بهترین مارک هارد SSD در سال 2021

زمان مطالعه مطلب: 10 دقیقه

یکی از قطعات بسیار لازم و ضروری برای ذخیره و بایگانی اطلاعات و داده ها در یک سیستم بدون شک هارد SSD است که می تواند با سرعت قابل ملاحظه های در لود شدن برنامه ها، اجرا و ذخیره سازی محتوا به نحو احسنت عمل کند و در نهایت موجب شود تا مخاطبان بتوانند بدون اتلاف وقت به تمام فایل ها و اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند. در اینجا لازم است متذکر شویم که در سال های اخیر کمپانی های متعددی شروع به ساخت و تولید هاردهای SSD نمودند که به دلیل کیفیت پایین محصولاتشان نمی توان از آنها به عنوان بهترین مارک هارد SSD نام برد اما هنوز کمپانی های عظیمی هستند که به تولید این نوع از تجهیزات کامپیوتری با بهترین کیفیت می پردازند. با این وجود اگر به دنبال یک هارد SSD با معروف ترین و بهترین برند می باشید پیشنهاد می دهیم در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

بهترین مارک هارد SSD

همانطور که اشاره کردیم هارد SSD یکی از پر سرعت ترین و مطمئن ترین حافظه ها برای ذخیره سازی و بایگانی داده ها می باشند که می توانند با کم ترین میزان مصرف انرژی، اطلاعات، فایل ها و برنامه های منتخب را لود کنند. در این میان کمپانی های مختلفی چون سامسونگ ( Samsung )، سیلیکون پاور ( Silicon Power )، وسترن دیجیتال ( Western Digital )، ای دیتا ( ADATA )، لکسار ( Lexar ) نسبت به سایر برندها از کیفیت ویژه ای در تولیدات خود استفاده کرده اند که همین امر موجب شده است تا کاربران بسیاری در اکثر نقاط جهان به این برندها روی بیاورند. البته لازم به ذکر است که هاردهای SSD معمولاً در ظرفیت های 1 ترابایت، 2 ترابایت، 3 ترابایت برخوردار هستند و به نوعی می توانند بهترین حافظه برای لپ تاپ به حساب می آیند که نمی توان آنها را نا دیده گرفت.

بهترین مارک هارد اینترنال SSD

یکی از گزینه های ایده ال برای ذخیره سازی در سیستم های کامیپیوتری هارد دیسک اینترنال SSD می باشد چرا که در آنها از قطعات مکانیکی بسیار کمتری استفاده شده است و همین امر سبب شده است تا این نوع از هاردها از سرعت و مقاومت بیشتری برخوردار شوند.

البته برای بهره گیری از هارد اینترنال SSD تنها مارک را نمی توان ملاک برای کیفیت آن در نظر گرفت چرا که ظرفیت نیز به نحوی در  کیفیت نقش دارد، هر چند برند های قدرتمندی چون سامسونگ، وسترن دیجیتال، سیگیت و …. از جمله شرکت هایی هستند که مواردی چون سرعت خواندن و نوشتن، ظرفیت، دوام و استحکام را در عرضه هاردهای اینترنال SSD کاملاً در نظر گرفته و سعی کرده اند تا بتوانند پاسخگوی خوبی برای مخاطبان خود باشند.

مقاله مرتبط: هارد چیست

در اینجا رایج ترین مارک هایی که در زمینه تولید هاردهای اینترنال SSD فعالیت دارند را به شما معرفی خواهیم کرد.

حافظه اینترنال SSD وسترن دیجیتال WD-BlackSN850 NVMe با ظرفیت 1 ترابایت

وسترن دیجیتال از برندهای معروف در سطح جهانی می باشد که در زمینه تولید هارد اینترنال SSD توانسته عملکرد بسیار عالی داشته باشد که اگر این مساله را در نظر بگیریم مدل WD-BlackSN850 NVMe می تواند یکی از بهترین های این مارک باشد که با ظرفیت 1 ترابایت که دارا می باشد می تواند داده ها و اطلاعات بسیاری را برای بایگانی و یا اجرا در خود جای دهد.

بهترین مارک هارد اینترنال ssd

این حافظه SSD می تواند با سرعت 7000 مگابایت بر ثانیه داده های شما را بخواند و همچنین با سرعتی بالغ بر 5300 مگابایت بر ثانیه توانایی ذخیره سازی اطلاعات را برای مخاطبان ایجاد کند، با در نظر گرفتن این سرعت بی نظیر می توان گفت این حافظه SSD می تواند بهترین گزینه برای کارهای سنگین باشد. شرکت وسترن دیجیتال رابط اتصال PCLe Gen4 را برای اتصال کردن هارد با سیستم در نظر گرفته است که یکی از بهترین و آسان ترین رابط ها می باشد.

  • ظرفیت : 1 ترابایت
  • سرعت خواندن : 7000 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن : 5300 مگابایت بر ثانیه
  • رابط اتصال : PCIe Gen4
  • هیت سینک : دارد

بهترین حافظه SSD اینترنال

حافظه اینترنال SSD سامسونگ 970EVO Plus NVMe M.2 با ظرفیت 500 گیگابایت

سامسونگ یکی از برترین کمپانی هایی است که کیفیت در محصولاتش بسیار مشهود و آشکار می باشد به نحوی که شاید دیگر نیازی به توضیح اضافه در این خصوص نباشد. حافظه SSD 970EVO Plus NVMe M.2 یکی از مدل هاردهای این برند است که دارای 500 گیگا بایت حافظه بوده و به موجب آن کاربران می توانند اطلاعات و محتوای خود را در گنجایش بسیار زیادی ذخیره سازی کنند.

بهترین مارک هارد ssd اینترنال

سرعت خواندن این حافظه سامسونگ 3500 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن 3200 مگابایت بر ثانیه است که امکان دسترسی نا محدودی را برای کاربران رقم خواهد زد. جدای از بحث ظرفیت و سرعت، رابط اتصال این هارد که سیستم به آن متصل می شود از نوع PCIe Gen 3.0 می باشد که از قدرت پهنای باند بیشتر و سرعت بالاتری به نسبت سایر رابط ها برخوردار است.

  • ظرفیت : 500 گیگا بایت
  • سرعت خواندن : 3500 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن : 3200 مگابایت بر ثانیه
  • رابط اتصال : 3.0 PCIe Gen

بهترین مارک حافظه SSD اینترنال

حافظه اینترنال SSD سیگیت Barracuda 120 با ظرفیت 1 ترابایت

حافظه اینترنال SSD سیگت BarraCuda 120 یکی از مدل های بسیار سریع این کمپانی است که با حافظه 1 ترابایت که دارد می تواند حجم بسیار زیادی از اطلاعات را ذخیره کند. این حافظه SSD با سرعت 560 مگابایت بر ثانیه توانایی خواندن اطلاعات و با سرعت 540 مگابایت بر ثانیه می تواند داده ها را ذخیره سازی نماید.

بهترین مارک هارد ssd اینترنال

این نوع از هاردها با این حجم از ذخیره سازی بهترین گزینه برای سیستم های قدرتمندی می باشد که می توان با آنها کارهای سنگینی چون بازی و اجرای برنامه های سیستم را انجام داد.

  • ظرفیت : 1 ترابایت
  • سرعت خواندن : 560 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن : 540 مگابایت بر ثانیه
  • رابط اتصال : SATA  6 گیگا بایت بر ثانیه

بهترین مارک حافظه ssd اینترنال

بهترین مارک هارد اکسترنال SSD

قبل از معرفی برند و یا مارک خاصی بهتر است به یک توضیح کلی در مورد هارد های اکسترنال SSD بپردازیم. در واقع هارد SSD به معنای دیسک حالت جامد است که می تواند اطلاعات و داده های بسیاری را با سرعت فوق العاده ای بخواند و بنویسد.

بهترین مارک هارد SSD اکسترنال

امروزه برندها و مارک های معتبری شروع به تولید و ساخت این نوع از هاردها نموده اند که با کیفیت ساخت بالایی که دارند توانسته اند طرفداران بسیاری را به سمت و سوی خود جلب کنند. از جمله کمپانی هایی که می توانیم آنها را به عنوان بهترین مارک هارد SSD معرفی کنیم برندهایی چون وسترن دیجیتال، سیگیت، سیلیکون پاور، تیم گروپ، ای دیتا و چندین مارک دیگر می باشد که هر کدام به نوعی از جایگاه ویژه ای در بین مخاطبان برخوردار می باشند که ما در اینجا به معرفی چند مدل از بهترین هاردهای اکسترنال SSD می پردازیم.

مقاله مرتبط: راهنمای خرید هارد ssd

حافظه SSD TEAMGROUP PD400 ظرفیت 960 گیگابایت

این حافظه یکی از بهترین هاردهای این کمپانی می باشد که دارای 960 گیگابایت گنجایش ذخیره سازی است و با سرعت 430 مگابایت بر ثانیه می تواند داده ها را بخواند و با سرعتی بالغ بر 420 مگابایت بر ثانیه تمامی اطلاعات را بنویسد و یا ذخیره سازی نمایند.

بهترین مارک حافظه اکسترنال ssd

این نوع از هاردها را می توانید از طریق رابط USB به سیستم خود وصل کنید و به نحوی نهایت استفاده را از این حافظه حجیم ببرید.

  • ظرفیت : 960 گیگابایت
  • سرعت خواندن : 430 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن : 420 مگا بایت بر ثانیه
  • رابط اتصال : USB 3.2 Gen1

بهترین مارک حافظه SSD اکسترنال

هارد SSD اکسترنال سامسونگ T5 ظرفیت 1 ترابایت

سامسونگ از دیگر برندهای معتبر جهانی است که با تولید تجهیزات کامپیوتری توانسته جوابگوی بسیاری از انتظارات کاربران در زمینه هاردها و حافظه ها باشد. هارد SSD اکسترنال سامسونگ با داشتن 1 ترابایت حافظه می تواند برنامه ها و فایل های بسیار زیادی را ذخیره و نگهداری کند به طوری که حتی  مخاطبان این امکان را خواهند داشت تا سنگین ترین برنامه ها و بازی ها را نیز بر روی سیستم خود نصب کنند.

بهترین مارک حافظه ssd اکسترنال

سرعت خواندن این حافظه 540 مگابایت بر ثانیه می باشد که با توجه ظرفیت هارد بسیار منطقی و ایده ال است، همچنین با سرعت 530 مگابایت بر ثانیه نیز می تواند تمام داده ها و محتوا را بنویسد. این هارد اکسترنال SSD می تواند از طریق USB  به سیستم کامپیوتری شما متصل شود و به نحوی از این طریق تمام اطلاعات خود را رد و بدل کنید.

  • ظرفیت : 1 ترابایت
  • سرعت خواندن : 540 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن : 530 مگابایت بر ثانیه
  • رابط اتصال : USB Gen2

حافظه SSD اکسترنال ای دیتا SD600Q با ظرفیت 480 گیگا بایت

ای دیتا یکی دیگر از برندهای جهانی است که هاردهای SSD اکسترنال بسیاری را برای ذخیره سازی و انتقال داده ها به کاربران خود عرضه می کند، یکی از آنها هارد SSD600Q می باشد که دارای 480 مگابایت ظرفیت با سرعت خواندن 440 مگابایت بر ثانیه و همچنین 430 مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن است که با توجه به این سرعت مخاطبان می توانند با ظرفیت و سرعت قابل ملاحظه ای داده های  موجود را بخوانند و بنویسند.

بهترین مارک حافظه اکسترنال ssd

رابطی که سبب اتصال این هارد با سیستم شما می شود USB است که یکی از آسان ترین روش های انتقال محتوا و اطلاعات شما می باشد.

  • ظرفیت : 480 مگابایت
  • سرعت خواندن : 440 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن : 430 مگابایت بر ثانیه
  • رابط اتصال : USB

بهترین مارک هارد SSD برای لپ تاپ

یکی از بهترین فاکتورهای اصلی در خرید لپ تاپ علاوه بر ظرفیت ذخیره سازی مارک و برند هارد است چرا که هر چه مارک و برند هاردی که شما خریداری می کنید معتبر تر باشد بی شک در کیفیت آن نیز بی تاثیر نخواهد بود. از آنجایی که کارایی لپ تاپ شما بستگی به ظرفیت ذخیره سازی آن دارد می توان گفت که خریداری سیستمی که گنجایش حفظ و نگهداری داده های کمی داشته باشد کمی غیر منطقی به نظر خواهد رسید، پس با در نظر گرفتن این موارد می توان گفت که مارک هارد مورد نظر که برای ذخیره سازی اطلاعات سیستم خود خریداری می کنید بسیار در سرعت لپ تاپ شما تاثیر گذار خواهد بود.

بهترین مارک هارد ssd برای لپ تاپ

البته نا گفته نماند برای اینکه بتوانید به سریع ترین روش ممکن به اطلاعات و داده های خود دسترسی داشته باشید سعی کنید حافظه ای را انتخاب کنید که از مارک معتبر و در عین حال از ظرفیت بالایی برخوردار باشد که با توجه به این مساله می توان گفت هارد SSD بهترین هارد برای لپ تاپ به حساب می آید که می توانند به بهترین شکل ممکن داده ها و اطلاعات را ذخیره و نگهداری کنند.

مدل هایی از بهترین مارک هارد SSD برای لپ تاپ

حافظه SSD WDS240G2G0A با ظرفیت 240 گیگابایت

وسترن دیجیتال از عظیم ترین کمپانی های تولید کننده تجهیزات کامپیوتری می باشد که در زمینه تولید حافظه های SSD توانسته به عنوان یک اَبر قدرت عمل کند. حافظه WDS240G2G0A یکی از محصولات این کمپانی می باشد که ظرفیتی بالغ بر 240 گیگابایت را دارا می باشد و به عبارتی می تواند حجم بسیار زیادی از اطلاعات را در خود ذخیره و حفظ نماید.

بهترین مارک هارد ssd برای لپ تاپ

این هارد SSD وسترن دیجیتال با سرعت 545 گیگا بایت بر ثانیه می تواند محتوای شما را بخواند و در مقابل با سرعت 520 مگابایت بر ثانیه توانایی نوشتن اطلاعات را دارا می باشد. با در نظر گرفتن این میزان ظرفیت و همچنین سرعت نقل و انتقال می توان گفت که این حافظه یکی از بهترین حافظه ها برای لپ تاپ شما خواهد بود.

  • ظرفیت : 240 گیگابایت
  • سرعت خواندن : 545 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن : 520 مگابایت بر ثانیه
  • رابط اتصال : SATA

حافظه 500 گیگابایت SSD سامسونگ EVO SATA 2.5 860

زمانی که شما می خواهید یک هارد را برای سیستم خود خریداری نمایید بی شک مارک را نیز در نظر می گیرید و سعی می کنید تا از بهترین برندهای روز برای بهره گیری از عالی ترین کیفیت استفاده نمایید.

بهترین مارک هارد ssd برای لپ تاپ

حافظه SSD 500 گیگابایت سامسونگ EVO SATA 2.5 860 از جمله مدل های این کمپانی قدرتمند می باشد که می تواند با ظرفیت 500 گیگابایت حجم بسیار زیادی از داده ها را در خود جای دهد. این هارد با سرعت 550 مگابایت بر ثانیه می تواند تمامی اطلاعات و محتوا را بخواند و با سرعت 530 مگابایت بر ثانیه نیز آنها را بنویسد.

  • ظرفیت : 500 گیگابایت
  • سرعت خواندن : 550 گیگابایت
  • سرعت نوشتن 520 گیگابایت
  • رابط اتصال : SATA  6GB

بهترین مارک SSD برای لپ تاپ

حافظه SSD WDS120G2G0A

حافظه WDS120G2G0A یکی ازمدل هاردهای کمپانی وسترن دیجیتال می باشد که دارای 120 گیگا گنجایش با سرعت 545 گیگابایت برای حفظ و نگهداری اطلاعات و 530 گیگابایت ظرفیت برای انتقال آنها می باشد.

بهترین مارک هارد ssd برای لپ تاپ

این هارد SSD با ظرفیت بسیار بالایی که دارد می تواند یکی از بهترین مدل ها با مارک معتبر برای لپ تاپ به حساب می آید که می تواند تا سال های متوالی هر نوع محتوایی را با ظرفیت بالا حفظ و نگهداری نماید.

  • ظرفیت : 120 گیگابایت
  • سرعت خواندن : 545 گیگابایت
  • سرعت نوشتن : 530 گیگا بایت

سخن پایان

هارد یکی از قطعات اصلی و مهم در سیستم به حساب می آید که در مدل های بسیار متنوع با مارک های مختلف در بازار موجود می باشد. از آنجایی که مارک و برند می تواند به نوعی در کیفیت هارد و ظرفیت هارد تاثیر گذار باشد کاربران می توانند با توجه به تولیدات شرکت های معتبر و قَدر حافظه های متناسب با لپ تاپ خود را انتخاب و خریداری کنند. به طور کلی و در جمع بندی نهایی می توان گفت در صورت خرید هارد SSD برای لپ تاپ می توانید به فروشگاه اینترنتی آترین کالا مراجعه نموده  و یکی از بهترین مارک های هارد SSD را برای لپ تاپ خود انتخاب نمایید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *