بررسی آیفون 15؛ همه چیز درباره ایفون ۱۵

زمان مطالعه مطلب: 4 دقیقه

انتظار به سر رسید! اپل با رونمایی از سری جدید گوشی هایش در سال 2023 بار دیگر توانست بازار جهانی را به تسخیر خود درآورد. ایفون ۱۵ آخرین سری عرضه شده گوشی های اپل است که با توجه به تغییرات قابل توجهی که اپل برای آن اعمال کرده است کاربران بسیاری بدون در نظر گرفتن هزینه آن، خرید ایفون 15 را ترجیح داده اند. در این مقاله با بررسی آیفون 15 و معرفی ویژگی های در نظر گرفته شده سعی کرده ایم تا شما را بیشتر با قابلیت های آیفون 15 آشنا کنیم. البته در نظر داشته باشید که هر چه یک محصول پیشرفته تر باشد و یا اینکه از تکنولوژی های بیشتری برخوردار باشد قطعاً صرف هزینه بیشتری را طلب می کند. با توجه به این موضوع باید خاطر نشان کرد که سری ۱۵ از گوشی های اپل نیز از این قاعده مستثنا نیستند و به همین منظور شما باید قبل از انتخاب حتماً بودجه خود را در نظر بگیرید.

1. حذف لایتنینگ و بهره گیری از پورت Type-C

تعبیه کردن پورت C به جای لایتنینگ را می توان یکی از جالب ترین تغییراتی دانست که اپل در سری 15 اعمال کرد. با توجه به کارایی این قابلیت لزومی ندارد که شما از کابل جداگانه برای شارژ کردن گوشی آیفون ۱۵ خود استفاده کنید. البته اپل کیس ایرپادز پرو 2 را نیز به تایپ C مجهز کرده است که با توجه به این موضوع افراد می توانند به آسانی فرایند شارژ کردن را انجام دهند.
با توجه به اینکه ایفون 15 آخرین سری از گوشی های اپل است مسلماً از رِنج قیمت بالایی برخوردار است. اما اگر شما بودجه را چندان در نظر نمی گیرید ما به شما نسخه پرومکس سری 15 را پیشنهاد می دهیم. زیرا قیمت ایفون ۱۵ پرومکس به نسبت قابلیت ها و فناوری های بی نظیری که دارد هزینه زیادی را ممکن است روی دست شما بگذارد.

حذف لایتنینگ در ایفون 15

2. تغییر در کیفیت و ساختار، از تفاوت های ایفون ۱۵ با سری های قبل

یکی دیگر از ویژگی آیفون 15 که به نوعی سبب متمایز بودن آن با سری های قبل شده است، تغییر در طراحی ظاهری و کیفیت بدنه آن است. اپل با کوچکتر کردن حاشیه های اطراف در ایفون 15 ظاهر لوکسی را به این گوشی بخشیده است که در مقایسه با سری 14 این تغییر به خوبی قابل مشاهده است. اپل در بدنه ایفون ۱۵ از فلز تیتانیوم بهره گرفته است که سبب شده به نوعی در وزن آن تغییراتی را ایجاد کند و سبک شود. جدایی از بحث وزن، استفاده از تیتانیوم موجب شده تا کیفیت و مقاومت بدنه نیز افزایش پیدا کند و در صورت وارد شدن ضربه فوراً دچار صدمه و آسیب نشود.
البته اگر شما به دنبال خرید محصول مشابه و با قیمت مناسب تر هستید ما به شما آیفن ١۴ را که از لحاظ ساختاری و فناوری تفاوت چندانی با نسخه 15 ندارد اما از قیمت بهتری برخوردار است را پیشنهاد می کنیم.

طراحی ایفون 15

3. ارتقاء پردازنده، امتیازی برای ایفون 15

از دیگر مزایای گوشی آیفون 15 بهره مند شدن آن به پردازنده A17 است. پردازنده های در نظر گرفته شده برای اپل سری A هستند و طبق عادت هر سال این شرکت با ارتقاء آن سبب کارایی بهتر گوشی ها می شود. اپل با طراحی پردازنده A17 برای آیفون 15 این امکان را برای کاربران ایجاد کرده تا بتوانند کارایی بهتری را در هنگام فعالیت تجربه کنند و همچنین مصرف انرژی را تا حدودی کم کنند. در نظر داشته باشید که مجهز شدن ایفون 15 به پردازنده A17 همچنین موجب شده تا ماندگاری و عمر باتری گوشی نیز به نسبت سری های قبل افزایش پیدا کند. ناگفته نماند ما در مقاله آیا آیفون 15 بخریم یانه بیشتر این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

پردازنده a17 در ایفون 15

4. بهبود کیفیت دوربین ایفون ۱۵ از دیگر قابلیت های آیفون 15

بسیاری از کاربران تنها به منظور استفاده از دوربین های آیفون 15 اقدام به خرید آن می کنند. اپل با طراحی لنز پریسکوپ در نسخه پرومکس ایفون 15 این امکان را برای کاربران ایجاد کرده تا بتوانند با زوم بیشتری سوژه مورد نظر خود را عکس برداری کنند. همچنین شما با توجه به دوربین 12 مگاپیکسل تله فوتو می توانید عکس های بسیار با کیفیتی را برای خود به ثبت برسانید.
لازم به ذکر است که ایفون در سری 13 پرومکس نیز از دوربین های با کیفیتی که قدرت زوم بالایی دارند بهره برده است که برای آن دسته از کاربران که کیفیت دوربین را در نظر می گیرند؛ خرید آیفون ۱۳ پرو مکس یک گزینه بسیار عالی است.

کیفیت دوربین ایفون 15

5. اضافه کردن دکمه اکشن از دیگر مزایای گوشی آیفون 15

اپل در طراحی جدید ایفون 15 به جای دکمه Mute از دکمه Action استفاده کرده است که کاربران می توانند برای فعالیت های مختلفی همچون فلاش، فعال کردن دوربین، حالت فوکوس، ضبط صدا، ذره بین و ترجمه از آن بهره لازم را ببرند. این دکمه قابلیت تنظیم صدا را دارد به نحوی که شما می توانید صدای زنگ گوشی را به وسیله آن بی صدا یا کم و زیاد کنید.

دکمه اکشن در ایفون 15

آیفون 15 رو از کجا میخری؟

ما در این مطلب سعی کردیم تا با معرفی قابلیت های آیفون 15 امکان آشنایی بیشتر شما را با سری 15 از گوشی های اپل فراهم کنیم. اکنون با توجه به ویژگی های آیفون 15 اگر قصد خرید این نسخه از گوشی ایفون را دارید با مشاهده لیست قیمت ایفون  ۱۵ در آترین کالا می توانید در صورت تمایل با تضمین اصالت، ارسال فوری و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *