تشخیص شارژر اصلی آیفون | فرق شارژر اصلی و تقلبی ایفون چیست؟

زمان مطالعه مطلب: 4 دقیقه

متاسفانه بیشتر شارژرهای اپل موجود در بازار کپی و تقلبی هستند. برخی شارژرهای تقلبی به قدری شبیه به مدل های اصلی طراحی می شوند که اگر در مورد تشخیص شارژر اصلی آیفون اطلاعاتی نداشته باشید، ممکن است محصولی که می خرید تقلبی باشد. شارژرهای تقلبی باعث خراب شدن کابل شارژ می شوند و ممکن است نتوانید با استفاده از آن گوشی خود را به خوبی شارژ کنید و حتی ممکن است به آیفون شما آسیب جدی وارد شود.

به همین دلیل توصیه می شود که از شارژری استفاده کنید که در هنگام خرید ایفون همراه گوشی عرضه می شود. اما مشکل اینجا است که اپل از سال 2020 شارژر را از جعبه گوشی های خود حذف کرد و کاربران باید آن را جداگانه از بازار تهیه کنند که همین موضوع نیز باعث شده شارژرهای تقلبی در بازار زیاد شوند. اما نگران نباشید ما در این مقاله نحوه تشخیص اداپتور اصل ایفون را توضیح می دهیم که شما می توانید از طریق آن یک شارژر اصل تهیه کنید.

تشخیص شارژر اصلی آیفون از روی نوشته‌های روی شارژر

اولین روش برای تشخیص اداپتور اصل ایفون بررسی نوشته های روی آداپتور است. شارژر اصلی آیفون دارای نوشته هایی واضح و خوانا است، این در حالی است که شارژرهای فیک یا هیچ نوشته ای ندارند و یا اگر هم داشته باشند نامفهوم است. بر روی شارژرهای اصلی باید عبارت Designed by Apple in California, Assembled in China باشد که این نوشته ها در زیر کانکتور USB درج شده است.

ممکن است به جای Assembled in China عبارات Assembled in Vietnam و یا Assembled in Indústria Brasileira را مشاهده کنید که یعنی شارژر توسط کشورهای ویتنام و برزیل مونتاژ شده است. در نظر داشته باشید که شارژر فیک باعث ایجاد مشکلات جدی در گوشی می شود و با توجه به اینکه مدل هایی همچون آیفون 15 pro قیمت بالایی دارند باید در این مورد با نهایت دقت اقدام کنید.

تشخیص شارژر اصلی آیفون از روی نوشته‌های روی شارژر

برای تشخیص اداپتور اصل ایفون شماره سریال را بررسی کنید

یکی دیگر از روش های تشخیص کله شارژر اصلی آیفون بررسی شماره سریال است. تمامی شارژرهای اصلی آیفون دارای یک شماره سریال 12 رقمی هستند که در زیر کانکتور USB و بعد کشور مونتاژ درج شده است. شماره سریال درج شده بر روی شارژر باید با شماره سریال روی جعبه یکی باشد و در غیر اینصورت شارژر شما فیک است.

اگر به دلیل ارزان بودن قیمت ایفون ۱۳ پرومکس دست دوم، مدل کارکرده را تهیه می کنید که یک شارژر نیز همراه آن است پیشنهاد می کنیم هم گوشی و هم شارژر را از نظر اصالت بررسی کنید. در این مورد می توانید از روش اول و یا روش های دیگر که در ادامه آورده شده اند استفاده کنید.

برای تشخیص اداپتور اصل ایفون شماره سریال را بررسی کنید

فرق شارژر اصلی و تقلبی از نظر کیفیت ساخت

اپل به کیفیت ساخت محصولات خود می نازد و این موضوع در مورد شارژر آیفون نیز صدق می کند. شارژرهای اصلی آیفون از مواد با کیفیت ساخته می شوند و طراحی بسیار منظمی دارند که از این جهت و با بررسی کیفیت ساخت، می توانید فرق شارژر اصلی و تقلبی ایفون ۱۱ را پیدا کنید. توجه داشته باشید که کانکتورها باید به طور کامل به شارژر متصل شده باشند و همچنین شارژر نباید هیچ گونه نقصی داشته باشد.

برای مشاهده مشخصات و قیمت آیفون 12 پرو دست دوم به آترین کالا مراجعه کنید.

آیا قیمت در نحوه تشخیص شارژر اصلی آیفون تاثیر دارد؟

شارژرهای اصلی آیفون به دلیل داشتن کیفیت ساخت بالا معمولا گران تر از شارژرهای تقلبی هستند. اگر در هنگام خرید شارژر، با مدل هایی مواجه شدید که به طرز مشکوکی ارزان قیمت هستند باید در مورد اصلی بودن آن مشکوک شوید.

شارژر اصلی آیفون

استفاده از برنامه Apple MFi برای تشخیص شارژر اصلی آیفون

برای استعلام دیوایس های اپل می توانید از سایت checkcoverage.apple.com استفاده کنید اما برای لوازم جانبی این امکان وجود ندارد. اپل برای استعلام لوازم جانبی همچون شارژر برنامه Apple MFi را ارائه داده است که شما می توانید با استفاده از این برنامه اصالت شارژر آیفون خود را بررسی کنید.

گوشی شما هنگ می کند؟ مقاله وقتی گوشی هنگ میکنه چیکار کنیم را مطالعه کنید.

تشخیص شارژر اصلی آیفون با بررسی کانکتور Lightning

بررسی کانکتور Lightning نیز راهی دیگر برای تشخیص شارژر اصلی آیفون و آیپد از تقلبی است. اگر آیپد را به عنوان بهترین تبلت برای مطالعه انتخاب کرده اید در هنگام خرید شارژر برای آن لازم است کانکتور Lightning را نیز بررسی کنید. کانکتور Lightning شارژرهای اصلی آیفون باید دارای 8 پین باشد که تمامی آنها متصل باشند و همچنین شارژر اصلی باید بتواند به درستی گوشی شما را شارژ کند. اگر با بررسی کانکتور شارژر متوجه شدید که برخی از آنها متصل نیست و یا شارژر نتواند گوشی را به درستی شارژ کند، بدون شک شارژر فیک است.

خرید شارژر اصلی آیفون

شارژر اصل را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید

موارد مذکور به شما در تشخیص اداپتور اصل ایفون کمک می کند و با توجه به آنها می توانید به آسانی شارژر اصلی را تشخیص دهید. اما در آخر به فروشگاهی که از آن خرید می کنید بستگی دارد، اینکه فروشگاه معتبر باشد و یا از یک فروشگاه غیر معتبر خرید می کنید. برای خرید شارژر اصلی آیفون به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید که اصالت کالا را تضمین کنند و از خرید شارژر از دست فروشان و یا فروشگاه های آنلاین غیر معتبر خودداری کنید.

خرید شارژر اصلی آیفون از آترین کالا

استفاده از شارژرهای تقلبی و فیک می تواند به گوشی شما آسیب وارد کند، به همین دلیل نیز اپل همیشه توصیه می کند از شارژرهای مورد تایید خود شرکت اپل استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی آترین کالا با عرضه شارژر 20 وات اپل با گارانتی تضمین اصالت و سلامت کالا، خریدی مطمئن را برای شما فراهم می کند که می توانید با خیال راحت شارژر اصلی آیفون را با کمترین قیمت از آترین کالا تهیه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *