دور زدن رجیستری گوشی ایفون آیا امکانپذیر است؟

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

همواره یکی از دغدغه های کاربران در هنگام خرید گوشی آیفون مشکل رجیستر نشدن آن است. البته تا قبل از ورود آیفون 14 این مشکل تا حدودی برای کاربران حل شده بود، اما در سری های 14 هنوز این مسئله حل نشده است و به معظلی برای کاربران تبدیل شده است. چرا که بسیاری از کاربران به تصور اینکه گوشی آیفون 14 مانند دیگری نسخه ها رجیستر می شود، هزینه زیادی را صرف خرید این مدل گوشی کردند.
با توجه به اینکه سری 13 از گوشی آیفون تفاوت چندانی با نسخه 14 ندارند و اینکه مشکلی از بابت رجیستر شدن ندارند ما به شما خرید گوشی ایفون ۱۳ را پیشنهاد می کنیم. البته برخی از شرکت ها برای دور زدن رجیستری گوشی آیفون راه حلی پیش پای کاربران قرار داده اند که در ادامه توضیحات لازم را ارائه خواهیم داد.

رجیستر شدن به چه معناست؟

در واقع رجیستر شدن به معنای طرحی برای تأیید اصالت کالا در نظر گرفته است. اصلی ترین دلیل پیاده کردن این طرح جلوگیری از ورود گوشی های قاچاق به داخل کشور تلقی شده است. به طوری که کاربران تنها قادر به خرید گوشی هایی هستند که از راه قانونی وارد کشور شده اند. در بین برندهایی که به رجیستر شدن نیاز دارند، ایفون یکی از مارک هایی است که برای فعال کردن گوشی هایش داخل کشور، کاربران باید هزینه ای را بابت رجیستر شدن بپردازند. به همین دلیل فروش گوشی آیفون برای افرادی که به صورت قاچاق این محصول را وارد می کنند، شاید کمی مشکل باشد. اما از آنجایی که بسیاری از فروشنده ها راه هایی برای دور زدن رجیستری گوشی ایفون و دیگر برندها پیدا کرده اند، عرضه و فروش آنها را انجام می دهند.

دور زدن ریجستری گوشی ایفون

رجیستر شدن گوشی آیفون با گوشی های دیگه متفاوته؟

قابل تذکر است که ریجستر کردن گوشی آیفون با دیگر برندها هیچ تفاوتی ندارد. در اصل همه گوشی ها از طریق سامانه همتا رجیستر می شوند و تنها اطلاعات کاربران است که در رجیستر کردن گوشی ها متفاوت است. به عنوان مثال فرض کنید شما یک گوشی آیفون ۱۱ پرومکس و دوستتان  یک گوشی اس 22 اولترا خریداری کرده است، در واقع رجیستر کردن این دو گوشی به یک شیوه است و تنها اطلاعات شخصی شما در سامانه متفاوت خواهد بود. البته به دلایل سیاسی در کشور، کاربران مجبور هستند که برای فعال کردن گوشی اپل دور زدن رجیستری گوشی آیفون را انجام دهند.

چرا سری 14 گوشی آیفون دیگر رجیستر نشد؟

در ابتدای ورود گوشی ایفون 14 سر و صدایی مبنی بر رجیستر نشدن قطعی این نسخه از محصولات اپل وجود نداشت. چرا که کاربران بر این باور بودند که این سری از گوشی ها همانند دیگر نسخه ها بعد از مدتی با دور زدن طرح رجیستری می توان ایفون 14 را فعال کرد که در واقع چنین اتفاقی روی نداد. یکی از مهم ترین دلایلی که سبب شده تا سری 14 با مشکل رجیستر نشدن مواجه شود، وارد نکردن برندهای آمریکایی از طرف ایران است. با وجود ریجستر نشدن گوشی ایفون 14 همهمه های ورود آیفون ۱۵ به گوش می رسد که به احتمال زیاد باز هم با مشکل رجیستر نشدن مواجه خواهد بود.

آیا راهی برای رجیستر کردن گوشی ایفون فعال نشده وجود دارد؟

در حال حاضر تمام سری های آیفون به غیر از سری 14 قابل رجیستر شدن هستند که البته با دور زدن طرح رجیستری این امکان برای آنها ایجاد شده است. اما متأسفانه برای گوشی آیفون ۱۴ در هیچ نسخه ای امکان ریجستر شدن وجود ندارد. این موضوع می تواند برای بیشتر کاربران باشد مخصوصاً آن دسته از کاربران که اقدام به خرید گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس که هزینه هنگفتی را صرف کرده اند، بسیار نا خوشایند باشد.
البته اگر شما خرید گوشی ایفون را در سری های قبل از 14 انجام داده باشید، جای نگرانی از بابت رجیستر کردن گوشی شما وجود نخواهد داشت. چرا که راه هایی برای دور زدن رجیستری گوشی ایفون وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

دور زدن ریجستر برای گوشی ایفون

1. پرداخت هزینه گمرکی برای گوشی مسافری آیفون، راهی برای دور زدن رجیستری گوشی

یکی از معمول ترین روش ها برای دور زدن رجیستری گوشی آیفون، پرداخت هزینه گمرکی به عنوان گوشی مسافری است. اگر قصد رجیستر کردن گوشی آیفون به صورت مسافرتی را دارید، باید به دفاتر نمایندگی گمرک مراجعه کنید و با ثبت اطلاعات شخصی در سامانه مربوطه، اقدام به ثبت گوشی آیفون کنید. در این روش شما در اصل هزینه ای بابت رجیستر گوشی پرداخت نمی کنید تنها عوارض گمرک را برای ورود آن می پردازید.
این روش یکی از پر کاربردترین راه های دور زدن رجیستری گوشی ایفون به حساب می آید که بیشترین کاربرد را تا کنون داشته است. با این حال اگر یک روز رجیستر شدن آیفون 14 نیز امکانپذیر باشد، شما می توانید از طریق پاسپورت خود یا دوستانتان که مهر گمرک داشته باشد دور زدن رجیستری گوشی ایفون 14 را انجام دهید. پس انجام این عملیات شما می توانید با درج اطلاعات شخصی در سامانه همتا از اصالت آن مطلع شوید.
اما در اینجا ما برای شما پیشنهاد بهتری داریم، اپل ۱۲ یکی از پیشرفته ترین گوشی های آیفون است که در کنار قابلیت های کاربردی که دارد به نسبت نسخه های بالاتر از رِنج قیمت مناسب تری برخوردار است.

2. استفاده از دستگاه سیم کارت کننده، روشی آسان برای دور زدن رجیستری گوشی ایفون

از دیگر روش های دور زدن رجیستری می توان به استفاده از دستگاه های مبدل سیم کارت کننده اشاره کرد. این دستگاه ها نیز دقیقاً عملکردی مشابه یک گوشی ریجستر شده را برای افراد دارند. کاربران با خرید یک دستگاه سیم کارت کننده می توانند از تمام سرویس های اپراتور داخلی استفاده کنند و تا حل مشکل رجیستری کردن گوشی از این مبدل استفاده کنند.
در صورت استفاده از این دستگاه، شما می توانید سیم کارت خود را وارد کرده و از طریق نصب برنامه مرتبط با مبدل تنظیمات لازم را انجام دهید و از آنتن گوشی خود استفاده کنید.
برخی از کاربران معتقدند که وصل کردن این دستگاه ممکن است به باتری گوشی آسیب وارد کند و یا باعث شارژ نشدن آن شود. لازم به ذکر است این مبدل هیچ مشکلی را برای باتری آیفون شما ایجاد نخواهد کرد. البته ما در مقاله علت شارژ نشدن گوشی، این موضوع را مورد بحث قرار داده ایم.

دور زدن ریجستر گوشی ایفون

خرید گوشی آیفون از آترین کالا

با توجه به تقاضای بسیار کاربران به گوشی های آیفون ما نیز در این مقاله روش های دور زدن رجیستری آیفون را در اختیار شما قرار دادهیم تا در صورت خرید بتوانید به آسان ترین روش، مراحل رجیستری را انجام دهید. همچنین ما در فروشگاه اینترنتی آترین کالا، بهترین گوشی های آیفون را در اختیار افراد قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید ایفون ۱۵ و یا نسخه های دیگر گوشی اپل بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، ضمانت برگشت، ارسال سریع و بهترین قیمت، سفارش خود را نهایی کنند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *