در هنگام خرید آیفون دسته دوم به چه نکاتی توجه کنیم

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

خرید آیفون دست دوم به صرفه نیست! نظر شما چیست؟ آیا آیفون دسته دوم بخریم؟ اگر بخواهیم این موضوع را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم بی تردید می توان گفت خرید ایفون دسته دوم می تواند برای یک سری از کاربران بسیار کاربردی و اقتصادی باشد اما برای برخی دیگر گزینه چندان جالبی نباشد. چرا که آیفون دسته دوم همانطور که از نامش پیداست نو و آکبند نیست و ممکن است در کنار مزیت هایی که دارد مشکلاتی را نیز برای شما در بر داشته باشد. لذا با توجه به این موضوع ما در این مقاله به عنوان یک راهنمای خرید آیفون دست دوم عمل کرده و تمام مواردی را که برای انتخاب ایفون دست دوم لازم است را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
البته اگر طرفداران پرو پا قرص گوشی آیفون هستید و جنبه مالی را در نظر نمی گیرید ما به شما آیفون 15 را پیشنهاد می کنیم. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت ایفون ۱۵ به دلیل اینکه آخرین نسخه عرضه شده از گوشی های آیفون است قطعاً صرف هزینه بالایی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

1. ظاهر گوشی، اولین نکته برای خرید ایفون دست دوم

زمانی که شما جعبه گوشی آیفون دست دوم خود را باز می کنید اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می کند ظاهر آن است. پس حتماً در هنگام انتخاب ظاهر فریم را کاملاً مشاهده کنید تا خط و خش زیادی نداشته باشد و یا اینکه فریم آن دچار فرو رفتگی و ضربه نشده باشد. جدای از این موارد، حتماً توجه داشته باشید که قاب پشت گوشی آیفون باز نشده باشد، زیرا در صورت باز شدن رنگ پیچ های به کار رفته تغییر پیدا می کنند. اگر روی ظاهر گوشی حساس هستید و آمادگی لازم را برای خرید آیفون آکبند با طراحی زیبا و شکیل را دارید آیفون ۱۵ پرو مکس می تواند برای شما یک انتخاب ایدئال و بی نظیر باشد.

2. سلامت باتری، مهم ترین ویژگی برای خرید آیفون دسته دوم

یکی از قابلیت های جذاب گوشی های آیفون نمایش درصد سلامت باتری است. از آنجایی که این موضوع برای کاربرانی که گوشی آیفون دسته دوم را خریداری می کنند بسیار مهم است برای اطلاع از سلامت باتری گوشی، ابتدا وارد قسمت Setting شوید سپس با لمس در قسمت Battery گزینه Battery Health را انتخاب کنید تا از درصد سلامت باتری ایفون آگاه شوید.
در نظر داشته باشید که سلامت باتری دسته دوم نباید 100% کامل باشد. در صورت مشاهده چنین رقمی شک نداشته باشید که باتری گوشی آیفون دست دوم شما تعویضی است. نا گفته نماند ما در مقاله افزایش درصد سلامت باتری ایفون بیشتر این موضوع را مورد بحث قرار داده ایم.

سلامت باتری آیفون استوک

3. آب خوردگی، معظلی برای گوشی آیفون دست دوم

مسلماً آب خوردگی گوشی می تواند صدمه بسیاری را به سیم کشی گوشی وارد کند و در کارایی آن بی تأثیر نباشد. اپل در مدل گوشی های جدیدش قابلیت ضد آب را اضافه کرده است اما با این حال در صورت آب خوردگی باز هم ممکن است دچار آسیب شوند. کافیست برای آگاهی از آب خوردگی گوشی آیفون تنها خشاب سیم کارت را خارج کرده و نوار قرار گرفته در این قسمت را مشاهده کنید. در صورت قرمز شدن این نوار گوشی ایفون دسته دوم شما آب خورده شده است اما اگر رنگ این نوار سفید یا نقره ای باشد، گوشی مشکلی از بابت خیس خوردگی نخواهد داشت. لازم به ذکر است ما در این خصوص مطلبی راجع به نحوه تشخیص گوشی آیفون آب خورده نوشته ایم که با مطالعه آن می توانید در این باره اطلاعات مفیدی کسب کنید.

4. بررسی اتصالات و قطعات سخت افزاری، اصلی ترین معیار برای انتخاب ایفون دسته دوم

اگر بخواهیم موضوع دیگری را در راهنمای خرید گوشی آیفون دست دوم مورد بررسی قرار دهیم، بررسی اتصالات و قطعات سخت افزاری به کار رفته در آن است. بعد از کار گذاشتن سیم کارت داخل گوشی حتماً آنتن دهی کامل گوشی را چِک کنید. اتصال دیتا، وایفا و همچنین بلوتوث را تست کنید. جدای از بحث اتصالات، برای اطلاع از سالم بودن پورت قسمت شارژ، با یک کابل از سالم بودن درگاه شارژر مطمئن شوید. جک هدفون از دیگر قطعاتی است که سالم بودن آن برای افراد می تواند مهم شمرده شود که شما می توانید با استفاده از هندزفری مخصوص آیفون از بی عیب بودن آن آگاهی پیدا کنید.
اگر می خواهید از سالم بودن اسپیکرهای گوشی آیفون دست دوم مطلع شوید تنها لازم است از طریق زنگ زدن به یک گوشی دیگر میزان صدا و وضوح آن را در کنار کیفیت اسپیکر کنترل کنید. گفتنی است شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطالعه ای بر روی مقاله تشخیص تعمیری بودن آیفون داشته باشید.

اتصالات ایفون دست دوم

5. برای خرید آیفون دست دوم، چک کردن شماره سریال و IMEI لازمه؟

از مهم ترین موضوعاتی که در راهنمای خرید آیفون دسته دوم جزو اولویت ها به حساب می آید چِک کردن سریال و IMEI است. چرا که این کد به عنوان شناسنامه گوشی شما به حساب می آید و باید با جعبه گوشی شما همخوانی داشته باشد. کاربران می توانند با وارد شدن به قسمت Setting سپس General و بعد About سریال نامبر را با شماره های ثبت شده روی باکس گوشی چِک کنند و خرید آیفون استوک را با خیال راحت انجام دهید.

6. چِک کردن سنسورهای امنیتی، اصلی برای خرید ایفون دست دوم

سیستم تشخیص چهره از مهم ترین قابلیت برای گوشی های آیفون بعد از سری X به حساب می آید، چرا که اپل از سری X به بعد دکمه Home را از روی گوشی های خود پاک کرد. با این حال قبل از خرید آیفون دسته دوم، قابلیت Face ID یا همان سیستم تشخیص چهره را تست کنید.

سالم بودن سیستم تشخیص چهره

7. سالم بودن دوربین آیفون دسته دوم چقد برات مهمه؟

گاهی اوقات تنها هدفشان از خرید آیفون دست دوم، دوربین های آن است که در چنین شرایطی وجود هر گونه خط و خش و آسیب در آن بی شک کیفیت عکس و فیلم آن را تحت تأثیر قرار می دهد. اکنون شما می توانید با گرفتن چند عکس و فیلم از کیفیت دوربین گوشی مطلع شوید.

8. نمایشگر آیفون دست دوم رو چک کن

صفحه نمایش گوشی های آیفون به نسبت سایر برندها حساس تر هستند و زودتر در معرض شکستگی و سوختگی پیکسل قرار می گیرند. زرد، قرمز، سبز، سفید و مشکی رنگ هایی هستند که نشان از پیکسل سوخته در نمایشگر گوشی آیفون می دهند. برای مشاهده پیکسل سوخته روی نمایشگر، عکسی را با یکی از این رنگ ها انتخاب کنید سپس دقت کنید تمام نقاط صفحه یک رنگ باشد و تفاوتی با همدیگر نداشته باشند که در صورت مغایر نشان از پیکسل سوخته در صفحه است.

پیکسل سوخته در آیفون دست دوم

خرید آیفون استوک و دسته دوم از کجا بهتره؟

فرض کنید تمام مواردی که برای خرید آیفون دست دوم لازم است را در نظر گرفته اید، اما فروشگاه مطوئنی را برای خرید پیدا نکرده اید. در چنین حالتی ما به شما فروشگاه اینترنتی آترین کالا را که مجموعه وسیعی از گوشی آیفون استوک و آکبند را در اختیار مشتریان خود قرار داده را پیشنهاد می کنیم تا در صورت تمایل به خرید بتوانید با تضمین اصالت، سلامت، تحویل فوری و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *