چگونه از صفحه آیفون فیلم بگیریم؟

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

جولان دهی اپل در عرضه گوشی های آیفون موجب شده تا این اَبر قدرت هر سال با بهره مند کردن گوشی های خود به جدیدترین تکنولوژی ها کاربران بیشتری را مجذوب خود کند. یکی از فناوری های بسیار کاربردی که امروزه ترند شده است، قابلیت جذاب Screen Recorder است. پیش تر اسکرین رکوردر آیفون برای کاربران به یک مشکل تبدیل شده بود، زیرا اپل در مدل های قدیمی گوشی ایفون این امکان را برای افراد قابل دسترسی نکرده بود. اما به مرور اپل با رونمایی از سیستم عامل IOS11 خبر خوشی را برای طرفدارانش به ارمغان داشت. به طوری که کاربران دیگر دغدغه ای در خصوص چگونه از صفحه آیفون فیلم بگیریم را نداشتند و به راحتی قادر به اسکرین رکوردر آیفون شدند. البته بسیاری از کاربران به دلیل عدم آگاهی بر این باور غلط بودند که این امکان تنها در سری های بالا رده ایفون امکان پذیر است، اقدام به خرید آیفون ۱۳ با هزینه هنگفت کردند. باید متذکر شویم شما می توانید حتی با آپدیت گوشی ایفون 10 نیز این امکان را برای خود بدون صرف هزینه ایجاد کنید. در ادامه ما روش های ویدیو گرفتن از صفحه گوشی ایفون را برای شما شرح داده ایم که در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما همراه باشید.

چجوری اسکرین رکورد در ایفون فعال کنیم؟

شاید این سؤال بسیاری از شما نیز باشد که چگونه اسکرین رکوردر آیفون را فعال کنیم؟ در پاسخ باید گفت اپل در گوشی آیفون 10 و مدل های بالاتر سیستم عامل IOS11 را طراحی کرده است که از قابلیت اسکرین ویدیو برخوردار است. کاربران با فعال کردن ابزار اسکرین رکورد می توانند از صفحه مورد نظر خود فیلم بگیرند و با دوستان خود در سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

فعال کردن آیکن ضبط صفحه نمایش، اولین قدم برای اسکرین ویدیو ایفون

قبل از هر کاری باید ابزار ضبط ویدیو را در قسمت Control Center فعال سازی کنید که برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید. در نظر داشته باشید این دسترسی ها برای تمام کاربرانی که از گوشی ایفون استفاده می کنند به همین شیوه است. یعنی اگر شما یک گوشی آیفون ۱۱ پرو داشته باشید با کسی که از ایفون 13 پرو مکس استفاده می کند به یک روش به قسمت ضبط ویدیو دست پیدا خواهد کرد.

  • به قسمت تنظیمات (Setting) گوشی ایفون وارد شوید و گزینه Control Center را باز کنید.
  • سپس به بخش پایین منو رفته و آیکن ضبط صفحه نمایش ( Screen Recorder) را فعال کنید.
  • بعد از فعال کردن این بخش روی گزینه پلاس کلیک کنید و آن را به قسمت Included Controls بکشید.

اسکرین رکوردر ایفون

گام دوم، آغاز ضبط صفحه نمایش

پس از باز کردن گزینه Screen Record  با یک مکث چند ثانیه ای مواجه خواهید شد که به کاربران امکان آماده سازی محتوا را برای ضبط می دهد زمانی که دایره قرمز رنگ با ثبت زمان برای شما به نمایش درآمد، یعنی گوشی شما مشغول ویدیو گرفتن از صفحه است. در صورتی که قصد ضبط فیلم همراه با صدا را داشته باشید باید روی قسمت میکروفون خاموش کلیک کرده و آن را روشن کنید تا صدا نیز همزمان برای شما پخش شود. در صورتی که پس از ضبط ویدیو مشاهده کردید که محتوای شما صدا ندارد به طور حتم علت ضبط نشدن صدا در اسکرین رکوردر ایفون خاموش بودن میکروفون حین اسکرین گرفتن است.
نکته ای که می بایست در این باره ذکر شود تغییرات تنظیم اسکرین رکورد در سری های بعدی همچون گوشی آیفون ۱۵ است. چرا که شاید اپل از آیکن ها و گزینه های اختصاصی برای این قابلیت استفاده کرده باشد که دسترسی را از قسمت های دیگر برای کاربران فراهک کرده باشد.

ضبط اسکرین رکوردر ایفون

 

متوقف کردن ضبط، پایان کار اسکرین رکوردر ایفون

فرض کنید محتوای خود را ضبط کرده اید، اکنون چگونه فرایند اسکرین رکورد را متوقف کنیم؟ زمانی که گوشی شما مشغول ویدیو گرفتن از صفحه مورد نظر است یک دایره قرمز در قسمت بالای گوشی برای شما نمایش داده شده است که در صورت ضربه زدن به آن می توانید ضبط را متوقف کرده و ذخیره کنید. پس از متوقف کردن اسکرین رکورد یک آیکن برای شما نشان داده می شود که بیانگر ذخیره فایل ویدیویی شما در گالری گوشی است.
ضبط و اسکرین رکوردر آیفون ۱۲ با اسکرین رکورد در آیفون ۱۳ و ۱۴ سری  تفاوتی ندارند. با این وجود می توان گفت یاد گرفتن روش های ضبط و توقف محتوا در گوشی های آیفون برای تمام کاربرانی که از این محصولات استفاده می کنند بسیار کاربردی است یعنی به عبارتی دسترسی آن در هر سری گوشی ایفون که تا امروز در بازار موجود است به یک شیوه است. بنابراین شما حتی در صورتی که خرید آیفون ۱۴ پرومکس را نیز در لیست انتخاب های خود قرار داشته باشید باز هم می توانید به آسان ترین روش به تنظیمات اسکرین رکورد و توقف آن دست پیدا کنید.

استفاده از اپ های اختصاصی برای اسکرین ویدیو ایفون

قابلیت Screen Recorder در گوشی ایفون با IOS11 برای کاربران بدون مشکل در دسترس است. اما بسیاری از کاربران دسترسی به تنظیمات گوشی ایفون را چندان راحت نمی دانند و به همین دلیل ترجیح می دهند تا از برنامه ها و اپلیکیشن های مخصوص ضبط فیلم استفاده کنند، همچنین به باور اینکه قیمت آیفون به سبب بهره مند شدن گوشی اپل به اپلیکشین ها و برنامه های اختصاصی با صرف هزینه بیشتر مواجه است خرید آن را انجام نمی دهند، اما قابل ذکر است اپل در قبال ارائه سرویس های نرم افزاری هزینه ای را مشمول کاربران نکرده است و تنها از لحاظ سخت افزاری و طراحی قیمت محصولات خود را تعیین کرده است. با در نظر گرفتن این موضوع باید گفت ما نیز در این بخش اپ هایی را که افراد می توانند برای اسکرین رکوردر گوشی آیفون خود داشته باشند را به شما معرفی می کنیم.

TechSmith Capture، اپی برای ویدیو گرفتن از صفحه گوشی آیفون

یکی از برنامه هایی که کار کردن با آن برای ضبط کردن نمایشگر بسیار راحت و آسان است اپلیکیشن TechSmith Capture است. با نصب این برنامه بر روی گوشی آیفون می توانید در زمان ضبط کردن آیکون قرمز رنگ را که در بالای صفحه نمایش داده می شود را فعال کنید و سپس گزینه Start Broadacts را روشن کرده و برای صدا دار کردن محتوا میکروفون برنامه را نیز فعال کنید. بعد از پایان اسکرین رکوردر می توانید با لمس Stop ضبط را متوقف کرده و ذخیره کنید. در صورتی که از علاقه مندان به خرید گوشی آیفون هستید و به دنبال مدلی هستید که در کنار قیمت منصفانه بتوانید به راحتی به دسترسی ها و تنظیمات آن دست پیدا کنید ما به شما گوشی آیفون 12 در سری پرومکس را پیشنهاد می کنیم، زیرا قیمت آیفون ۱۲ پرومکس به نسبت ایفون 13 و 14 نه تنها اقتصادی است بلکه از لحاظ کارایی و ظاهر نیز دست کمی از آنها ندارد.

برنامه captur برای گوشی ایفون

 Screen Recorder؛ Record It، برنامه ای دیگر برای اسکرین رکوردر ایفون

یکی دیگر از اپلیکیشن هایی که در اپ استور از محبوبیت خاصی بین کاربران برخوردار است Record It است. در این برنامه نیز همانند TechSmith Capture می بایست صفحه مورد نظر را انتخاب کرده و با فعال کردن گزینه قرمز رنگ در گوشه صفحه ضبط صفحه را شروع کنید و پس از پایان با لمس Stop، فرایند ضبط را به اتمام برسانید. گاهی اوقات کاربران برنامه لازم را ضبط کرده اند اما با مشکل چرا اسکرین رکورد آیفون کار نمیکنه مواجه خواهند شد؟ باید متذکر شویم که به احتمال زیاد برنامه شما دچار مشکل اجرایی شده است و یا اینکه شما در حین ضبط گزینه Start را فعال نکرده اید.

اپ it برای فیلم گرفتن در گوشی ایفون

 

ضبط ویدیو از نمایشگر با اپلیکیشن DU Recorder

اپلیکیشن ها و برنامه های بسیار کاربردی برای ویدیو گرفتن از صفحه نمایش گوشی ایفون وجود دارد که DU Recorder نیز یکی از آنها است. در روش استفاده از برنامه DU Record شما باید گزینه Record To Local Device را فعال کنید، سپس با لمس Start Broadcast ضبط ویدیو از نمایشگر را شروع کنید. در این روش هم شما می توانید از طریق گزینه قرمز رنگ بالای صفحه ضبط را متوقف کنید و در گالری گوشی خود ذخیره کنید.

اپ du در گوشی ایفون

آیا گوشی آیفون ارزش خرید دارد؟

با توجه به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار داده ایم اکنون شما می توانید به راحتی به تنظیمات گوشی ایفون خود برای ضبط ویدیو از صفحه نمایش دست پیدا کنید. همچنین با مطالعه مطلب متوجه خواهید شد که کدام ایفون ارزش خریدن دارد. البته در صورتی که قصد خرید گوشی آیفون با بهترین قیمت و تضمین اصالت را داشته باشید. می توانید لیست قیمت ایفون را در فروشگاه آترین کالا مشاهده کنید و متناسب با بودجه خود ثبت سفارش خود را انجام دهید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *