مخفی کردن برنامه ها در ایفون، 5 روش ساده

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

آیا مخفی کردن برنامه ها در آیفون ممکن است؟ قطعاً شما می توانید برای حفظ حریم شخصی خود برنامه های روی گوشی ایفون را پنهان کنید. چرا که اپل این بار نیز آستین هایش را بالا زده و برای مخفی کردن برنامه ها روی صفحه گوشی ترفندهایی را به کار برده است تا افراد با بسنده کردن به آنها بتوانند خصوصی بودن صفحه نمایش گوشی خود را ثابت کنند. توجه داشته باشید شما با مخفی کردن برنامه ها در صفحه نمایش گوشی آیفون هیچ داده و محتوایی را از دست نخواهید داد و تنها با انتقال برنامه های منتخب به صفحه App Library حریم شخصی خود را حفظ می کنید.
بسیاری از کاربران بر این باور هستند که برای بهره بردن از این قابلیت آیفون حتماً باید نسخه های رده بالا از این محصول را داشته باشند، اما لازم به ذکر است شما می توانید با داشتن یک آیفون 12 نیز برنامه های خود را روی صفحه مخفی کنید. البته بسیاری از کاربران علیرغم در نظر گرفتن این قابلیت، تمایل بسیاری به خرید گوشی آیفون در نسخه های جدید همچون سری 14 دارند. اما باید خاطر نشان کرد قیمت ایفون ۱۴ به نسبت مدل های قبلی صرف هزینه بیشتری را طلب می کند که در ثبت سفارش نهایی باید به آن توجه کنید. اکنون اگر شما نیز از گوشی آیفون استفاده می کنید و به دنبال روش هایی برای مخفی کردن برنامه ها روی صفحه هستید ما به شما پیشنهاد می دهیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

1. مخفی کردن برنامه ها در ایفون با حذف از صفحه اصلی

چگونه برنامه را در ایفون مخفی کنیم؟ یکی از روش های اصلی برای مخفی کردن برنامه در آیفون حذف آنها از منوی اصلی است. در این روش از حذف برنامه باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا می بایست برنامه ای را که قصد مخفی کردن آن را دارید را لمس کنید.
  • سپس روی Remove App ضربه بزنید.
  • سپس گزینه Remove From Home Screen را انتخاب کنید.
    در این روش برنامه های منتخب شما به صفحه App Library منتقل می شوند که در صورت تمایل به ظاهر کردن آنها تنها لازم است برنامه های خود را به صفحه اصلی بکشید.
    نا گفته نماند شما در سری 12 از گوشی آیفون نیز می توانید این دسترسی را برای خود امکان پذیر کنید. اما اگر قصد خرید آیفون در رده های بالا را دارید ما به شما ایفون 15 را پیشنهاد می کنیم.

مخفی کردن برنامه در صفحه اصلی

2. پنهان کردن برنامه در ایفون با ایجاد فولدر

از دیگر روش های مخفی کردن برنامه در آیفون می توان اشاره کرد به ایجاد فولدر جدید که یکی از ترفندهای آیفون برای پنهان کردن برنامه است. در این روش از پنهان کردن برنامه می توانید یک قسمت خالی از صفحه هوم را لمس کنید تا برنامه ها به حالت ویبره درآیند. اگر روی صفحه هوم گوشی شما فولدری وجود دارد با کشاندن برنامه به داخل آن می توانید آن را مخفی کنید. اما در صورتی که قصد ایجاد فولدر جدید را دارید باید برنامه مَد نظر را بالای برنامه دیگر بکشید تا یک فولدر جدید ایجاد شود. همچنین شما می توانید با کشیدن برنامه به سمت راست داخل فولدر؛ آیتم مَد نظر را به صفحه دوم فولدر برای امنیت بیشتر انتقال دهید.

مخفی کردن برنامه با ایجاد فولدر

3. چگونه در ایفون برنامه مخفی کنیم؟ با پنهان کردن صفحه اصلی میشه؟

اپل برای پنهان کردن برنامه در ایفون روش های بسیار راحت و کاربردی را پیش پای کاربران قرار داده است که با توجه به آنها شما می توانید یک حریم کاملاً شخصی برای خود ایجاد کنید. یکی دیگر از راه های پنهان کردن برنامه در ایفون پنهان کردن صفحه اصلی آن است. البته این راهکار بیشتر برای زمانی کاربردی است که شما بخواهید چندین برنامه را روی صفحه اصلی پنهان کنید.

  • شما باید برنامه های انتخابی را به سمت راست بکشید تا یک صفحه خالی در هوم ایجاد شود.
  • اکنون روی یک ناحیه خالی در صفحه اصلی ضربه بزنید تا برنامه ها به حالت لرزش درآیند و وارد حالت ویرایش شوند.
  • روی آیکون ها نقطه هایی ظاهر می شود که باید روی آنها ضربه بزنید تا یک صفحه کوچک از صفحه اصلی ظاهر شود.
  • حال در زیر این صفحه یک علامت تیک ظاهر می شود که با لمس آن تیک از بین رفته و صفحه خاکستری می شود که نشان می دهد صفحه مَد نظر مخفی شده است.
  • در پایان برای اعمال تغییرات گزینه Done را لمس کنید.
    در نظر داشته باشید این روش مخفی کردن برنامه در تمام مدل گوشی های آیفون رده بالا به این شیوه است. به عبارتی شما این ترفند را می توانید از قابلیت های آیفون 15 و دیگر سری ها به حساب آورید.

مخفی کردن برنامه با صفحه اصلی

4. پنهان کردن برنامه در پیشنهاد سیری و نتایج جستجو

فرش کنید شما مخفی کردن برنامه ها در ایفون را انجام داده اید اما در صفحه App Library می توانید به راحتی آنها را پیدا کنید. اکنون اگر شما قصد داشته باشید تا در این صفحه نیز برنامه های شما مخفی شود و در نتایج نباشند باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • وارد App Setting شوید و آیکون Siri، Search را لمس کنید.
  • برنامه را که قصد مخفی کردن مجدد آن را دارید انتخاب کنید.
  • اکنون اگر می خواهید برنامه مَد نظر شما در نتایج و پیشنهادها مخفی شود تمام گزینه ها را خاموش کنید و تنها برنامه هایی را که قصد مخفی کردن آنها را ندارید روشن نگه دارید. گفتنی است ما در مقاله راهنمای خرید آیفون دست دوم بیشتر درباره قابلیت های ایفون توضیح داده ایم که مطالعه آن می تواند بسیار کاربردی باشد.

مخفی کردن برنامه با حذف از نتایج سیری

5. پنهان کردن برنامه ها با استفاده از نرم افزارهای مخصوص

جدای از روش های گفته شده یکی از راحت ترین روش های پنهان کردن برنامه در ایفون استفاده از نرم افزارهای شخص ثالث است. اپلیکیشن های زیادی برای مخفی کردن برنامه ها در ایفون وجود دارد که در میان آنها Hide App / App Lock و Lock Apps جزو بهترین و محبوب ترین آنها به شمار می روند. شما می توانید با استفاده از نرم افزارهای مذکور، برنامه های روی صفحه ایفون را مخفی کرده و حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

نصب برنامه های نرم افزاری

سری جدید ایفون رو کجا بخری خوبه؟

اپل هر ساله محصولات جدید خود را برترین قابلیت ها و فناوری ها روانه بازار جهانی می کند که رضایت طرفدارانش را در پی داشته است. با توجه به این موضوع ما نیز در فروشگاه آترین کالا مجموعه ای از جدیدترین مدل گوشی های آیفون را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت، سلامت، ارسال سریع و بهترین قیمت، سفارش خود را نهایی کنند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *