وصل کردن اپل واچ به آیفون و گوشی اندروید

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

یکی از جذاب ترین نوع ساعت های هوشمند، اپل واچ ها هستند که با توجه به اینکه تولید شرکت اپل هستند بسیاری از کاربران بر این باور هستند که نمی توان آنها را به گوشی های اندرویدی وصل کرد. اما جالب است بدانید که وصل کردن اپل واچ به گوشی اندروید ممکن است و شما می توانید در صورت علاقه مندی به اپل واچ آن را برای گوشی های اندرویدی خود خریداری کنید. با این حال اتصال اپل واچ به اندروید نیاز به تخصص خاصی ندارد. شما می توانید با استفاده از اجرایی کردن چند مرحله ساده وصل کردن اپل واچ به آیفون و گوشی اندروید را انجام دهید که در ادامه مطلب به طور کامل توضیح خواهیم داد.

نحوه اتصال اپل واچ به ایفون

یکی از سؤالاتی که معمولاً کاربران با آن مواجه هستند، نحوه کانکت کردن اپل واچ با گوشی ایفون است. با این حال قبل از اتصال اپل واچ به اندروید، ترجیح می دهیم که وصل شدن اپل واچ به گوشی ایفون را برای شما توضیح دهیم.

  • قبل از هر کاری برای جفت کردن اپل واچ با گوشی ایفون اپل، دکمه کناری اپل واچ را چند ثانیه نگه دارید تا روشن شود و سپس زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. زمانی که اپل واچ را نزدیک گوشی آیفون قرار می دهید یک پیام روی گوشی شما نمایان می شود که می توانید روی گزینه Continue کلیک کنید. توجه داشته باشید که انجام این مرحله برای تمام نسخه های قدیمی و جدید آیفون لازم است.
  • برنامه Apple Watch را در گوشی آیفون باز کنید و گزینه Pair New Watch را انتخاب کنید و گزینه Set Up For myself را فعال کنید. در نظر داشته باشید که برنامه اپل واچ معمولاً در صفحه اصلی گوشی ایفون قرار گرفته است. این نکته را در نظر داشته باشید که اجرایی کردن تمام این مراحل برای تمام نسخه های قدیمی و جدید گوشی آیفون لازم است. بنابراین با توجه به بالا بودن قیمت ایفون ۱۵ پرومکس نیازی به خرید این مدل از گوشی های اپل نیست. چرا که شما می توانید با داشتن حتی یک گوشی آیفون در نسخه های قدیمی تر نیز اپل واچ را به گوشی خود متصل کنید.
  • اکنون وقت آن است تا انیمیشن نمایان شده روی اپل واچ و گوشی آیفون را با هم تراز کنید. در صورتی که انیمیشن ها به صورت اتوماتیک تراز نشوند، می توانید به صورت دستی آنها را تراز کنید. برای تراز کردن دستی می توانید دوربین گوشی آیفون را فعال کنید و آن را روی انیمیشن ظاهر شده روی اپل واچ تنظیم کنید.
  • پس از انجام این کارها نوبت آن است که Apple ID خود را وارد کنید. در صورتی که Apple ID قدیمی دارید، می توانید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت یک Apple ID جدید ایجاد کنید. با توجه به اینکه قیمت گوشی آیفون در نسخه های 14 و 15 به صرف بودجه زیادی برای خرید نیاز دارند. شما می توانید با بهترین قیمت ایفون ۱۳ پرو دست دوم را خریداری کنید و اتصال اپل واچ خود با گوشی موبایل را انجام دهید.
  • پس از اتصال ساعت هوشمند به موبایل اپل اکنون لازم است تا تنظیمات مربوط به اعلان، برنامه های پیش فرض، روشنایی صفحه و سایر موارد را انجام دهید. پس از پایان مچ کردن اپل واچ و گوشی شما می توانید از ساعت هوشمند خود استفاده کنید.

اتصال اپل واچ به گوشی ایفون

وصل کردن اپل واچ به گوشی اندروید

با توجه به اینکه گوشی آیفون یکی از گران ترین گوشی های موجود در بازار به حساب می آید بسیاری از کاربران آمادگی لازم را برای خرید گوشی آیفون ندارند. البته با توجه به اینکه نسخه های قدیمی گوشی از قیمت مناسب تری برخوردار هستند شما می توانید انتخاب خود را از آنها انجام دهید. به عنوان مثال با توجه به مناسب بودن قیمت ایفون ۱۲ پرو دست دوم شما می توانید انتخاب خود را از آن که یک گوشی فوق العاده از لحاظ کارایی است انجام دهید. با این حال باز هم خرید گوشی آیفون در مدل های دست دوم برای برخی از کاربران ممکن نیست به همین دلیل خرید گوشی اندروید را ترجیح می دهند.
از آنجایی که اپل واچ ها به یکی از پر طرفدارترین ها تبدیل شده اند، کاربران تمایل بیشتری برای اتصال آنها با گوشی های اندرویدی خود نشان داده اند. اما سؤال این است آیا برنامه ای برای اتصال اپل واچ به اندروید وجود دارد؟ آیا می توان وصل اپل واچ به اندروید را انجام داد. در پاسخ می توان گفت وصل کردن اپل واچ به گوشی سامسونگ، شیائومی یا هر گوشی اندرویدی با انجام چند مرحله لازم است که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.

  • در ابتدا باید اپل واچ را با گوشی آیفون خود مَچ کنید.
  • سپس برای اطمینان پیدا کردن از فعال بودن سیم کارت می توانید یک تماس با گوشی آیفون انجام دهید.
  • اکنون گوشی آیفون را می توانید در حالت هواپیما قرار دهید. . توجه داشته باشید که انجام این مراحل حتی در مدت زمان بسیار هم نمی تواند سبب آسیب رساندن به گوشی اپل شما شود و به نوعی علت داغ شدن گوشی آیفون شود.
  • توجه داشته باشید که اپل واچ شما دارای شبکه باشد و سپس آن را خاموش کنید.
  • سپس سیم کارت را از گوشی آیفون خارج کنید و روی گوشی اندروید خود نصب کنید.
  • اکنون اپل واچ را روشن کند تا به گوشی شما متصل شود. البته باید در نظر داشته باشید که برخی از برنامه ها و ویژگی های انحصاری اپل که شامل داده های سلامت است را نمی توانید استفاده کنید.

اتصال اپل واچ به گوشی اندروید

نحوه اتصال اپل واچ به گوشی اندروید بدون نیاز به گوشی آیفون

فرض کنید که شما یک اپل واچ خریداری کرده اید و قصد اتصال آن را به گوشی اندروید بدون نیاز به گوشی آیفون را دارید. برای وصل شدن اپل واچ به گوشی شیائومی، وصل کردن اپل واچ به گوشی سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی دیگر بدون نیاز به گوشی آیفون نیاز به تخصص و یا کار خاصی نیست. تنها می توانید با استفاده از برنامه های ثالث همچون WearCast، Watch Droid و ApoweMirror اتصال اپل واچ به اندروید را انجام دهید. البته بیشتر کاربران برای اتصال اپل واچ به گوشی اندروید از برنامه Wear OS استفاده می کنند که نحوه فعال سازی آن انجام فرایند زیر است:

  • برنامه Wear OS را قبل از هر کاری از گوگل پلی گوشی دانلود و نصب کنید.
  • سپس گزینه Set up را لمس کنید.
  • اکنون به قسمت تنظیمات اپل واچ بروید و نام گوشی خود را انتخاب کنید.
  • سپس اپل واچ و گوشی را با هم مَچ کنید.
  • اکنون اپل واچ به گوشی اندروید شما متصل شده است و شما می توانید از آن استفاده کنید.

اتصال اپل واچ به گوشی اندروید با گوشی ایفون

نکاتی درباره وصل کردن اپل واچ به ایفون

  • برای وصل کردن اپل واچ، باید از iPhone 6s و بالاتر با IOS 13 و جدیدتر استفاده کنید.
  • اپل واچ و آیفون شما باید به یک شبکه Wi-Fi متصل باشند.
  • در صورتی که نحوه اتصال اپل واچ به ایفون با مشکل مواجه بود از پشتیبانی اپل کمک بگیرید.
  • توجه داشته باشید برنامه های ثالث برای اتصال اپل واچ به گوشی اندروید از طرف شرکت اپل تأیید شده نیستند و ممکن است مشکلات امنیتی داشته باشند.
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *