اسمارت ویو چیست؟ نحوه استفاده از smart view

زمان مطالعه مطلب: 4 دقیقه

با استفاده از Smart View شما می توانید صفحه نمایش گوشی سامسونگ و یا تبلت خود را روی تلویزیون هوشمند منعکس کنید. اگر از گوشی سامسونگ استفاده می کنید و می خواهید محتوای گوشی خود را روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون به نمایش بگذارید، آسان ترین روش برای این کار استفاده از قابلیت Smart View است. برنامه Smart View مختص دیوایس های سامسونگ است و همانطور که در IOS با استفاده از قابلیت AirPlay می توانید به آسانی آیفون ۱۳ و یا هر مدل آیفونی را به سایر دیوایس های دیگر اپل متصل کنید، برای دیوایس های سامسونگ نیز اسمارت ویو این امکان را فراهم می کند.

نحوه فعال کردن smart view بسیار آسان است و بدون هیچگونه مشکلی در کمترین زمان می توانید به راحتی تصویر گوشی سامسونگ خود را روی تلویزیون انتقال دهید. اما ذکر این نکته نیز در اینجا ضروری است که اگر گوشی موبایل یا تبلت سامسونگ شما دارای اندروید 11 یا جدیدتر باشد، Smart View ممکن است فقط به شما امکان اشتراک گذاری بی سیم با دستگاه های سامسونگ را بدهد.

نحوه استفاده از smart view

نحوه فعال سازی smart view چگونه است؟

برای استفاده از smart view ابتدا باید مطمئن شوید که تلویزیون هوشمند شما و گوشی سامسونگ به یک شبکه وای فای وصل باشند. همچنین برای وصل شدن به تلویزیون با smart view شما به فناوری نمایشگر بی سیم Miracast در تلویزیون هوشمند خود نیز نیاز خواهید داشت که خوشبختانه اکثر تلویزیون های جدید سامسونگ از این فناوری پشتیبانی می کنند.

مشاهده مشخصات و قیمت ایفون ۱۵ در فروشگاه آترین کالا.

مورد دیگر اینکه مطمئن شوید که نرم افزار و برنامه های مرتبط با smart view به آخرین نسخه آپدیت شده باشند. قبل از اتصال گوشی به تلویزیون با smart view همچنین باید متذکر شویم که محتوای محافظت شده با DRM را نمی توانید با استفاده از برنامه Smart View روی تلویزیون نمایش دهید.

نحوه فعال سازی smart view چگونه است؟

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با smart view به طریق زیر است.

  • تلویزیون را روشن کنید و آن را به همان شبکه وای فای گوشی سامسونگ متصل کنید.
  • صفحه Quick panel را در گوشی سامسونگ خود باز کنید (با لمس صفحه از بالا به پایین).
  • روی آیکون Smart View ضربه بزنید.
  • در لیست دستگاه های موجود، تلویزیون خود را انتخاب کنید.
  • اگر برای اولین بار است که از Smart View استفاده می‌کنید، ممکن است یک کد PIN بر روی صفحه نمایش تلویزیون شما ظاهر شود. این کد را در برنامه Smart View وارد کنید.
  • روی Start now ضربه بزنید تا تصویر گوشی روی تلویزیون منعکس شود.

اگر این مراحل را به درستی انجام دهید، تصویر صفحه گوشی موبایل شما روی تلویزیون منعکس می شود و می توانید محتوای تلفن را روی تلویزیون پخش کنید.

اگر قصد خرید آیفون استوک را دارید سری 12 بهترین انتخاب است که می توانید با بهترین قیمت گوشی آیفون ۱۲ را از آترین کالا تهیه کنید.

چه محتوایی را می توانید با Smart View پخش کنید؟

برنامه Smart View تصویر صفحه گوشی سامسونگ را روی دیوایس های دیگر همچون تلویزیون هوشمند منعکس می کند. این یعنی هر محتوایی که روی گوشی سامسونگ خود پخش کنید روی صفحه نمایش تلویزیون نیز پخش می شود و از این طریق شما می توانید محتواهایی همچون عکس‌ها و ویدئوها، موسیقی، بازی‌ها، برنامه‌ها و صفحات وب را روی صفحه تلویزیون خود نمایش دهید.

برای مثال می توانید عکس های گالری را روی نمایشگر تلویزیون با اندازه بزرگ تماشا کنید و یا از آن به عنوان یک مانیتور عالی برای گیم استفاده کنید. نمایشگر بزرگ تلویزیون برای تماشای فیلم نیز عالی است و با اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از Smart View می توانید فیلم ها و یا ویدیوهای ضبط شده را روی تلویزیون تماشا کنید. علاوه براین، می توانید از این روش برای ارائه محتوای آموزشی نیز استفاده کنید و به جای فیلم گرفتن از صفحه گوشی ایفون، آموزش را روی تلویزیون برای جمع پخش کنید.

چه محتوایی را می توانید با Smart View پخش کنید؟

چه کارهایی را می توانید با smart view انجام دهید؟

با استفاده از smart view در تلویزیون سامسونگ می توانید کنترل پخش را نیز در دست بگیرید. به این منظور که شما می توانید از دکمه‌های پخش، مکث، توقف و جستجوی سریع و عقب و جلو در برنامه Smart View برای کنترل پخش استفاده کنید. همچنین می‌توانید از صفحه نمایش لمسی گوشی هوشمند یا تبلت خود برای کشیدن انگشت خود به سمت چپ یا راست برای جستجوی سریع در ویدیو یا موسیقی استفاده کنید. برای تنظیم صدا نیز می توانید از دکمه‌های تنظیم صدا در گوشی هوشمند یا تبلت خود استفاده کنید.

چه کارهایی را می توانید با smart view انجام دهید؟

نکاتی برای وصل شدن گوشی به تلویزیون با smart view

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با smart view بسیار آسان است اما گاهی اوقات ممکن است با مشکل روبه رو شوید. در اینجا نکاتی برای وصل شدن گوشی به تلویزیون با smart view آورده شده که لازم است آنها را رعایت کنید تا در حین استفاده از این برنامه دچار مشکل نشوید.

  • هر دو دیوایس یعنی گوشی سامسونگ و تلویزیون هوشمند باید به یک شبکه WI-FI وصل باشند.
  • از اندروید 11 به بعد، Smart View فقط امکان اشتراک گذاری بی سیم با دستگاه های سامسونگ را به شما می دهد.
  • Smart View محتواهای محافظت شده با DRM را نمایش نمی دهد.
  • قبل از استفاده از برنامه smart view مطمئن شوید تمامی برنامه های مرتبط با آن به آخرین نسخه آپدیت باشند.
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *