ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

طبق سنت اپل به احتمال زیاد سری آیفون 16 در یک رویداد سخت افزاری در سپتامبر 2024 برگذار خواهد شد. اگرچه هنوز زمان زیادی تا معرفی ایفون16 مانده است اما برخی شایعات خبر از یک سری تغییرات ایجاد شده در این سری می دهد که شامل طراحی، مشخصات سخت افزاری، رنگ بندی و قیمت گوشی اپل جدید می شود. در حال حاضر یک سری جزئیات از سری آیفون ۱۶ پرو مکس و مدل های دیگر به بیرون درز پیدا کرده است که در اینجا در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

البته این موارد بر اساس شایعاتی است که پخش شده و ممکن است مانند سری های قبلی برخی خبرها به صورت شایعه باقی بمانند و به واقعیت تبدیل نشوند. به هر حال در این مقاله به مواردی از جمله اینکه ایفون ۱۶ کی میاد و بهبودی هایی که قرار است پیدا کند می پردازیم، پس اگر می خواهید در مورد آیفون 16 بیشتر بدانید تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.

ایفون ۱۶ کی معرفی می شود

هنوز زمان دقیق معرفی آیفون ۱۶ مشخص نشده است اما با متکی به زمان معرفی سری های قبلی می توانیم زمان حدودی آن را مشخص کنیم. آیفون 15 در 12 سپتامبر 2023 معرفی شد و 10 روز بعد یعنی در 22 سپتامبر در اختیار عموم قرار گرفت که قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس از سایر مدل های دیگر گرانتر بود و البته جدیدترین قابلیت ها را نیز داشت. بر این اساس انتظار می رود آیفون 16 نیز در تاریخ 10 یا 12 سپتامبر 2024 معرفی شود و بعد از 10 روز به دست مشتریان برسد.

ایفون ۱۶ کی معرفی می شود

طراحی ایفون16، آیا لبه ها باریک تر می شوند؟

اپل در چند سال گذشته گوشی های خود را بر اساس یک فاکتور خاص طراحی کرده است و طراحی آیفون تا حد زیادی ثابت مانده است. اما کاربران انتظار اعمال تغییراتی در آیفون 16 هستند که بر اساس شایعات پخش شده بیشترین تغییراتی که قرار است در سری جدید آیفون اعمال شود در قسمت ماژول دوربین آیفون 16 استاندارد و دکمه Action است. البته هیچ یک از این گزارش‌ها توسط اپل رد یا تایید نشده است و باید تا سپتامبر صبر کنیم تا بفهمیم که آیا این شایعات تبدیل به واقعیت می شوند یانه.

MacRumors عکس آیفون 16 را منتشر کرده که رندرهایی از نمونه اولیه سری 16 هستند و طبق گفته آن، اپل ممکن است ترتیب دوربین آیفون 16 معمولی و آیفون 16 پلاس را تغییر دهد و به صورت عمودی طراحی کند. در دو سری قبلی جدای از بدنه تیتانیوم در آیفون 15 و حذف اسلات سیم کارت در پارت نامبر آمریکا تغییر چشم گیری نداشته است. آیفون 14 و 15 پارت نامبر LLA فاقد سیم کارت فیزیکی هستند و سری 13 نیز از یک سیم کارت فیزیکی پشتیبانی می کند، از این جهت نیز قیمت آیفون ۱۳ پرو دست دوم با پارت نامبر LLA ارزان تر از مدل های دو سیم کارته است.

طراحی ایفون 16

پردازنده قدرتمندتر در سری آیفون ۱۶ پرو مکس

آنچه که در مورد سخت افزار آیفون ۱۶ انتظار می رود این است که اپل در تمامی مدل های این سری از تراشه 3 نانومتری استفاده خواهد کرد. با این حال ممکن است آیفون 16 و 16 پلاس تراشه معمولی A18 Bionic را دریافت کنند اما مدل های پرو به تراشه نسل جدید یعنی A18 Pro مجهز شوند و شاهد بهبود عملکرد و عمر باتری نیز باشیم.

اگرچه هنوز جزئیاتی در مورد نسل بعدی تراشه A18 را در دسترس نداریم اما انتظار می رود تراشه ای که برای آیفون 16 پرومکس و پرو برنامه ریزی شده است دارای یک موتور عصبی ارتقا یافته با هسته های بیشتر باشد. طبق شایعات پخش شده تراشه نسل جدید A18 امکان بهبود عملکرد یادگیری هوش مصنوعی ماشین را فراهم می کند.

پردازنده a18 pro آیفون ۱۶ پرو

برای مشاهده مشصخات و قیمت آیفون ۱۲ پرو ۱۲۸ گیگ دست دوم به سایت آترین کالا مراجعه کنید.

اضافه شدن دکمه Action به مدل استاندارد ایفون 16

در مورد دکمه Action نیز شایعه شده است که به همه مدل های آیفون 16 اضافه می شود. دکمه Action که جایگزین سوئیچ قطع صدا در آیفون 15 پرو و پرو مکس شده بود در تمامی مدل های آیفون 16 قابل دسترس است و همچنین دکمه جدید Capture خازنی را نیز خواهیم داشت که میانبری برای عکسبرداری است و هم سطح با قاب گوشی طراحی می شود.

شایان ذکر است شایعات قبلی در مورد دکمه های کناری گوشی ایفون 16 به این صورت بود که دکمه Action به مدل های استاندارد نیز می رسد و دکمه Capture نیز فقط در مدل های پرو قابل دسترس است. به هر حال تا زمانی که اپل از ورژن ۱۶ آیفون رونمایی نکند در مورد درست بودن این شایعات و خبرها اطمینان نخواهیم داشت.

دکمه Action و capture ایفون 16

تغییرات سخت افزاری دوربین گوشی آیفون 16

آیفون 16 ممکن است با دوربین جدیدی روبه‌ رو شود و شاید هم اپل به دوربین 48 مگاپیکسلی اکتفا کند. شایعات در مورد دوربین آیفون ۱۶ می گویند که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از دوربین های فوق عریض 48 مگاپیکسلی بهبودیافته بهره خواهند برد. ما همچنین امیدواریم که آیفون ۱۶ پرو دوربین تله فوتو جدید 5X که در آیفون 15 پرو مکس وجود داشت را به دست آورد و البته به نظر می رسد شایعات در این مورد همین را می گویند. گفتنی است هیچ تغییر سخت افزاری عمده ای در سیستم دوربین آیفون 16 معمولی و آیفون 16 پلاس وجود ندارد.

دوربین گوشی آیفون 16

می خواهید آیفون استوک بخرید؟ قبل از هر چیزی مقاله معنی استوک در گوشی را مطالعه کنید.

طبق گفته MacRumors که ادعا می کند عکس آیفون ۱۶را دارد، اپل ممکن است ترتیب دوربین آیفون 16 و 16 پلاس را تغییر دهد. بر این اساس دوربین ها به صورت عمودی در هر دو گوشی، مشابه آیفون 12 قرار خواهند گرفت. هنوز مشخص نیست که چرا اپل به طور خاص موقعیت دوربین ها را در آیفون 16 معمولی و 16 پلاس تغییر می دهد. اپل در آیفون 13 به دلیل اینکه می خواست یک ماژول بزرگ‌تر را در کنار لنزهای دیگر قرار دهد، طراحی دوربین را از عمودی به موربی شکل درآورد اما این امکان وجود دارد که دیگر نیازی به قرار دادن دوربین‌ها به این شکل در آیفون 16 نباشد.

ترتیب لنزهای دوربین آیفون 16

صفحه نمایش کم مصرف آیفون ۱۶

زمزمه هایی در مورد صفحه نمایش آیفون 16 شنیده ایم که گفته می شود از یک صفحه نمایش کم مصرف جدید استفاده می کند. همچنین شایعه شده اندازه صفحه نمایش آیفون 16 پرومکس و 16 پرو با افزایش سایز روبه‌رو می شوند، یعنی نمایشگر آیفون ۱۶ پرو، 6.3 اینچ و آیفون 16 پرو مکس نیز 6.9 اینچ خواهد بود. علاوه براین نسبت تصویر نیز افزایش پیدا می کند و از 19.5:9 به 20:9 یا 20.5:9 می رسد.

صفحه نمایش آیفون ۱۶

خرید آیفون ۱۶ با بهترین قیمت از آترین کالا

آیفون ۱۶ که محصول جدید اپل است قرار است با یک سری تغییرات جذاب و کاربردی در سپتامبر 2024 معرفی شود. از صفحه نمایش کم مصرف جدید در آیفون ۱۶ پرو مکس تا نمایشگرهای بزرگتر، لنزهای زوم بهتر، دکمه اکشن، دکمه Capture خازنی و مجموعه ای از ویژگی های جدید مجهز به نسل AI از جمله مواردی هستند که انتظار می رود در آیفون ۱۶ مشاهده شوند.

به هر حال اپل در سری جدید آیفون بهبودی هایی انجام می دهد که بدون شک برای طرفدارانش جذاب خواهد بود. با عرضه آیفون ۱۶ توسط اپل، آترین کالا نیز تمامی مدل های آن را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد که شما می توانید مدل مورد نظر را بسته به سلیقه خود انتخاب کرده و با بهترین قیمت از این فروشگاه تهیه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *