بهترین مانیتور برای تدوین

زمان مطالعه مطلب: 10 دقیقه

به عنوان یک ویرایشگر ویدیو حرفه ای تهیه بهترین مانیتور برای تدوین مهم ترین چیزی است که باید به فکر آن باشید. یک مانیتور حرفه ای به شما کمک می کند عکس ها را دقیق تر ویرایش کنید بدون اینکه در مورد تغییر رنگ ها در خروجی دغدغه ای داشته باشید و همچنین ویدیوهای خود را به صورت حرفه ای تر تدوین کنید. خوشبختانه بیشتر مانیتورهای موجود در بازار برای تدوین مناسب هستند اما اگر دقت رنگ در تصاویر برای شما اهمیت زیادی دارد و می خواهید فیلم های خود را حرفه ای تر ادیت کنید باید هزینه بیشتری بپردازید و به فکر تهیه یک مانیتور حرفه ای با قابلیت پشتیبانی کامل از محدوده رنگی sRGB یا Rec 709 باشید.

داشتن بهترین مانیتور برای تدوین فیلم می تواند شما را در مسیر درستی قرار دهد اما پیدا کردن مدل مناسب در میان انبوهی از مدل ها کمی دشوار است. البته اگر در این مورد دانش کافی داشته باشید می توانید با در نظر گرفتن قیمت مانیتور و همچنین نیاز کاری خود بهترین محصول را انتخاب کنید. به همین منظور ما تصمیم داریم قبل از معرفی بهترین مانیتورهای تدوین، در مورد ویژگی ها و مشخصات کلیدی آنها صحبت کنیم و سپس 7 تا از بهترین مدل های موجود در بازار را معرفی کنیم.

مشخصات مانیتور مناسب تدوین

پارامترهای مختلفی برای انتخاب مانیتور مناسب تدوین فیلم وجود دارد که با رعایت کردن آنها می توانید بهترین محصول را برای خود انتخاب و تهیه کنید. در اینجا به مهم ترین فاکتورهای مانیتور تدوین می پردازیم و نکات کلیدی را به شما خواهیم گفت، پس اگر می خواهید خرید بهتری داشته باشید قبل از هر چیزی نکاتی که در ادامه توضیح می دهیم را رعایت کنید.

مشخصات مانیتور مناسب تدوین

اندازه صفحه نمایش

مانیتور شما باید به اندازه ای بزرگ باشد که بتوانید محتوای خود را به صورت کامل در آن مشاهده کنید. مانیتورهای 19 – 21.5 – 24 – 27 و 32 اینچ با مدل های فوق عریض محبوب ترین سایزها در میان مخاطبین هستند که کاربر می تواند بسته به محیط کاری و نوع استفاده خود آن را انتخاب کند. اگر محیط کاری نسبتا کوچکی دارید بهتر است یک مانیتور جمع و جور با اندازه 24 اینچ یا 27 اینچ تهیه کنید، اما اگر فضای کاری بیشتری دارید تهیه یک مانیتور 32 اینچ یا بزرگ تر می تواند نمایش بهتری را برای شما ایجاد کند.

وضوح صفحه نمایش

نکته دیگری که در هنگام خرید مانیتور کامپیوتر برای تدوین فیلم باید در نظر داشته باشید وضوح صفحه نمایش است. اگر مدل انتخابی شما یک مانیتور 24 اینچی است، وضوح تصویر 1920 × 1080 ایدئال است اما اگر مانیتور 27 اینچ و یا بزرگ تر را انتخاب کرده اید رزولوشن 1080p تصویر مناسبی به شما نخواهد داد. به این معنی که در نمایشگرهای سایز بزرگ با پشتیبانی از وضوح تصویر پایین اندازه پیکسل ها بزرگ تر می شود که در نتیجه آن تصویری با کیفیت پایین را دریافت خواهید کرد و در واقع زوم تصاویر در این مدل ها ناممکن می شود.

بنابراین هرچقدر اندازه مانیتور بزرگ تر باشد باید وضوح تصویر نیز بیشتر باشد تا پیکسل های بیشتری دریافت کنید. در مورد مانیتورهای سایز بزرگ پیشنهاد می شود مدل هایی با وضوح تصویر بالا را انتخاب کنید، مثلا 2K و یا در صورت ممکن 3K و حتی 4K گزینه مناسب تری است.

نوع پنل نمایشی

نوع پنل صفحه نمایش نیز یکی دیگر از مواردی است که در هنگام انتخاب مانیتور برای تدوین باید در نظر داشته باشید. در میان پنل های مختلف استفاده شده در مانیتور (IPS – TN – VA) پنل IPS به دلیل داشتن دقت رنگ بالاتر، وضوح بهتر و زاویه دید عالی پرطرفدارتر است و پیشنهاد می کنیم مانیتوری انتخاب کنید که از پنل IPS پشتیبانی می کند. پنل های VA برای گیمینگ که کاربر به صورت مستقیم در مقابل تصویر قرار می گیرد بهتر است، برای مثال مانیتور شیائومی 34 اینچ که مخصوص گیمرها طراحی شده از پنل VA استفاده می کند.

شایان ذکر است که مانیتورهای OLED زاویه دید وسیع، نسبت کنتراست و سطوح روشنایی بالایی دارند و در نمایش رنگ های مشکی فوق العاده هستند که می توانند گزینه مناسب تری باشند اما در مقابل قیمت بالایی نیز دارند.

محدوده رنگی قابل پشتیبانی

بهترین مانیتور برای تدوین باید به طور کامل از محدوده رنگی sRGB و یا Rec.709 پشتیبانی کنند. شایان ذکر است که محدوده رنگی Adobe RGB – Rec.2020 و DCI-P3 جزئیات رنگی دقیق تری نسبت به استانداردهای قدیمی تر یعنی sRGB و Rec.709 ارائه می دهند که برای کارهای گرافیکی دیجیتالی بهتر هستند. این یعنی برای داشتن عملکرد بهتر در تدوین فیلم و یا ادیت عکس باید مانیتوری انتخاب کنید که از استانداردهای رنگی به طور کامل پشتیبانی کند.

صفحه نمایش مات بهتر است یا براق؟

نکته دیگر اینکه نوع صفحه نمایش مانیتور باید مات باشد و از انتخاب مانیتورهایی با صفحه نمایش براق پرهیز کنید. نمایشگرهای براق نور را منعکس می کنند که در محیط هایی با نور زیاد و شلوغ برای شما مشکل ایجاد می کند اما صفحه نمایش مات و دارای قابلیت ضد تابش نور تصویری کامل و بدون نقصی را به شما می دهد.

پشتیبانی از HDR

محدوده دینامیکی بالا نیز از دیگر ویژگی های بهترین مانیتورهای تدوین هستند. فناوری HDR شدت رنگ و کنتراست تصاویر را به طور قابل توجهی افزایش می دهد و تصویر دقیق تری را ایجاد می کند، بنابراین مانیتوری انتخاب کنید که از استانداردهای HDR همچون HDR10 و HDR10+ و یا دالبی ویژن پشتیبانی کند. نکته مهم اینکه سطور روشنایی مانیتور که بر حسب cd/m2 است نقش مهمی در نمایشگر HDR دارد و پیشنهاد می کنیم مانیتوری با سطح روشنایی 1000 cd/m2 و یا بیشتر را انتخاب کنید.

Dell UltraSharp U2723QE، بهترین مانیتور برای تدوین فیلم

Dell UltraSharp U2723QE، بهترین مانیتور برای تدوین فیلم

اولین مانیتوری که می خواهیم معرفی کنیم Dell UltraSharp U2723QE که با سایز 27 اینچ و رزولوشن 4K عرضه می شود. این محصول از آن جهت به عنوان بهترین مانیتور مخصوص تدوین معرفی شده که دارای پنل IPS با رزلوشن تصویر 2160 × 3840 پیکسل است و همچنین دارای حالت اختصاصی sRGB است که منجر به بالا رفتن دقت در SDR می شود و در نهایت طیف گسترده ای از رنگ ها را در HDR نمایش می دهد.

مانیتور دل UltraSharp U2723QE از محدوده رنگی 100 درصد sRGB، 100 درصد Rec.709، و 98 درصد DCI-P3 نیز پشتیبانی می کند و همچنین دارای عمق رنگ 10 بیتی و نسبت کنتراست عالی 2000:1 است. این مانیتور علاوه بر تدوین برای ترید و کاربران خانگی و اداری نیز عالی است و به عنوان بهترین مانیتور برای ترید نیز می توانید از آن استفاده کنید.

  • اندازه صفحه نمایش : 27 اینچ
  • رزولوشن : 2160 × 3840
  • نرخ رفرش : 60 هرتز
  • نوع پنل : IPS
  • میزان روشنایی : 400cd/m2
  • پشتیبانی از HDR
  • پشتیبانی از 100 درصد sRGB، 100 درصد 709، و 98 درصد DCI-P3

Dell UltraSharp UP3218K، بهترین مانیتور 8K برای تدوین

Dell UltraSharp UP3218K، بهترین مانیتور 8K برای تدوین

اکثر انتخاب های ما در لیست بهترین مانیتور مخصوص ادیت فیلم شامل مدل هایی با وضوح تصویر 4K است اما برخی کاربران دوست دارند رزلوشن 8K داشته باشند. بسیاری از فیلم‌برداران حرفه ای و حتی برخی از کاربران تازه کار فیلم هایی با رزولوشن 8K ضبط می کنند، اگر شما نیز جزو آن دسته افراد هستید ما در اینجا مانیتور Dell UltraSharp UP3218K را به شما پیشنهاد می کنیم. این مانیتور وضوح 8K را در صفحه نمایش 31.5 اینچی ارائه می دهد و همچنین به شما امکان می دهد تا پوشش رنگی را با 100 درصد Rec.709 را برای یک تصویر بی نظیر دریافت کنید. علاوه براین، UltraSharp UP3218K قابلیت پشتیبانی از 98 درصد DCI-P3 را دارد و کالیبراسیون رنگ کارخانه Delta-E کمتر از 2 را تضمین می کند.

  • اندازه صفحه نمایش : 5 اینچ
  • رزولوشن : 4320 × 7680
  • نرخ رفرش : 60 هرتز
  • نوع پنل : IPS
  • میزان روشنایی : 400cd/m2
  • پشتیبانی از HDR
  • محدوده رنگی قابل پشتیبانی : 100 درصد sRGB – 100 درصد 709 – 98 درصد DCI-P3 و 100 درصد AdobeRGB

LG 40WP95C-W، بزرگ ترین مانیتور برای تدوین فیلم

LG 40WP95C-W، بزرگ ترین مانیتور برای تدوین فیلم

در مانیتورهای 27 اینچ و 32 اینچ می توانید چندین پنجره را همزمان اجرا کنید، اما اگر به محیط کاری بزرگ تری نیاز دارید پیشنهاد می کنیم LG 40WP95C-W را بررسی کنید. مانیتور ال جی 40WP95C-W با صفحه نمایش بزرگ 40 اینچ و نسبت تصویر 21:9 به شما امکان می دهد تا به طور همزمان چندین پنجره را روی نمایشگر خود مشاهده کنید. رزولوشن 2160 × 5120 این مانیتور تراکم پیکسلی کمی کمتر از Dell U2723QE را ارائه می دهد، اما همچنان تصویری واضح با جزئیات زیاد را به نمایش می گذارد.

دیگر ویژگی LG 40WP95C-W که آن را در لیست بهترین مانیتور برای تدوین فیلم قرار می دهد، پشتیبانی از 100 درصد محدوده رنگی sRGB – 94.4 درصد DCI-P3 و 89 درصد AdobeRGB است. شایان ذکر است این مانیتور نیز دارای یک حالت اختصاصی sRGB است که منجر به بالا رفتن دقت تصویر بدون رنگ های اشباع بیش از حد در SDR می شود.

  • اندازه صفحه نمایش : 40 اینچ
  • رزولوشن : 2160 × 5120
  • نرخ رفرش : 72 هرتز
  • نوع پنل : IPS
  • میزان روشنایی : 300cd/m2
  • پشتیبانی از HDR
  • محدوده رنگی قابل پشتیبانی : 100 درصد sRGB – 4 درصد DCI-P3 و 89 درصد AdobeRGB

BenQ EW3270U، انتخابی عالی از نظر بودجه

BenQ EW3270U، انتخابی عالی از نظر بودجه

اگر می خواهید در بودجه خود صرفه جویی کنید و یکی از بهرین مانیتور مناسب تدوین فیلم و عکس را تهیه کنید، پیشنهاد بعدی ما برای شما BenQ EW3270U است. این مانیتور دارای یک صفحه نمایش 31.5 اینچی با رزولوشن 4K و نسبت کنتراست 3000:1 که می تواند انتخابی عالی باشد برای کسانی که مشغول ویرایش ویدیو هستند. مانیتور BenQ EW3270U همچنین پوشش 100 درصد Rec.709 و 95 درصد DCI-P3 را نیز پشتیبانی می کند و در رنگ های sRGB با بسیاری از مانیتورهای رده بالاتر خود برابری می کند. این مانیتور از نظر قیمت بسیار به صرفه است اما روشنایی صفحه چندان رضایت بخش نیست و همچنین پنل VA نیز دیگر مورد منفی آن به شمار می رود. BenQ EW3270U دارای طراحی صفحه تخت است و اگر به دنبال مانیتوری با نمایشگر خمیده هستید که قیمت مناسبی هم داشته باشد می توانید مانیتور منحنی شیائومی را انتخاب کنید که نه تنها قیمت به صرفه ای دارد، عملکرد فوق العاده ای در گیمینگ نیز ارائه می دهد.

  • اندازه صفحه نمایش : 31.5 اینچ
  • رزولوشن : 2160 × 3840
  • نرخ رفرش : 60 هرتز
  • نوع پنل : VA
  • میزان روشنایی : 300cd/m2
  • پشتیبانی از HDR
  • محدوده رنگی قابل پشتیبانی : sRGB –95 درصد DCI-P3 و 100 درصد 709

Asus ProArt PA32UCG-K، بهترین مانیتور برای ویرایش فیلم های HDR

Asus ProArt PA32UCG-K، بهترین مانیتور برای ویرایش فیلم های HDR

مانیتورهای HDR قیمت بسیار بالایی دارند، به هر حال اگر بهترین مانیتور برای طراحی و ادیت را می خواهید باید هزینه آن را نیز بپردازید. مانیتور ایسوس ProArt PA32UCG-K یک نمایشگر 32 اینچی با پنل IPS است که از وضوح تصویر 4K پشتیبانی می کند و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می دهد. حداکثر روشنایی این مانیتور 1600 نیت است و قابلیت پشتیبانی از HDR 1400 را نیز دارد که این همان ویژگی منحصربه فرد ProArt PA32UCG است، جدا از این محدوده رنگی 100 درصد sRGB – 98 درصد DCI-P3 و 85 درصد Rec.2020 و همچنین 99.5 درصد Adobe RGB را نیز پوشش می دهد.

صفحه نمایش 4K، نرخ رفرش 120 هرتز و قابلیت HDR 1400 در کنار روشنایی فوق العاده این محصول آن را به یک نمایشگر عالی برای گیم نیز تبدیل می کند. اما به دلیل داشتن قیمت بالا و همچنین قابلیت های گرافیکی که پشتیبانی می کند برای گیمینگ پیشنهاد نمی شود و اگر به دنبال یک مانیتور عالی برای گیم با سیستم و یا سونی پلی استیشن هستید پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین مانیتور برای ps5 را مطالعه کنید.

  • صفحه نمایش : 32 اینچ
  • رزولوشن : 2160 × 3840
  • نرخ رفرش : 120 هرتز
  • نوع پنل : IPS
  • میزان روشنایی : 1000cd/m2
  • پشتیبانی از HDR
  • قابلیت پشتیبانی از 100 درصد sRGB – 98 درصد DCI-P3 و 85 درصد 2020 و همچنین 99.5 درصد Adobe RGB

Apple Pro Display XDR، بهترین مانیتور اپل برای تدوین فیلم

Apple Pro Display XDR، بهترین مانیتور اپل برای تدوین فیلم

اگر کاربر اپل هستید و می خواهید در کنار سایر محصولات این شرکت یک مانیتور عالی برای تدوین فیلم و عکس نیز داشته باشید، Apple Pro Display XDR یک انتخاب عالی برای شما است. مانیتور اپل Pro Display XDR وضوح 3384 × 6016 را ارائه می دهد که برای بسیاری از فرمت های 6K کافی است، البته به غیر از فیلم های 6K، فول فریم ضبط شده توسط دوربین RED را نیز ساپورت می کند. علاوه بر این، ارائه اوج روشنایی HDR باورنکردنی تا 1600 نیت و 576 ناحیه کاهش نور جداگانه برای کنترل نور پس زمینه همان چیزی است که Pro Display XDR را در لیست بهترین مانیتور مناسب تدوین فیلم قرار می دهد. Apple Pro Display XDR برای تدوین عالی است اما قیمت بالایی دارد و خرید آن برای همه مقدور نیست که در این صورت اگر در دسترس باشد مدل استوک برای شما به صرفه تر است، همانطور که قیمت لپ تاپ استوک در مقایسه با مدل های نو بسیار ارازن تر است.

  • صفحه نمایش : 32 اینچ
  • رزولوشن : 3384 × 6016
  • نرخ رفرش : 60 هرتز
  • نوع پنل : IPS
  • میزان روشنایی : 1000 نیت
  • پشتیبانی از HDR
  • قابلیت پشتیبانی از 100 درصد DCI-P3 و رنگ های 10 بیتی

Acer Nitro XF243Y Pbmiiprx، ارزان ترین مانیتور برای ویرایش فیلم و عکس

Acer Nitro XF243Y Pbmiiprx، ارزان ترین مانیتور برای ویرایش فیلم و عکس

اگر به تازگی شروع به کار ادیت و تدوین فیلم کرده اید و بودجه کافی برای تهیه یک مانیتور حرفه ای ندارید، یک مدل ارزان قیمت تنها راه چاره شما است. ایسر همیشه محصولات مقرون به صرفه را ارائه می دهد که مانیتور Acer Nitro XF243Y Pbmiiprx از جمله آنها است و می تواند گزینه مناسبی برای آن دسته افراد که می خواهند کمترین هزینه را بپردازند باشد. این مانیتور با سایز 24 اینچ، وضوح تصویر 1080p و نرخ رفرش 165 هرتز عرضه شده که به لطف پشتیبانی از sRGB از دقت بالایی برخوردار شده و برای ویرایش ویدیو نیاز به کالیبره شدن ندارد.

مانیتور ایسر Nitro XF243Y Pbmiiprx رنگ ها را در SDR به خوبی نمایش می دهد، اما با توجه به اینکه از طیف رنگی گسترده ای پشتیبانی نمی کند بنابراین عملکرد HDR آن محدود است. در واقع Nitro XF243Y Pbmiiprx یک مانیتور اقتصادی است و با در نظر گرفتن قیمت، بهترین عملکرد را به شما می دهد، بنابراین نباید بیش از این انتظاری از آن را داشته باشید.

  • صفحه نمایش : 24 اینچ
  • رزولوشن : 1080 × 1920
  • نرخ رفرش : 165 هرتز
  • نوع پنل : IPS
  • میزان روشنایی : 351cd/m2
  • پشتیبانی از HDR
  • قابلیت پشتیبانی از 99 درصد sRGB – 78 درصد DCI-P3 و 55 درصد 2020

بهترین مانیتور برای تدوین

مانیتورهای زیادی برای ویرایش فیلم و عکس مناسب هستند اما همه آنها بهترین نیستند. در این مقاله روش های انتخاب بهترین مانیتور برای تدوین فیلم را ارائه داده ایم که با استفاده از آن می توانید بهترین محصول را برای خود تهیه کنید. با توجه به نکات کلیدی ارائه شده انتخاب بهترین مانیتور تدوین بسته به نیاز و بودجه کاربر می تواند متفاوت باشد و در نهایت نوع کسب و کار شما است که انتخاب می کند کدام یک بهتر است. به هر حال در اینجا 7 مدل برتر موجود در بازار که برخی از آنها به عنوان بهترین مانیتور برای گیمینگ نیز شناخته می شوند را معرفی کرده ایم و شما می توانید با مقایسه مشخصات و قیمت آنها بسته به نیاز خود بهترین محصول را انتخاب کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *