راهنمای خرید آیپد، مهمترین نکات خرید ipad

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

پیدا کردن بهترین آیپد برای شما می تواند دشوار باشد؛ اگر شناختی از آن نداشته باشید. آیپد اپل در مدل های مختلفی با قیمت های متفاوت عرضه می شود و در آینده نیز ممکن است مدل های دیگری نیز معرفی شوند که این می تواند انتخاب را برای شما دشوار کند. اما اگر شناخت کاملی از آیپد و همچنین نوع خواسته خود داشته باشید می توانید به آسانی آیپد مورد نیاز خود را تهیه کنید. به همین منظور ما در این مقاله که یک راهنمای خرید آیپد است، مهمترین نکات در خرید آیپد را بررسی خواهیم کرد که می تواند به شما در خرید آیپد کمک زیادی کند و مدل متناسب با نیاز خود را تهیه کنید.

راهنمای خرید آیپد

اندازه صفحه نمایش، مهم ترین مورد در انتخاب آیپد

اولین و مهم ترین موردی که در هنگام خرید آیپد باید در نظر بگیرید اندازه صفحه نمایش است. به طور کلی تا به امروز آیپدهای اپل از 7.9 اینچ تا 12.9 اینچ عرضه شده اند که اندازه 7.9 اینچ متعلق به سری ایپد مینی و بالاترین سایز نیز به سری آیپد پرو تعلق دارد. البته قرار است سری جدید آیپد پرو نمایشگر بزرگ تری داشته باشد که طبق شایعه های رسیده احتمالا ipad pro 2024 با نمایشگر 13 اینچ عرضه شود.

ایپد پرو که نمایشگر بزرگ تری دارد برای کارهایی همچون طراحی دیجیتال، گیم، تماشای فیلم و ادیت گزینه مناسبی است. اگر مشغول کارهای گرافیکی و ادیت هستید و یا به گیم علاقه دارید، آیپد با نمایشگر بزرگ را انتخاب کنید اما اگر ایپد را برای کارهای روزمره می خواهید و قابل حمل بودن برای شما مهم است، پیشنهاد می کنیم مدل هایی با نمایشگر کوچک تر را تهیه کنید. شایان ذکر است سامسونگ در سری جدید تبلت هایی با نمایشگر بزرگتر را عرضه کرده است و اگر نمایشگر بالای 13 اینچ مورد نیاز شما است می توانید تبلت قلم دار سامسونگ را تهیه کنید.

اندازه صفحه نمایش آیپد

آیا پردازنده در انتخاب آیپد مهم است؟

دومین موردی که در راهنمای خرید ipad به آن می پردازیم پردازنده است. در سری های مختلف ایپد از پردازنده های متفاوتی استفاده شده و بسته به هر مدل می تواند مدل پردازنده فرق داشته باشد. اما به طور کلی اپل تا سال 2020 از پردازنده های سری A در آیپد استفاده می کرد اما در سال 2021 آیپد پرو به پردازنده M1 مجهز شد و در حال حاضر جدیدترین مدل این سری دارای پردازنده M2 است.

اگر از آیپد برای کارهای سنگین همچون طراحی، ویرایش ویدیو و بازی استفاده می کنید، پردازنده های سری M انتخاب مناسبی هستند و با خرید ایپد پرو می توانید بهترین عملکرد را کسب کنید. اما اگر آیپد را برای کارهای روزمره و تماشای فیلم و عکس می خواهید، پردازنده های سری A نیز می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

پردازنده های اپل

اهمیت حافظه رم در خرید ایپد

حافظه رم ارتباط مستقیمی با عملکرد آیپد در اجرای برنامه ها و چند وظیفه ای دارد. به این منظور هرچقدر آیپد انتخابی شما حافظه رم بالاتری داشته باشد عملکرد بهتری در اجرای برنامه ها خواهد داشت و هر چقدر رم کمتری داشته باشد عملکرد کندتری نیز خواهد داشت. آیپدها با حافظه رم 3 گیگابایت، 6 گیگابایت و 8 گیگابایت عرضه می شوند و معمولا مدل های پرو حافظه رم بیشتری دارند. اگر از آیپد برای کارهای سنگین استفاده می کنید پیشنهاد ما به شما انتخاب مدلی با حافظه رم بالاتر است.

انتخاب آیپد با حافظه داخلی مناسب

حافظه داخلی نیز یکی دیگر از موارد مهم در خرید آیپد است و حتما باید به آن توجه شود. ظرفیت حافظه داخلی به این دلیل در راهنمای خرید آیپد مطرح می شود، چون آیپدها فاقد اسلات کارت حافظه هستند و از حافظه ذخیره سازی خارجی پشتیبانی نمی کنند. تبلت های اپل در مدل های مختلف با حافظه ذخیره سازی متفاوت از 64 گیگابایت تا 1 ترابایت عرضه می شوند و شما می توانید بسته به نیاز خود مدل مناسب را انتخاب کنید.

مورد دیگر اینکه حافظه داخلی در قیمت ایپد اپل نیز تاثیر گذار است و مدل هایی با حافظه داخلی کم، ارزان تر هستند. بنابراین اگر فایل های زیادی برای ذخیره ندارید می توانید با انتخاب ایپد با حافظه ذخیره سازی پایین در بودجه خود صرفه جویی کنید اما اگر قصد دارید فایل های زیادی در تبلت خود ذخیره کنید، حافظه داخلی بیشتر انتخاب بهتری خواهد بود.

دوربین چه تاثیری در انتخاب اپل دارد

معمولا تبلت‌ها دوربین با کیفیتی ندارند اما اپل در این مورد عملکرد بهتری داشته و سری های جدید آیپد دوربین با کیفیتی دارند. بیشتر مدل های ایپد دارای یک دوربین پشت و یک دوربین سلفی هستند و البته مدل های پرو با دوربین اصلی دوگانه عرضه می شوند که دو لنز 12 و 10 مگاپیکسلی دارند. اگر قصد دارید از آیپد برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم یک مدل با کیفیت دوربین بالا را انتخاب کنید.

ماژول دوربین آیپد

برای کسب اطلاعات در مورد گوشی های نات اکتیو پیشنهاد می کنیم گوشی نات اکتیو یعنی چی را مطالعه کنید.

ظرفیت باتری ایپد

مورد دیگری که در راهنمای خرید ipad لازم است بررسی شود ظرفیت باتری است. لازم است بدانید که یک تبلت خوب باید عمر باتری بالایی داشته باشد تا کاربر بتواند برای مدت زمان بیشتری بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کند. خوشبختانه ایپدهای اپل از نظر باتری عالی هستند و شارژدهی بالایی دارند اما در هنگام خرید ایپد باید ظرفیت باتری و مدت شارژدهی را نیز در نظر بگیرید.

تاثیر قیمت در انتخاب ipad

مدل های مختلفی از ایپد در بازار موجود است که هر کدام دارای مشخصات و البته قیمت متفاوتی هستند. همانند گوشی های آیفون که آیفون ۱۴ معمولی از 14 پرو مکس ارزان تر است، در ایپد نیز مدل های معمولی و سری مینی قیمت کمتری از سری ایپد پرو دارند. بنابراین قبل از خرید ایپد باید بودجه خود را در نظر بگیرید و بسته به بودجه در نظر گرفته شده ایپد را انتخاب کنید.

گارانتی، از موارد مهم در خرید ایپد

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید آیپد باید به آن توجه شود، گارانتی است. گارانتی به شما اطمینان می دهد که در صورت بروز هرگونه مشکلی در آیپد خریداری شده، می توانید آن را تعویض یا تعمیر کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم آیپد را با گارانتی معتبر و از فروشگاه معتبر تهیه کنید.

خرید آیپد با قیمت مناسب و گارانتی معتبر در آترین کالا

در این مقاله که یک راهنمای خرید آیپد است به بررسی نکات مهم در هنگام خرید تبلت اپل پرداخته ایم. با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله شما می توانید بهترین آیپد را بسته به نیاز و بودجه خود تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی آترین کالا مجموعه ای از تبلت های اپل در مدل های مختلف را با بهترین قیمت، گارانتی 18 ماهه و تضمین اصالت و سلامت کالا عرضه می کند. شما می توانید با مراجعه به دسته بندی آیپد در آترین کالا و بررسی مشخصات و قیمت مدل های موجود، ایپد مورد نظر را انتخاب و تهیه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *