بهترین کارت گرافیک برای رندر

زمان مطالعه مطلب: 8 دقیقه

در هر زمینه ای که فعالیت داشته باشید، باید به تناسب بودجه ای که در اختیار دارید، سعی کنید که بهترین انتخاب را داشته باشید. خرید آخرین و گرانترین مدل موجود در بازار به طبع نمی تواند بهترین انتخاب برای شما باشد؛ چراکه شما میبایست براساس نیازها و بودجه ای که در اخیتار دارید بهترین انتخاب را داشته باشید. انجام کارهای گرافیکی همچون ساخت ویدیوهای 3D، انیمیشن سازی، جلوه های ویژه، ادیت فیلم و سایر کارهای سنگین گرافیکی نیازمند یک سیستم قدرتمند است تا روند رندرگیری با سرعت بیشتر و بهبود یافته تری انجام شود. کارت گرافیک هم یکی از قطعاتی است که بیشترین اثرگذاری را بر روی روند رندرگیری می گذارد و انتخاب بهترین کارت گرافیک برای رندر کارهای گرافیکی سنگین یکی از ملزمات یک سیستم قدرتمند به شمار می رود که باید در انتخاب و خرید آن دقت بیشتری به خرج داده شود.

از آنجایی که روز به روز نرم افزارها نیز پیچیده تر می شوند؛ افرادی که در زمینه طراحی و کارهای گرافیکی فعالیت می کنند، ملزم به خرید کارت گرافیک قدرتمند هستند تا بتوانند به صورت حرفه ای تری در حرفه خود فعالیت داشته باشند؛ از این رو ما در این مقاله 5 تا از بهترین کارت گرافیک ها برای رندرگیری را بررسی و معرفی می کنیم که می تواند شما را به بهترین کارت گرافیک خود برساند.

بهترین کارت گرافیک برای رندر و مدل سازی حرفه ای 3D

در این مقاله برای انتخاب برترین کارت گرافیک ها، صرفا به مدل های بالارده اکتفا نکرده ایم چراکه طبق بررسی های انجام شده، نتایج بیانگر این بوده که برخی از مدل های میان رده می توانند کارایی و عملکرد به مراتب بهتری را در زمینه رندرینگ به نسبت مدل های بالارده داشته باشند و از طرفی نیز قیمت یکی از مؤلفه های بسیار مهمی بوده که امروزه بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و ما نیز در این مقاله برای انتخاب برترین های رندرینگ، آن را مورد توجه قرار داده ایم تا در کنار یک انتخاب باکیفیت، خرید مقرون به صرفه ای هم داشته باشید. پیشنهاد می کنیم قبل از مطالعه این مطلب، مقاله کارت گرافیک چیست را بخوانید و با بخش های مختلف آن آشنا شوید.

1- کارت گرافیک  AMD Radeon Pro WX 8200

WX 8200، یکی از مدل های فوق حرفه ای تولید شده توسط برند AMD می باشد که مخصوص کارهای گرافیکی طراحی شده است. AMD، این کارت گرافیک را مبتنی بر ریز معماری VEGA با 3584 هسته استریم بهره برده است. این پردازنده کمک می کند تا شما برای رندر گرفتن از هیچ یک از کارهای گرافیکی مشکلی نداشته باشید. کارت گرافیک WX 8200 از فرکانس پایه 1200 مگاهرتز و فرکانس بوست 1500 مگاهرتز بهره می برد که در مقایسه با WX 9100 عملکرد یکسان را ارائه می دهد.

بهترین کارت گرافیک برای رندر - wx 8200

این کارت گرافیک AMD در یکی از مهم ترین بخش های خود که مربوط به ویدیو رم می باشد، ظرفیت آن 8 گیگابایت است و از رم HDBM 2 بهره برده است. در کل به گفته شرکت AMD، کارت گرافیک 8 گیگابایت WX 8200 در پردازش های پیشرفته عملکرد به مراتب بهتر و عالی تر را به نسبت کارت گرافیک WX 9100 ارائه می کند و از فناوری های پیشرفته تری نیز برخوردار است و در کنار تمام این ویژگی ها، از قیمت بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تری برخوردار است که می تواند برای علاقمندان به کارهای گرافیکی بهترین انتخاب باشد.

دلایل خرید

  • عملکرد عالی برای کارهای سه بعدی
  • فاکتور فرم تک اسلات
  • 8 گیگابایت VRAM

دلایل اجتناب

  • پورت HDMI ندارد.
  • از Ray Tracing پشتیبانی نمی کند.
پردازنده 3584 هسته استریم
فرکانس پایه 1200 مگاهرتز
فرکانس بوست 1500 مگاهرتز
ظرفیت حافظه 8 گیگابایت
رم HDBM 2
سرعت رم 2000 مگاهرتز
حداکثر مانیتور قابل اتصال 4
توان مصرفی 230 وات
اندازه 10.5 × 4.4 اینچ

2- کارت گرافیک PNY Nvidia Quadro RTX 4000

مدل RTX 4000 از سری کارت گرافیک های ورک استیشن انویدیا است که با ریز معماری Turing و فناوری ساخت 12 نانومتری طراحی شده است. این کارت گرافیک یکی از بهترین کارت گرافیک ها برای رندرینگ است که عملکرد سطح بالایی را از خود ارائه می کند. انویدیا این کارت گرافیک خود را به یک پردازنده قدرتمند 2304 هسته کودا برای رندر سریع تر، همراه با 288 هسته تنسور و 36 هسته RT مجهز کرده است. هسته های RT تعبیه شده در این کارت گرافیک، نحوه حرکت نور و صداها را در محیط های سه بعدی تسریع می کند.

بهترین کارت گرافیک برای رندر RTX 4000

علاوه براین، کارت گرافیک کوادرو RTX 4000، از فرکانس پایه 1005 مگاهرتز برخوردار است اما در هنگام انجام کارهای سنگین، فرکانس بوست آن به 1545 مگاهرتز افزایش پیدا می کند تا عالی ترین سطح از عملکرد خود را بدون به خطر اندختن کارت گرافیک و یا کاهش کیفیت کار، ارائه کند.

کارت گرافیک RTX 4000 از فضای ویدیو رم 8 گیگابایت با سرعت GDDR6 نیز برخوردار است و از منظر نمایش و اجرای داده های گرافیکی از سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد و عملکرد فوق العاده ای را ارائه خواهد کرد. از دیگر مشخصه های مهم و جالب توجه این کارت گرافیک، مصرف بسیار پایین آن می باشد که تنها 160 وات است و در مقایسه با عملکرد فوق العاده ای که این کارت گرافیک انویدیا ارائه می دهد بسیار ایده آل است.

اگر به دنبال یک کارت گرافیک حرفه ای برای انجام کارهای فوق سنگین می باشید و انتظار یک رندرگیری سریع را از سیستم های خود دارید، کارت گرافیک RTX 4000 می تواند گزینه پیشنهادی بسیار عالی باشد.

دلایل خرید

  • ارائه عملکرد بهتر به نسبت P6000 و P4000
  • 8 گیگابایت فضای WRAM
  • بهینه شده برای نرم افزارهای CAD
  • مصرف برق بسیار پایین
  • پشتیبانی از ردیابی اشعه
  • پردازنده گرافیکی تک اسلات

دلایل اجتناب

  • قیمت بالا
پردازنده 2304 هسته کودا
فرکانس پایه 1005 مگاهرتز
فرکانس بوست 1545 مگاهرتز
ظرفیت حافظه 8 گیگابایت
رم GDDR6
سرعت رم 13000 مگاهرتز
حداکثر مانیتور قابل اتصال 4
توان مصرفی 160 وات
اندازه 10.5 اینچ

3- کارت گرافیک ASUS ROG STRIX RTX 2080 TI

کارت گرافیک RTX 2080 TI یکی دیگر از بهترین کارت گرافیک های رندرگیری است که از مشخصه های بسیار قدرتمندی برخوردار است. این کارت گرافیک از پردازنده قدرتمند 4352 هسته کودا برخوردار است و از این نظر حتی بر کارت گرافیک WX 8200 و RTX 4000 میز برتری دارد. انویدیا در RTX 2080 TI ظرفیت حافظه خیره کننده 11 گیگابایت را فراهم آورده است که علاوه بر رندرگیری از نرم افزارهای گرافیکی بسیار سنگین، در اجرای بازی های گرافیکی نیز عملکرد فوق العاده ای را ارائه می کند.

بهترین کارت گرافیک برای رندر - RTX 2080 TI

RTX 2080 TI مجهز به DLSS یا همان اشعه ردیابی است که توانایی ردیابی حداکثر 10 پرتو گیگا را دارد؛ این بدان معناست که شما می توانید نورپردازی واقع بینانه و کیفیت اصلی محتوا را داشته باشید بدون آنکه نرخ فریم ریت کاهش پیدا کند.

این کارت گرافیک انویدیا از پهنای باند خیره کننده 616Gbps برخوردار است که کمک می کند تا ترانسفر و انتقال داده ها از VRAM به GPU سریع تر انجام گیرد که البته نقش GDDR6 نیز در این انتقال غیر قابل چشم پوشی است. در مقاله DDR در کارت گرافیک چیست، مفهوم GDDR و DDR به طور کامل توضیح داده شده است.

کارت گرافیک RTX 2080 TI یک مدل کارآمد و چند جانبه است که می تواند برای مصارف مختلفی نظیر ماینینگ، گیمینگ و از همه مهمتر برای رندرینگ از آن بهره برد. این محصول انویدیا از قدرت بسیار بالایی برخوردار است به طوریکه عالی ترین سطح از عملکرد را با توجه به مشخصه های خود ارائه خواهد کرد. اگر به دنبال تهیه کارت گرافیک ماینینگ هستید، مقاله بهترین کارت گرافیک ماینینگ می تواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند.

به طور کلی این کارت گرافیک می تواند از پس تمام کارهای گرافیکی و پیشرفته بربیاید.

دلایل خرید

  • کارت گرافیک همه کاره عالی
  • ظرفیت حافظه 11 گیگابایت VRAM
  • سیستم خنک کننده عالی
  • بدون سر و صدا
  • پهنای باند بالا
پردازنده 4352 هسته کودا
فرکانس پایه 1350 مگاهرتز
فرکانس بوست 1665 مگاهرتز
ظرفیت حافظه 11 گیگابایت
رم GDDR6
سرعت رم 14000 مگاهرتز
حداکثر مانیتور قابل اتصال 4
توان مصرفی 260 وات
اندازه 12 × 5.1 × 2.1 اینچ

4- کارت گرافیک AMD Radeon Pro WX 7100

مدل WX 7100 یکی دیگر از کارت گرافیک های AMD است که می تواند در لیست «بهترین کارت گرافیک برای رندر» قرار بگیرد. WX 7100 از مشخصات راضی کننده ای برای تبدیل شدن به بهترین کارت گرافیک رندرینگ را داراست. یکی از مهم ترین این مشخصه ها، قیمت نسبتا مناسب آن در مقایسه با مدل های هم رده می باشد که شاید بیش از هر ویژگی شاخص دیگری مورد توجه کاربران قرار بگیرد.

بهترین کارت گرافیک برای مدلسازی و کارهای 3D

این کارت گرافیک AMD یکی از بهترین کارت گرافیک ها برای مدلسازی، کارهای 3D و شبیه سازی است. پردازنده قدرتمند 2304 هسته استریم بر پایه معماری پولاریس 14 نانومتری طراحی شده است که یکی از مهم ترین دلایل برای انتخاب برترین این بودن این کارت گرافیک برای انجام پروژه های سه بعدی بوده است. WX 7100 از قدرت 5.7 تراقلاپس برخوردار است و به عنوان یکی از سریع ترین کارت گرافیک های ورک استیشن تک اسلات نامبرده می شود. ظرفیت حافظه 8 گیگابایت و سرعت رم GDDR5 از دیگر ویژگی های برجسته این کارت گرافیک است که می تواند برای اجرای بازی در اوقات فراغت نیز مناسب باشد و عملکرد رضایت بخشی را ارائه کند هر چند که این محصول مختص به کارهای گرافیکی طراحی شده است. توان مصرفی یکی دیگر از مشخصه های جالب توجه این کارت گرافیک AMD است که از توان 130 وات برخوردار بوده و انرژی بسیار ناچیزی را مصرف می کند.

دلایل خرید

  • نسبت به قیمت، عملکرد عالی
  • پشتیبانی از اتصال حداکثر 4 نمایشگر کیفیت تصویر 4K
  • فاکتور فرم تک اسلات
  • 8 گیگابایت VRAM
  • برای بازی هم خوبه

دلایل اجتناب

  • نیاز به سرمایش مناسب دارد.
  • Ray Tracing را پشتیبانی نمی کند.
پردازنده 2304 هسته استریم
فرکانس پایه 1188 مگاهرتز
فرکانس بوست 1243 مگاهرتز
ظرفیت حافظه 8 گیگابایت
رم GDDR5
سرعت رم 7000 مگاهرتز
حداکثر مانیتور قابل اتصال 4
توان مصرفی 130 وات
اندازه 15 × 9.7 × 3 اینچ

5- کارت گرافیک PNY Nvidia Quadro P4000

کارت گرافیک P4000، از سری مدل های مقرون به صرفه کارت گرافیک سری Quadro P می باشد که توسط انویدیا طراحی و تولید شده است. P4000 همانند اکثریت مدل ها نام برده شده از 8 گیگابایت VRAM برخوردار است و مجهز به رم GDDR5 می باشد که می تواند از پس رندر کارهای گرافیکی سنگین نیز بربیاید. این کارت گرافیک به یک پردازنده قدرتمند با 1792 هسته کودا مجهز است که توانایی رندرینگ با کیفیت تصویر بالای 1080P را فراهم می کند.

بهترین کارت گرافیک برای رندر

کارت گرافیک P4000 یکی از قدرتمندترین کارت گرافیک ها برای VR است که می تواند برای اجرای طرح های واقعیت مجازی انتخاب بسیار عالی باشد. این کارت گرافیک انویدیا همانطور که اشاره شد از 1792 هسته کودا برخوردار است و بر پایه معماری Nvidia Pascal طراحی کرده است که عملکردی به مراتب قدرتمندتر را به نسبت نسخه های پیشین خود ارائه می کند.

این کارت گرافیک دارای نصب دیسک برای تمامی درایورها می باشد و با آخرین نسخه های Nvidia CUDA، OpenGL، DirectX و Valkan سازگار است و این بدان معناست که هیچ گونه نگرانی استفاده از نرم افزارها را نخواهید داشت.

دلایل خرید

  • عملکرد عالی برای طرح های سه بعدی
  • فاکتور فرم تک اسلات
  • ظرفیت حافظه 8 گیگابایت

دلایل اجتناب

  • پورت HDMI ندارد.
  • Ry Tracing را پشتیبانی نمی کند.
پردازنده 1792 هسته کودا
فرکانس پایه 1202 مگاهرتز
فرکانس بوست 1480 مگاهرتز
ظرفیت حافظه 8 گیگابایت
رم GDDR5
سرعت رم 7604 مگاهرتز
حداکثر مانیتور قابل اتصال 4
توان مصرفی 105 وات
اندازه 9.49 × 4.37 × 0.75 اینچ

جمع بندی

خرید بهترین کارت گرافیک برای رندر، یکی از چالش برانگیزترین کارهایی خواهد بود که یک گرافیست برای اسمبل کردن یک سیستم قدرتمند با آن روبرو می شود. همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، انتخاب بهترین کارت گرافیک بسته به نیازها می تواند کاملا از هم متمایز باشند چراکه اگر صرفا قدرت و رده بالا بودن مدل ها در نظر می گرفتیم، کارت گرافیک های RTX 3090 و RX 6700 XT می توانستند رتبه های اول و دوم این مقاله را به خود اختصاص دهند اما شرکت های AMD و Nvidia در کنار کارت گرافیک های قدرتمند رایج خود، مدل های مختص به کارهای رندرینگ را نیز طراحی کرده اند که در این مقاله به مدل های برتر و مقرون به صرفه آنها اشاره شده است. شما مخاطبان چه مدل کارت گرافیکی را به علاقمندان در زمینه کارهای گرافیکی پیشنهاد خواهید کرد؟ نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

4 دیدگاه در “بهترین کارت گرافیک برای رندر

پورت اچ دی ام آی داشتن چقدر اهمیت داره؟

بله از این منظر که قابلیت پشتیبانی از کیفیت تصویرهای بالاتر رو فراهم میکنه اهمیت داره

من همین کارت گرافیک رو دارم .پورت Hdmi مهم هس چون این کارت گرافیک 4 پورت display داره و اکثر مانیتورها پورت display ندارن .باید هزینه کنین یه مانیتور رده بالا بخرین که این پورت رو ساپورت کنه یا اینکه از رابط تبدیل به Hdmi استفاده کنین که کیفیت تصویر رو به کل میاره پایین .

میرم کلللیمو بفروشم ??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *