فناوری نانوسل در تلویزیون ال جی

زمان مطالعه مطلب: 3 دقیقه

فناوری نانوسل در سال 2017 توسط کمپانی ال جی مطرح شد و برای بهبود عملکرد تلویزیونهای جدید این شرکت به کار برده شد. در این نمایشگرها ذرات با اندازه ای یکنواخت و با قطر تقریبا یک نانو متر اندازه گیری می شوند تا رنگهای طبیعی تر و دقیق تری را ایجاد کنند و زاویه دید گسترده تری را نسبت به سایر تلویزیونها ایجاد می کند.

 

فناوری نانوسل چیست؟

فناوری نانوسل (LG Nano Cell) از ذرات برای جذب طول موجهای ناخواسته استفاده می کند که این ذرات طول موجهای اضافی نور را جذب می کند و باعث پخش رنگهایی خالص و طبیعی بر روی صفحه نمایش می شود که این قابلیت برای نمایشگرهای جدید ال جی این امکان را فراهم می کند تا با دقت بیشتری رنگهای متمایز را فیلتر کند به عنوان مثال رنگ سبز در تلویزیونهای معمولی با طول موجهای رنگهای دیگر مانند زرد یا آبی مخلوط شود و باعث از بین رفتن رنگ و سایه های زرد یا فیروزه ای می شود.

فناوری نانوسل در تلویزیون ال جی باعث کاهش چشمگیر مواردی از جمله محو شدن رنگ، عدم ثبات تصویر و سایر موارد تخریب رنگ می شود. همچنین باعث حفظ کیفیت تصویر می شود و حتی در محیط هایی با نورپردازی زیاد نیز مانع از بازتاب نور تابش شده می شود.

فناوری نانوسل در تلویزیون ال جی

 

فواید و مزایا فناوری نانوسل در تلویزیون

بارزترین مزایای تلویزیون نانوسل رنگهای غنی است و با فیلتر نانوسل رنگها محو نمی شوند بلکه تصاویر همیشه پرجنب و جوش و تیز به نظر می رسند. در بسیاری از تلویزیونهای معمولی هنگامی که از قسمتهای کناری به تلویزیون نگاه می کنید رنگها تحریف می شوند و تصویر واقعی و کاملی را نخواهید دید.

اما با فناوری nanocell در تلویزیونهای ال جی در هر زاویه ای که به تلویزیون نگاه کنید تصاویری با رنگهای زنده، کامل و واقعی را به شما نمایش می دهد و در زاویه 60 درجه تجربه تماشای مشابه مستقیم را به شما می دهد.

فناوری نانوسل در تلویزیون ال جی

 

کدام تلویزیون ها دارای نانوسل هستند؟

تلویزیون های نانوسل تلویزیون هایی هستند که از پنل IPS استفاده می کنند. نسل سوم تلویزیونهای SUPER UHD LG دارای فناوری نانوسل هستند که در واقع رنگهای زنده تر و دقیق تری را ارائه می دهند و همچنین دید گسترده تری نسبت به سایرتلویزیونهای دیگر دارند.

فناوری نانوسل در تلویزیون ال جی

این تلویزیون ها Active HDR را با Dolby Vision ارائه می دهند که امکان استفاده از چندین فرمت HDR را دارد و صحنه های وسیع تر و روشنتری را ارائه می دهد. Active HDR به تلویزیون اجازه می دهد تا هر فریم را با HDR پردازش کند و در صورت لزوم داده های پویا را درج کند و تصویری با بهترین کیفیت را به کاربر نشان دهند.

فناوری نانوسل در تلویزیون ال جی

فناوری نانو IPS ال جی شامل نانو ذرات می باشد که از نورپس زمینه LED از نمایشگر IPS استفاده می کند که این ذرات به منظور افزایش طیف رنگ صفحه نمایش طول موجهای اضافی را جذب می کند و در مقایسه با نمایشگرهای IPS استاندارد که تقریبا 100% فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد، نمایشگرهای نانو IPS دارای یک بازه گسترده 135% یا 98٪ DCI-P3 هستند که به آنها امکان می دهد رنگ های پر جنب و جوش تری را ارائه دهند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *