راهنمای خرید موس گیمینگ | انتخاب بهترین موس برای گیمرها

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

اگر می خواهید در بازی بهترین باشید، داشتن بهترین موس گیمینگ برای شما ضروری است. ماوس های گیمینگ دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را از ماوس های معمولی متمایز می کند و این ویژگی به عملکرد بهتر شما در بازی کمک زیادی می کند. تصمیم در مورد خرید موس و کیبورد گیمینگ یک امر کاملا شخصی است و به نوع ترجیحات خود شما بستگی دارد اما برخی ویژگی های کلیدی وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها می توانید خرید بهتری داشته باشید.

خرید یک ماوس گیمینگ برای شما می تواند دلهره آور باشد، مخصوصا اگر امکان تست و آزمایش آن برای شما وجود نداشته باشد. اما اگر ویژگی های بهترین ماوس گیمینگ را بدانید، در این مورد مشکلی نخواهید داشت و می توانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید. در این مقاله که یک راهنمای خرید موس گیمینگ است ویژگی های بهترین موس گیمینگ آورده شده است که شما می توانید از این نکات برای خرید بهترین محصول برای خود استفاده کنید.

راهنمای خرید موس گیمینگ

بهترین ماوس گیمینگ؛ سیمی یا بی سیم؟

اولین موردی که در راهنمای خرید ماوس گیمینگ بررسی می کنیم موضوع نوع اتصال آن است. شاید در گذشته ماوس های سیمی نرخ پاسخگویی بهتری نسبت به مدل های بی سیم داشتند اما با پیشرفت فناوری بی سیم در سال های اخیر و به لطف فناوری 2.4 گیگاهرتز، این تفاوت دیگر به چشم نمی خورد. البته زمان پاسخگویی در بازی به نوع مانیتور شما نیز بستگی دارد و معمولا در نمایشگرهای رده پایین و معمولی زمان پاسخگویی کندتر است، بنابراین توصیه می شود در هنگام خرید فقط قیمت مانیتور کامپیوتر را در نظر نگیرید.

با توجه به اینکه امروزه بهترین ماوس گیمینگ بی سیم و سیمی از نظر عملکرد، تقریبا یکی هستند پس انتخاب نوع آن کاملا به ترجیحات خود شما بستگی دارد. اگر برای داشتن آزادی عمل بیشتر، ماوس گیمینگ بی سیم را انتخاب می کنید پیشنهاد می کنیم یک مدل با گیرنده 5Gz را انتخاب کنید که زمان پاسخ دهی بسیار سریعی را برای شما فراهم می کند. اما اگر یک گیمر رقابتی جدی یا بازیکن ورزش های الکترونیکی هستید که رقابت در آن سنگین است، ماوس گیمینگ سیمی بهترین انتخاب است. شایان ذکر است، امروزه برخی از ماوس های گیمینگ بی سیم دارای پد شارژی هستند که امکان شارژ بی سیم را فراهم می کند.

ماوس گیمینگ سیمی بهتر است یا بی سیم

مقایسه ماوس گیمینگ نوری و لیزری

مورد دیگری که در انتخاب بهترین موس گیمینگ باید بررسی شود نوع سنسور است. ماوس های گیمینگ یا دارای حسگر نوری هستند و یا لیزری که ماوس های نوری از نور LED برای تعیین موقعیت استفاده می کنند، اما ماوس لیزری نیز از دیود لیزری ساطع کننده سطح عمودی حفره ای استفاده می کند. ماوس های نوری در مقایسه با ماوس لیزری دارای زمان پاسخ گویی سریع تر و لرزش کمتری هستند به همین دلیل در میان گیمرها محبوبیت بیشتری دارند.

اما در مقابل، ماوس لیزری حساسیت بهتری به انواع بافت های سطحی دارد و بر روی سطح شفاف مانند شیشه نیز قابل استفاده است. بنابراین اگر سبک بازی شما طوری است که استفاده از ماوس و جابه جایی سریع آن برای شما مهم است، ماوس نوری ارزش خرید بیشتری دارد که حتی در لپ تاپ دست دوم نیز عملکرد بهتری به شما می دهد. اما اگر می خواهید از ماوس گیمینگ بر روی سطح شفافی همچون شیشه نیز استفاده کنید، ماوس لیزری گزینه مناسب تری است.

مقایسه ماوس گیمینگ نوری و لیزری

دکمه های قابل برنامه ریزی ماوس گیمینگ

از ویژگی های ماوس های گیمینگ که آن را با مدل های معمولی متمایز می سازد داشتن دکمه های اضافی است. در واقع داشتن ورودی های اضافی برای ماوس گیمینگ یک ضرورت است و دکمه های اضافی به شما کمک می کنند که با توزیع عملکردها، کنترل سریع تر و بهتری بر روی بازی داشته باشید. این یعنی بهترین موس گیمینگ باید دارای حداکثر دکمه های قابل برنامه ریزی باشد که البته این مورد به سبک بازی شما نیز بستگی دارد.

برای مثال اگر دوست دارید بازی های RTS, MOBA و یا MMO را انجام دهید بهتر است به فکر تهیه بهترین ماوس گیمینگ با دکمه های اضافی قابل تنظیم باشید. در غیر این صورت داشتن یک موس گیمینگ با دو دکمه اضافی نیز می تواند کار شما را راه اندازد و نیازی به تیه ماوس های گران قیمت نخواهید داشت.

برای خرید مانیتور گیمینگ شیائومی با کمترین قیمت به فروشگاه آترین کالا مراجعه کنید.

دکمه های قابل برنامه ریزی ماوس گیمینگ

آیا DPI برای ماوس گیمینگ مهم است؟

لازم است بدانید که DPI بیشتر به معنای بهتر بودن ماوس گیمینگ نیست. DPI یا Dots per inch به میزان پیکسل هایی اشاره دارد که مکان نمای شما در هر اینچ روی صفحه نمایش حرکت می کند که در اکثر ماوس ها یک دکمه برای تنظیم آن اختصاص داده شده است. شاید فکر کنید بهترین موس گیمینگ باید DPI بالاتری داشته باشد اما این درحالی است که سطح DPI ایدئال برای شما به ترجیحات و همچنین سبک بازی شم بستگی دارد.

برای مثال در بازی های FPS که دقت روی هدف مهم است، باید DPI کمتر (بین 800 تا 1000) را انتخاب کنید تا امکان حرکات دقیق تری به شما بدهد. DPI کمتر برای صفحه نمایش های کوچک و لپ تاپ استوک گیمینگ با وضوح کم عملکرد بهتری به شما در هدف گیری می دهد. اما اگر نیاز دارید حرکت گسترده تری داشته باشید و یا صفحه نمایش با وضوح بسیار بالایی دارید، تهیه یک ماوس با DPI بالا (بین 12000- 30000) انتخاب بهتری است.

نورپردازی RGB؛ آیا برای ماوس گیمینک ضروری است؟

نورپردازی RGB در اصل یک ویژگی سرگرم کننده برای دستگاه های گیمینگ است. ماوس گیمینگ با نورپردازی RGB می تواند به شما کمک کند در اتاق هایی با نور کم نیز قابل استفاده باشند و همچنین با ایجاد فضای پر زرق و برق تجربه بازی گیمر را جذاب تر می کند. اگر می خواهید محیط بازی پر زرق و برقی ایجاد کنید، ماوس گیمینگ با نور پردازی RGB تهیه کنید اما اگر در محیط عمومی و اداری مشغول به کار هستید بهترین ماوس گیمینگ برای شما مدل بدون نورپردازی است.

نورپردازی RGB؛ آیا برای ماوس گیمینک ضروری است؟

خرید ایفون ۱۴ با کمترین قیمت از آترین کالا

ارگونومی ماوس گیمینگ

بهترین موس گیمینگ باید استفاده راحت و آسانی نیز داشته باشد. از آنجایی که گیمرها مخصوصا کسانی که بازی های FPS انجام می دهند معمولا زمان زیادی از ماوس استفاده می کنند، باید به فکر تهیه ماوس گیمینگ با ویژگی های ارگونومیک باشند. معمولا موس های گیمینگ در سه طراحی برای چپ دست، راست و مناسب برای هر دو عرضه می شوند و اگر می خواهید ماوس برای هر دو دست استفاده آسانی داشته باشید بهتر است طراحی معمولی را انتخای کنید.

همچنین گیمرها بیشتر به سمت ماوس هایی هستند که طراحی سبکی داشته باشد تا بتوانند در هنگام بازی سریع تر حرکت کنند و دست در استفاده طولانی مدت از ماوس گیمینگ دچار خستگی نشود. با این حال وزن ایدئال برای تمامی گیمرها یکی نیست و این مورد نیز به ترجیحات خود کاربر بستگی دارد اما اگر به دنبال سبک ترین ماوس گیمینگ هستید وزن کمتر از 70 گرم انتخابی مناسب است.

ارگونومی ماوس گیمینگ

پشتیبانی ماوس گیمینگ از نرم افزار

تقریبا تمامی موس های گیمنگ به نوعی قابلیت پشتیبانی از نرم افزار را دارند. اگر غیر این باشد می توانید از طریق تنظیمات خود ویندوز به برخی از ویژگی های قابل برنامه ریزی دسترسی پیدا کنید. مزیت استفاده موس گیمینگ از نرم افزار امکان برنامه ریزی مجدد دکمه ها را فراهم می کند و همچنین در ماوس هایی با نورپردازی RGB امکان مدیریت نور را به شما می دهد.

قابل ذکر است که برندهای مختلف تولید کننده ماوس گیمینگ از نرم افزارهای مختلفی استفاده می کنند، بنابراین قبل از نهایی کردن خرید مطمئن شوید که ماوس انتخابی شما ویژگی های مورد نیز را داشته باشد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *