هزینه رجیستری آیفون چقدر است؟

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

رجیستری آیفون از تاریخ ۱۴ آذر سال ۱۳۹۶ آغاز شد. در فاز اول این طرح، تمام دستگاه‌هایی که پیش از این تاریخ فعال بودند، قانونی شناخته شدند. پس از شروع طرح نیز تصمیم بر این شد که از آن تاریخ، تنها دستگاه‌هایی امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتوری داخل کشور را خواهند داشت که از مبادی قانونی وارد کشور شوند و عملیات رجیستری آن‌ها انجام شود. اما یکی از دغدغه‌های کاربران تلفن همراه وارداتی، روند رجیستری و هزینه بالای آن است که با افزایش نرخ ارز، قیمت‌های رجیستری به قیمت گوشی‌های موبایل در یکی دو سال پیش نزدیک شد! اگر شما هم قصد خرید گوشی آیفون را دارید و هم می‌خواهید درباره هزینه رجیستری آیفون بیشتر بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

رجیستری چیست؟

طرح رجیستری علیرغم دغدغه‌هایی که برای کاربران به همراه دارد، می‌تواند مانع ورود غیر قانونی تلفن همراه شود. در این طرح، تلفن همراه خارجی از طریق ثبت رسمی  IMEIیا‌ همان شناسه بین‌المللی، در سامانه همتا، رجیستر می‌شود. این کد، روی جعبه گوشی هوشمند، پشت باتری و یا با شماره‌گیری #۰۶#* قابل مشاهده و دریافت است. لازم به ذکر است، تنها دستگاه‌هایی قابل رجیستر شدن هستند که به صورت قانونی وارد کشور شده باشند.

رجیستری آیفون 14

بله! شما پس از خرید تلفن همراه و روشن کردن آن، یک ماه فرصت دارید که نسبت به رجیستری دستگاه اقدام کنید. در غیر اینصورت، تلفن همراه شما غیر قانونی شناخته می‌شود و امکان استفاده از سیم کارت داخلی را نخواهید داشت. البته اگر به هر دلیلی قصد استفاده از خدمات سیم کارت را ندارید، می‌توانید از گوشی خود برای موارد دیگر نظیر اتصال به اینترنت و استفاده از اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که برخی دستگاه‌ها نظیر آیفون ۱۴ و ۱۵ هنوز در ایران رجیستر نمی‌شوند. چنانچه قصد خرید گوشی آیفون دارید، این مطلب را گوشه ذهن خود داشته باشید. همین عدم رجیستری باعث شد که قیمت گوشی آیفون ۱۴ پرومکس پس از ورود، با کاهش اولیه قیمت مواجه شود.

هزینه رجیستری ایفون 14

رجیستری چگونه انجام می‌شود؟

رجیستری تمام گوشی‌های آیفون که مجوز واردات دارند، نظیر آیفون ۱۱ پرومکس و آیفون ۱۳ پرومکس به سادگی و از طریق سامانه همتا انجام می‌شود.

مراحل رجیستری موبایل

۱- ابتدا لازم است از اصالت گوشی خریداری شده مطمئن شوید. در اولین قدم، #۷۷۷۷* را شماره‌گیری کنید و وارد سامانه همتا شوید.
۲- صفحه کوچکی مقابل شما باز می‌شود و شما باید گزینه استعلام اصالت را انتخاب نمایید.
۳- در این مرحله، سامانه از شما می‌خواهد کد IMEI را وارد کنید.
۴- در نهایت سامانه به شما اطلاع می‌دهد که نتیجه از طریق پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد.
۵- نتیجه نهایی توسط پیامک برای شما ارسال می‌شود و شما خواهید دانست که دستگاه شما حاوی اصالت کالا هست یا خیر. در صورتی که قبلاً در گوشی خریداری شده سیم کارت گذاشته شده باشد، سامانه به شما اطلاع می‌دهد.
۶- پس از اطمینان از اصالت گوشی، برای فعالسازی دستگاه باید #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نمایید و عدد گزینه فعالسازی را ارسال کنید. پس از آن‌شناسه IMEI و شماره سیم کارتی که قصد استفاده از آن را دارید نیز وارد نمایید.
۷- در مرحله بعدی با وارد کردن کد فعالسازی، اطلاعات ورودی را تأیید نمایید. در نهایت پیام «فعالسازی موفق» برای شما نشان داده خواهد شد.
در صورتی که عملیات رجیستری ناموفق بود و پیام منفی از سامانه دریافت نمودید، لازم است تلفن همراه خریداری شده به فروشگاه عودت داده شود و هزینه آن را دریافت نمایید. فروشنده می‌تواند گوشی دیگری را برای شما جایگزین نماید. البته دقت کنید که هنوز مجوز رجیستری آیفون 14 و 15 صادر نشده است.

برخی قوانین و مقررات رجیستری در ایران

  • با توجه به اینکه در سال‌های اخیر، میزان ورود گوشی‌های غیر مجاز به کشور زیاد شده است، لازم است که مسافران در هنگام ورود، به فکر رجیستری گوشی همراه خود باشند.
  • طبق مقررات، با هر پاسپورت، تنها می‌توان یک تلفن همراه وارد کشور کرد.
  • مسافران نباید بیش از یک گوشی نو به همراه خود و به قصد تجارت وارد کشور کنند.
  • برای گوشی‌های دو سیم کارته( که دارای دو‌شناسه( IMEI هستند، عملیات رجیستری باید با هر دو خط سیم کارت انجام شود.

در صورتی که در فرایند رجیستری گوشی‌های تلفن همراه، به مشکلی برخورد کردید می‌توانید از طریق سامانه ۱۲۴ و شماره تماس ۰۹۶۳۶۶ اقدام نمایید. قبل از اینکه بخواهید دچار چنین مشکلی شوید، لازم است خرید خود را از مرجعی معتبر انجام دهید. چنانچه قصد خرید انواع گوشی تلفن همراه را دارید، می‌توانید با خرید از آترین کالا، خریدی امن را تجربه کنید. همچنین برای اطلاع از قیمت انواع گوشی آیفون، نظیر آیفون ۱۴ یا قیمت آیفون ۱۳ پرومکس ، می‌توانید به صفحه محصولات وب سایت آترین کالا مراجعه نمایید.

هزینه رجیستری ایفون

هزینه رجیستری آیفون

خرید آیفون علاوه بر اینکه بسیار هیجان‌انگیز است، می‌تواند نگرانی‌هایی به همراه داشته باشد. یکی از این نگرانی‌ها، رجیستری نشدن برخی مدل‌های این برند در ایران است. دلایل گوناگونی برای این امر وجود دارد. آنچه مشخص است، این است که هنوز مجوز رسمی واردات و در نتیجه رجیستری این گوشی لاکچری صادر نشده است. اما مدل‌های قدیمی گوشی آیفون در بازار یا توسط نمایندگان رسمی به راحتی رجیستر می‌شوند و مشکلی ایجاد نمی‌شود.

هزینه رجیستری انواع گوشی آیفون، ممکن است با نوسانات نرخ ارز تغییر کند. این هزینه، به عوامل مختلفی از جمله قیمت اولیه گوشی نیز بستگی دارد. با توجه به اینکه در حال حاضر امکان رجستری سری 14 و 15 وجود ندارد، بنابراین در مورد هزینه رجیستری آیفون ۱۴ نمی توان سخنی گفت اما در مورد سایر مدل های دیگر در ادامه می توانید هزینه رجیستری آیفون را به صورت تقریبی مشاهده کنید.

هزینه رجیستری آیفون ۱۳

چنانچه قصد خرید آیفون 12 یا 13 را دارید، جدول زیر را بررسی نمایید.

نام مدلارزش کالا در گمرک (دلار)قیمت با دلار مصوب

(41.000 تومان)

هزینه حدودی رجیستری
آیفون 13 پرومکس ظرفیت 512 گیگابایت140057.400.00024 میلیون تومان
آیفون 13 پرومکس ظرفیت 256 گیگابایت120049.200.00020 میلیون تومان
آیفون 13 پرو ظرفیت 1 ترابایت160065.600.00027.5 میلیون تومان
آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت110045.100.00018.9 میلیون تومان
آیفون 13 پرو ظرفیت 128 گیگابایت100041.000.00017 میلیون تومان
آیفون 13 ظرفیت 256 گیگابایت ساخت چین85034.800.00014.6 میلیون تومان
آیفون 13  ظرفیت 128 گیگابایت ساخت چین80032.800.00013.7 میلیون تومان
آیفون 13 ظرفیت 256 گیگابایت ساخت هند75030.700.00013 میلیون تومان
آیفون 13  ظرفیت 128 گیگابایت ساخت هند65026.600.00011 میلیون تومان
آیفون 13 مینی ظرفیت 256 گیگابایت85034.800.00014.6 میلیون تومان
آیفون 13  ظرفیت 128 گیگابایت80032.800.00013.7 میلیون تومان

در صورتی که طی فرایند رجیستری گوشی آیفون، به مشکل داغ شدن گوشی برخورد کردید، با پیدا کردن علت داغ شدن گوشی آیفون، ابتدا گوشی را سرد و سپس فرایند رجیستری را ادامه دهید.

هزینه رجیستری آیفون ۱۴

بیشتر از یک سال است که آیفون 14 وارد بازار جهانی و همچنین کشور ما شده است که البته به دلیل بهره مند شدن به فناوری ها و تکنولوژی هایی که به آن مجهز شده است نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کرده است.
اما مشکل بزرگی که استفاده از گوشی آیفون ۱۴ را برای آنتن دهی و تماس دچار اختلال کرده است، رجیستر نشدن این سری از گوشی های اپل به دلیل قوانین منع ورود آنها توسط دولت است.
علیرغم اینکه تا کنون خبری مبنی بر رجیستر شدن آیفون 14 به گوش نمی رسد اما کماکان این نسخه از گوشی آیفون جزو پر فروش ترین های اپل قرار گرفته است. گفتنی است در صورتی که این سری از گوشی های آیفون قابلیت رجیستری پیدا کنند هزینه رجیستر شدن آنها به احتمال زیاد بیشتر از 20 میلیون تومان باشد.
با توجه به اینکه شاید فرایند رجیستری آیفون 14 انجام نشود و در صورت انجام شدن صرف هزینه زیادی را طلب می کند ما به شما پیشنهاد می کنیم خرید گوشی آیفون را از سری 13، 12 و 11 که قابلیت رجیستر شدن دارند انجام دهید.

هزینه رجیستری آیفون ۱۵

مدت زیادی از آمدن آیفون 15 نمی گذرد که حرف و حدیث ها درباره رجیستر نشدن این نسخه از گوشی آیفون در بین کاربران دست به دست می شود. در اوایل خبر اینکه آیفون ۱۵ نیازی به رجیستری ندارد برای کاربرانی که منتظر ورود این گوشی جذاب بودند بسیار خوشحال کننده بود. با انتشار اخبار رجیستر نشدن گوشی اپل ۱۵ توسط دولت بار دیگر سبب شد تا افراد انتخاب خود را علیرغم علاقه شدید به سری 15 به نسخه های قبلی محدود کنند.
یکی از مواردی که در صورت رجیستر شدن آیفون 15 باید در نظر بگیرید هزینه آن است. زیرا که اگر هزینه رجیستری سری های قبل را در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که سری 15 برای رجیستر شدن مبلغ زیادی را بر روی دست شما خواهد گذاشت و باعث افزایش قیمت ایفون ۱۵ می شود که شاید همه کاربران توان مالی لازم را برای آن نداشته باشند.

هزینه رجیستری ایفون 15

 گوشی آیفون رجیستر شده رو از کجا بگیرم؟

در این مقاله درباره هزینه رجیستری آیفون صحبت کردیم و با قوانین و روش رجیستری این تلفن همراه در ایران آشنا شدیم. دقت کنید که برای خرید گوشی همراه و رجیستری، تنها به مراکز معتبر یا نمایندگی‌های رسمی مراجعه نمایید. البته ما نیز در فروشگاه اینترنتی آترین کالا تمام مدل گوشی های آیفون را در ظرفیت های متنوع برای مشاهده کاربران قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *