ایمیل فرستادن با گوشی اندروید و آیفون

زمان مطالعه مطلب: 4 دقیقه

یکی از قدیمی ترین راه های ارتباطی برای فرستادن پیام های کاری و رسمی استفاده از ایمیل است که علیرغم وجود برنامه های متنوع اجتماعی هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. با این حال با توجه به اهمیت این موضوع هنوز هم بسیاری از کاربران گوشی های اندروید و آیفون برای فرستادن ایمل در محیط کاربری این نوع از گوشی ها با مشکل مواجه شده اند. به طوری که ایمیل فرستادن با گوشی برای آنها به یک دغدغه تبدیل شده است. اما در اینجا باید گفت که ایمیل فرستادن با گوشی اندروید و آیفون کار چندان سختی نیست.
چرا که می توانید هم از برنامه پیش فرض که بر روی صفحه این گوشی ها طراحی شده است، استفاده کنید و هم اینکه از برنامه های ثالث همچون Gmail، Outlook یا Yahoo Mail برای ایمیل فرستادن با گوشی ایفون و اندروید استفاده کنید. البته باید در صورت استفاده از این برنامه قبل از هر کاری از گوگل پلی یا اپ استور آنها را دانلود و نصب کنید. با توجه به این موضوع ما در ادامه مطلب به طور کامل روش ایمیل فرستادن با گوشی را برای شما توضیح خواهیم داد که در صورت تمایل می توانید برای کسب اطلاع بیشتر تا پایان متن با ما همراه باشید.

نحوه فرستادن ایمیل با گوشی ایفون به وسیله برنامه پیش فرض

برخی از کاربران معتقدند که گوشی های آیفون به دلیل امنیت بالا و محیط کاربری وسیعی که دارند فرستادن ایمیل با گوشی ایفون بسیار وقت گیر است. اما باید متذکر شویم که روش فرستادن ایمیل با گوشی آیفون تفاوت خاصی با طریقه ایمیل فرستادن با گوشی اندروید را ندارد. بنابراین تنها کافیست چند مرحله را برای فرستادن ایمیل لمس کنید. البته توجه داشته باشید که نحوه فرستادن ایمیل با گوشی آیفون در تمام نسخه ها به یک شیوه است. بنابراین با توجه به بالا بودن قیمت آیفون ۱۵ نیازی به خرید این نسخه از موبایل ایفون به منظور کاربری راحت تر برای فرستادن ایمیل نیست.
در ادامه ایمیل فرستادن با گوشی ایفون را با برنامه پیش فرض که یکی از آسان ترین طریقه فرستادن ایمیل با گوشی ایفون است را برای شما به طور کامل توضیح خواهیم داد.

فرستادن ایمیل با گوشی اندروید و ایفون

  • قبل از هر کاری برنامه Mail را باز کنید. این برنامه در تمام نسخه های آیفون یک عملکرد و کارایی مشابه دارد. با این حال اگر قصد خرید گوشی آیفون را دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم از نسخه 12 اپل گوشی مَد نظر خود را انتخاب کنید. زیرا که قیمت آیفون ۱۲ برای افرادی که به این برند علاقه مند هستند و توان مالی لازم را در نسخه های بالاتر ندارند یک گزینه بسیار عالی خواهی بود.
  • سپس روی گزینه Compos در سمت راست گوشه پایین ضربه بزنید. البته از آنجایی که انجام این مرحله نیز در تمام مدل های گوشی آیفون وجود دارد ما به شما پیشنهاد می کنیم ایفون 13 را هم جزو انتخاب های خود قرار دهید. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت ایفون ۱۳ به نسبت نسخه های قدیمی تر به صرف بودجه بیشتری نیاز خواهد داشت.
  • سپس آدرس ایمیل گیرنده را در قسمت TO وارد کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در حین انجام فرستادن ایمیل با گوشی ایفون همزمان آن را به شارژ متصل نکنید. چرا که ممکن است همزمان کار کردن با گوشی آیفون و شارژ مستقیم سبب داغ شدن گوشی شود. البته ما در مقاله علت داغ شدن گوشی آیفون بیشتر در این باره توضیح داده ایم.
  • پس از انجام این مرحله لازم است که در قسمت Subject موضوع ایمیل را بنویسید. سپس در قسمت Body متن مطلب را بنویسد. این محتوا محدودیت نوشتاری ندارد و شما می توانید موضوع خود را کاملاً و واضح توضیح دهید.
  • در ادامه می توانید اگر فایل یا هر پیوست دیگری لازم باشد را به این قسمت اضافه کنید.
  • بعد از انجام این فرایند اکنون شما می توانید روی کلمه Send کلیک کنید و ایمیل خود را ارسال کنید.

فرستادن ایمیل با گوشی اندروید و ایفون

آموزش ایمیل فرستادن با گوشی اندروید

اگر شما از کاربران گوشی های اندروید هستید، قطعاً آگاهی از نحوه فرستادن ایمیل می تواند برای شما کاربردی باشد. روش فرستادن ایمیل با گوشی اندروید به تخصص خاصی ندارد به طوری که شما می توانید با انجام چند مرحله ساده فرستادن ایمیل با گوشی را انجام دهید. البته نحوه فرستادن ایمیل با گوشی اندروید تفاوت خاصی با فرستادن ایمیل با گوشی آیفون ندارد. با این حال آشنایی با این روش فرستادن ایمیل می تواند برای افرادی که بیشتر کارهای اداری و شخصی خود را از طریق ایمیل انجام می دهند بسیار کاربردی باشد. مراحل فرستادن ایمیل با گوشی اندروید به روش زیر است:

  • در ابتدا باید برنامه Email را در گوشی اندروید خود باز کنید.
  • روی گزینه Compose کلیک کنید.
  • آدرس اسم گیرنده را در قسمت To وارد کنید.
  • موضوع ایمیل را در قسمت Subject وارد کنید.
  • اکنون متن ایمیل را در قسمت Body تایپ کنید. اگر که فایل یا هر پیوستی وجود دارد در این قسمت می توانید اضافه کنید.
  • پس از انجام این مراحل اکنون می توانید روی گزینه send کلیک کنید و ایمیل خود را ارسال کنید.

فرستادن ایمیل با گوشی اندروید

نکاتی برای فرستادن ایمیل با گوشی اندروید و آیفون

  • در صورت استفاده از برنامه های پیش فرض می توانید از فروشگاه Google Play یا App Stor برنامه ایمیل خود را دانلود و نصب کنید و حساب ایمیل خود را به برنامه اضافه کنید.
  • برای فرستادن ایمیل با برنامه های ثالث می توانید مراحل فرستادن ایمیل با برنامه پیش فرض را انجام دهید.
  • برای افزودن آدری اسم گیرنده می توانید از لیست مخاطبین خود استفاده کنید و یا به صورت دستی اسم گیرنده را وارد کنید.
  • می توانید CC یا BCC را به ایمیل خود اضافه کنید.
  • امکان قالبت بندی کردن ایمیل برای شما وجود دارد یعنی شما می توانید از عناوین، رنگ ها و فونت های متنوع استفاده کنید.
  • امکان ذخیره کردن و یا پیش نویس کردن ایمیل برای شما وجود دارد.
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *