کابل اصلی آیفون را چگونه تشخیص دهیم؟

زمان مطالعه مطلب: 4 دقیقه

اپل همیشه توصیه می کند که از لوازم جانبی اورجینال استفاده کنید تا به دستگاه شما آسیبی وارد نشود. اگر از آیفون استفاده می کنید، باید بدانید که استفاده از شارژر و کابل تقلبی آیفون می تواند به گوشی گران قیمت شما آسیب برساند. بنابراین، بسیار مهم است که فقط از سیم شارژر اصلی اپل استفاده کنید که همراه با گوشی خود خریداری می کنید.

اما برای زمانی که آیفون استوک و دست دوم می خریم و یا تعویض سیم شارژر چیکار کنیم؟ در این مواقع اگر شما نحوه تشخیص کابل اصلی ایفون از تقلبی را بدانید بدون شک هیچ فروشنده ای نمی تواند کابل تقلبی آیفون را به شما بفروشد. اما چگونه می توان تفاوت بین شارژر آیفون تقلبی و واقعی را تشخیص داد؟ نگران نباشید در این مقاله راه‌های تشخیص سیم شارژ اصلی و تقلبی اپل را به شما خواهیم گفت پس تا آخر این متن همراه ما بمانید.

بررسی کیفیت ساخت سیم شارژر اصلی ایفون

محصولات اپل کیفیت ساخت بالایی دارند و از این راه می توان اصل بودن آنها را تشخیص داد. در مورد سیم شارژر آیفون نیز به همین صورت است و کابل‌های اصلی آیفون از مواد باکیفیت ساخته شده‌اند که با کمی دقت می توانید متوجه این موضوع شوید. در هنگام خرید کابل آیفون توجه داشته باشید که کانکتورها باید به طور کامل به کابل متصل شده باشند و همچنین کابل نباید هیچ گونه خمیدگی یا نقصی داشته باشد.

کیفیت ساخت سیم شارژر اصلی ایفون

برای مشاهده مشخصات و قیمت آیفون ۱۳ به فروشگاه آترین کالا مراجعه کنید.

به نوشته‌های روی کابل دقت کنید

دیگر تفاوت کابل اصلی و تقلبی اپل در نوشته های روی آن است. نوشته های روی کابل اصلی ایفون به صورت واضح و خوانا درج شده اند اما در کابل تقلبی آیفون نوشته ها خوانایی خوبی ندارند و از این راه می توانید محصول اصلی را تشخیص دهید. سیم شارژر اصلی اپل دارای امضای اپل Designed by Apple in California Assembled in China است که در فاصله 18 سانتی متری از کانکتور USB قرار گرفته است که البته علاوه بر چین، کابل شارژ ویتنام و برزیل نیز از طرف اپل عرضه می شود که نام کشورهای تولید کننده روی آن درج شده است.

تشخیص کابل اصلی ایفون از روی شماره سریال

درست مانند گوشی های آیفون که شماره سریال دارند، سیم شارژر اصلی ایفون نیز دارای یک شماره سریال 12 رقمی است که می توانید آن را در قسمت زیر کانکتور USB پیدا کنید. شما می توانید این شماره سریال را در سایت اپل بررسی کنید و از اصلی بودن کابل خود مطمئن شوید، همان طور که در هنگام خرید ایفون ۱۵ و یا هر مدل دیگری با بررسی شماره سریال می توانید اصلی بودن آن را تشخیص دهید.

تشخیص کابل اصلی ایفون از روی شماره سریال

آیا ارزان بودن قیمت کابل شارژ آیفون به معنی فیک بودن است؟

سیم شارژر اپل اصلی در مقایسه با کابل های تقلبی گران تر است. بنابراین اگر متوجه شدید که قیمت پیشنهادی به شما برای یک کابل آیفون به طرز مشکوکی ارزان است، به احتمال زیاد محصول تقلبی است. اما متاسفانه این روش همیشه جواب نمیده و گاهی اوقات برخی فروشندگان، کابل تقلبی آیفون را با قیمت بالا می فروشند که باید از روش های قبلی برای تشخیص اصلی بودن آن استفاده کنید.

قصد خرید آیفون استوک با کمترین قیمت را دارید؟ برای مشاهده قیمت ایفون ۱۲ به آترین کالا مراجعه کنید.

تشخیص کابل اصلی ایفون

از فروشگاه معتبر خرید کنید

با استفاده از روش های تشخیص کابل اصلی ایفون که ذکر کردیم می توانید از اصل و یا فیک بودن سیم شارژر خود مطمئن شوید اما خرید از فروشگاه معتبر می تواند یک خرید مطمئن را برای شما ممکن سازد. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای خرید کابل اصلی آیفون به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و همچنین از خرید کابل از دست‌فروشان یا فروشگاه‌های آنلاین غیرمعتبر خودداری کنید.

خرید محصولات اپل به دلیل گران قیمت بودن همیشه برای کاربران دلهره آور بوده و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم همیشه از فروشگاه های معتبر خرید کنید. برای گوشی های آیفون پیشنهاد می کنیم قبل از خرید مقاله از کجا بفهمیم گوشی نات اکتیو است را مطالعه کنید و با دانش کافی نسبت به خرید آن اقدام کنید.

 چند روش دیگر برای تشخیص کابل اصلی ایفون

علاوه بر روش های مذکور، راه های دیگری نیز برای تشخیص سیم شارژ اصلی و تقلبی اپل وجود دارد که در اینجا چند مورد از آنها را ارائه می دهیم. شما می توانید با توجه به مواردی که ذکر می شود به راحتی کابل اصلی ایفون را از تقلبی تشخیص دهید.

  • می توانید از برنامه Apple MFi برای تشخیص کابل اصلی ایفون استفاده کنید.
  • کانکتور Lightning را بررسی کنید و مطمئن شوید که دارای 8 پین باشد.
  • کابل شارژر را آزمایش کنید، کابل اصلی آیفون باید بتواند گوشی شما را به سرعت و بدون مشکل شارژ کند.

تشخیص کابل اصلی ایفون

اگر آیفون 14 و یا آیفون 15 دارید و با مشکل رجیستری روبه رو هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله دور زدن رجیستری گوشی ایفون را مطالعه کنید.

چند نکته مهم در مورد کابل تقلبی آیفون

علاوه براینکه کابل شارژ فیک اپل زود خراب می شود و مجبور به خرید یک کابل جدید خواهید بود، کابل‌های تقلبی می‌توانند به گوشی شما آسیب نیز برساند. سیم شارژر تقلبی آیفون، گوشی شما را به درستی شارژ نمی کند که ممکن است باعث داغ شدن باتری و در نتیجه خراب شدن آن شود و حتی ممکن است باعث خراب شدن سایر قطعات گوشی شما نیز شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم همیشه از کابل‌های اصلی و معتبر استفاده کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *