تفاوت ایفون ۱۳ پرو با پرومکس چیست؟

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

گرد و خاک اپل با رونمایی از گوشی هایش به گونه ای بود که دنیار را به تسخیر خود درآورد. این کمپانی آمریکایی هر ساله با آپدیت جدیدی از گوشی های خود را عرضه می کند که همین امر سبب شده تا علاقه مندان به خرید گوشی آیفون بیش از پیش شود. یکی از جنجالی ترین تولیدات اپل که در سال 2021 طرفدارانش منتظر رونمایی از آن بودند سری 13 بود. شاید این سری از تفاوت چشمگیری در مقایسه با سری های قبلی برخوردار نبوده باشد؛ اما در حالت کلی از لحاظ طراحی، زوم دوربین و دیگر فناوری ها با تفاوت های قابل تأملی وارد شد. اما باید متذکر شویم اپل در نسخه پرومکس این سری سنگ تمام گذاشته است به طوری که لذت خرید ایفون 13 را برای کاربران دو چندان کرده است. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت آیفون ۱۳ نسخه پرومکس در مقایسه با ایفون 13 پرو قطعاً صرف هزینه بیشتری را طلب می کند. با این حال ما در مقاله تفاوت ایفون 13 پرو با پرومکس تمایزات را برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید با توجه به سلیقه شخصی و همچنین بودجه ای که دارید مدل مَد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

1. صفحه نمایش، اولین تمایز آیفون 13 پرو با پرومکس

اولین چیزی که با باز کردن جعبه ایفون 13 معمولی و نسخه پرومکس می توان حس کرد ابعاد و اندازه متفاوت آنها است. چرا که ابعادی که برای 13 پرو در نظر گرفته شده است 6.1 اینچ است. این در حالی است اندازه فریم ایفون 13 پرومکس 6.7 اینج است. با توجه به این موضوع اگر اندازه صفحه نمایش گوشی در اولویت برای شما است و انتخاب خود را بین مدل 13 پرو و پرومکس محدود کرده اید ما به شما مدل پرومکس را معرفی می کنیم. البته قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس بدون شک هزینه بیشتری را روی دست شما می گذارد.

2. طراحی، تفاوت دیگر ایفون 13 پرو و 13 پرو مکس

کاربران بسیاری هستند جدای از بحث امکانات و قابلیت، طراحی و ظاهر محصول را بسیار در نظر می گیرند. خوشبختانه اپل در طراحی آیفون 13 این موضوع را مهم شمرده است و با ظاهر بسیار شکیل و زیبایی آن را روانه بازار بین الملل کرده است. نا گفته نماند بین اپل 13 پرو و 13پرو مکس تفاوت های زیادی از لحاظ طراحی وجود ندارد و تنها در ابعاد آن است که کاربران نظر به سلیقه خود می توانند مدل مَد نظر خود را انتخاب کنند.در نظر داشته باشید که طراحی تنها قیمت گوشی آیفون 13 را تحت تأثیر قرار نداده است بلکه حافظه نیز به نوعی در صرف هزینه آن دخالت دارد. به عنوان مثال شما آیفون 13 پرومکس 256 را مسلماً با قیمت بیشتری به نسبت ایفون 13 پرو و عادی با حافظه 256 خریداری خواهید کرد.

تفاوت ایفون 13 پرو و پرومکس

3. فرق پردازنده آیفون 13 پرو و پرو مکس 13 چیه؟

پردازنده یکی از بخش های اصلی در یک گوشی به حساب می آید که سایر ارگان ها را تحت تأثیر قرار می دهد. ایفون 13 معمولی دارای یک پردازنده 6 هسته ای با سرعت 3.22 GHz، تراشه A15 Bionic و همچنین پردازنده گرافیکی 5 هسته ای است که عملکرد فوق العاده ای را برای کاربران در بر خواهد داشت.
نکته جالب توجه این ست که اپل دقیقاً از همین پردازنده برای نسخه 13 پرومکس نیز استفاده کرده است. پس می توان گفت سرعت عملکرد هر دو مدل در یک حد خواهد بود. لازم به ذکر است اگر شما گوشی استوک ایفون 13 پرو یا نسخه پرو مکس را خریداری کنید در کارایی و عملکرد پردازنده هیچ تأثیری نخواهد داشت و تنها استهلاک باتری شاید بالا ببرد.

4. دوربین کدوم رو می پسندی؟ 13 پرومکس یا 13 پرو

طبیعتاً دوربین یکی از اصل ها در انتخاب گوشی است که کاربران توجه خاصی به آن دارند. خوشبختانه اپل نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده است و با افزایش قدرت زوم پیکسل های دوربین، لذت عکاسی و فیلمبرداری را برای افراد بیش از پیش کرده است. اپل برای آیفون ۱۳ پرو از سه دوربین در عقب بهره گرفته است که قدرت زوم دوربین اصلی آن برابر با 12 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.6 است و دوربین دوم اولتراواید با زوم 12 مگاپیکسل و زاویه دید 120 درجه است همچنین لنز تله فوتو با 12 مگاپیکسل عمق زوم اپتیکال 3X است و البته دوربین سلفی ایفون 13 عادی نیز دارای 12 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 است که می تواند عکس های بسیار واقعی و با کیفیتی را برای شما به ارمغان داشته باشد.
این در حالی است که در 13 پرومکس نیز از 3 دوربین در عقب استفاده شده است. زوم دوربین اصلی آن برابر با 12 مگاپیکسل و دیافراگم f/1.6، دوربین اولتراواید با زوم 12 مگاپیکسل و زاویه دید 120 درجه و در نهایت لنز تله فوتو 12 مگاپیکسل با عمق زوم اپتیکال 3X است. دوربین سلفی ایفون 13پرو مکس نیز دارای 12 مگاپیکسل قدرت زوم با دیافراگم f/2.2 است. اگر توجه کرده باشید هیچ تفاوتی از لحاظ قدرت زوم و کارایی دوربین ایفون 13 پرو و پرو مکس وجود ندارد. اکنون اگر تنها دوربین را برای انتخاب آیفون 13 در نظر گرفته اید 13 پرو می تواند گزینه بهتری از لحاظ قیمت باشد.

دوربین ایفون 13 پرو و پرومکس

5. کارکرد باتری آیفون 13 پرو یا 13 پرومکس بهتره؟

اپل برای راضی نگه داشتن طرفدارانش در سری 13 تغییراتی را در قسمت باتری ایجاد کرده است که مدت زمان کارکرد گوشی را تا حد زیادی افزایش داده است. باتری آیفون 13 پرو دارای 3095 میلی آمپر با سرعت شارژ 20 وات است که در مقایسه با سری های قبل کمی بهتر به نظر می رسد. البته اگر شما مدت زمان زیادی از گوشی استفاده می کنید ما به شما خرید گوشی آیفون ۱۳ پرومکس را پیشنهاد می کنیم؛ زیرا 13 پرومکس دارای باتری 4373 میلی آمپر با شارژ سریع 20 وات است که در مقایسه با اپل13 پرو می تواند مدت زمان بیشتری شارژ باتری را نگه دارد. این موضوع می تواند جزو آشکارترین تفاوت ایفون 13 پروباپرومکس باشد. توجه داشته باشید ظرفیت باتری در ایفون 13 اکتیو و نات اکتیو به یک میزان است که در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید مقاله تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو را مطالعه کنید.

6. قیمت، مهم ترین تفاوت ایفون 13 پرو با پرو مکس

متغیر بودن قیمت از دیگر فرق آیفون ۱۳ پروباپرومکس است که می تواند برای کاربران حائز اهمیت باشد. با توجه به بهره مندی آیفون 13 پرومکس به فناوری ها و قابلیت های جدید بدون شک می توان گفت قیمت آن به نسبت 13 پرو در رِنج بیشتری قرار دارد. اگر از آن دسته کاربران پر طرفدار آیفون هستید و مشکلی از بابت هزینه ندارید ما به شما آخرین نسخه اپل را که سری 15 است را به شما پیشنهاد می کنیم. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت آیفون ۱۵ طبیعتاً از رِنج قیمت بسیار بالاتری به نسبت سری 13 برخوردار است.

تفاوت ایفون 13 پرو و پرومکس

خرید آیفون 13 پرو و پرومکس رو کجا انجام میدی؟

با توجه به اینکه سری 13 در همه نسخه ها طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است ما نیز سعی کرده ایم از قافله عقب نمانیم و با معرفی انواع مدل گوشی ایفون 13 و دیگر سری های گوشی اپل در فروشگاه آترین کالا؛ این امکان را برای کاربران ایجاد کرده ایم تا بتوانند با توجه به بودجه و انتظارات خود هر آنچه را که می خواهند انتخاب و خریداری کنند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *