پارت نامبر آیفون چیست؟ پارت نامبر های ایفون چه معنایی دارند؟

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

پارت نامبر چیست؟ پارت نامبر در واقع یک کد مخصوص است که بر روی محصولات الکترونیکی درج می شود و اطلاعاتی در مورد محصول در آن درج می شود. تمامی گوشی های آیفون و همچنین آیپد نیز دارای پارت نامبر مخصوص به خود هستند که اطلاعاتی در مورد گوشی را به شما می دهد. پارت نامبر های ایفون می تواند به شما کمک کند تا مدل مناسب با نیاز و استفاده خود را انتخاب کنید و همچنین راهنمای خوبی برای خدمات پس از فروش نیز است.

پارت نامبر آیفون نه تنها برای گوشی های آکبند و نو، بلکه برای آیفون استوک نیز این مشخصات را نمایش می دهد و از آنجا که قیمت گوشی اپل استوک ارزان تر است و بیشتر کاربران به خرید آن روی می آوردند می تواند بسیار کاربردی باشد. در ادامه این مقاله نحوه پیدا کردن پارت نامبر را توضیح می دهیم و انواع پارت نامبر های ایفون را نیز معرفی می کنیم، پس تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.

پارت نامبر آیفون چه اطلاعاتی به شما می دهد؟

حالا که می دانید پارت نامبر چیست، بد نیست بدانید این کد چه اطلاعاتی را در خود جای می دهد. با استفاده از پارت نامبر آیفون می توانید بفهمید که گوشی شما برای کدام منطقه یا کشور تولید شده است و از این طریق می توانید در مورد محدودیت ها و مشخصات فنی آیفون باخبر شوید. برای مثال شما قصد خرید iphone 15 pro را دارید، با چک کردن پارت نامبر می توانید بفهمید که گوشی از چند سیم کارت فیزیکی پشتیبانی می کند و همچنین برای کدام منطقه تولید شده است.

پارت نامبر آیفون چه اطلاعاتی به شما می دهد؟

نحوه پیدا کردن پارت نامبر آیفون

از کجا مدل نامبر های ایفون را پیدا کنیم؟ برای پیدا کردن پارت نامبر آیفون روش های مختلفی وجود دارد که در هنگام خرید آیفون می توانید آن را چک کنید. روش اول مشخصات روی جعبه گوشی است که معمولا روی برچسب مشخصات که در پشت گوشی قرار دارد، درج می شود.

روش دیگر برای مشاهده پارت نامبر آیفون رفتن به قسمت تنظیمات گوشی آیفون است. برای مشاهده پارت نامبر آیفون از طریق تنظیمات به قسمت Settings > General > About بروید که در قسمت ModeL Number می توانید پارت نامبر گوشی خود را مشاهده کنید. البته در این روش باید گوشی روشن باشد تا بتوانید پارت نامبر را مشاهده کنید که برای آیفون آکبند و نات اکتیو ابتدا باید آن را فعال و سپس پارت نامبر را در قسمت تنظیمات بررسی کنید.

نحوه پیدا کردن پارت نامبر آیفون

برای مشاهده مشخصات و قیمت ایفون ۱۳ پرو ۲۵۶ دست دوم به سایت آترین کالا مراجعه کنید.

تفاوت پارت نامبر های ایفون

شرکت اپل برای هر کشوری محصولاتی با سفارش آن کشور را تولید می کند و از این جهت هر کشور پارت نامبر مخصوص به بازار خود را دارد. اما دلیل وجود انواع پارت نامبر های ایفون در بازار ایران چیست؟ از آنجا که کشور ایران تحریم است، شرکت های وارد کننده به ناچار گوشی آیفونی که به سفارش کشورهای دیگر همچون چین، سنگاپور، ژاپن و یا امارات تولید می شوند را وارد کنند.

به طور کلی تمامی پارت نامبرهای آیفون از نظر سخت افزاری مثل هم هستند و هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد. به عنوان مثال گوشی آیفون 15 پرو مکس با پارت نامبر LLA با همان کیفیت ساخت پارت نامبر CHA و یا ZAA عرضه می شود و در واقع تفاوت پارت نامبر cha و zaa در این است که در نسخه CHA سرویس Face Time برای تماس صوتی و گروهی در دسترس نیست ولی در نسخه های zaa و LLA قابل دسترس است.

همچنین در پارت نامبر نسخه چین امکان سایلنت کردن صدای شاتر دوربین در حین عکاسی وجود ندارد. این مورد به دلیل سیاستی است که در کشورهای آسیایی وجود دارد و به حریم خصوص اهمیت می دهند، بنابراین در پارت نامبر JA نیز که برای کشور ژاپن است نمی توانید صدای شاتر را قطع کنید.

تفاوت آیفون LLA با آیفون zaa چیست

پارت نامبر LLA برای بازار آمریکا است و مانند پارت نامبر JA که برای ژاپن است فقط از یک سیم کارت فیزیکی پشتیبانی می کند. اما پارت نامبر ZAA به سفارش سنگاپور از دو سیم کارت به صورت فیزیکی پشتیبانی می کند و از این جهت بهترین انتخاب برای بازار ایران است. اما دلیل بالا بودن قیمتzaa iphone چیست؟ در واقع به دلیل اینکه این پارت نامبر هیچ محدودیتی ندارد و از دو سیم کارت فیزیکی نیز پشتیبانی می کند در بازار ایران خواهان زیادی دارد.

همین موضوع نیز باعث شده تا آیفون ZAA در مقایسه با سایر پارت نامبرهای دیگر همچون CHA گرانتر باشد. برای مثال قیمت آیفون ۱۲ پرو ۲۵۶ دست دوم با پارت نامبر ZAA از پارت نامبر چین گرانتر است و اگر بخواهید آیفون ZAA تهیه کنید باید هزینه بیشتری نیز بپردازید.

تفاوت آیفون LAA با آیفون zaa چیست

کاربرد پارت نامبر آیفون چیست؟

شما از طریق پارت نامبر آیفون می توانید بفهمید که گوشی برای بازار چه کشوری ساخته شده و چه محدودیت هایی دارد. علاوه براین، پارت نامبر آیفون می‌تواند برای موارد دیگری نیز مفید باشد از جمله بررسی اصالت گوشی، عیب یابی و همچنین اگر به قطعات یدکی برای گوشی خود نیاز دارید، می‌توانید با استفاده از پارت نامبر قطعه مورد نظر را سفارش دهید.

می خواهید از صفحه آیفون خود فیلم بگیرید؟ مقاله فیلم گرفتن از صفحه گوشی ایفون را مطالعه کنید.

چند نمونه از پارت نامبر iPhone و اطلاعاتی که ارائه می‌دهند

در اینجا چند نمونه از پارت نامبرهای آیفون آورده شده است که به شما نشان می دهد چه اطلاعاتی را می توانید از طریق پارت نامبر به دست آورید.

MLLA2LL/A: iPhone 13 Pro Max، 256GB، رنگ نقره‌ای، برای ایالات متحده

MN0W2ZA/A: iPhone 13 Pro، 128GB، رنگ گرافیت، برای چین

F5H84LL/A: iPhone 12 mini، 64GB، رنگ آبی، برای انگلستان

کدام پارت نامبر آیفون بهتر است؟

در این مقاله تفاوت پارت نامبر های ایفون را بررسی کردیم که با توجه به موارد مذکور می توانید در انتخاب آیفون بهتر تصمیم بگیرید. در حال حاضر انواع پارت نامبر های ایفون از جمله ZAA – CHA و JA در بازار ایران وجود دارند که با توجه به اینکه نسخه سنگاپور محدودیتی از نظر نرم افزاری ندارد، پارت نامبر ZAA از هر لحاظ بهتر است.

البته نوع استفاده کاربر نیز می تواند در انتخاب نوع پارت نامبر تاثیر گذار باشد، به عنوان مثال اگر به استفاده از دو سیم کارت فیزیکی به صورت همزمان، حذف صدای شاتر و همچنین سرویس Face Time اهمیت نمی دهید می توایند نسخه JA که برای بازار ژاپن است را انتخاب کنید، اما اگر می خواهید از دو سیم کارت به صورت همزمان استفاده کنید انتخاب CHA و یا ZAA گزینه بهتری است.

کدام پارت نامبر آیفون بهتر است؟

خرید آیفون استوک و آکبند با کمترین قیمت در آترین کالا

در این مقاله توضیحات کاملی در مورد پارت نامبر های ایفون ارائه دادیم که از طریق آن می توانید در مورد انتخاب پارت نامبر مناسب برای خرید گوشی جدید خود تصمیم بگیرید. در فروشگاه آترین کالا انواع پارت نامبر های ایفون عرضه می شود که شما می توانید با مقایسه مدل های موجود از نظر مشخصات و قیمت، آیفون مناسب با نیاز و بودجه خود را انتخاب و با کمترین قیمت تهیه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *