آموزش

آموزش به روزرسانی و آپدیت تلویزیون سونی

سونی همانند سایر شرکت ها و برندهایی که در ساخت تلویزیون فعالیت می کنند برای رفع نواقص و اضافه کردن عملکرد های جدید به تلویزیون های خود، در مقطع های مختلف آپدیت هایی را عرضه می کنند تا کاربر بتواند عملکرد تلویزیون خود را بهبود بخشد و تلویزیون را با جدیدترین و آخرین نسخه ارائه شده همگام سازد . بروز رسانی تلویزیون های هوشمند با آخرین نسخه به شما اجازه خواهد داد تا از جدیدترین امکانات آن برخوردار شوید و نیز باعث رفع مشکلات خاص آن می شود. البته توجه داشته باشید که این هوشمند بودن سبب شده تا قیمت تلویزیون سونی را تحت تأثیر قرار دهد. یکی از مشکلاتی که خیل عظیمی از کاربران با آن مواجه هستند چگونگی آپدیت تلویزیون سونی است که در این مقاله می خواهیم با نحوه و چگونگی انجام بروزرسانی تلویزیون سونی آشنا شویم.

چگونه تلویزیون سونی را آپدیت کنیم؟

برای بروزرسانی تلویزیون سونی دو راه حل متفاوت آنلاین و آفلاین پیش پای کاربران قرار دارد که از این دو راه می توانند با بسنده کردن به یکی از آنها تلویزیون خود را بروزرسانی کنند. تلویزیون را با آخرین نسخه ی ارائه شده همگام سازند و از خدمات و نرم افزارهای جدید بهره بگیرند. به یاد داشته باشید که در هنگام آپدیت تلویزیون سونی دستور العمل ها را با دقت بخوانید، تلویزیون را خاموش یا از برق جدا نکنید و همچنین در جریان بروزرسانی از فشار دادن دکمه های ریموت خودداری کنید. با توجه به ذکر روش های آپدیت تلویزیون سونی کاربران در حین انجام آپدیت اصل یا فیک بودن تلویزیون خود را نیز مشخص کنند که ما در مقاله نحوه تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی بیشتر این موضوع را توضیح داده ایم.

چگونه تلویزیون سونی را آپدیت کنیم؟

روش های به روز رسانی تلویزیون سونی

آپدیت کردن تلویزیون سونی Bravia هر چند وقت یک بار دلایل زیادی دارد به طوری که با هر به روز رسانی کردن تلویزیون سونی شما می توانید اشکالات سیستم عامل تلویزیون را حل کنید و از قابلیت های دستگاه خود نهایت استفاده را ببرید. سونی برای دسترسی راحت کاربران به آپدیت کردن تلویزیون هایش روش های بسیار ساده و آسانی را قرار داده است که در ادامه متن بیشتر درباره آنها توضیح خواهیم دهید. یکی از سؤالات متداول کاربران این است که آیا روش آپدیت تلویزیون سونی 55 اینچ با دیگر سایزهای آن متفاوت است ؟ در پاسخ باید متذکر شویم که تمام اینچ های تلویزیون سونی از یک عملکرد برای به روز رسانی پیروی می کنند.

به روز رسانی تلویزیون سونی به صورت آنلاین

برای انجام بروزرسانی تلویزیون سونی در روش آنلاین باید مراحل زیر را با دقت دنبال کنید در ابتدا ریموت تلویزیون سونی را در دست گرفته و دکمه ی Home را پیدا کرده و آن را فشار دهید. ریموت تلویزیون سونی را در دست گرفته و دکمه Home را پیدا کرده و آن را فشار دهید. در منوی باز شده بروی Settings و سپس بر روی Help کلیک کنید. سپس مرحله بعد در قسمت System گزینه System Software Update را انتخاب کرده و با کلیک بر روی گزینه Check for a System Software Update تلویزیون به طور خودکار شروع به جستجو برای یافتن آخرین ورژن آپدیت تلویزیون سونی می کند که در صورت یافتن آخرین نسخه می توانید بروزرسانی را شروع کرده و آن را بر روی تلویزیون 4K سونی نصب کنید.

به روز رسانی تلویزیون سونی به صورت آنلاین از طریق ریموت تلویزیون سونی

چنانچه تلویزیون نسخه ای را برای بروزرسانی پیدا نکند این امر نشان دهنده ی بروز بودن و همگام بودن تلویزیون با آخرین نسخه ی ارائه شده است و اگر می خواهید از آخرین آپدیت ها و بروزرسانی ها مطلع باشید می توانید Automatic Software download را بر روی حالت on قرار دهید.

گفتنی است که برای دریافت آخرین بروزرسانی ها کافی است که بر روی دکمه ی Home  کلیک کرده و در تنظیمات و در قسمت help با محتوای Privacy Settings موافقت کنید. یکی از نکات جالب درباره آپدیت تلویزیون ها این است که معمولاً همه آنها تقریباً با عملکردی مشابه به روز رسانی می شوند که با مطالعه مقاله آپدیت تلویزیون ال جی می توانید به خوبی به این تشابه نسبی را مشاهده کنید.

نحوه آپدیت تلویزیون سونی با فلش USB

از دیگر روش های آپدیت یا بروزرسانی تلویزیون سونی شیوه آفلاین است. بروزرسانی آفلاین بدین معناست که شما می توانید از طریق سیستم یا لپ تاپ و یا هر دیوایس دیگری که دم دست دارین و حافظه ی کافی برای ذخیره سازی حداکثر ۲ گیگابایت را داراست می توانید این عمل را انجام دهید. چگونگی انجام این عمل بسیار ساده بوده و فقط کافی است که مراحل زیر را با دقت انجام دهید تا بتوانید با یک روش ساده و صدرصدی تلویزیون سونی خود را آپدیت کنید.

به روز رسانی تلویزیون سونی به صورت آنلاین

1- قبل از انجام هرکاری به منوی Help رفته و نسخه ی تلویزیون را بررسی کنید و سپس به سایت سونی (Sony) مراجعه کنید و مدل تلویزیون مد نظر خود را در آن سرچ کرده و چنانچه نسخه نصب شده بر روی تلویزیون شما با آخرین نسخه ی موجود در این سایت یکسان باشد شما نیازی به انجام بروزرسانی نخواهید داشت.

2- در صورتی که از نسخه تلویزیون سونی  شما نیز بالاتر باشد می توانید آن را دانلود کنید. پس از اتمام دانلود فایل بارگیری شده را در رایانه یا دیوایس خود استخراج کنید و بر روی فلش قرار دهید و سپس آن را به تلویزیون متصل کنید. پس از متصل کردن فلش، آپدیت تلویزیون سونی را نصب کنید که این عمل ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید و پس از اتمام نصب شما توانسته اید تلویزیون سونی خود را آپدیت کنید.

لازم به ذکر است که روش آپدیت تلویزیون سونی قدیمی بر خلاف مدل های جدید تنها از طریق دستی یا همان USB انجام داده می شود، آن هم در صورتی که سایت آپدیت تلویزیون سونی نسخه مدل مذکور را قرار داده باشد. امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد. اگر مشکلی در آپدیت تلویزیون سونی خود دارید لطفا در قسمت نظرات آنرا بیان کنید تا بتوانیم به شما کمک کنیم و کاربران دیگر هم بتوانند مشکلات مشابه را حل کنند.

کلام آخر

امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد. اگر مشکلی در آپدیت تلویزیون سونی خود دارید لطفا در قسمت نظرات آنرا بیان کنید تا بتونیم به شما کمک کنیم و کاربران دیگر هم بتوانند مشکلات مشابه را حل کنند.

نوشته های مشابه

59 دیدگاه

  1. با سلام و تشکر من تلویزیون سونی مدل KDL-32W600D دارم. امکان بروزر مثل گوگل و… غیره را ندارد.
    لطفا راهنمایی بفرمائید؟

  2. سلام
    ایا سونیKDL-46EX650 را می شود بروزرسانی کرد که قادر باشد فرمت جدید صدا وسیما را نشان دهد

  3. سلام من میخوام تلویزیون سونی بخرم موجودی فروشگاهتونو دیدم، اما حقیقتش چون آشنایی زیادی ندارم خواستم خودتون یه مدل خوب و با کیفیت رو بهم معرفی کنید.

    1. سلام
      پیشنهاد کردن یه مدل تلویزیون کاملا به بودجه شما بستگی داره
      اگه از نظر بودجه محدودیت ندارین من تلویزیون های اولد سونی رو بهتون پیشنهاد میکنم
      در غیر این صورت می تونید روی مدل های ال ای دی سونی سری 2021 بیشتر فکر کنید
      تلویزیون سونی 55X80J انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

  4. سلام. حدود ۱۰ ساله از تلویزیونم استفاده می کنم از مسیرهایی که راهنمایی فرمودید نتوانستم بروز رسانی کنم . مشکل من فقط زبان انگلیسی است مایل بودم که زبان فارسی را پاس کند. راهنمایی می خواستم جایی هست که مراجعه کنم نرم افزار را روی فلش دریافت کنم.
    مدل تلویزیون من:
    Sony model KDl-40K710

    1. سلام وقت بخیر
      متاسفانه نسخه تلویزیون شما خیلی قدیمیه و فکر نکنم دیگه براش آپدیت و بروزرسانی براش بیاد
      واقعا هم لزومی نداره که آپدیت بشه (البته آپدیت هم در صورتیه که تلویزیون شما هوشمند باشه)
      اگه اصرار به استفاده از قابلیت های هوشمند تلویزیون رو دارید باید یه تلویزیون هوشمند جدید بگیرید
      شما می تونید لیست قیمت تلویزیون سونی و تمامی مدل های جدید رو در سایت آترین کالا مشاهده کنید.

  5. سلام
    من چندتا سوال داشتم.
    می خواستم بدونم تلویزیون های هوشمند سونی (اندروید) توی ایران میشه به روزرسانی اینترنتی کرد یا خیر؟
    آیا اندرویدشون سرتفیکیتCertified داره؟
    و اینکه نرم افزارهای نصب شده صحیح کار میکنن یا نه؟

    1. سلام
      بله میشه بروزرسانی کرد
      برخی از برنامه ها و نرم افزارها هم بخاطر محدودیت ها قابل استفاده نیستند که باید براشون vpn یا اکانت تهیه کنید.

  6. تلوزیونkdx9500 دارم وقتی مودمم خاموش میشه یا برق میره دیگه نمیتونم وصل بشم به نت و مجبورم ازاول ریست کنم تلوزیون تا درست بشه

  7. سلام عزض ادب
    تلوزیون سری Hدارم
    مشکل اتصال به اینترنت داره
    اول اتصالمیگه وصل شده،،، بعد اینترنت رو
    رو صفحه ارور میده
    Airplayهم همیشه ازم کد میخواد ،ارور میده
    لطفا راهنمایی میفرمایید
    متشکرم

  8. میخوام اپدیت کنم
    اپدیت نمیشه
    لطفا یه راهنمایی واسه اپدیت میفرمایید

    روزهای اول به اینترنت وصل میشد
    بعد از چند روز اینطوری شد
    فکر کنم واسه ا‌اپدیت باشه

    لطفا راهنمایی اپدیت.

  9. برای آپدیت تلویزیون سونی که مدل eledtv sh8000 است لینک دانلود را روان کنید تلویزیون اسمارت نیست

  10. سلام
    اپدیت تلویزیون kdl-42w800 رو داخل فلش ریختم
    ولی وقتی فلش رو ب تلویزیون میزنم چیزی ب اسم اپدیت نمیاد
    مشکل از چیه ؟
    میشه راهنمایی کنید

  11. مدل تلویزیون ما KDL-48w650D هست نمیتونم بروزرسانی کنم ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

    1. آخرین نسخه ارسالی برای آپدیت مربوط به تاریخ 02/12/2021 است که اگر تو این مدت آپدیتش کردین که هیچی اگرم آپدیت نکردین به این صفحه مراجعه کنید تا آخرین نسخه تلویزیون خودتو رو دانلود کنید
      در داخل همون لینک توضیحاتی هم داده که می تونید ازش استفاده کنید.
      لینک مربوطه: کلیک کنید

  12. سلام شبتون بخیر
    خدمتتون عرض کنم که بنده فایل رو دانلود کردم و اکسترکشم کردم ولی متاسفانه وقتی فلش رو به تلویزیون میزنم هیچ اتفاقی نمیوفته چه باید بکنم؟؟

  13. سلام شبتون بخیر
    خدمتتون عرض کنم که بنده فایل رو دانلود کردم و اکسترکشم کردم ولی متاسفانه وقتی فلش رو به تلویزیون میزنم هیچ اتفاقی نمیوفته چه باید بکنم؟؟مدل تلویزیونم هم kD49X8500Gهست

    1. سلام
      وقتتون بخیر
      شما می تونید از طریق همون تنظیمات داخل تلویزیون به راحتی تلویزیون رو آپدیت کنید.
      برای جواب این سوالتون، وقتی فلش رو به تلویزیون متصل می کنید، محتوای اونو باید نصبش کنید. دقت کنید ببینید فایلتون کامل اکسترکت شده یا نه

  14. سلام تلویزیون ما سونی مدل براویا است تازه گیا داره EX52 همچین چیز هایی نشون میده اگه کمکم کنین ممنونم

  15. سلام .وقت بخیر.تلوزیون 55x8500G دارم تو ارم گیر کرده.ایا با دانلود و اکسترکت فایل روی فلش و وصل کردنش به تلوزیون اپدیت میشه بیاد بالا.وایا امکان هارد ریست کردن تلوزیون با دکمه خاموش روشن و و ولومها هست یا نه؟

  16. با سلام:
    تلوزیون بنده سونی مدل براویو KDL-60W850B هست من وقتی کانال سرچ میکنم کانال HD میگره ولی صدا داره ولی تصویر نداره تلوزیون رو به اینترنت گوشی وصل کردم برای آپدیت نشد فایل آنرو با تبلت دانلود کردم که زیپ شده بود آنزیپ کردم تو رم ریختم ولی تلوزیون قسمت help آن گزنه “System software update” را ندارد.لطفا بنده را راهنمائی کنید.

  17. با سلام
    ممنون از راهنمایی های شما
    تلویزیون من مدل kdl-50w800b هستش در سایت سونی آپدیت رو ندیدم امکان داره من رو راهنمایی بفرمایید

  18. ضمنا جهت ارتباط با اینترنت از طریق تلویزین با خطای 4057 مواجه میشم
    لطفا راهنمایی کنید

  19. با سلام و خدا قوت
    من طبق راهنمایی رفتم از داخل سایت دانلود رو برا مدل KD-65X8000H انجام دادم ولی بعد از اکسترکت کردم بازم نصب بعد از اتصال به تلویزیون انجام نشد.آیا میتونه بخاطر تحریم باشهو

    1. سلام من تلویزیون سونی 3D سری w دارم که به گوشی شیاومی و …وصل نمیشه از طریق وای فای و بلوتوث.
      میشه اسم و لینک دانلود برنامه اتصال گوشی و تی وی سونی رو بهم معرفی کنید.
      ممنون

  20. سلام ، تلویزیون Sony 55X8500D 4k رو ریست فکتوری کردم متاسفانه هنگام راه اندازی تو قسمت آدرس گوگل کد کاربری و گذر واژه می خواد شاید بگم پنج اکانت جدید وارد میکنم به همه خطا میده مینویسه نام کاربری با گذر واژه همخوانی نداره ( از بابت اینترنت مشکلی نداره – مکان و تاریخ و زمانش هم مشکلی نداره ) (نرم افزار کارخانه 5.1.1 روش نصب هست ) ممنون میشم راهنمایی کنید

  21. سلام من وارد وبسایت سونی شدم و اخرین ورژن رو برای من v4.114 نشون داد ک باید به اون مدل اپدیت کنم اما نمیدونم چجوری میتونم دانلود کنم ممنون میشم راهنماییم کنین الان مال من ورژنش از این پایین تره اما هرچی سایت رو بالا و پایین کردم فایل دانلود ااین اخرین ورژن رو پیدا نکردم… ممنون از شما

  22. سلام مدل تلويزيون من kDL-46NX720 هست . آخرين ورژن آپديتش الان توي سايت سوني موجود نيست .لطف ميكنيد بگيد الان بايد از كجا دانلود كنم و چطور تلويزيون را آپديت كنم.

  23. سلام درود خسته نباشید تلویزیون ما سونی مدلKDL 55W807B هست به اینترنت که وصل میکنیم مثلا در سایت نماوا یا فیلیمو میریم فیلم به صورت آنلاین پخش نمیشه
    از طریق کابل LAN متاسفانه پخش نمیشه چیکار باید کرد
    ممنون میشم پاسخ بدید لطفا بگید چیکار کنیم مرورگر تلویزیون SONY KDL 55W807B

  24. ببخشید سوال کردم میگن این مدل تلویزیون رو به روز کنید بردش میسوزه واقعا درسته در سایتsony support که میرم
    مدل 55W807B نسخه اش در سایت نیست ممنون میشم بگید

  25. ببخشید بالای مرورگر تلویزیون قفلی زده opera هست لطفا بگید چیکار کنیم ممنون میشم مدل55 w807b
    آهنگ هم آنلاین پخش نمیکنه واقعا کد داره
    ممنون میشم جواب منو بدید

  26. در سایت مدلش نیست به خاطر قدیمی بودنشه واقعا مرورگرش شبیه اینترنت اکسپلور نسخه ای هست که مال سال ۱۳۹۱ هست ویندوز ۷ هست از طریق DiaL uP بود الان تلویزیون مون رو از طریق مودم ADSL با کابلLAN وصل کردم

  27. سلام
    الان که گوگل پلی و گوگل فیلتر شده فقط با فیلتر شکن میشه به این برنامه ها وصل شد
    آیا میشه از گوشی یه فیلتر شکن به تی وی سونی مدل x90j وارد کرد
    هر کاری میکنم تا به فیلترشکن وصل نشه نمیشه دانلود کرد
    میشه راهنمایی کنید به چه شکل دانلود کنم یا از گوشی ارسال کنم
    آخه روی گوشی یه نرم افزاری نصب شد بنام sony bravia 4k vh2 و داخل گوشی میزنه تی وی در حال انتظار برای نصب ، ولی روی تی وی چیزی نمیبینم

  28. سلام خسته نباشید
    میشه تلویزیون KDL-46EX700 رو اپدیت کرد؟
    اگر اپدیت میشه ممنون میشم لینکش رو بدید
    الان نسخه اپدیت PKG1.117GAL-0103 رو نصب داره

  29. سلام من تلویزیون سونی گرفتم و برنامه گوگول واسه سرچ و میخوام بروز رسانی کنم مذل kd-49x7500h لطفا راهنمایی کنید

  30. سلام من برای اپدییت نرم افزاری x85j مشکل ایحاد شده و تلوزیون یکسره ریست میشه یا هنگ میکنه لطفا من رو راهنمایی کنین یا شماره تماس به من بدین . ممنون

  31. سلام
    تلوزیون سونی 55x85j دارم دوماهی هست خریدم یک مشگل بزرگ دارم مشگل وقتی شروع شدکه گوگل پلیر را فیلتر کردند تلوزیون خودش هم هیچ برنامه ای روش نداره مثلا فایل منجیر یا گوگل یااپرا هیچ برنامه ای ندارد که فلش را بخوند از سایت هم دانلود نمیکنه اما تصمیم گرفتم بفروشم بنظرجنابعالی راهی هست فیلترشکن نصب کنم یا فایل منحیر نصب کنم یا برنانه های دیگه اندرویدش ده هست لطفا بنده راهنمایی کنید یه جانباز ویلجری هستم این تلوزیون تنها سر گرمی من هست خواهش میکنم اگر راهی هست کمکم کنید البته امروز بطور خودکار ابدیت شد اما هیچی اضافه نشد نفهمیدم چه بود بروزرسانی کرد دو ساعت هم طول کشید
    متشکرم

    1. سلام
      برای دانلود فایل آپدیت تلویزیون به لینک زیر مراجعه کنید
      https://www.sony-asia.com/electronics/support/lcd-tvs-android-x85j_x86j_x89j-series/kd-55x85j/software/00275823
      این لینک هم می تونه بهتون کمک کنه تا بتونی فایل ها را از طریق فلش نصب کنی
      https://pro-bravia.sony.net/guides/references/prosettings/android_latest/1_actions/1-7_install_apk/

  32. سلام
    وقت بخیر
    تلویزیون ۵۵ اینج ۹۵۰۰h دارم
    گوگل پلی کلا کار نمی کنه
    ایرپلی و میرور آیفون هم تا می رم داخل منو صفحه سیاه میشه
    آپدیت ۲۰۱۸ تو سایت سونی اخرین ورژن بود که انجام دادم تفاوتی نکرد
    برای حل این دوتا مشکل می تونید راهنماییم کنید ؟
    آپدیت مدل های سری j روی تلویزیون من جواب می ده ؟

  33. ممنون میشم اگه جواب دادید یه اطلاعی به ایمیلم بدید
    kdl-46w700a تو سایت سونی ورژن ش بالاتر از مال من که 3.5 هست زده ولی برداشتنش از رو سایت برا دانلود ندیدم. سایت دیگه هم گفتم شاید خطری باشه نکردم. ممنون میشم راهنمایی کنیدو برام بفرستید . تشکر

  34. سلام و و قت بخیر.تلوزیون من سونی KDL-48W650D هستش.آیا تلوزیون من هوشمند هستش و امکان نصب اپلیکیشن فیلیمو رو تلوزیون مقدور هستش؟و همچنین بنده در دریافت کانال های اچ دی داخلی روی تلوزیون هم مشکل تصویر دارم.یعنی صدا دارم تصویر خیر.آیا امکان آپدیت تلوزیون وجود داره و ممکنه با آپدیت این مشکل حل بشه؟تا بحال آپدیت نکردم و حدودا پنج سالی میشه خریدم.لطف میکنید راهنمایی بفرمایید.متشکرم.

  35. سلام من تلویزیون سونی 3D سری w دارم (kDL-42W804A) که به گوشی شیاومی و …وصل نمیشه از طریق وای فای و بلوتوث.
    میشه اسم و لینک دانلود برنامه اتصال گوشی و تی وی سونی رو بهم معرفی کنید.
    و همچنین لینک آپدیت با فلش.
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا