اسکرین میرورینگ ایفون چیست؟ چگونه از آن استفاده کنیم؟

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

گوشی های آیفون صفحه نمایش با کیفیت بالایی دارند و برای تماشای فیلم و عکس عالی هستند اما به اندازه کافی بزرگ نیستند. اسکرین میرورینگ ایفون این امکان را برای شما فراهم می کند تا صفحه گوشی آیفون خود را روی تلویزیون منعکس کنید و محتوای خود را در ابعادی بزرگ‌تر تماشا کنید. با استفاده از قابلیت اسکرین میرورینگ به آسانی می توانید هر مدل آیفونی حتی ایفون استوک و قدیمی را به تلویزیون وصل کنید.

اگر تلویزیون شما با AirPlay 2 سازگاری داشته باشد، می توانید به آسانی آیفون خود را به تلویزیون وصل کنید و محتوای گوشی خود را روی نمایشگر بزرگ تلویزیون تماشا کنید. اما اسکرین میرورینگ ایفون کجاست و چگونه آن را فعال کنیم؟ در این مقاله توضیح می دهیم که اسکرین میرورینگ ایفون چیست و نحوه اتصال ایفون به تلویزیون با اسکرین میرورینگ را آموزش می دهیم.

اسکرین میرورینگ ایفون چیست؟

Screen Mirroring قابلیتی است که با استفاده از آن می توانید محتوای آیفون و آیپد خود را روی تلویزیون هوشمند پخش کنید. با استفاده از اسکرین میرورینگ ایفون می توانید برنامه‌ها، بازی‌ها، ویدیوها، فیلم‌ها، ارائه‌ها یا هر چیز دیگری را که دوست دارید روی تلویزیون نمایش دهید و یک نمایش بزرگ‌تر و بهتر برای خود ایجاد کنید.

اگرچه اندازه صفحه نمایش آیپد بزرگتر از آیفون است اما گاهی اوقات برای تماشای محتوای خود به یک نمایشگر بزرگ تر نیاز دارید و یا در نظر دارید آن را برای سایر اعضای خانواده نیز به نمایش بگذارید. از طرفی نیز ممکن است نمایشگر آیپد کوچک باشد و با توجه به قیمت تبلت اپل سایز بزرگ امکان تهیه مدل جدید را نداشته باشید در این صورت بهترین راه، منعکس کردن صفحه آیپد یا آیفون روی تلویزیون با استفاده از AirPlay است.

اسکرین میرورینگ ایفون چیست؟

نحوه فعال سازی اسکرین میرورینگ ایفون

AirPlay با Apple TV سازگاری کامل را دارد و به لطف پشتیبانی داخلی برای انعکاس صفحه نمایش AirPlay، می توانید به راحتی محتوای خود را روی نمایشگر تلویزیون منعکس کنید. اسکرین میرورینگ ایفون همچنین با تلویزیون های هوشمندی که از AirPlay 2 پشتیبانی می کنند نیز سازگاری دارد که می توانید لیست تلویزیون های سازگار را در سایت اپل مشاهده کنید.

نکته دیگر در مورد اتصال ایفون به تلویزیون با اسکرین میرورینگ باید مطمئن شوید که آیفون یا آیپد و تلویزیون شما هر دو روشن و به یک شبکه Wi-Fi متصل باشند. نحوه اسکرین میرورینگ در ایفون به شرح زیر است.

  • Control Center را در آیفون خود باز کنید. (با لمس گوشه سمت راست بالای صفحه به پایین)
  • در لیست دستگاه‌های موجود، تلویزیون یا دیوایسی که می خواهید به آن وصل شوید را انتخاب کنید.
  • اگر رمز عبور AirPlay روی صفحه تلویزیون ظاهر شد آن را در آیفون خود وارد کنید.
  • با انجام این مراحل صفحه آیفون شما روی تلویزیون منعکس می شوند محتوای شما روی صفحه تلویزیون نمایش داده می شود.

نحوه فعال سازی اسکرین میرورینگ ایفون

استفاده از روش های دیگر برای اسکرین میرورینگ در ایفون

بدون شک AirPlay بهترین برنامه اسکرین میرورینگ برای ایفون است اما این احتمال نیز وجود دارد که برخی از تلویزیون ها از AirPlay 2 پشتیبانی نکنند. به همین دلیل ما روش های دیگری برای اسکرین میرورینگ آیفون به شما خواهیم گفت تا بتوانید صفحه آیفون خود را روی هر دستگاهی منعکس کنید. در ادامه چند روش دیگر ارائه شده است که از طریق آنها می توانید محتوای ایفون خود را روی نمایشگر تلویزیون و یا مانیتور نمایش دهید.

اگر قصد خرید آیفون استوک را دارید پیشنهاد می کنیم قبل از خرید، مقاله معنی استوک در گوشی را مطالعه کنید.

استفاده از کابل HDMI برای اسکرین میرورینگ ایفون

برای اسکرین میرورینگ با ایفون همچنین می توانید از کابل HDMI با آداپتور دیجیتال لایتنینگ و یا USB-C در ایفون های سری جدید استفاده کنید. برای این کار شما به یک مبدل لایتنینگ به HDMI برای اتصال آداپتور به کابل HDMI نیاز دارید بعد از آن آداپتور را به آیفون وصل کرده و سپس کابل HDMI را به تلویزیون وصل کنید.

تلویزیون را روشن کنید و سپس از قسمت لیست پخش HDMI را انتخاب کنید تا تصویر آیفون شما روی تلویزیون منعکس شود.

استفاده از کابل HDMI برای اسکرین میرورینگ ایفون

استفاده از Chromecast برای اسکرین میرورینگ در ایفون

استفاده از Chromecast Google نیز یکی دیگر از راه‌های انتقال تصویر محتوای آیفون به تلویزیون است. اگر از Chromecast استفاده می کنید، برنامه Google Home را در آیفون خود نصب کرده و سپس دستگاه Chromecast را راه‌اندازی کنید. در آخر نیز روی دکمه Cast در برنامه های سازگار مانند YouTube یا Netflix ضربه بزنید تا صفحه نمایش آیفون شما روی تلویزیون منعکس شود.

نحوه اسکرین میرورینگ در ایفون با برنامه های شخص ثالت

علاوه بر روش های مذکور، شما می توانید از برنامه های شخص ثالث برای اسکرین میرورینگ ایفون نیز استفاده کنید. برنامه هایی مانند LetsView، ApowerMirror یا Reflector این امکان را برای شما فراهم می کنند که صفحه نمایش آیفون خود را مستقیما روی دستگاه هایی که از AirPlay پشتیبانی نمی کنند منعکس کنید. این برنامه‌ها ممکن است عملکردهای اضافی مانند ضبط صفحه نمایش و اشتراک‌گذاری محتوا با چندین دستگاه را ارائه دهند که یک مزیت نیز به حساب می آید.

نحوه اسکرین میرورینگ در ایفون با برنامه های شخص ثالت

نکاتی برای اسکرین میرورینگ ایفون

اسکرین میرورینگ ایفون به شما امکان می دهد محتوای آیفون خود را روی صفحه نمایش تلویزیون پخش کنید. با این ویژگی می توانید محتواهایی همچون فیلم عکس، بازی، برنامه‌ها و صفحات وب را روی تلویزیون هوشمند خود اجرا کنید و در اندازه ای بزرگ تر اجرا کنید. در این مقاله نحوه فعال سازی اسکرین میرورینگ ایفون با استفاده از روش های مختلف ارائه شده که از طریق آنها می توانید صفحه آیفون خود را روی نمایشگر تلویزیون منعکس کنید اما قبل از آن لازم از چند نکته مهم در این باره را نیز رعایت کنید.

  • کیفیت تصویر و سرعت اسکرین میرورینگ به سرعت شبکه Wi-Fi شما بستگی دارد.
  • اگر در اتصال به دستگاه خود مشکل دارید، مطمئن شوید که هر دو دستگاه به همان شبکه Wi-Fi متصل هستند و از قوی بودن سیگنال Wi-Fi اطمینان حاصل کنید.
  • برخی از برنامه‌ها و بازی‌ها ممکن است در هنگام اسکرین میرورینگ به درستی کار نکنند.
  • برای اطلاعات بیشتر، به راهنمای کاربر آیفون یا وب سایت Apple مراجعه کنید.
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *