آنچه که از آیفون 15 انتظار داریم

زمان مطالعه مطلب: 4 دقیقه

اپل در سری آیفون 14 قابلیت های خوبی ارائه داد، اما انتظار داریم آیفون 15 با امکانات بیشتری عرضه شود. در حالی که هنوز چند ماه تا معرفی سری جدید گوشی های اپل باقی مانده اما هیجان از همین الان شروع شده و شایعاتی در مورد آن پخش شده است که اطلاعاتی در مورد مدل ها و بهبودی هایی که قرار است انجام شود را به ما می دهد. گویا اپل قصد دارد آیفون جدید را در چهار نسخه عرضه کند و همان طراحی ایفون 14 را داشته باشید، البته تغییرات جزئی.

شایعه شده که اپل نام Pro Max را که برای نسخه پریمیوم آیفون 14 به کار برده بود را حذف می کند و در سری Ultra جایگزین آن می شود. اما شایعه ای جدیدتر نشان می دهد که Ultra جایگزین هیچ مدلی نمی شود، بلکه در سال 2024 یک مدل خاص با طراحی و قابلیت های جدید خواهد بود. به هر حال با توجه به سال های گذشته امکان اینکه آیفون ۱۵ با امکانات جدیدتری عرضه شود زیاد است و در ادامه در مورد آنچه که از آیفون 15 انتظار داریم صحبت خواهیم کرد.

طراحی آیفون 15 چه شکلی خواهد بود؟

شایعات حاکی از آن است که آیفون 15 از همان طراحی سری 14 بهره می برد با این تفاوت که اینبار اپل در تمامی مدل ها از جزیره دینامیک استفاده می کند. اپل در سری جدید نیز به ارائه چهار مدل ادامه می دهد که یعنی مدل های آیفون 15 اولترا، پرو، پلاس و معمولی خواهد بود که نسخه Ultra نسخه پریمیوم و رده بالا است. با این حساب مدل هاب معمولی و پرو با نمایشگر 6.1 اینچ و آیفون 15 پلاس و اولترا با نمایشگر 6.1 عرضه می شوند.

طراحی آیفون 15

شایعه های دیگری می گوید که در آیفون 15 پرو و اولترا طراحی بروز شده و حاشیه های نازک تر و خمیده تری خواهد داشت. همچنین یک دکمه جدید مشابه دکمه Action در اپل واچ اولترا به آن اضافه می شود و به جای پورت لایتنینگ از پورت USB-C استفاده می کند.

دوربین تله فوتو در آیفون ۱۵ اولترا

شایعات زیادی در مورد استفاده از لنز پریسکوپ در آیفون های 2023 به گوش می رسد اما این فقط به مدل پریمیوم محدود می شود. گویا این شرکت قصد دارد پرچمدار جدید خود را با لنز تله فوتو یا پریسکوپ عرضه کند که زوم اپتیکال 5 برابر و حتی 10 برابر را فراهم می کند، این در حالی است که آیفون 15 پرو زوم استاندارد خواهد داشت و مدل های دیگر نیز به لنزهای Wide و Ultra Wide محدود می شوند.

علاوه براین، انتظار می رود اپل از جدیدترین حسگرهای تصویر سونی برای مدل های آیفون 15 استفاده کند. این سنسور باعث بهبود کیفیت پرتره ها می شود و همچنین امکان عکاسی واضح و روشن را حتی در محیط های کم نور نیز فراهم می کند.

دوربین تله فوتو در آیفون ۱۵ اولترا

استفاده از تراشه 3 نانومتری در آیفون 15

انتظار می رود مدل های رده بالای آیفون 15 اولین گوشی هایی باشند که از تراشه سری A با فناوری 3 نانومتری TSMC استفاده کنند. با توجه به اینکه آیفون 14 پرو و پرو مکس با تراشه 4 نانومتری A16 عرضه شدند، انتظار داریم نسخه های پرو ایفون 15 نیز به تراشه 3 نانومتری A17 مجهز شود و نسخه های معمولی و آیفون 15 پلاس نیز از تراشه A16 استفاده کنند.

استفاده از تراشه 3 نانومتری در آیفون 15

تراشه A17 می تواند عملکرد پردازشی را 10 تا 15 درصد بهبود ببخشد و همچنین مصرف انرژی را تا 30 درصد کاهش دهد. علاوه براین، انتظار داریم اپل حافظه رم را به 8 گیگابایت ارتقاء دهد و  به احتمال زیاد تمامی مدل های آیفون 15 از نسل بعدی تراشه های X70 کوالکام با هوش مصنوعی بهبود یافته برای سرعت پردازش سریع تر، محدوده پوشش بهتر، افزایش بهره وری انرژی و تاخیر کمتر استفاده خواهند کرد.

ویژگی های نرم افزاری ایفون 15

اگر اپل از الگوی تثبیت شده خود در بروزرسانی نرم افزاری پیروی کند انتظار داریم IOS 17 همراه با جدیدترین گوشی آیفون معرفی و منتشر شود. در حال حاضر اطلاعات خاصی در مورد ویژگی های نرم افزار جدید آپل در اختیار نداریم اما شایعات اخیر می گویند که IOS 17 یک مرکز کنترل بازطراحی شده را به ارمغان می آورد.

ویژگی های نرم افزاری ایفون 15

انتظار می رود اپل در بروزرسانی جدید خود عملکردهای جدیدی را به جزیره پویا اضافه کند اما بزرگ ترین شایعات مربوط به تغیرات اساسی در IMessage و ویجت های فعال است. به هر حال اینها اطلاعاتی هستند که فعلا در مورد بروزرسانی جدید نرم افزار در اختیار داریم و قابلیت های دیگر بعد از انتشار IOS 17 مشخص می شود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *