغ بر 7200 دور دقیقه قابلیت چرخش دارد که با توجه به حجم اصلی آن بسیار عالی و ایدئال است. البته نا گفته نماند با در نظر گرفتن سرعت بالای چرخش پلاتر و همچنین ظرفیت اصلی این هارد می توان گفت بهترین مدل برای لپ تاپ هایی است که از آن برای گیمینگ مورد استفاده قرار می گیرد.

ظرفیت : 1 ترابایت

نوع اتصال : SATA 3.0

سرعت چرخش : 7200 دور در دقیقه

بافر : 16 مگابایت

بهترین مارک هارد اینترنال برای لپ تاپ

هارد دیسک سیگت Firecuda با ظرفیت 2 ترابایت

از آنجایی که ظرفیت یکی از فاکتورهای اصلی در انتخاب یک هارد به حساب می آید شرکت سیگت سعی بر آن داشته تا هارد های اینترنال را در ظرفیت های بالایی به بازار عرضه نماید که یکی از آنها مدل Firecuda با ظرفیت 2 ترابایت است که می تواند برنامه ها و اطلاعات بسیاری را بر روی لپ تاپ شما ذخیره و نگهداری نماید. رابط اتصالی که به موجب آن اطلاعات شما رد و بدل می شود از نوع  SATA می باشد که با سرعت 6 گیگابایت بر ثانیه می تواند نقل و انتقالات لازم را انجام دهد. این هارد دیسک سیگیت با سرعت 7200 دور در دقیقه می تواند داده ها را پردازش و پشتیبانی نماید.

ظرفیت : 2 ترابایت

نوع اتصال : SATA 6.0

سرعت چرخش : 7200 دور در دقیقه

بافر : 64 مگابایت

بهترین مارک هارد اینترنال برای لپتاپ

هارد دیسک توشیبا V300 با ظرفیت 1 ترابایت

توشیبا یکی دیگر از کمپانی های مطرح روز است که هارد دیسک هایی با ظرفیت های بالا را برای کارایی هر چه بیشتر در اختیار مخاطبان قرار داده است که با توجه به آن کاربران می توانند برنامه ها و فایل های حجیم را همراه با بازی های متنوع که از ظرفیت بالایی برخودار می باشند را بدون هیچ گونه مشکلی ذخیره و نگهداری کنند. یکی از مدل حافظه های این مارک معتبر V300 است که دارای 1 ترابایت ظرفیت برای ذخیره سازی می باشد که طبق آن کاربران می توانند اطلاعات و محتوای بسیار زیادی را برای طولانی مدت نگهداری نمایند. حافظه کَش این هارد 64 مگابایت است که کاربران با در نظر گرفتن این فضا قادر خواهند بود آدرس اطلاعات و محتوای خود را پشتیبانی کنند. سرعت چرخش پلاتر این هارد 5700 دور در دقیقه است که می تواند در سریع ترین زمان ممکن داده های شما را برای نقل و انتقال پردازش کند. حافظه بافر یا همان کَش این هارد 64 مگابایت است که می تواند ظرفیت مناسبی برای ذخیره آدرس محتوایی شما باشد.

ظرفیت : 1 ترابایت

نوع اتصال : SATA 6.0

سرعت چرخش : 5700 دور در دقیقه

بافر : 64 مگابایت

بهترین مارک هارد اینترنال برای لپ تاپ

بهترین مارک هارد اینترنال SSD

از آنجایی که سرعت، دوام و ظرفیت از جمله موارد اصلی در هنگام انتخاب هارد دیسک ها به شمار می آیند، می توان گفت که هارد های اینترنال SSD بهترین گزینه می باشند که این ویژگی ها را دارا می باشند. البته جدای از بحث ظرفیت و سرعت برند یکی دیگر از مواردی است که برای کارایی بهتر می بایست حتماً آن را در نظر گرفت. امروزه کمپانی های جدیدی به تولید هاردهای SSD پرداخته اند که در این بین سامسونگ، سیلیکون پاور، کینگستون و وسترن دیجیتال بیشتر از سایر برندها خودنمایی می کنند که در ادامه چند مدل بهترین مارک هارد اینترنال SSD را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین مارک هارد اینترنال ssd

حافظه SSD سامسونگ PCle 4.0 NVMe 980 PRO با ظرفیت 1 ترابایت

سامسونگ یکی از قدرتمندترین کمپانی های جهانی است که در زمینه تولید هارد اینترنال SSD سابقه درخشانی را از خود به جای گذاشته است. یکی از حافظه های این کمپانی مدل PCIE 4.0 NVMe 980 PRO می باشد که از ظرفیت 1 ترابایت برخوردار می باشد و می تواند با سرعت 7000 مگابایت بر ثانیه امکان خواندن داده ها را برای مخاطبان ایجاد نماید و همچنین با سرعت 5000 مگابایت بر ثانیه محتوا و اطلاعات را نیز بنویسد. جدای از سرعت بالای خواندن و نوشتن این حافظه SSD رابط اتصالی که این هارد را به سیستم شما متصل می کند نیز از نوع PCIe Gen4 می باشد که به دلیل وسعت پهنای باندی که دارد می تواند در کم ترین زمان ممکن داده ها را رد و بدل کند.

ظرفیت : 1 ترابایت

سرعت خواندن : 7000 مگابایت بر ثانیه

سرعت نوشتن : 5000 مگابایت بر ثانیه

رابط اتصال : PCIe Gen4

بهترین مارک هارد اینترنال ssd

خرید هارد اینترنال از آترین کالا

حافظه SSD کینگستون A400 SATA3 2.5 با ظرفیت 960 گیگابایت

کینگستون از دیگر شرکت های معتبر است که در عرضه هاردهای اینترنال SSD فعالیت دارد. حافظه A400 SATA3 2.5 یکی از مدل های این برند است که از ظرفیت 960 گیگابایت برخوردار می باشد و طبق این حجم از ذخیره سازی می تواند داده های بسیار زیادی را در خود نگهداری نماید. سرعت خواندن و نوشتن این هارد اینترنال SSD به ترتیب 500 و 450 مگابایت بر ثانیه می باشد که با توجه به ظرفیت اصلی آن بسیار مطلوب و عالی است. از دیگر دلایلی که سبب شده تا این حافظه بتواند سریع تر داده ها را نقل و انتقال دهد رابط اتصال آن است که از نوع SATA3 می باشد.

ظرفیت : 960 گیگابایت

سرعت خواندن : 500 مگابایت بر ثانیه

سرعت نوشتن : 450 مگابایت بر ثانیه

رابط اتصال : SATA 6.0

بهترین هارد اینترنال ssd

خرید هارد اینترنال از آترین کالا

حافظه SSD سیلیکون پاور NVMe M.2 PCIe Gen3×4 با ظرفیت 1 ترابایت

ظرفیتی که این حافظه سیلیکون پاور دارا می باشد 1 ترابایت است که بسیار مناسب برای ذخیره سازی های حجیم است، به طوری که حتی کاربران می توانند برای بازی های کامپیوتری خود نیز از آن بهره ببرند. سرعت ذخیره سازی این هارد اینترنال SSD 2200 مگابایت بر ثانیه و همچنین سرعت انتقال اطلاعات نیز 1600 مگابایت بر ثانیه است که طبق آنها می توان گفت کاربران در مدت زمان بسیار کمی می توانند فعالیت های خود را انجام دهند.

ظرفیت : 1 ترابایت

سرعت خواندن : 2200 مگابایت بر ثانیه

سرعت نوشتن : 1600 مگابایت بر ثانیه

رابط اتصال : PCIe Gen3*4

بهترین هارد اینترنال ssd

خرید هارد اینترنال از آترین کالا

کلام آخر

هارد یک فضای ذخیره سازی در ظرفیت های متفاوت برای نگهداری و پشتیبانی داده ها و اطلاعات می باشد که هارد دیسک اینترنال یکی از  برترین مدل های آن برای ذخیره سازی های حجیم است. این نوع از هارد درایو ها از ظرفیت بالاتر و همچنین قیمت مناسب تری در مقایسه با دیگر هارد ها برخوردار می باشد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. البته نا گفته نماند امروزه مارک ها و شرکت های متنوعی در بازار وجود دارد که با تولید هارد دیسک های اینترنال توانسته اند نیاز کاربران به فضای ذخیره سازی را در حجم های بالا به کلی رفع کنند که در این مقاله ما با قرار دادن لیستی از بهترین مارک هارد اینترنال موجود در فروشگاه اینترنتی آترین کالا امکان یک انتخاب به صرفه و بی نظیر را برای شما ایجاد نموده ایم.

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *