تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

اگر برای خرید گوشی آیفون به بازار مراجعه کنید بدون شک اصطلاح Active و Not Active به گوشتان می خورد. اما اکتیو به چه معنا است؟ چه گوشی هایی اکتیو می شوند و آیا گوشی اکتیو بخریم یا نات اکتیو؟ نات اکتیو یعنی چه؟ اینها سوالاتی هستند که ممکن است با شنیدن کلمه گوشی آیفون اکتیو به ذهنتان برسد و در مورد خرید گوشی آیفون دچار سردرگمی شوید. مبحث اکتیو و نات اکتیو در مورد گوشی iphone برای خیلی از کاربران به یک دغدغه اساسی تبدیل شده و به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو بپردازیم و به تمامی سوالاتی که فکر کاربران را درگیر کرده پاسخ درست و مناسبی ارائه دهیم.

گوشی های ایفون در دو مدل Active و Not Active در بازار ایران به فروش می رسند که در ادامه به صورت کامل در مورد گوشی های اکتیو توضیح خواهیم داد و به شما در نحوه تشخیص گوشی ایفون اکتیو و نات اکتیو کمک خواهیم کرد. همچنین توضیح خواهیم داد که چرا گوشی های آیفون فعال می شوند و در آخر نیز در این مورد که گوشی Active بخریم یا Not Active توضیح مناسبی ارائه می دهیم. پس اگر به تازگی تصمیم به خرید آیفون دارید و می خواهید بفهمید که نات اکتیو یعنی چه و آیفون نات اکتیو چیست مباحثی که در این مقاله به آن می پردازیم می تواند در انتخاب درست به شما کمک کند و خرید بهتری داشته باشید.

گوشی آیفون اکتیو به چه معنا است؟

Active به معنای فعال شدن است و آن مدل از گوشی های آیفون که فقط یک بار روشن شده اند، در بازار ایران به عنوان گوشی آیفون اکتیو به فروش می رسند. این مدل از گوشی ها قیمت کمتری نسبت به گوشی های آکبند دارند که با مشاهده قیمت آیفون 12 یا مدل های دیگر همچون iphone 13 و گوشی آیفون ۱۴ می توانید این تفاوت قیمت را ببینید. همین موضوع نیز موجب بدبینی برخی کاربران نسبت به گوشی های اکتیو شده و به اشتباه تصور می کنند که گوشی قبلا مورد استفاده قرار گرفته است اما بر خلاف تصور، گوشی اکتیو به معنی گوشی کارکرده و یا دست دوم نیست بلکه در واقع یک بار فرایند فعال شدن اولیه بر روی آن انجام شده و بعدا دوباره خاموش شده است.

گوشی آیفون اکتیو به چه معنا است؟

گوشی آیفون نات اکتیو به چه معنا است؟

نات اکتیو یعنی چی؟ نات اکتیو بودن ایفون به این معنی است که گوشی آیفون به صورت آکبند و نات اکتیو وارد بازار شده و به دست مردم می رسد و در واقع شما اولین نفری هستید که آن را روشن می کنید. به این منظور که مثلا وقتی شما گوشی آیفون 13 نات اکتیو تهیه می کنید در واقع این گوشی تا لحظه ای که به دست شما نرسیده توسط هیچ شخصی روشن و یا از جعبه خارج نشده است که در این مورد بعد از خرید گوشی آیفون می توانید فرایند راه اندازی را بر روی آن انجام دهید.

گوشی آیفون نات اکتیو به چه معنا است؟

چرا گوشی آیفون اکتیو می شود؟

به دلیل تحریم بودن ایران و همچنین عدم حضور نمایندگی رسمی اپل در کشور، این شرکت هیچگونه خدماتی به کشور ما ارائه نمی دهد و وارد کنندگان باید گوشی آیفون را از طریق کشورهای دیگر وارد کنند. در این صورت به منظور دور زدن تحریم ها، شرکت های واردکننده یک بار با آی پی کشورهای دیگر همچون امارات گوشی را روشن می کنند و بعد از راه اندازی اولیه برای ارسال به ایران دوباره خاموش و بسته بندی می شود. در واقع تفاوت اکتیو و نات اکتیو مربوط به قسمت سخت افزاری نیست و این دو مدل از نظر سخت افزاری هیچ تفاوتی با هم ندارند و تنها از نظر قیمت باهم فرق می کنند که این تفاوت قیمت در آیفون ۱۲ زیاد چندان جای بحث ندارد اما در برخی مدل های آیفون 13 ممکن است به دو میلیون نیز برسد.

تفاوت آیفون 13 اکتیو و نات اکتیو

در حال حاضر هر دو مدل آیفون 13 در بازار موجود است و فروشندگان با قیمت های متفاوتی آنها را به کاربران ارائه می هند. با مشاهده تفاوت قیمت آیفون اکتیو و نات اکتیو ممکن است برخی کاربران در مورد نو بودن مدل Active شک کنند و خرید آیفون 13 نات اکتیو را ترجیح دهند، اما چنین تصوری اشتباه است و در واقع فرق اکتیو و نات اکتیو ایفون ۱۳ تنها در این است که مدل اکتیو یک بار قبلا روشن شده و دوباره خاموش شده است.

تفاوت آیفون 13 اکتیو و نات اکتیو

نحوه تشخیص گوشی آیفون اکتیو از آیفون نات اکتیو

از کجا بفهمیم گوشی نات اکتیو است؟. برای تشخیص گوشی ایفون اکتیو از آیفون نات اکتیو  قبل از روشن کردن گوشی باید سریال نامبر یا شناسه IMEI که بر روی جعبه گوشی نوشته شده را در سایت اپل بررسی کنید. اگر گوشی نات اکتیو باشد، پیامی با عنوان Please Active Your iPhone را نمایش می دهد و یعنی گوشی فعال نشده و آن را فعال کنید که در این صورت شما می توانید گوشی آیفون را آنباکسینگ و فعال کنید. اما اگر گوشی اکتیو بود اطلاعاتی در مورد تاریخ فعال ( تاریخ خرید از اپ استور و یا اولین فعال سازی)، پشتیبانی گوشی و تاریخ گارانتی را به شما نشان می دهد که با استفاده از آن می توانید بفهمید گوشی در چه تاریخی فعال شده است.

نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که بعد از روشن کردن گوشی حتما از یکسان بودن شناسه IMEI گوشی با شناسه نوشته شده بر روی جعبه اطمینان حاصل کنید. با این دو روش زیر می توانید شناسه گوشی را پیدا کنید. کد #06#* را شماره گیری کنید و یا به قسمت تنظیمات گزینه General و About مراجعه کنید و سپس کد نوشته شده در قسمت Serial Number را بردارید.

گوشی ACTIVE بخریم یا NOT ACTIVE؟

تا اینجا در مورد فرق اکتیو و نات اکتیو و اینکه چرا گوشی آیفون قبل از فروش فعال می شوند توضیح دادیم و در مورد اینکه گوشی اکتیو چیست اطلاعات کاملی دارید. اما با این حال و حتی با فهمیدن نحوه تشخیص اکتیو یا نات اکتیو بودن ایفون ممکن است برخی کاربران باز هم در مورد خرید آیفون اکتیو تردید داشته باشند و این ریسک را نپذیرید، برخی حتی تصور می کنند که اکتیو به معنای گوشی استفاده شده و استوک است. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که گوشی آیفون Active و Not Active از نظر سخت افزاری هیچ تفاوتی با هم ندارند و اگر به تفاوت قیمتی که دارند اهمیت نمی دهید و همچنین انتخاب آیفون 13 اکتیو را ریسک می دانید بهتر است مدل Not Active را تهیه کنید. اما اگر هزینه برای شما جزو موارد مهم در انتخاب و خرید آیفون 13 است و این ریسک را قبول می کنید، می توانید گوشی Active را انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گوشی استوک پیشنهاد می کنیم مقاله گوشی استوک چیست را مطالعه کنید.

آیفون اکتیو بخریم یا نات اکتیو؟

با توجه به اینکه گوشی های اکتیو فقط یک بار و برای راه اندازی روشن شده اند پس در واقع گوشی نو تلقی می شوند و هیچ تفاوتی با گوشی نات اکتیو ندارند.

آیفون 13 نات اکتیو چیست؟

گوشی های آیفون به صورت آکبند به فروش می رسند و کاربر بعد از خرید برای اولین بار آن را روشن می کند که در واقع به این مدل گوشی ها نات اکتیو نیز گفته می شود و به معنی فعال نشده است.

از کجا بفهمم آیفون کی اکتیو شده است؟

با بررسی شناسه IMEI در سایت اپل می توانید از زمان خرید و فعال شدن گوشی آیفون باخبر شوید که تاریخ روشن شدن گوشی برای اولین بار را نشان می دهد.

آیا لازم است گوشی آیفون نات اکتیو را فعال کنیم؟

نات اکتیو (Not Active) در اصل به معنی غیر فعال بودن است و گوشی آیفون نات اکتیو باید روشن و یک بار فرایند راه اندازی روی آن انجام شود.

چگونه گوشی آیفون را فعال (ACTIVE) کنیم؟

برای اولین بار که گوشی آیفون تهیه می کنید باید راه اندازی شود که با روشن کردن آن و طی کردن مراحل آن گوشی فعال می شود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

7 دیدگاه در “تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو

من در مورد فعال شدن گوشی مشکلی ندارم، اما آیا فروشگاهی هست که بشه با خیال راحت از آن خرید کنیم و در صورت مشکل بعدا جوابگو باشند؟

بله می تونید با خیال راحت از سایت آترین کالا خرید کنید

خدایی دمتون گرم.خیلی توضیحات کامل بود و به من جهت خرید گوشی کمک کرد و سبب شد خیالم راحت بشه و جهت خرید بدونم چکار کنم ممنون

سلام دوست عزیز، از اینکه این مقاله برای شما مفید بوده است بسیار خوشحالیم.

ممنون از توضیحات عالی بود

ممنون از توضیحات کامل و دقیقتون

دوستان عزیز من میخوام یه هدیه بخرم و همسرم گوشی ۱۳ پرو مکس رو دوست داره ولی من دوس دارم گوشی به روز براش بخرم ایا کسی هست ک از ایفون ۱۵ پرو مکس ناراضی باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *