تشخیص ایفون فیک و اصل | کد تشخیص اصل بودن گوشی اپل کجاست؟

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

خرید آیفون جدید اگرچه شما را خوشحال می کند، اما می تواند برای شما دلهره آور نیز باشد. از آنجا که قیمت گوشی آیفون گران است و یک کالای لوکس و گران قیمت به شمار می آید، برخی افراد سودجو برای سود بیشتر، به فروش آیفون های تقلبی روی می آورند. از این جهت لازم است قبل از خرید آیفون، راه هایی برای تشخیص ایفون فیک و اصل را بدانید تا دچار ضرر نشوید.

اگر قصد خرید آیفون جدید را دارید، ممکن است بخواهید این اطمینان را به دست آورید که یک گوشی اصلی را تهیه کنید. اما آیا راهی برای تشخیص ایفون ۱۳ فیک و اصل و یا مدل های دیگر وجود دارد؟ در اینجا ما به شما نکات و روش‌هایی را ارائه می‌دهیم که با رعایت آنها می توانید به آسانی اصل و یا فیک بودن آیفون خریداری شده را تشخیص دهید. بنابراین اگر دوست ندارید پول خود را هدر دهید و می خواهید خرید مطمئنی داشته باشید تا آخر این مقاله همراه با بمانید.

بررسی بسته بندی و جعبه گوشی آیفون

بررسی بسته بندی ساده ترین راه تشخیص آیفون اصل از تقلبی است. اپل نه تنها به کیفیت محصولات خود، بلکه به بسته بندی آنها نیز اهمیت زیادی می دهد و آیفون را به صورت منظم و شیک عرضه می کند. اما شرکت های تولید کننده گوشی های فیک، معمولا از بسته بندی های ساده و بی کیفیت استفاده می کنند که در بیشتر موارد با نگاه اول می توانید فیک بودن آن را تشخیص دهید.

جعبه گوشی آیفون اصل باید طراحی منظم و با کیفیت بالایی داشته باشد و همچنین تمام اطلاعات مربوط به گوشی مانند مدل، رنگ و حافظه داخلی باید روی جعبه درج شده باشد. داخل جعبه نیز باید شامل گوشی، کابل شارژر و دفترچه راهنمای کاربر باشد که این مورد در هنگام خرید آیفون باید بررسی شود. با توجه به بالا بودن قیمت ایفون ۱۵ پرو و پرو مکس پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید با دقت آن را بررسی کنید و به تمامی جزئیات دقت کنید.

بررسی بسته بندی و جعبه گوشی آیفون

تشخیص اصل بودن ایفون از روی طراحی گوشی

بررسی ظاهری گوشی نیز یکی دیگر از راه‌های تشخیص اصل بودن ایفون است. اپل به کیفیت محصولات خود اهمیت زیادی می دهد، اما تولید کنندگان گوشی های آیفون فیک به طراحی ظاهری اهمیت زیادی نمی دهند و به همین دلیل می توانید از روی ظاهر گوشی نیز اصلی بودن آن را تشخیص دهید. مخصوصا در سری آیفون 15 که از تیتانیوم در طراحی بدنه آن استفاده شده است و با کمی دقت می توانید بفهمید گوشی اصلی و یا فیک است.

برخی از شرکت های چینی مدل هایی بسیار شبیه به آیفون اصلی تولید می کنند که تشخیص آنها کمی سخت تر است که البته با کمی دقت می توانید تفاوت های جزئی همچون، ظاهر پیچ ها، ظرافت لبه های گوشی و طراحی لوگوی اپل را مشاهده کنید. برای بررسی ظاهر گوشی می توانید آن را با مدل اصلی و یا از روی سایت اپل مقایسه کنید، برای مثال برای تشخیص ایفون ۱۳ پرومکس فیک و اصل می توانید آن را با یک مدل اصلی مقایسه کنید.

مشاهده مشخصات و قیمت آیفون 13 پرو مکس دست دوم در فروشگاه آترین کالا

تشخیص اصل بودن ایفون طراحی گوشی

بررسی کد IMEI برای  تشخیص آیفون اصل

IMEI یک کد 15 رقمی منحصربه فرد است که برای شناسایی گوشی استفاده می شود. کد IMEI روی جعبه گوشی آیفون درج شده و همچنین در قسمت تنظیمات گوشی نیز می توانید به آن دسترسی داشته باشید، اما آسان ترین راه برای پیدا کردن کد IMEI شماره گیری کد #06#* است. استفاده از کد IMEI به عنوان کد تشخیص اصل بودن گوشی اپل یک راه‌حل عالی است که برای تشخیص ایفون ۱۳ فیک و اصل و یا هر مدل دیگری کافی است این کد را در سایت checkcoverage.apple.com وارد کنید تا مشخصات کامل گوشی را به شما بدهد.

در صورتی که آیفون شما اصلی باشد مشخصات کاملی در مورد گوشی را مشاهده خواهید کرد اما اگر ارور داد، یعنی آیفون شما فیک است. این روش برای گوشی های استوک و کارکرده نیز کاربردی است و مثلا اگر گوشی شما آیفون 12 است می توانید با این روش اصلی بودن آن را بررسی کنید.

بررسی کد IMEI برای  تشخیص آیفون اصل

قابل ذکر است امروزه کد IMEI را به آسانی تغییر می دهند، بنابراین نباید تنها به این روش متکی شوید. اما به عنوان یکی از راه های تشخیص آیفون اصل از تقلبی می توانید از آن استفاده کنید.

چک کردن اصل بودن گوشی اپل از روی شماره سریال

چک کردن سریال نامبر نیز یکی دیگر از راه‌های تشخیص اصل از تقلبی است. برای این کار کافی است سریال نامبر گوشی آیفون خود که در قسمت Settings > General > About درج شده را در سایت تشخیص اصل بودن گوشی اپل به آدرس checkcoverage.apple.com وارد کنید. این روش برای زمانی که گوشی شما روشن است می تواند مناسب باشد، اما اگر گوشی خاموش است و امکان روشن کردن آن وجود ندارد می توانید از طریق شیار سیم کارت اقدام کنید.

چک کردن اصل بودن گوشی اپل از روی شماره سریال

اپل شماره سریال گوشی را بر روی شیار سیم کارت نیز درج می کند که شما می توانید با خارج کردن شیار سیم کارت آن را مشاهده کنید. قابل ذکر است که نباید به سریال روی کارتن گوشی اعتماد کرد چون ممکن است فروشنده باکس را عوض کرده باشد و سریال روی باکس با سریال گوشی یکی نباشد. این مورد در گوشی های استوک ممکن است اتفاق افتد و از این رو برای تشخیص اصل بودن ایفون ۱۲ پرو مکس و سری های پایین تر حتما سریال را در قسمت تنظیمات گوشی چک کنید.

اگر می خواهید گوشی را به لپ تاپ وصل کنید مقاله چگونه گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم بدون کابل را مطالعه کنید.

با بررسی عملکرد آیفون از اصل بودن آن مطمئن شوید

روش های مذکور برای تشخیص اصل بودن ایفون ۱۳ و یا هر مدل دیگری کافی است اما راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها نیز استفاده کنید. از آنجا که آیفون های اصل عملکرد روان و بدون لگی دارند شما می توانید با بررسی عملکرد آیفون، از اصل و یا فیک بودن آن مطمئن شوید. اگر در هنگام کار کردن با گوشی آیفون متوجه مشکلاتی همچون کندی در اجرا و یا باز کردن برنامه و یا خاموش شدن تصادفی شدید باید در اصل بودن آن شک داشته باشید.

بررسی نرم افزار برای تشخیص آیفون اصل

برای چک کردن اصل بودن گوشی اپل می توانید نرم افزار آن را بررسی کنید. آیفون با سیستم عامل IOS که مختص شرکت اپل است، اجرا می شود اما گوشی آیفون فیک از سیستم عامل دیگری استفاده می کند، معمولا اندروید. این یعنی اگر سیستم عامل گوشی آیفون شما چیزی غیر از IOS بود، متاسفانه شما یک آیفون تقلبی تهیه کرده اید.

تست نرم افزاری در گوشی های آیفون مخصوصا مدل های استوک و کارکرده لازم است و باید انجام داده شود. علاوه بر گوشی آیفون، برای سایر دیوایس های دیگر همچون آیپد نیز اگر می خواهید به عنوان تبلت طراحی تهیه کنید، می توانید با استفاده از تست نرم افزاری از اصلی بودن آن و همچنین سلامت محصول اطمینان حاصل کنید.

بررسی نرم افزار برای تشخیص آیفون اصل

با کمک iTunes آیفون اصلی را تشخیص دهید

یکی دیگر از روش های پیشنهادی برای تشخیص ایفون فیک و اصل، استفاده از برنامه iTunes است. از آنجا که برنامه هایی همچون iTunes و App Store تنها در سیستم عامل IOS قابل اجرا هستند بنابراین به آسانی می توانید از طریق آنها گوشی اصلی را تشخیص دهید. به این منظور اگر آیفون شما این برنامه ها را به آسانی باز کرد، تبریک می گم گوشی شما اصل است اما اگر قادر به اجرای آنها نبود متاسفانه باید گفت یک آیفون تقلبی به شما فروخته اند.

نکاتی برای خرید آیفون اصل

شما می توانید با استفاده از روش های مذکور در این مقاله به آسانی آیفون اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. بنابراین اگر به دنبال راهی برای تشخیص ایفون ۱۳ فیک و اصل و یا هر مدل دیگری هستید می توانید از روش های مذکور در هنگام خرید استفاده کنید تا خرید مطمئنی داشته باشید. اما در اینجا لازم است چند نکته مهم را نیز ذکر کنیم که شاید به شما در تشخیص آیفون اصل کمک کند.

  • از خرید آیفون از فروشگاه های غیر معتبر خودداری کنید.
  • قبل از خرید، آیفون را به طور کامل بررسی کنید.
  • اگر در مورد اصالت آیفون شک دارید، از خرید آن خودداری کنید.
  • در هنگام خرید سریال نامبر آن را در سایت اپل وارد کنید و از مدل و اصل بودن آن مطمئن شوید.
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *