بهترین هارد اینترنال

زمان مطالعه مطلب: 11 دقیقه

 

در وهله اول و قبل از هر چیزی بهتر است به تفسیر کوچکی از هارد بپردازیم تا بتوانید با یک درک نسبی، این موضوع را برای کارایی بیشتر ادامه دهید. از آنجایی که هارد یا همان حافظه به ذخیره سازی و نگهداری داده ها به صورت دائمی می پردازد، می توان به این موضوع اشاره کرد که هاردها در نوع خود به دو دسته اینترنال و اکسترنال تقسیم می شوند که البته هر کدام از این هاردها نیز در دو مدل SSD و HDD موجود می باشند که مخاطبان با در نظر گرفتن عملکرد و کارایی سیستم خود یکی از آنها را انتخاب می کنند. در این مقاله شما را با بهترین هارد اینترنال برای کاربردهای متنوع آشنا خواهیم کرد تا بتوانید بدون هیچ مشکلی به تمام آنچه که می خواهید دست پیدا کنید.

بهترین هارد اینترنال کدام است ؟

هارد اینترنال یک قطعه جانبی یا به عبارتی می توان گفت یک حافظه جانبی داخل سیستم کامپیوتری است که امکان حفظ و نگهداری داده ها را در طولانی مدت امکان پذیر می کند. انتخاب و خرید یک هارد اینترنال کار بسیار سختی نیست به نحوی که اگر شما ظرفیت، سرعت، برند و هزینه هارد درایوی را که می خواهید در نظر گرفته باشید قطعاً می توانید بهترین حافظه ( هارد ) را متناسب با حرفه خود پیدا کنید.

بهترین هارد اینترنال برای کامپیوتر

اگر از آن دسته کاربران هستید که به فضای ذخیره سازی بیشتری برای انجام کارهای سیستمی خود نیاز دارید هارد اینترنال می تواند بهترین گزینه برای شما باشد چرا که این نوع از حافظه ها از لحاظ سرعت، ظرفیت و ساختار فیزیکی از امکانات و مزایای بیشتری در مقایسه با دیگر هاردها برخوردار  هستند که بسیار چشمگیر و کاربردی می باشند. هارد اینترنال به دلیل قیمت پایین، ظرفیت بالا، امکان بازیابی مجدد اطلاعات و حفظ و نگهداری طولانی مدت داده ها یکی از بهترین هارد ها برای سیستم های PC و لپ تاپ ها به حساب می آید که نمی توان در بازار ذخیره سازی اطلاعات از آن گذشت که البته در مقاله راهنمای خرید هارد اینترنال بیشتر در مورد آن توضیح داده ایم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر آن را مطالعه کنید. در اینجا شما را با چند نمونه از بهترین هارد اینترنال برای کامپیوتر آشنا خواهیم کرد.

بهترین هارد برای کامپیوتر

هارد دیسک سیگت Exos x10 ظرفیت 10 ترابایت

یکی از ویژگی هایی که در هنگام استفاده از یک هارد بسیار مورد توجه قرار می گیرد ظرفیت آن است. این هارد دیسک سیگیت با گنجایش 10 ترابایت یکی از بهترین گزینه ها برای کامپیوتر به حساب می آید که می تواند داده ها و اطلاعات بسیار حجیمی را ذخیره و نگهداری نماید. نحوه اتصال این هارد به کامپیوتر از طریق رابط SATA انجام می پذیرد که به دلیل پهنای باندی که دارد می تواند داده ها و محتوا را بسیار سریع بخواند و بنویسد. البته سرعت چرخش دیسک این حافظه اینترنال 7200 PRM می باشد که می تواند یکی دیگر از دلایل سرعت گیری پردازش اطلاعات باشد.

ظرفیت : 10 ترابایت

نوع اتصال : SATA 6.0

سرعت چرخش : 7200 RPM

بافر : 256 مگابایت

بهترین هارد اینترنال برای کامپیوتر

بهترین هارد اینترنال برای کامپیوتر

 

هارد دیسک وسترن دیجیتال Purple WD60PURZ ظرفیت 6 ترابایت

وسترن دیجیتال از جمله کمپانی های بسیار قدرتمندی است که در تولید و ساخت هاردهای اینترنال تبحر خاصی را از خود نشان داده است و طبق آن توانسته کاربران بسیاری را به سمت و سوی خود جلب کند. ظرفیت این حافظه 6 ترابایت می باشد که توانایی حفظ و نگهداری اطلاعات بسیاری را دارد به گونه ای که مخاطبان می توانند تا سال های متمادی بدون افزایش ظرفیت هارد از آن نهایت استفاده را ببرند. رابطی که این هارد را به کامپیوتر متصل می کند از نوع SATA می باشد که با سرعت 6 گیگابایت بر ثانیه توانایی رد و بدل کردن اطلاعات را دارد، البته سرعت چرخش دیسک های این هارد نیز 5400 PRM است که می توان از آن به عنوان یکی از دلایل سرعت پردازش داده نام برد.

ظرفیت : 6 ترابایت

نوع اتصال : SATA 6.0

سرعت چرخش : 5400 RPM

بافر : 64 مگابایت

بهترین هارد اینترنال برای کامپیوتر

بهترین هارد اینترنال برای کامپیوتر

هارد دیسک سیگیت Exos 7E8 ظرفیت 8 ترابایت

این هارد اینترنال سیگت Exos 7E8  دارای ظرفیت 8 ترابایت می باشد که می تواند داده ها و اطلاعات بسیار زیادی را ذخیره و پشتیبانی کند. این هارد از طریق رابط SATA  قادر است در هر ثانیه 6 گیگابایت از اطلاعات و محتوا را برای کاربران نقل و انتقال دهد. همچنین این هارد دارای 256 گیگابایت حافظه کش می باشد که با توجه به حافظه اصلی بسیار  فضای منطقی و ایدئال برای ذخیره آدرس محتوا می باشد.

ظرفیت : 8 ترابایت

نوع اتصال : SATA 6.0

سرعت چرخش : 7200 RPM

بافر : 256 گیگابایت

بهترین هارد اینترنال برای کامپیوتر

بهترین هارد اینترنال برای کامپیوتر

بهترین هارد اینترنال موجود در بازار

بازار امروز عرصه رقابت ها است که سبب شده تا شرکت های مختلفی در زمینه تولید و ساخت هارد های اینترنال فعالیت داشته باشند، اما نکته قابل توجه این است در این بین شرکت های عظیمی چون سیگیت، وسترن دیجیتال و توشیبا بیشتر از سایر برندها توانسته اند در بین کاربران محبوبیت خاصی را برای خود به وجود آورند و به نوعی جزوی از بهترین های بازار تلقی شوند. که بر همین اساس چند نمونه از هاردهای این کمپانی ها را به شما معرفی خواهیم نمود.

بهترین هارد اینترنال موجود در بازار

هارد دیسک وسترن دیجیتال Purple WD40PURZ ظرفیت 4 ترابایت

هارد دیسک وسترن دیجیتال Purple WD40PURZ یکی از مدل حافظه های این برند معروف است که دارای 4 ترابایت ظرفیت ذخیره سازی می باشد و به لطف سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه که دارد می تواند اطلاعات و محتوا را حفظ و نگهداری کند. جدای از ظرفیت، رابطی که سبب می شود تا این هارد سیستم کامپیوتری شما متصل شود از سری SATA است که قادر است با سرعت 6 گیگابایت بر ثانیه مطالب و اطلاعات را برای شما انتقال دهد و یا اینکه تحویل بگیرد. حافظه کش یا همان بافر این هارد وسترن دیجیتال 64 مگابایت است که در صورت جا به جایی می تواند داده های شما را پشتیبانی کند.

ظرفیت : 4 ترابایت

نوع اتصال : SATA 6.0

سرعت چرخش : 5400 RPM

بافر : 64 مگابایت

بهترین هارد اینترنال برای کامپیوتر

خرید هارد اینترنال در آترین کالا

هارد دیسک وسترن دیجیتال WD Red Plus NAS WD80EFAX ظرفیت 8 ترابایت

هارد دیسک وسترن دیجیتال WD Red Plus NAS WD80EFAX با ظرفیت 8 ترابایتی که دارد می تواند گزینه بسیار مناسبی برای دفاتر و شرکت های نوپا و جدیدی باشد که می خواهند برنامه و فایل های اصلی را بر روی سیستم خود نصب و ذخیره نمایند. سرعت چرخش پلاتر این مدل از هارد دیسک 5400 دور در دقیقه است که با توجه به حجم ذخیره سازی آن بسیار ایدئال می باشد. رابط اتصال این هارد SATA 6.0 می باشد که با سرعت 6 گیگابایت بر ثانیه می تواند کار رد و بدل کردن اطلاعات را انجام دهد.

ظرفیت : 8 ترابایت

نوع اتصال : SATA 6.0

سرعت چرخش : 5400 RPM

بافر : 256 گیگابایت

بهترین هارد اینترنال موجود در بازار

خرید هارد اینترنال در آترین کالا

 

هارد دیسک توشیبا P300 با ظرفیت 1 ترابایت

کمپانی توشیبا یکی دیگر از کمپانی های قدرتمند است که در عرضه هاردهای اینترنال با ظرفیت های بالا عملکرد بسیار عالی را از خود نشان داده است. هارد دیسک اینترنال P300 یکی از مدل های این برند است که از ظرفیت 1 ترابایت با رابط اتصال SATA 3.0 برخوردار می باشد که می تواند حجم زیادی از داده ها و اطلاعات را با سرعت چرخش 7200 دور پردازش و پشتیبانی کند.

ظرفیت : 1 ترابایت

نوع اتصال : SATA 3.0

سرعت چرخش : 7200 RPM

بافر : 64 مگابایت

بهترین هارد اینترنال موجود در بازار

بهترین هارد اینترنال 1 ترابایت

امروزه هاردها در ظرفیت ها و حجم های متنوعی در بازار موجود می باشند که کاربران با توجه به فعالیتی که با سیستم خود انجام می دهند می توانند ظرفیت متناسب را انتخاب کنند. هارد دیسک هایی که معمولاً از ظرفیت 1 ترابایت پیروی می کنند نه تنها از قیمت مناسب تری به نسبت سایر حافظه ها برخوردار می باشند بلکه توانایی ذخیره سازی اطلاعات و داده ها را در مقیاس بالا نیز دارند. با این وجود می توان گفت هاردهایی که 1 ترابایت ظرفیت دارند گزینه های بسیار خوبی برای کامپیوترهای شخصی می باشند، چرا که مخاطبان می توانند بدون هیچ مشکلی از لحاظ گنجایش و پشتیبانی اطلاعات، هر گونه برنامه و یا بازی را ذخیره سازی نمایند.

مدل هایی از هارد اینترنال با ظرفیت 1 ترابایت

هارد اینترنال سیگیت 1 ترابایت

سیگیت از برترین کمپانی های تولید کننده تجهیزات کامپیوتری است که هارد دیسک های 1 ترابایت را با بهترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می کند که اگر این میزان ظرفیت را در نظر بگیریم می توان گفت مخاطبان می توانند با خیال راحت تمام برنامه ها و حتی بازی های مورد علاقه خود را نصب و ذخیره کنند. این هارد دارای رابط اتصال SATA 3.0 می باشد که از پهنای باند بسیار وسیعی در مقایسه با دیگر رابط ها برخوردار می باشد و همین سبب شده تا اطلاعات شما در سریع ترین زمان نقل و انتقال یابد. سرعت چرخش پلاتر این هارد 5900 دور دقیقه است که اگر حجم و ظرفیت هارد را در نظر بگیریم می توان گفت شتاب بی نظیری می باشد.

ظرفیت : 1 ترابایت

رابط اتصال : SATA 3.0

سرعت چرخش : 5900 RPM

بافر : 64 مگابایت

بهترین هارد اینترنال 1 ترابایت

هارد دیسک وسترن دیجیتال Bluewd 10ezex با ظرفیت 1 ترابایت

هارد دیسک وسترن دیجیتال Bluewd 10ezex با 1 ترابایت حجمی که دارد این امکان را برای کاربران ایجاد می کند تا بتوانند تمام آنچه را که می خواهند ذخیره سازی و پشتیبانی نمایند. این هارد دیسک وسترن دیجیتال با سرعت 7200 دور دقیقه قابلیت پردازش داده ها و اطلاعات را برای کاربران ایجاد می کند. همچنین رابط اتصال این هارد دیسک SATA 3.0 می باشد که با سرعت 6 گیگابایت بر ثانیه قابلیت جا به جایی اطلاعات را برای کاربران به وجود می آورد که سرعت ایدئال و مطلوبی با توجه به ظرفیت اصلی آن می باشد.

ظرفیت : 1 ترابایت

رابط اتصال : SATA 3.0

سرعت چرخش : 7200 RPM

بافر : 64 مگابایت

بهترین هارد اینترنال 1 ترابایت

هارد دیسک وسترن دیجیتال WD10SPZX با ظرفیت 1 ترابایت

هارد دیسک وسترن دیجیتال WD10SPZX یکی دیگر از حافظه های کمپانی وسترن دیجیتال می باشد که از ظرفیت 1 ترابایت حافظه برای ذخیره سازی و پردازش داده ها برخوردار است که این امکان را برای کاربران ایجاد می کند تا بتوانند تمام برنامه ها، بازی ها و دیگر فعالیت های خود را بدون نگرانی از کمبود فضای ذخیره سازی بر روی سیستم خود حفظ و نگهداری کنند. سرعتی که پلاتر این هارد می تواند با آن داده ها را بخواند و بنویسد 5400 دور دقیقه است که بسیار شتاب مطلوب و مناسبی است. البته نا گفته نماند حافظه کش این هارد 128 مگابایت است که در مقایسه با دیگر هاردها می توان گفت فضای فوق العاده ای برای نگهداری آدرس محتوای شما می تواند باشد.

ظرفیت : 1 ترابایت

رابط اتصال : SATA 3.0

سرعت چرخش : 5400 RPM

بافر : 128 مگابایت

بهترین هارد اینترنال 1 ترابایت

بهترین هارد اینترنال برای گیم

اگر از آن دسته کاربران هستید که به بازی های کامپیوتری علاقه مند هستید بدون شک می بایست سیستمی را خریداری نمایید که از حافظه مناسبی برای ذخیره بازی شما برخوردار باشد که با این وجود هارد دیسک اینترنال اولویت خواهد بود، چرا که نه تنها قیمت بسیار مناسبی را دارند بلکه از ظرفیت های بسیار بالایی در مقایسه با هارد های دیگر بهره مند می باشند. با توجه به اوج گیری گرافیک بازی ها و بالا رفتن حجم فایل بازی ها خرید هارد دیسک های اینترنال بسیار مقرون به صرفه می باشد که نمی توان از این موضوع چشم پوشی کرد. در اینجا به چند مدل از بهترین هارد دیسک اینترنال که برای سیستم های گیمینگ مورد استفاده قرار می گیرد را به شما معرفی خواهیم نمود.

بهترین هارد اینترنال برای گیم

 

هارد دیسک وسترن دیجیتال WD Purple WD102EJRX با ظرفیت 10 ترابایت

هارد دیسک WDPurple WD102EJRX دارای 10 ترابایت حافظه برای ذخیره سازی می باشد که با توجه به این گنجایش می توان گفت کاربران هر بازی را که تمایل داشته باشند، امکان نصب و ذخیره آن را بدون محدودیت در ظرفیت خواهند داشت. این هارد دیسک دارای پلاتری با سرعت 7200 دور در دقیقه است که می تواند با شتاب قابل ملاحظه ای داده ها و اطلاعات شما را برای خواندن و نوشتن پردازش نماید. همچنین درگاه ارتباطی که سیستم شما را به این هارد متصل می کند از سری SATA 6.0 است که با سرعت 6 مگابایت بر ثانیه امکان ردوبدل کردن اطلاعات را برای شما به دنبال خواهد داشت. جدای از این قابلیت ها حافظه کش یا همان بافر این هارد وسترن دیجیتال 256 گیگابایت است که از بهترین ظرفیت ها برای ذخیره سازی آدرس اطلاعات شما خواهد بود.

ظرفیت : 10 ترابایت

رابط اتصال : SATA 6.0

سرعت چرخش : 7200 RPM

بافر : 256 مگابایت

بهترین هارد اینترنال برای گیم

خرید هارد اینترنال از آترین کالا

هارد دیسک Vivetronic TP53245B004000A با ظرفیت 4 ترابایت

فضای ذخیره سازی یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی است که در هنگام خرید سیستم های گیمینگ مورد توجه قرار می گیرد، اگر این موضوع را در نظر بگیریم ظرفیت 4 ترابایت می تواند بهترین حافظه برای بازی های شما به حساب آید. رابطی که سبب اتصال این هارد به سیستم می شود از نوع SATA 3.0 می باشد که در سرعت انتقال داده ها بسیار تاثیر گذار می باشد به طوری که کاربران با بهره گیری از این رابط در سریع ترین زمان ممکن به اطلاعات خود دسترسی خواهند داشت. حافظه بافر یا همان کَش 64 مگابایت این هارد از دیگر ویژگی های این حافظه به شمار می آید که نمی توان آن را نا دیده گرفت، چرا که اگر ظرفیت اصلی هارد را در نظر بگیریم فضای کمی نخواهد بود.

ظرفیت : 4 ترابایت

رابط اتصال : SATA 3.0

سرعت چرخش : 5900 RPM

بافر : 64 مگابایت

بهترین هارد اینترنال برای گیم

خرید هارد اینترنال از آترین کالا

هارد دیسک سیگیت BarraCuda 8TB

هارد دیسک سیگیت BarraCuda 8TB یکی دیگر از محصولات بی نظیر سیگیت می باشد که از حافظه 8 ترابایت برخوردار می باشد و با این حافظه بالا می تواند به عنوان یک حافظه حجیم برای گیمینگ باشد. چرا که نه تنها گنجایش بسیار خوبی برای ذخیره سازی بازی ها دارد، بلکه پلاتر آن نیز در هر دقیقه 5400 دور می چرخد که موجب می شود تا داده های شما بدون تأخیر و کندی در اختیارتان قرار گیرد. این هارد از رابط اتصالی SATA 6.0 و حافظه بافر 256 گیگابایتی بهره مند می باشد که به عنوان یکی از ویژگی های اصلی در این هارد می توان آنها را برشمرد.

ظرفیت : 8 ترابایت

رابط اتصال : SATA 6.0

سرعت چرخش : 5400 RPM

بافر : 256 گیگابایت

بهترین هارد اینترنال برای گیم

خرید هارد اینترنال از آترین کالا

کلام آخر :

همانطور که اشاره کردیم هارد، قطعه ای جانبی می باشد که وظیفه ذخیره سازی و نگهداری داده ها و اطلاعات را به صورت دائمی دارا می باشد. هارد ها به دو نوع اینترنال و اکسترنال دسته بندی می شوند که هر کدام به شکلی در ذخیره و پشتیبانی محتوا نقش دارند، که ما در این مقاله بر آن بوده ایم تا با معرفی بهترین هارد اینترنال این امکان را برای شما ایجاد کنیم که بتوانید با در نظر گرفتن فعالیتی که با سیستم خود انجام می دهید هارد درایو مورد نظر خود را انتخاب کنید. نا گفته نماند فروشگاه آنلاین آترین کالا با قردادن انواع هارد اینترنال در ویترین بی نظیر خود زمینه را برای یک خرید فوق العاده هموار نموده است که در صورت تمایل می توانید به آن مراجعه نموده و حافظه مورد نیاز خود را با هر ظرفیتی که بخواهید خریداری کنید.

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *