داکت اسپلیت چیست؟

زمان مطالعه مطلب: 4 دقیقه

شاید این سؤال بسیاری از شما هم باشد که داکت اسپلیت چیست چه کاربردی دارد؟ در پاسخ باید گفت که داکت اسپلیت همان کولر گازی است با این تفاوت که یونیت داخلی به صورت سقفی رو کار و یا دیواری نصب می شود اما داکت اسپلیت به صورت توکار درون سقف قرار می گیرد و هوای تازه و خنک پس از رد شدن از فیلتر و تنظیمات دما از طریق کانال کشی به دیگر اتاق ها و راهروهای ساختمان پخش می شود.
به طور معمول سیکل سرمایشی داکت اسپلیت ها بسیار شبیه به کولر گازی است اما در فرایند گرمایشی عملکرد آنها کاملا متفاوت است. در داکت اسپلیت ها در قسمت یونیت داخلی از کویل آب گرم استفاده می شود که تأمین کننده گرمای آن از طریق پکیج یا موتور خانه است. این آب گرم درون کویل جریان پیدا می کند و با چرخش فن ها گرما را داخل محیط توضیع می کنند. با توجه به اینکه کولر گازی ها مصرف برق بسیار زیادی را روی دست کاربران می گذارند، اگر قصد خرید اسپلیت را دارید ما به شما داکت اسپلیت را پیشنهاد می کنیم؛ چرا که علیرغم چرخه سرمایشی و گرمایشی فوق العاده ای که دارند به نسبت دیگر مدل ها انرژی کمتری مصرف می کنند و مقرون به صرفه هستند.

انواع داکت اسپلیت

پیشرفت تکنولوژی و فناوری به دنیای کولر گازی ها هم نفوذ کرده و به نحوی سبب شده تا هر ساله با تنوع بیشتری از این محصولات مواجه شویم. داکت اسپلیت ها نیز همانند اسپلیت کولر گازی در دو نوع اینورتر و معمولی تولید شده اند. در داکت اسپلیت معمولی دور الکتریکی موتور ثابت است و به صورت دستی و یا با ریموت کنترلی که همراه دستگاه است می توان تنظیمات مربوط را انجام داد. اما در داکت اسپلیت های اینورتر موتور الکتریکی دستگاه متغیر است یعنی با توجه به دمای تنظیم شده دور موتور آن نیز به تناوب تغییر می کند که البته این موضوع نه تنها سرعت دستگاه را بالا می برد بلکه مصرف انرژی را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. در حالت کلی عملکرد داکت اسپلیت اینورتر بسیار شبیه به کولر گازی اینورتر است، پس با این وجود شما می توانید در صورتی که مشکلی از بابت صرف هزینه نداشته باشید برای خنک سازی محیط انتخاب خود را از اسپلیت کولر گازی انجام دهید.

داکت اسپلیت

برای اطلاع بیشتر می توانید مقاله کولر گازی اینورتر چیست؟ را مطالعه فرمایید.

کویل آبگرم داکت اسپلیت چیست؟

یکی از مهم ترین اجزای داکت اسپلیت کویل آبگرم است. وظیفه اصلی سیستم کویل ایجاد چرخه سرمایشی و گرمایشی است. به این شیوه که با گرم و سرد کردن آب داخل کویل سبب می شود تا داکت اسپلیت شما به بهترین شیوه ممکن فرایند خنک سازی و گرم کردن محیط را انجام دهد. معمولاً کویل آبگرم قابلیت نصب بر روی یونیت داخلی داکت اسپلیت را دارد و از طریق پکیج یا موتور خانه مرکزی گرمایش لازم را در فصل سرد سال ایجاد می کند. نصب کویل آبگرم بر روی داکت اسپلیت سبب می شود تا دیگر نیازی به روش کردن کمپرسور نباشد و همین امر موجب می شود تا مصرف انرژی در حد زیادی کاهش داده شود. لازم به ذکر است که کویل آبگرم همراه داکت اسپلیت نیست و کاربران می بایست برای بهره بردن از سیستم گرمایشی کولر به طور جداگانه آن را خریداری کنند. اگر از آن دسته کاربران هستید که به دنبال خرید کولر گازی با نصب سریع و آسان هستید ما به شما کولر گازی اسپلیت را پیشنهاد می کنیم، چرا که برای استفاده از آن اصلاً نیازی به تجهیزات و امکانات خاصی نیست. البته در بین برندهای کولر گازی، گری یکی از نام آشتا ترین ها در بین کاربران است. بسیاری از افراد قیمت کولر گازی گری را به نسبت دیگر برندها چندان اقتصادی نمی دانند، اما اگر کارایی و عملکردی را که در خنک سازی محیط دارد در نظر بگیریم بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی خواهد بود.

کویل آبگرم داکت اسپلیت

مزایا و معایب داکت اسلیپ

به طور حتم نمی توان گفت هر داکت اسپلیتی که شما خریداری می کنید تنها دارای امتیازاتی است و کاملاً بی عیب و نقص است. قطعاً هر چه اطلاعات شما از یک محصول بیشتر باشد انتخاب و خرید بهتری را تجربه خواهید کرد. اما اگر مزایا و معایب این محصول را با توجه به نظر مصرف کنندگان داکت اسپلیت در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که مزیت آنها بسیار بیشتر از معایب آن است. بسیاری از کاربران بر این باور هستند که کولر گازی های اسپلیت به نسبت مدل های داکت از مزایای بیشتری برخوردار هستند اما در واقع چنین چیزی ممکن نیست که ما در مقاله راهنمای خرید کولر گازی بیشتر این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم.

 مزایای داکت اسپلیت  معایب داکت اپلیت
 ایجاد هوای تازه از محیط بیرون به داخل  عدم امکان تنظیم دما
 تأمین دمای مطلوب  نبود قابلیت اتوماتیک
 فیلتر کردن ذرات معلق موجود در هوا  سر و صدای بسیار زیاد
 تعبیه شدن کویل آب گرم برای ایجاد گرما  قابلیت محدودیت نصب
 قیمت مناسب به نست دیگر سیستم های سرمایشی  نیاز به موتور خانه یا پکیج برای فرایند گرمایشی

 

داکت اسپلیت یا کولر گازی، کدوم بهتره؟

از آنجایی که داکت اسپلیت ها ساختار یکپارچه ای دارند، برای مجتمع های بزرگ مسکونی و ادار ی می توانند بهترین کارایی را داشته باشند. اما افراد بسیاری هستند که علیرغم عملکرد فوق العاده ای که این نوع از اسپلیت ها دارند همچنان از طرفدارن پر و پا قرصه کولر گازی های اسپلیت هستند. اکنون اگر شما نیز قصد خرید کولر گازی اسپلیت را دارید با مشاهده محصولات ما در آترین پلاس می توانید با انواع کولر گازی 30000 که قدرت فوق العاده ای در خنک سازی دارند و همچنین دیگر ظرفیت ها آشنا شوید و در صورت تمایل با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، ارسال سریع، تسویه در محل و بهترین قیمت، انتخاب خود را به یک خرید تکرار نشدنی تبدیل کنید. اگر از آن دسته از افراد هستید که تجربه استفاده از داکت اسپلیت یا کولر گازی اسپلیت را داشته اید با درج نظر می توانید میزان رضایت خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *