تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

امروزه با توجه به افزایش عرضه و تقاضا در بازارهای لوازم خانگی، متاسفانه شاهد سواستفاده برخی از فروشندگان در این زمینه هستیم. تلویزیون ال جی یکی از شاخه هایی است که کپی و تقلب کردن در آن کم و بیش به چشم می خورد و همین امر سبب سلب اعتماد بسیاری از کاربران در خرید تلویزیون ال جی شده است. ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا به این موضوع بسیار مهم بپردازیم و شما مخاطبان بتوانید به آسانی تلویزیون ال جی اصل از تقلبی را تشخیص دهید. در این مطلب پارامترهایی را برای تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی در نظر گرفته ایم که در صورت هرگونه مغایرت محصول شما با این موارد، می تواند دلیلی برای اثبات تقلبی بودن محصول خریداری شده باشد. ادامه مطلب را از دست ندهید و تا پایان این موضوع جذاب و بسیار مهم با ما همراه باشید.

تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی

در ادامه 7 راه برای اینکه از کجا بفهمیم تلویزیون ال جی اصل است؟ را معرفی خواهیم کرد تا در انتخاب خود دچار مشکل نشوید:

بسته بندی محصول

یکی از اولین موارد تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی یا تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی توجه به بسته بندی محصول است. ال جی تلویزیون های خود را در بسته بندی های مستطیل شکل و با لوگو خاص خود ارائه می کند.

نکته قابل توجه، طراحی لوگو آن است که در دو رنگ مشکی و قرمز رنگ به تناوب مدل ها بر روی کارتن محصولات نقش می بندد و از طرفی در اندازه های نسبتا بزرگ طراحی می شوند که باید به آن توجه داشت. چرا که در تلویزیون های تقلبی ال جی سایز مشخصی ندارند و این پارامتر می تواند نشانی برای تقلبی بودن محصول باشد.

بسته بندی تلویزیون های ال جی برای تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی

توجه به سریال نامبر محصول

ال جی بر روی هر یک از محصولات خود، یک سریال نامبر خاص قرار داده است تا مخاطبان از این طریق بتوانند به اصلی بودن تلویزیون ال جی خود پی ببرند. این سریال نامبر قرار گرفته بر روی بسته بندی باید با خود محصول یکی باشد که در صورت هر گونه مغایرتی، محصول تقلبی و کپی به حساب می آید.

برای تطبیق سریال نامبر باید به قسمت مشخص شده در تصویر زیر که S/NO می باشد توجه کرد و آن را با سریال نامبر محصول مقایسه کرد. در صورت یکسان بودن اعداد و ارقام سریال نامبر، تلویزیون شما همانند تصویر زیر اصلی است و هیچ جای نگرانی نخواهد بود.

غلط املایی

یکی دیگر از تفاوت های تلویزیون ال جی اصلی با تقلبی، در غلط املایی است. غلط املایی یکی از بارزترین تفاوت تلویزیون های ال جی اصلی با تقلبی است که در بخش برند و کد محصول به چشم می خورد و می تواند دست سودجویان را برای شما رو کند.

کد محصول

از مهم ترین پارامترهای تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی، کد محصول است. در هنگام خرید تلویزیون باید دقت داشته باشید، مدلی را که می خواهید خریداری کنید باید با کد محصول روی بسته بندی مطابقت داشته باشد.

همچنین لازم است تا مدل تلویزیون روی بسته بندی را از طریق تنظیمات تلویزیون نیز کنترل کنید تا از اصلی بودن آن اطمینمان کامل حاصل شود. برای مشاهده مدل تلویزیون خود میبایست به قسمت General بروید و از قسمت About This TV گزینه TV Information را انتخاب کنید تا تمامی اطلاعات تلویزیون خود را مشاهده کرده و آن را با محصول خریداری شده مقایسه کنید.

 

کد محصول یا بارکد تلویزیون ال جی همانطور که اشاره شد مهم ترین پارامتر برای تشخیص تلویزیون اصلی از تقلبی است چرا که اطلاعاتی نظیر سایز تلویزیون، نوع نمایشگر، سال عرضه، سری ساخت، کشور ساخت، تیونر و طراحی را به آسانی در اختیارتان قرار می دهد تا به آسانی بتوانید بخش بزرگی از اطلاعات تلویزیون خود را دریافت کنید.

البته دریافت این اطلاعات در صورتی است که شما با کدخوانی آشنا باشید و اما در صورت عدم آشنایی با کدخوانی محصولات، می توانید مقاله «چگونه مدل تلویزیون خود را بفهمیم» را مطالعه کنید.

 

ریموت تلویزیون

یکی دیگر از راه های تشخیص اصل بودن تلویزیون ال جی، ریموت تلویزیون است. ریموت تلویزیون های ال جی در دو مدل عادی و هوشمند بسته به مدل تلویزیون ها طراحی می شوند که می توانند یکی از راه حل های بسیار ساده و کاربردی برای تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی باشند. در مدل های اصلی، لوگوی ال جی در پایین ریموت کنترل ها کاملا به چشم می آید اما در ریموت تلویزیون های تقلبی ال جی، لوگوی اصلی حذف شده چرا که سودجویان با توجه به قوانین کپی رایت نمی توانند لوگوی ال جی را بر روی ریموت کنترل ها حک کنند.

تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی با ریموت کنترل تلویزیون

محتوا و رابط کاربری

ساختار و رابط کاربری محتوای تلویزیون، یکی از بخش هایی است که تفاوت های تلویزیون ال جی اصل از تقلبی در آن به طرز قابل توجهی به چشم می آید به طوریکه اگر آشنایی نسبی را با محیط تلویزیون های ال جی داشته باشید بلافاصله متوجه تقلبی بودن این محصول خواهید شد. شاید بتوان گفت بزرگترین باگ کلاهبرداران و سودجویان در زمینه ساخت تلویزیون های تقلبی، همین رابط کاربری است که با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید با محیط اصلی تلویزیون های ال جی آشنا شوید و به آسانی تلویزیون های اصلی را از تقلبی تشخیص دهید.

ساختار محتوایی تلویزیون ال جی

جستجوی مدل

جستجوی مدل تلویزیون، یک راه حل مطمئن و بسیار ساده است که می توانید تنها با جست و جو کردن مدل تلویزیون خود در مروگر به سایت اصلی تولید کننده محصول بروید و آن را از نظر طراحی و امکانات با تلویزیون خود مقایسه کنید. در صورتی که کالای شما با وبسایت مرجع مطابقت داشته باشد محصول شما اصلی است و اما کوچک ترین تفاوت از نظر طراحی می تواند دلیلی بر اثبات تقلبی بودن محصول شما باشد.

جستجو در گوگل برای تشخیص مدل تلویزیون ال جی و اصلی بودن آن تشخیص مدل تلویزیون ال جی از طریق سایت مرجع

کلام آخر

با توجه به افزایش چشمگیر افراد سودجو در بازارهای لوازم خانگی، خرید و انتخاب محصولات باید با دقت بیشتری انجام گیرند. ال جی یکی از برندهای معتبری است که در این مقاله سعی داشتیم تا نحوه تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی را با ساده ترین پارامترها به شما مخاطبان آموزش دهیم. پیشنهاد می کنیم در خریدهای اینترنتی خود دقت بیشتری را به خرج دهید و از فروشگاه هایی که معتبر هستند خرید خود را انجام دهید.

مقاله مرتبط: تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ

آترین کالا یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی سطح کشور است که با تضمین اصالت کالا و دو ماه تست اصالت به شما این امکان را می بخشد تا خرید خود را در یک بستر امن و با آرامش خاطر بیشتری انجام دهید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

16 دیدگاه در “تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی

سلام یک دستگاه تلویزیون ال جی با مدل 60ub8800 خریداری کردم که تو سایت میزنم یه تی وی دیگه نشون میده فارغ از این کنترل به شدت ضعیفی داره با اینکه فورکا و اسمارت هست کنترل جادویی نداره محصول ماله 2017 هستش و ما تازه بازش کردیم میخاستم ببینم همچین محصولی داریم اصلا 60 اینچ هستش و روشن کردنی لوگوی ال جی بالا میاد

سلام
تلویزیون به اسم 60UB8800 رو نداشتیم تا حالا
به احتمال قوی تقلبیه

سلام.من تلوزیون ال جی .نانو86خریداری کردم.برچسب سریال روی کارتن به صورت برچسب هست.ولی روی بعضی کارتن های نانو86.به صورت چاپی هست…شماره سریال کارتن و پشت تلوزیون و منو تلوزیون یکی هست.ممنون میشم راهنمایم کنید دستگاه من اصلی هست یاخیر؟؟؟سپاس

سلام
مدل های 2021 به صورت برچسب روی کارتن کار شدن هیچ مشکلی ندارن و مدل شما هم به احتمال قوی اصلیه

سلام نانو ۸۶ رو از کجا خریدی

سلام با تلوزیون 49 nano85 2020 خریدیم بعد در سایت خود ال جی زده که پورت HDMI2.1 دارد و در پشت تلوزیون مشخصه ولی برای چیزی از اینکه کدوم پورت از HDMI2,1 پشتیبانی میکند یا دارد یا نه معلوم نیست

سلام من میخوام. یه تلویزیون 50 ال جی اسمارت بخرم آیا نظرتو چیه 43 خوبه یا 50 اینچ. مساحت خانه ما به دوتا هم جواب گو هست.

سلام قطعا 50 اینچ رو بگیر و البته از بین مدل هایی که انتخاب میکنی هم دقت داشته باش چون الان مدل های ال جی هم تقلبیشون زیاد شده هم گزارش خرابی مدل هاش
بهت پیشنهاد می کنم با یکی از این شماره ها در تماس باشی
08734259380
02171057528
02128421592
09129407012
09129407013
09129407014

سلام این مدل های ال جی که داخلش رسیور ماهواره داره اصلی هستند یا تقلبی؟
۵۵ اینچش الان حدود ۳۰ میلیون تومان قیمت داره به نظرتون میشه رو کیفیتشون حساب کرد؟

سلام
بله اصلی هستند ولی مهم اینه که از کجا تلویزیون رو میخری

سلام میخوام تلویزیون 55 نانو86 یا کیوند80 بگیرم از کجا بگیرم که تقلبی ندن بهم ممنون میشم راهنمایی کنید

تلویزیون ال جی مدل 43LJ510T خریده ام ولی کنترل تلویزیون‌های دیگر ال جی به این نمی‌خورد علت چیست و از کجا میشه کنترل آنرا تهیه کرد آیا می‌شود فرکانس کنترل تلویزیون ال جی را تغییر داد و مانند تلویزیون‌های استاندارد ال جی بشود

سلام وقت بخیر تلویزیون الجی مدل نانو۸۰ منو فارسی داشته باس اصل یا فیک

سلام خدمت مجموعه آترین کالا،من ی تلویزیون خریدم از بازار،مدل 55UQ8050LA هستش،به اسم اندونزی،مشخصات برچسب پشت تلویزیون با کارتن یکی هست،فقط روی کارتن چاپی هستش،برچسبی نیست،تنها تفاوتی که میبینم شماره سریال حرف (ای) انگلیسی (I)در قسمت سریال داخل تلویزیون کم میباشد،مثال:داخل تلویزیون 301NSM1P550
روی کارتن و پشت تلویزیون 301INSM1P550
ممنون میشم بابت پاسخگویی شما،ایا این تلویزیون اصلی یا تقلبی هستش؟

سلام من میخام تلویزیون lg qned91 بخرم از یه سایتی در بانه،ولی داخل خود سایت ال جی رو نگاه میکنم همچین مدلی رو اصلا نداره
لطفا راهنمایی بفرمایید

سلام من ۸تا تلوزیون برای مغازم خریدم گیم نت هست سایز ۵۰ اینچ مارک الجی طرف از بانه میخواد برام بیاره قیمتش رو گفته دونه ای ۱۵ ملیون با کارتون و گارانتی از کجا بفهم اصل هست ساده ترین راهش چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *