تجهیزات هوشمندسازی مدارس شامل چیست؟ مدرسه هوشمند چیست؟

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

فناوری، فرایند تدریس را آسان تر می کند و همچنین یادگیری را برای دانش آموزان جذاب تر می کند. به همین دلیل امروزه مدیران مدارس و معلمان به فکر هوشمند سازی مدارس هستند تا با استفاده از فناوری های جدید، یک محیط آموزشی جذاب، آزمایشی و مشارکتی را برای دانش آموزان ایجاد کنند. اما این کار به تجهیزات و ابزارهای مناسب نیاز دارد که این تجهیزات شامل کامپیوتر یا لپ تاپ، مانیتور، تبلت، گوشی هوشمند و برد هوشمد می شود.

در این مقاله هدف ما این است که لیست کامل تجهیزات هوشمند سازی مدارس را بررسی کنیم و توضیح دهیم که هر کدام برای چه استفاده هایی مناسب هستند. همچنین به شما در خرید این ابزارها نیز کمک کنیم و برای مثال با توجه به گستردگی مدل و قیمت مانیتور و یا سایر ابزارها همچون لپ تاپ و گوشی هوشمند به شما کمک کنیم بهترین محصول را برای خود تهیه کنید.

تجهیزات هوشمندسازی مدارس

برای هوشمند سازی مدارس کامپیوتر بهتر است یا لپ تاپ

شما از کامپیوتر برای ارائه یادگیری سمعی و بصری، تحقیق، یادگیری آنلاین، نگهداری سوابق، ساخت فایل های آموزشی و یادگیری فناوری های جدید استفاده می کنید. استفاده از کامپیوتر دسکتاپ در مدرسه هوشمند به دلیل دوام بالا می تواند یک مزیت باشد اما از آن جهت که کمی هزینه بر است و فضای زیادی نیز می گیرد، بهتر است استفاده نشود.

برای جایگزین کامپیوتر دسکتاپ، می توانید از تین کلاینت و یا لپ تاپ استفاده کنید که فضای کمتری می گیرند. اما در تین کلاینت همچنان شما به تجهیزات جانبی دیگری نیز نیاز خواهید داشت، به همین دلیل پیشنهاد ما به شما لپ تاپ است که قابل حمل است و استفاده آسان‌تری دارد. برای صرفه جویی در هزینه نیز شما می توانید با خرید لپ تاپ استوک شروع کنید که از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر هستند.

لپ تاپ برای هوشمند سازی مدارس

مانیتور کامپیوتر

اگر کامپیوتر دسکتاپ را انتخاب کنید به مانیتور نیز نیاز خواهید داشت. مانیتور نیز یکی دیگر از تجهیزات هوشمندسازی مدارس است که در صورت هوشمند سازی مدارس باید تهیه شود. اگر قصد دارید برای هر یک از دانش آموزان یک سیستم جداگانه تهیه کنید باید مانیتورهای متعددی نیز داشته باشید که برای کاهش هزینه می توانید از مانیتورهای اقتصادی و ارزان قیمت استفاده کنید.

شیائومی از جمله برندهای تولید کننده مانیتور است که مدل هایی اقتصادی و به صرفه را عرضه می کند. از این رو فروش مانیتور شیائومی در چند سال اخیر رونق زیادی گرفته است و شما نیز می توانید برای صرفه جویی در هزینه های خود از مانیتور شیائومی استفاده کنید که از نظر اقتصادی به صرفه است.

مانیتور برای هوشمند سازی مدارس

تبلت و یا گوشی هوشمند

تبلت نیز از دیگر تجهیزات هوشمندسازی مدارس است که برای بهبود کیفیت آموزشی می توانید در کنار سایر ابزارهای دیگر داشته باشید. دانش آموزان از تبلت برای خواندن درس های خود استفاده می کنند و با وجود آن دیگر لازم نیست برای خرید کتاب هزینه کنند و از طرفی نیز قابلیت آپدیت دروس نیز وجود دارد و همچنین اشتراک گذاری نیز آسان می شود.

برای خرید تبلت لازم نیست بودجه زیادی در نظر بگیرید و مثلا آیپد که گران قیمت است تهیه کنید. شما می توانید از تبلت های ارزان قیمت و یا کتاب خوان ها که برای این کار مناسب هستند استفاده کنید. البته اگر آموزشگاه طراحی گرافیکی دارید و به تبلتی با کیفیت بالا نیاز دارید، آیپد اپل گزینه ایدئالی است اما از آنجه که ipad pro قیمت قیمت بالایی دارد برای بودجه کمتر می توانید مدل ایر را انتخاب کنید.

گفتنی است از گوشی هوشمند نیز می توانید به جای تبلت استفاده کنید که البته به دلیل نمایشگر کوچک پیشنهاد نمی شود.

تبلت برای هوشمند سازی مدارس

برد هوشمند، ارائه بهتر و جذاب تر برای دانش آموزان

برد هوشمند یک صفحه بزرگ سفید هوشمند است که قابلیت اتصال به دیوایس هایی همچون لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت و گوشی هوشمند را دارد. برد هوشمند دارای قلم مخصوص است که شما می توانید از آن برای ارائه درس نیز استفاده کنید، برای مثال هنگامی که محتوای آموزشی روی آن نمایش داده می شود می توانید با استفاده از قلم، توضیحات لازم و مربوط به درس را روی آن بنویسید.

از این جهت برد هوشمند برای هوشمندسازی مدارس می تواند کاربرد زیادی داشته باشد و اگر می خواهید یک مدرسه هوشمند با بالاترین کیفیت آموزشی راه اندازی کنید باید حتما آن را تهیه کنید

برد هوشمند برای هوشمند سازی مدارس

ویدیو پروژکتور، نمایش محتوای آموزشی

ویدیو پروژکتور برای ارائه دروس و نمایش محتوا با اندازه بزرگ مناسب است اما فقط جنبه نمایشی دارد. به این منظور که شما باید محتوای آموزشی را روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود اجرا کرده و سپس با اتصال به ویدیو پروژکتور آن را نمایش دهید. اگر می خواهید به صورت حرفه ای تر آموزش دهید استفاده از برد هوشمند گزینه ایدئال تری است چون ایجاد تعامل در آن بیشتر است و می توانید از برد برای اضافه کردن نکات آموزشی استفاده کنید.

ویدیو پروژکتور برای هوشمند سازی مدارس

قلم لمسی، برای طراحی گرافیکی و نقاشی

استفاده از قلم لمسی شاید برای کلاس های عمومی اضافی به نظر برسد اما برای آموزشگاه های هنری و طراحی دیجیتال لازم و ضروری است. البته استفاده از قلم لمسی در مدرسه هوشمند برای یادداشت برداری می تواند فرایند آموزشی را بهتر و جذاب تر کند و همچنین به دانش آموزان کمک می کند آثار هنری خلاقانه ای را روی صفحه تبلت خود به جای بگذارند.

قلم لمسی برای هوشمند سازی مدارس

خرید تجهزات هوشمد سازی مدارس با قیمت مناسب از آترین کالا

قبل از راه اندازی مدرسه هوشمند ابتدا باید به فکر تهیه تجهیزات و ابزارهای کاربردی باشید. در این مقاله لیستی از مهم ترین تجهیزات هوشمند سازی مدارس را معرفی کردیم که برای راه اندازی مدرسه هوشمند لازم است آنها را تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی آترین کالا انواع لپ تاپ استوک، دست دوم و اپن باکس، گوشی موبایل، تبلت و مانیتورهای ارزان قیمت را عرضه می کند و بستر مناسبی است برای کسانی که به دنبال خرید به صرفه برای مدرسه هوشمند خود هستند. شما می توانید با بررسی مشخصات و قیمت محصولات موجود در آترین کالا بسته به بودجه و نیاز خود بهترین مدل ها را انتخاب و با کمترین قیمت، گارانتی تضمین اصالت و سلامت تهیه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *