مگ سیف magsafe اپل چیست؟ بررسی کاربرد و امکانات magsafe اپل

زمان مطالعه مطلب: 4 دقیقه

مگ سیف چیست و چگونه کار می کند؟ MagSafe یک فناوری مغناطیسی است که در گوشی آیفون 12 و مدل های بالاتر گنجانده شده است و امکان شارژ بی سیم را برای این سری از گوشی های اپل فراهم می کند. فناوری مگ سیف برای اولین بار در سال 2006 و با عرضه MacBook Pro مورد استفاده قرار گرفت و در ابتدا به عنوان یک ویژگی ایمن برای کابل های شارژ مک بوک ایحاد شد.

با معرفی آیفون 12، اپل از مگ سیف برای فناوری شارژ بی سیم گوشی های خود بهره برد تا اکوسیستم جدیدی از لوازم جانبی برای اتصال آسان و شارژ بی سیم سریع‌تر را ایجاد کند. اما مگ سیف چگونه کار می کند و آیا برای آیفون های قدیمی نیز کاربری است و با خرید ایفون استوک می توانیم از این فناوری برای شارژ گوشی خود استفاده کنیم؟ در ادامه این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد و مزایا و معایب مگ سیف را به شما خواهیم گفت.

مگ سیف چگونه کار می کند؟

مگ سیف اپل از مجموعه ای از آهنرباها برای ایجاد یک پیوند قوی اما با قابل جدا شدن آسان بین آیفون و لوازم جانبی استفاده می کند. این آهن رباها به صروت استراتژیک در اطراف سیم پیچ شارژ داخلی ایفون 12 و مدل های بالاتر قرار گرفته است که با سایر لوازم جانبی سازگار با MagSafe به صورت یکپارچه و ایمن ارتباط برقرار می کنند.

با نزدیک شدن سیم پیچ گیرنده سازگار با مگ سیف به گوشی آیفون، میدان مغناطیسی جریان الکتریکی را القا می کند و به جریان مستقیم تبدیل می شود. این فناوری در گوشی های اپل از آیفون 12 به بعد تعبیه شده است و تفاوتی بین مگ سیف ایفون ۱۲ با مگ سیف ایفون ۱۳ و یا مدل های دیگر وجود ندارد. بنابراین با توجه به قیمت آیفون ۱۵ اگر بودجه کافی در اختیار ندارید می توانید با خرید آیفون قدیمی و دست دوم نیز از این فناوری بهره ببرید.

مگ سیف چگونه کار می کند؟

اگر قصد خرید آیفون دست دوم ارزان قیمت دارید پیشنهاد می کنیم برای مشاهده مشخصات و قیمت آیفون ۱۲ به آترین کالا مراجعه کنید.

مزایای magsafe چیست

با توضیحاتی که در مورد مگ سیف اپل ارائه شد، حالا باید شناخت کاملی از این فناوری و نحوه کار کردن آن داشته باشید. اما آیا لازم است که از مگ سیف برای شارژ کردن آیفون خود استفاده کنیم؟ برای جواب دادن به این سوال در ابتدا باید مزایای مگ سیف را بررسی کنیم و اینکه چه قابلیت هایی دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

مزایای magsafe چیست

سرعت شارژ بالاتر با مگ سیف اپل

مگ سیف امکان شارژ بی سیم سریع را فراهم می کند و در آیفون 12 و مدل های بالاتر امکان شارژ بی سیم 15 وات را ارائه می دهد. این در حالی است که شارژرهای بی سیم Qi قابلیت شارژ بی سیم تا 7.5 وات را دارند و این یعنی مگ سیف سریع تر است.

اتصال آسان و امنیت بالای magsafe

از دیگر مزیت های مگ سیف قابلیت اتصال آسان است که با بهره گیری از آهن‌رباهایی قوی، اتصال لوازم جانبی به گوشی آسان تر می شود. گفتنی است مگ سیف فقط قابلیت اتصال به دیوایس هایی دارد که از این فناوری پشتیبانی می کند و لازم نیست در مورد مغناطیسی بودن آن برای اتصال ابزارهای دیگر نگران باشید.

مگ سیف اپل همچنین امنیت شارژ گوشی شما را تضمین می کند که با توجه به بالا بودن قیمت ایفون ۱۳ و یا مدل های دیگر، این ویژگی برای کاربران بسیار مهم است. به این منظور که از شارژ بیش از حد گوشی شما جلوگیری می کند و در صورت داغ شدن، به طور خودکار خاموش می شود. علاوه براین، مگ سیف می‌تواند برای اتصال لوازم جانبی دیگر مانند قاب گوشی، کیف پول و هولدر نیز استفاده شود.

اتصال آسان و امنیت بالای magsafe

اگر با مشکل شارژ شدن گوشی روبه رو شده اید پیشنهاد می کنیم مقاله علت شارژ نشدن گوشی را مطالعه کنید.

معایب مگ سیف چیست؟

مگ سیف با وجود تمامی مزیت هایی که دارد، دارای یک سری معایب نیز است که برای استفاه بهینه تر بهتر است از آنها با خبر شوید. برای مثال مگ سیف در مقایسه با شارژرهای بی سیم Qi گران‌تر است و مورد دیگر اینکه تمامی آیفون ها به فناوری MagSafe مجهز نیستند و فقط آیفون 12 و مدل های بالاتر با مگ سیف سازگار هستند.

در مجموع، مگ سیف یک فناوری شارژ بی‌سیم سریع، آسان و امن برای گوشی های آیفون است. بنابراین اگر از گوشی آیفون 12 یا مدل های جدیدتر استفاده می‌کنید، مگ سیف می‌تواند برای شارژ گوشی شما گزینه مناسبی باشد.

مگ سیف چگونه کار می کند

نکات مهم در مورد مگ سیف که باید بدانید

در این مقاله توضیح دادیم که مگ سیف چیست و چگونه کار می کند و چه مزایا و معایبی دارد. به طور کلی مگ سیف یک فناوری است که اپل از آیفون 12 به بعد آن را در گوشی های خود گنجانده است تا امکان شارژ بی سیم امن و سریع را فراهم کند. اگر گوشی شما آیفون 12 و یا مدل بالاتر است می توانید با تهیه مگ سیف از تمامی امکانات گوشی خود استفاده کنید و از شارژ سریع و مطمئن بی سیم اپل بهره مند شوید. اما یک سری نکات مهم در مورد MagSafe وجود دارد که قبل از استفاده از این فناوری بهتر است آنها را رعایت کنید.

  • برای استفاده از مگ سیف، به یک شارژر مگ سیف نیاز دارید.
  • شارژرهای مگ سیف در دو مدل 15 واتی و 20 واتی موجود هستند.
  • اگر از قاب گوشی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که قاب با مگ سیف سازگار باشد.
  • برای افزایش سرعت شارژ، از آداپتور برق 20 واتی استفاده کنید.
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *