آیا آیفون 15 ارزش خرید را دارد؟

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

خاص بودن گوشی های اپل موضوعی است که سبب شده تا این محصولات همواره یکی از پر طرفدارترین های این شرکت باشد. در سال 2023 اپل با رونمایی از آخرین نسخه که همان آیفون 15 است سبب شد تا انقلاب دیگری را در تمام دنیا ایجاد کند. اما اکنون این سؤال مطرح می شود که آیا آیفون ۱۵ ارزش خرید دارد؟ با توجه به قیمت بالایی که اپل برای گوشی آیفون ۱۵ در نظر گرفته است خرید آن برای همه افراد با هر میزان درآمد مقدور نخواهد بود. در این مطلب ما با ارائه توضیحاتی درباره مزایا و معایب گوشی آیفون ۱۵ این امکان را برای شما ایجاد کرده ایم تا بتوانید با مزایا و معایب گوشی ایفون ۱۵ آشنا شوید و در نهایت یک خرید مطمئن و رضایت بخش را برای خود رقم بزنید.

دلایلی برای خریدن آیفون 15

ایفون ۱۵ بخریم یا نه، نظر شما چیست؟ برای خرید آیفون 15 چه دلایلی را در نظر گرفته اید؟ اپل از فناوری ها و قابلیت های جدید و پیشرفته ای برای گوشی هایش استفاده کرده است که در نسخه ۱۵ هم آنها را آپدیت کرده و هم اینکه تکنولوژی های جدیدی را برای کاربری بیشتر تعبیه کرده است. اگر امکانات این سری از گوشی های آیفون را در نظر بگیریم قطعاً تمایل به انتخاب آیفون 15 برای طرفداران اپل بیش از پیش خواهد بود. البته اگر شما به دنبال محصول مشابه با حداقل قیمت هستید ما به شما 14 پرومکس را معرفی می کنیم، چرا که قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس به نسبت سری 15 از رِنج قیمت کمتری برخوردار است. از جمله دلایل خرید آیفون 15 می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. کیفیت دوربین ایفون ۱۵، اصلی ترین دلیل برای خرید آن

اگر از آن دسته کاربران هستید که حرفه اصلی شما عکاسی است شک نداشته باشید که آیفون 15 یک همکار بی نظیر برای شما خواهد بود. اپل با مجهز کردن دوربین اصلی آیفون ۱۵ به 48 مگاپیکسل امکان ثبت ریزترین جزئیات با این گوشی را فراهم کرده است، به طوری که کاربران می توانند تصاویری بسیار واقعی و زنده را برای خود به دنبال داشته باشند. البته این در شرایطی است که شما صرف هزینه را برای خرید ایفون 15 چندان مَد نظر قرار نداده باشید. اما اگر قصد خرید گوشی آیفون با کیفیت بالای دوربین و همچنین قیمت مناسب را دارید ما به شما آیفون ۱۳ پرو مکس را که از لحاظ کیفیت دوربین جزو بهترین ها است و همچنین قیمت آن در مقایسه با نسخه های بالاتر از رِنج بهتری برخوردار است را پیشنهاد می کنیم.

2. ثبت تصاویر با قدرت زوم بالا، انگیزه ای برای انتخاب آیفون 15

آیا آیفون ۱۵ ارزش خرید دارد؟ اگر که کیفیت دوربین را در نظر می گیرید بدون اغراق می توان گفت خرید آن برای شما بسیار ارزشمند خواهد بود. اپل در سری 15 گوشی هایش با 2 برابر کردن قدرت زوم جذابیت و لذت عکاسی را برای کاربران دو چندان کرده است. نکته قابل توجه این است که اپل از نرم افزارها و تکنیک های فوق العاده ای برای عکاسی در این سری از گوشی ها استفاده کرده است که کیفیت تصویر را به طرز چشمگیری در هنگام عکاسی بالا می برد.
یکی دیگر از فناوری هایی که اپل برای یک عکاسی با کیفیت در گوشی ایفون 15 طراحی کرده است تکنیک عکاسی محاسباتی است. با توجه به کارایی این قابلیت، شما می توانید بهترین عکاسی را در شب با یک نور ایدئال داشته باشید. لازم به ذکر است در صورتی که دوربین گوشی شما تعمیری باشد به احتمال زیاد در کیفیت آن بی تأثیر نخواهد بود، البته ما در مقاله تشخیص تعمیری بودن آیفون بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده ایم که مطالعه می تواند برای شما کاربردی باشد.

آیا ایفون 15 ارزش خریدن دارد

3. بهترین تجربه مشاهده با روشنایی 2000 نیت در ایفون ۱۵

یکی از معظلاتی که شما در سری های قبلی ایفون با آن مواجه بودید نور نامناسب نمایشگر در صورت تابش نور مستقیم آفتاب به صفحه گوشی بود. ارتقاء روشنایی نمایشگر از 1600 نیت به 2000 نیت در ایفون 15 موجب شده تا کاربران در هنگام مشاهدات خود چه در روشنایی روز و چه در تاریکی شب با بهترین نور محتوای خود را بر روی صفحه مشاهده کنند. البته سری 15 گوشی آیفون دارای قابلیت های دیگری نیز است که در مطلب قابلیت های آیفون 15 آنها را مورد بررسی قرار داده ایم.

دلایلی برای نخریدن آیفون 15

درست است که گوشی ایفون 15 آخرین نسخه از محصولات اپل است اما این دلیلی بر آن نیست که این سری از گوشی های آیفون کاملاً بدون عیب و نقص عرضه شده باشند. با این حال شاید بهره مند نشدن آیفون 15 به برخی از ویژگی های کاربردی سبب شده تا کاربران با سؤال آیا آیفون 15 بخریم یانه مواجه شوند. برخی از دلایل که موجب شده تا کاربران تمایل به خرید ایفون ۱۵ را کمی به تأخیر بیندازند، عبارت است از :

1. بهره مند شدن به پردازنده قبل، دلیلی برای نخریدن آیفون ۱۵

یکی از مواردی که سبب شده تا کاربران کمی در خرید آیفون 15 تردید داشته باشند برخورداری ایفون ۱۵ به پردازنده قبلی با تراشه A16 Bionic با اندازه 4nm است که این موضوع برای اپل کمی دور از انتظار است. البته در سری پرو و پرومکس اپل از تراشه A17 Pro Bionic با معماری 3nm بهره برده است که می تواند با سرعت مناسبی داده ها را برای شما نمایش دهد.

2. ثابت ماندن سرعت شارژ از دلایل انتخاب نکردن گوشی آیفون 15

یکی دیگر از دلایلی که کاربران گوشی ایفون ۱۵ را کمی با تردید انتخاب و خریداری می کنند تغییر نکردن سرعت شارژ آن است. اپل از پورت Type-C در سری 15 گوشی های خود بهره برده است این به نظر خوب است اما کیفیت آن به نسبت کمی پایین است که همین موضوع سبب شده تا قدرت انتقال شارژ همانند سری قبل چندان سریع نباشد. ایفون ۱۵ اکنون با یک شارژر 20 وات فرایند شارژدهی را انجام می دهد که در سری 14 و 13 نیز شما می توانید با همان سرعت شارژ گوشی را انجام دهید.

سرعت شارژ در ایفون 15

3. روشن نبودن همیشه صفحه آیفون 15، علتی برای نخریدن آن

اپل برای ماندگاری شارژ باتری قابلیت روشن بودن همیشه را در نسخه معمولی و پلاس حذف کرده است. اما در نسخه پرو این قابلیت قابل اجرا است. نمایشگر همیشه روشن، قابلیتی است که به سبب آن شما می توانید با صفحه نیمه تاریک جزئیات زمان، تاریخ و سایر اعلانات را مشاهده کنید تا دیگر نیازی به روشن کردن کامل گوشی نداشته باشید که متأسفانه این قابلیت در سری 15 قابل اجرا نیست.

آیا آیفون 15 ارزش خرید دارد

خرید آیفون 15 از آترین کالا

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله ارائه دادیم، باید به پاسخ سؤالات خود در خصوص اینکه آیا آیفون ۱۵ ارزش خرید دارد تا حد زیادی رسیده باشید. اکنون اگر قصد خرید آیفون 15 را در ظرفیت های متنوع داشته باشید، می توانید مدل های متنوع آن را در فروشگاه اینترنتی آترین کالا مشاهده کنید و در صورت تمایل با تضمین اصالت، ضمانت سلامت، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید. مدل های پرو و پرومکس این سری از قابلیت و امکانات بیشتری برخوردار هستند بنابراین اگر بودجه کافی در اختیار دارید و در مورد قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس مشکلی ندارید، این مدل بهترین گزینه برای انتخاب شما است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *