دلایل شارژ نشدن گوشی

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

چرا گوشی شارژ نمی شود؟ این سوالی است که هر روز کاربران زیادی آن را در اینترنت جستجو می کنند. مشکل و دلایل شارژ نشدن گوشی از رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر کسی اتفاق افتد و کاربران زیادی را درگیر خود کند؛ بنابراین می توان گفت یک مشکل اساسی برای کاربران گوشی همراه است.

دلایل مختلفی برای شارژ نشدن باتری وجود دارند. ممکن است این مشکل از خراب شدن لوازم جانبی باشد و یا بر اثر دلایل نرم افزاری و حتی خراب شدن قطعات سخت افزاری اتفاق بیفتد. بنابراین ما در آترین کالا این مقاله را آماده کرده ایم تا با ارائه عامل های مهم در عدم شارژ گوشی، به شما در پیدا کردن این مشکل کمک کنیم و بدون نیاز به تکنسین های گوشی موبایل، به مشکل شارژ نشدن گوشی خود پی ببرید.

خراب شدن لوازم جانبی، رایج ترین عامل برای کندی شارژ

گاهی اوقات خراب شدن آداپتور ممکن است باعث کندی شارژ شود و شما نتوانید گوشی خود را به درستی شارژ کنید. آداپتور از اجزای اصلی است و با خراب شدن فرایند شارژ کند و یا ممکن است به طور کامل قطع شود. علاوه بر آداپتور، کابل برق نیز در این باره دخیل بوده و با خراب شدن آن نیز همان مشکل مشابه پیش خواهد آمد.

پارگی و پوسیدگی در کابل شارژ

کابل پاره و پوسیده در شارژ شدن گوشی اختلال ایجاد می کند. این مورد رایجترین عاملی است که کاربران با آن روبه رو می شوند. کابل سیم ممکن است با مرور زمان و یا در صورت استفاده نادرست دچار پوسیدگی و یا حتی پارگی شود که این پوسیدگی باعث اختلال در شارژ و در نتیجه قطع ارتباط گوشی با برق می شود.

استفاده از کابل سالم برای شارژ کردن گوشی

خراب شدن آداپتور عامل دیگر شارژ نشدن گوشی

باید آداپتور سالم باشد تا گوشی بتواند شارژ شود. یکی دیگر از عوامل رایج و اصلی در شارژ نشدن گوشی می تواند از جانب آداپتور باشد. به این منظور که خراب شدن آداپتور می تواند مانع از ارتباط شده و در نتیجه گوشی شارژ نشود.

خوشبختانه دو مورد مذکور یک بحث تخصصی نیست و با جایگزین کردن و یا تعویض آنها می توانید مشکل را برطرف کنید. البته چنانچه گوشی شما از سری محصولات اپل است، شما می توانید برای خرید شارژر آصلی آیفون از فروشگاه اینترنتی آترین کالا، اقدام کنید.

خراب شدن قطعه سخت افزاری، از عوامل خالی شدن باتری

مشکل شارژ نشدن گوشی همیشه به دلیل خراب شدن لوازم جانبی نیست بلکه این مشکل ممکن است سخت افزاری باشد. به این منظور که خراب شدن یک قطعه سخت افزاری ممکن است باعث اختلال در شارژ باتری شود. سوکت شارژ، باتری، IC U2، قطعه FL 11 و فلت شارژ از جمله مواردی هستند که در صورت خراب شدن باعث اختلال و یا حتی عدم شارژ گوشی شود.

خراب شدن سوکت شارژ، مانع شارژ شدن گوشی

برای اینکه فرایند شارژ شدن باتری صورت گیرد باید سوکت سالم باشد تا بتوانید گوشی خود را شارژ کنید. بنابراین خراب شدن و یا حتی کثیف شدن سوکت شارژ می تواند باعث اختلال این جریان شود. وارد شدن گرد و غبار، رطوبت و یا هر چیزی که راه ارتباط با پورت را بگیرد می تواند مشکل عدم شارژ گوشی را ایجاد کند. پورت ورودی از قسمت های حساس در گوشی است و باید از آن در برابر هر اتفاقی مراقبت کنید.

روش صحیح تمیز کردن سوکت شارژ با خلال چوبی

خراب شدن باتری عامل اصلی در خالی شدن شارژ

اگر باتری یک گوشی خراب شود، شارژ آن سریع خالی می شود و حتی ممکن است در صورت اتصال گوشی برای شارژ، با شارژ نشدن باتری همراه باشد. بنابراین اگر لوازم جانبی و همچنین سوکت شارژ را نیز چک کردید و مشکل برطرف نشد، حتما مورد بعدی باتری گوشی را مدنظر داشته باشید.

خوشبختانه امروزه تولید کنندگان گوشی هوشمند در قسمت باتری پیشرفت چشمگیری داشته اند و با تولید گوشی هایی با ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر و یا حتی بیشتر نیز تولید می کنند که تا حدودی مشکلات شارژ را کاهش می دهد. برای آشنایی بیشتر با این گوشی ها پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین گوشی ها با باتری 5000 میلی آمپر را مطالعه کنید.

خرابی آی سی(IC U2) عامل دخیل در کندی شارژ

متاسفانه همیشه پیدا کردن دلیل شارژ نشدن گوشی آسان نیست و برخی مواقع باید تخصص لازم را داشته باشید تا آن عامل را پیدا کنید. علاوه بر موارد مذکور، دلیل شارژ نشدن باتری بیش از 60 درصد مربوط به قطعه IC U2 است و خراب شدن این قطعه باعث بروز مشکل می شود. در این مورد باید به یک تعمیرکار برای رفع مشکل مراجعه کنید.

خراب شدن قطعه FL 11

قطعه FL 11 نیز از دیگر قطعات سخت افزاری است که باعث بروز مشکل در شارژ باتری می شود. خراب شدن قطعه FL 11 تاثیر زیادی بر روی باتری دارد و علاوه بر عدم شارژ شدن باتری، ممکن است باعث خرابی کامل آن نیز شود. از نشانه های رایج در خراب شدن قطعه FL 11 این است که علامت شارژ بر روی نمایشگر نمایش داده می شود اما فرایند شارژ باتری صورت نمی گیرد.

فلت شارژ پل ارتباطی میان سوکت و باتری

فلت شارژ پل ارتباطی میان سوکت شارژ و مدار مادربرد و مدارهای دیگر است و وظیفه انتقال شارژ از کانکتور به مدارها را برعهده دارد. درنتیجه با خراب شدن این قسمت، انتقال شارژ به صورت کامل قطع و در نتیجه باتری نمی تواند شارژ شود.

عوامل نرم افزاری دخیل در عدم شارژ باتری

مشکل نرم افزاری نیز از دیگر عواملی است که باعث کندی شارژ و یا خالی شدن باتری می شود. از دلایل شارژ نشدن گوشی موبایل در حالت روشن می توان به مشکلات نرم افزاری اشاره کرد.

نصب برنامه هایی که به بخش شارژ و مدیریت آن دسترسی دارند، وجود برنامه های مخرب در گوشی، استفاده از برنامه های قدیمی و آپدیت نبودن سیستم عامل و همچنین فعال شدن حالت safe mode از دلایل نرم افزاری هستند که باعث کندی شارژ در باتری می شوند.

بروزرسانی سیستم عامل گوشی

مشکل کامل شارژ نشدن گوشی یا کندی شارژ

مشکل باتری همیشه از شارژ نشدن آن نیست بلکه ممکن است گوشی به طور کامل شارژ نشود و یا فرایند به کندی صورت گیرد. داغ شدن گوشی از رایج ترین عاملی است که باعث کندی در شارژ باتری می شود. استفاده طولانی مدت از گوشی باعث می شود تا بدنه آن داغ کرده و در نتیحه باتری دیرتر شارژ شود.

تاثیر داغ کردن گوشی در خالی کردن شارژ

چرا باتری گوشی خالی می شود؟

در این مقاله در مورد عواملی که باعث تخلیه باتری و همچنین شارژ نشدن آن می شود سخن گفتیم و رایج ترین آنها را ذکر کردیم. با توجه به توضیحات بالا شما می توانید مشکل شارژ باتری گوشی خود را پیدا کرده و آن را رفع کنید. شما می توانید دیدگاه خود از این مقاله و تجربیات خود در این باره را در قسمت نظرات برای ما بنویسید و دیگران را نیز از تجربیات خود سهیم کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

4 دیدگاه در “دلایل شارژ نشدن گوشی

سلام موبایل بنده s21fe یک ماه نشده خریداری کردم زمانی که میزنم شارژ روی ی درصد های قفل میکنه و درصد شارژ اضافه نمیشه و بعد از یک ربع مجدد درصد اضافه میشه

سلاام گوشی.را‌میزنم‌شارژ‌زمانی‌که روشن.هست.درصد.شارژ‌بالا‌نمیره‌گوشی.خا‌موش.میکنم‌درصد.شارژ.به.کندی.بالا.میره..با.تشکر.از.نطر.دهی.شما.

سلام، احتمالا مشکل نرم افزاری باشد که در اینجا به آن اشاره شده اگر مشکل بر طرف نشد بهتر است گوشی را پیش یک تعمیرکار ببرید.

سلام خسته نباشید دوسه روزه گوشی من موقع شارژ کردن مینویسه گوشه سرد است یاشارژآهسته مینویسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *