ترفندهای آیفون، نکاتی جالب برای کاربری بهتر آیفون

زمان مطالعه مطلب: 8 دقیقه

ترفندهای ایفون برای دوستدارانش تمامی ندارد! یکی از مهم ترین دلایلی که سبب شده تا کاربران علاقه مندی بسیاری به خرید گوشی اپل داشته باشند، ترفندهایی است که برای آن در نظر گرفته شده است. اپل با اضافه کردن ترفندهای جذاب و کاربردی که با آپدیت کردن نسخه iOS برای کاربران ممکن کرده است، سبب شده تا بتوانند محیط متفاوتی را برای دسترسی به برنامه ها و محتوای گوشی آیفون خود تجربه کنند.
اپل علاوه بر قرار دادن قابلیت های آشکار از ترفندهای مخفی نیز در گوشی هایش بهره برده است که به سبب آنها دوستداران آیفون می توانند علاوه بر صرفه جویی در زمان به ساده ترین روش به برنامه ها و قابلیت های گوشی دسترسی پیدا کنند. البته با رونمایی شدن از آیفون ۱۵ انتظارات از آن بیشتر می شود. یعنی به زبان ساده تر باید ترفندهای بیشتری به محیط کاربری آن افزوده شود تا استفاده از گجت ها و برنامه های نصب شده با جذابیت بیشتری اعمال شوند. در ادامه شما را با انواع ترفندهای آیفون که تا امروز از آنها اطلاعی نداشتید را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با جذابیت بیشتری با گوشی ایفون خود کار کنید.

1. یادداشت برداری سریع، ترفندی برای دارندگان آیفون

یادداشت برداری سریع یا همان قابلیت Quick Notes یکی از ترفندهای ایفون به حساب می آید که کاربران می توانند عکس، ویدیو یا هر فایل دیگری را به صورت یادداشت، سریع به اشتراک بگذارند. تصور کنید شما مشغول خواندن یک مقاله جالب هستید و می خواهید متن کامل آن را در بایگانی گوشی خود داشته باشید. با انتخاب قسمتی از متن و کلیک روی آیکون اشتراک گذاری، لینک مطلب را سریعاً یاداشت برداری و ذخیره کنید.
در نظر داشته باشید این قابلیت تنها برای گوشی هایی که ios16 را ساپورت می کنند قابل اجرا است. با این حال اگر این ترفند برای شما هم جالب است و قصد خرید گوشی اپل با کمترین صرف هزینه را دارید ما به شما 12 پرو مکس را پیشنهاد می کنیم. چرا که قیمت آیفون ۱۲ پرو مکس به نسبت سایر مدل گوشی های آیفون از رِنج قیمت مناسب تری برخوردار است.

یادداشت برداری با گوشی ایفون

2. تبدیل راحت واحد، ترفند آیفون برای کاربران اقتصادی

یکی دیگر از ترفندهای ایفون تبدیل سریع واحدها از امپریال به متریک است. شما می توانید از طریق دستیار صوتی سیری در آیفون تبدیل واحد را انجام دهید. به عنوان مثال 100 مایل را برای تبدیل به کیلومتر تلفظ کنید در چنین صورتی مشاهده خواهید کرد که به آسانی تبدیل واحد برای شما انجام خواهد گرفت. همچنین شما می توانید ارز خارجی منتخب خود را تایپ یا تلفظ کنید و با انتخاب ارز منطقه خود تبدیل واحد سریعی را انجام دهید. نکته جالب توجه درباره این ترفند جدید IOS16 این است که برای بیشتر سری های آیفون قابل اجرا است. یعنی اگر شما یک گوشی آیفون  ۱۱ عادی هم داشته باشید، این ترفند آیفون را می توانید اجرایی کنید.

تبدیل واحد در گوشی ایفون

3. کنترل از راه دور، از ترفندهای آیفون برای کاربران

اپل در ios16 ترفندهای جالبی را تعبیه کرده است به طوری که یکی از آنها استفاده از گوشی آیفون به عنوان کنترل است. البته این قابلیت یکی از ترفندهای مخفی ایفون به حساب می آید که برای آن دسته از افراد که مجموعه ای از محصولات ایفون را دارند بسیار کاربردی است. شما می توانید با اتصال آنها به iCloud از گوشی خود به عنوان ریموت کنترل برای تنظیم آنها استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت در ابتدا باید :

  • دستگاه های ایفون خود را با برنامه iCloud متصل کنید. سپس وارد قسمت تنظیمات گوشی شوید و گزینه Accessibility را فعال کنید.
  • در مرحله بعد با رفتن به پایین صفحه، گزینه Control Nearby Devices را انتخاب کنید که لیست دستگاه های متصل شده را برای شما نمایش می دهد.
  • در لیست، دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعدی شما می توانید تمام تنظیماتی را که می خواهید مشاهده کنید.
    با توجه به کارایی این ترفند شما می توانید تمام تنظیمات مربوط به خاموش و روشن کردن، کم و زیاد کردن صدا را انجام دهید. توجه داشته باشید ترفندهای ایفون و برنامه های نرم افزاری که به آنها مجهز شده است تأثیر چندانی را روی قیمت ایفون نداشته است.

استفاده از گوشی ایفون به عنوان ریموت

4. سلامت بیشتر با ترفند Clean Energy Charching در آیفون

از دیگر ترفندهای ایفون می توان اشاره کرد به Clean Energy Charching. با توجه به کارایی این برنامه، شما می توانید کربنی را پخش می شود به حداقل برسانید و به سلامت محیط زیست کمک بسیاری کنید. برای فعال کردن این گزینه شما به قسمت تنظیمات وارد شوید و گزینه Battery Helth را فعال کنید و وارد بخش بعدی شوید و گزینه Charching را فعال کنید که حالت های شارژ  را برای شما نمایش می دهد. سپس باید گزینه Clean Energy Charching را فعال کنید.
با توجه به اینکه بیشتر ترفندهای آیفون برای تمام گوشی آیفون قابل اجرا است، باز هم کاربران تمایل بیشتری به خرید آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس نشان داده اند. البته خرید این سری از گوشی های ایفون برای کاربرانی که مشکلی از بابت صرف هزینه ندارند می تواند بسیار جذاب و کاربردی باشد.

عکس مربوط به سلامت محیط زیست در گوشی ایفون

5. پیدا کردن مجدد رمز وای فای، از برترین ترفندهای ایفون

اپل در نسخه های قبلی از گوشی های خود برای ایجاد امنیت بیشتر، رمز وای فای را برای کاربران نشان نمی داد. اما این موضوع سبب بروز مشکلاتی برای افراد شد که سبب شد تا اپل به فکر چاره ای برای این معضل شود، به همین دلیل در آپدیت جدید سیستم عامل گوشی هایش رمز وای فای را برای کاربران به نمایش درآورد. نا گفته نماند شما با خرید یک آیفون ۱۲ پرو نیز می توانید از این ترفند ایفون بهره ببرید و نیازی به خرید ایفون در سری های بالاتر نخواهید بود. از آنجایی که قیمت ایفون ۱۲ پرو به نسبت دیگر سری های بالا رده از رِنج مناسب تری برخوردار است بیشتر کاربران خرید آن را ترجیح می دهند. برای دسترسی به این تر فند گوشی آیفون باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • در ابتدا باید وارد قسمت تنظیمات شوید و وارد بخش وای فای وارد شوید.
  • پس از مشاهده لیست، روی علامت i یا Information که در کنار نام وای فای مَد نظر شما قرار گرفته کلیک کنید.
  • سپس در این قسمت وارد بخش Password شوید تا رمز برای شما قابل مشاهده شود. البته گزینه Copy هم برای شما نمایش داده می شود.

پیدا کردن مجدد رمز وایفا

6. کپی کردن متن از ویدیو؛ جالب ترین ترفند آیفون برای کاربران

در نسخه Ios15 کاربران تنها می توانستد یک قسمت از متن را که بر روی عکس قرار گرفته کپی کنند. اما اپل در ios16 این قابلیت را ارتقاء داد. به طوری که کاربران اکنون می توانند حتی متن هایی را که بر روی ویدیو قرار گرفته نیز کپی و ذخیره کنند. لازم به ذکر است این ترفندها برای ایفون های با ios16 یکی است. یعنی شما در ترفندهای ایفون 13 نیز این قابلیت را مشاهده خواهید کرد. در این ترفند نیز در ابتدا باید :

  • ویدیو را در قسمتی که متن مورد نظر شما وجود دارد Stop کنید.
  • سپس در گوشه سمت راست که سه نقطه وجود دارد کلیک کنید.
  • بعد روی متن دلخواهتان ضربه بزنید و در منوی بعدی گزینه کپی را بزنید.
    البته باید در نظر داشته باشید که این ترفند را نمی توانید برای تمام ویدیو ها اجرایی کنید. اما باز هم می تواند برای بسیاری از کاربران کاربردی باشد.

کپی کردن متن در ویدیو گوشی ایفون

7. شخصی کردن لاک اسکرین، از ترفند های ایفون برای کاربران

گاهی اوقات کاربران تمایل دارند تا عکس شخصی خود را بر روی لاک اسکرین قرار دهند اما به دلیل قرار گرفتن در محیط های مختلف همچون محیط شغلی، ممکن است چندان خوشایند نباشد. در اینجا باز هم اپل قابلیت منحصرانه ای را ارائه داده است. به نحوی که کاربران می توانند در محیط های مجزا لاک اسکرین شخصی خود را قرار دهند. در ابتدا :

  • وارد قسمت تنظیمات و بخش Wallpaper شوید.
  • سپس روی گزینه Add New Wallpaper ضربه بزنید.
  • در این قسمت می توانید عکس مورد علاقه خود را انتخاب کنید و یا می توانید با فعال سازی گزینه Shuffle Wallpaper عکس های خود را در طول روز تغییر دهید.
  • بعد از وارد شدن به صفحه Wallpaper شما می توانید تنظیمات مربوط به عکس، رنگ، فونت را تغییر دهید. سپس با لمس گزینه Done در گوشه سمت راست می توانید این تغییرات را ذخیره کنید.

شخصی کردن لاک اسکرین در گوشی ایفون

8. تغییرات در نمایش اعلان، از دیگر ترفندهای آیفون

نحوه نمایش اعلان ها برای کاربران آیفون یکی از مواردی است که برای آنها بسیار نا خوشایند است. اپل در آپدیت جدید سیستم عامل گوشی های خود این معضل را به کلی حل کرده است. به طوری که کاربران با ویرایش نمایش اعلان می توانند از بین حالت های شماره ای، لیستی و روی هم افتاده، روشی را انتخاب و اجرایی کنند. برای فعال سازی این عملکرد نیز باید وارد تنظیمات شوید و گزینه Notification را فعال کنید. در قسمت بالا وارد DisPlay As شوید و نوع نمایش اعلان مَد نظر خود را انتخاب کنید و گزینه Done را برای اجرایی بزنید.

تغیرات در نمایش اعلان در گوشی ایفون

9. موقعیت مکانی هنگام اشتراک گذاری عکس ها، از ترفندهای دیگر آیفون

یکی دیگر از ترفندهای ایفون که می تواند برای بیشتر افراد جالب توجه باشد، یادآوری موقعیت مکانی هنگام به اشتراک گذاری عکس و ویدیو است. زمانی که شما یک عکس یا ویدیو را که می خواهید به اشتراک بگذارید از شما می پرسد ایا عکس منتخب شما دارای موقعیت مکانی است یا نه. در صورت تمایل می توانید موقعیت مکانی خود را وارد کنید. همچنین شما می توانید با غیر فعال کردن این حالت، حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

موقعیت مکانی در گوشی ایفون

10. لغو ارسال و ویرایش پیام، کاربردی ترین ترفند ایفون

بسیاری از کاربران بر این باور هستند که در صورتی که گوشی آیفون آنها باز شود در قسمت اجرایی نرم افزار ها ممکن است مشکلی پیش آید. باید خاطر نشان کنیم که قسمت سخت افزاری و نرم افزاری هیچ ارتباطی به همدیگر ندارند. البته ما در مقاله از کجا بفهمیم ایفون باز شده بیشتر در این باره توضیح داده ایم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پیامی را برای کسی فرستاده باشید اما پس از ارسال، پشیمان شده باشید. شما در گوشی آیفون با ios16 می توانید متن پیام را لغو یا ویرایش کنید. البته شما می بایست در 15 دقیقه اول این کار را انجام دهید، زیرا پس از این تایم پیام شما قابل لغو یا ویرایش نخواهد بود. برای اجرایی کردن این عملکرد باید به قسمت iMessege وارد شوید و تنظیمات لازم را انجام دهید.

لغو ارسال پیام در گوشی ایفون

11. حذف عکس های تکراری ترفندی برای کم کردن فضای گوشی ایفون

شما در گوشی موبایل از برندهای دیگر قادر به پیدا کردن سریع عکس های تکراری نیستید، اما در گوشی آیفون شما می توانید با لمس گزینه Duplicates در پوشه Album عکس های تکراری را پیدا کنید سپس با کلیک روی گزینه Merge هر عکسی را که از لحاظ کیفیت بهتر باشد حفظ کنید.

حذف عکس تکراری در گوشی آیفون

با در نظر گرفتن مطالبی که درباره ترفندهای آیفون در اختیار شما قرار دادیم، اکنون شما می توانید در صورت استفاده از گوشی آیفون به راحتی از تمام امکانات آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که ما نیز در فروشگاه آترین کالا مجموعه ای از گوشی های آیفون را در سری های مختلف در اختیار مشتریان قرار داده ایم، تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت، سلامت، ارسال فوری و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *