راه اندازی کافی نت | چک لیست کامل تجهیزات راه اندازی کافی نت

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

برای راه اندازی کافی نت به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟ امروزه به دلیل الکترونیکی شدن بیشتر کارها، عدم آشنایی برخی کاربران به اینترنت، عدم دسترسی به اینترنت و یا به منظور صرفه جویی در وقت، کسب و کار کافی نت ها رونق پیدا کرده است. کافی نت خدماتی همچون اینترنت پرسرعت، کامپیوتر، چاپگر و اسکنر را به مشتریان خود ارائه می کند که این کار با تهیه یک فضای مناسب و تجهیزات مربوطه انجام می شود.

برای راه اندازی کافی نت وخدمات کامپیوتری به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟ برای راه اندازی کافی نت باید یک سری تجهزات سخت افزاری و نرم افزاری داشته باشیم تا بتوانیم کسب و کار خود را شروع کنیم. در ادامه این مقاله توضیح می دهیم که این تجهیزات شامل چه مواردی می شود، پس اگر قصد راه اندازی کافی نت را دارید تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.

برای کافی نت لپ تاپ بخریم یا دسکتاپ

بعد از این که فضای مورد نظر برای راه اندازی کافی نت را پیدا کردید اولین کاری که باید انجام دهید تهیه سیستم مورد نیاز برای کافی نت است. شما به یک کامپیوتر سرور و چند سیستم دیگر برای استفاده مشتریان نیاز خواهید داشت که کامپیوتر مرکزی باید قدرت کافی برای مدیریت و یا کارهای دیگر را داشته باشد. برای تهیه کامپیوتر مناسب کافی نت لازم نیست هزینه زیادی صرف کنید و سخت افزار قدرتمندی داشته باشد یا یک مانیتور با وضوح بسیار بالای 4k تهیه کنید که با توجه به قیمت مانیتور 4k این کار هزینه شما را بسیار بالا می برد. شما می توانید برای به حداقل رساندن هزینه با خرید یک سیستم معمولی و یک مانیتور 19 اینچی HD کار خود را شروع کنید، و یا اگر قصد ارائه بازی های ویدیویی را نیز دارید می توانید کامپیوتر را کمی ارتقاء دهید و یک مانیتور FULL HD  و یا 1440p تهیه کنید.

البته شما می توانید به جای کامپیوتر دسکتاپ از مینی کامپیوتر استفاده کنید که طراحی جمع و جورتری دارد و فضای کمتری را اشغال می کند. همچنین شما می توانید برای شروع از لپ تاپ نیز استفاده کنید که با توجه به اینکه لپ تاپ قابلیت انعطاف پذیری بیشتری نسبت به دسکتاپ دارد و از طرفی نیز ارتباط بی سیم با سایر دیوایس ها نیز برای شما آسان است، می تواند گزینه مناسبی برای کافی نت هایی با فضای کم باشد.

برای کافی نت لپ تاپ بخریم یا دسکتاپ

خرید کنسول بازی

برخی افراد در کافی نت خود فضایی برای گیم نت نیز اختصاص می دهند که در این صورت به کامپیوتر گیمینگ و یا کنسول بازی نیاز خواهند داشت. اگر شما نیز چنین تصمیمی دارید و می خواهید در کافی نت خود بازی های ویدیوی نیز ارائه دهید باید به فکر تهیه سیستم گیمینگ و یا کنسول بازی باشید. اگر فضای کافی در اختیار دارید می توانید آن را پارتیشن بندی کنید و یک قسمت را برای کافی نت و یک قسمت را برای گیم نت اختصاص دهید که برای سیستم گیمینگ نیز می توانید از لپ تاپ گیمینگ نیز استفاده کنید که امکان جابه جایی بهتری دارد. البته پیشنهاد می شود از کامپیوتر گیمینگ و یا کنسول بازی استفاده کنید که دوام و طول عمر بیشتری نسبت به لپ تاپ گیمینگ دارند، اگر محدودیت بودجه دارید پیشنهاد ما به شما کنسول بازی استوک است که از نظر اقتصادی گزینه بهتری است. شما می توانید کنسول بازی استوک را با کمترین قیمت و تضمین سلامت کالا از آترین کالا تهیه کنید.

اما اگر محدودیت فضا دارید می توانید با انتخاب کامپیوتر مناسب هر دو هدف کافی نت و گیم نت را دنبال کنید. همچنین در چنین مواقعی نیز می توانید از لپ تاپ گیمینگ استفاده کنید و فضای استفاده را به حداقل برسانید که برای صرفه جویی در بودجه نیز می توانید از لپ تاپ استوک استفاده کنید. لپ تاپ گیمینگ استوک و دست دوم از برندهای مختلفی در بازار موجود است که در این میان قیمت لپ تاپ لنوو دست دوم از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است و می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

کنسول بازی ps5

خرید مانیتور مناسب برای کافی نت

مانیتور نیز یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کافی نت است و اگر از سیستم دسکتاپ استفاده کنید باید برای نمایش تصاویر از یک مانیتور نیز استفاده کنید. اندازه 19 اینچ بهترین انتخاب برای مانیتور کافی نت است، به این دلیل که طراحی جمع و جوری دارد و برای مکان هایی با فضای کم نیز بهتر است. اگر کافی نت فقط شامل خدمات کامپیوتری می شود لازم نیست که از مانیتورهای رده بالا و گران قیمت استفاده کنید و یک مانیتور 19 اینچی FULL HD می تواند بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد. اگر در کنار خدمات کامپیوتری می خواهید گیم نت نیز راه اندازی کنید می توانید برای تجربه بهتر گیمرها از مانیتورهایی با کیفیت بالاتر استفاده کنید که با توجه به مناسب بودن قیمت مانیتور شیائومی این برند می تواند انتخاب مناسبی از نظر اقتصادی برای شما باشد.

خرید مانیتور مناسب برای کافی نت

اینترنت پر سرعت

داشتن اینترنت پرسرعت در کافی نت حیاتی است، چون مهم ترین خدماتی که کافی نت ها ارائه می دهند اینترنت پرسرعت است. بنابراین بعد از تهیه سیستم برای کافی نت اولین موردی که باید به فکر آن باشید راه اندازی اینترنت پر سرعت است تا بتواند مدیر کافی نت و مشترایان را آنلاین نگه دارد.

تهیه تجهیزات شبکه برای کافی نت

شما باید کامپیوتر مدیریت و سایر سیستم های دیگر را به هم وصل کنید که برای این کار باید تجهیزات شبکه که شامل دستگاه سوئیچ و کابل شبکه است، تهیه کنید. با استفاده از سوئیچ شما می توانید یک شبکه کامپیوتری ایجاد کنید که برای اینکار باید کامپیوترها را از طریق کابل LAN به سوئیچ وصل کنید و برای ارتباط به اینترنت نیز باید سوئیچ را به مودم وصل کنید.

برای صرفه جویی در هزینه می توانید با خرید لپ تاپ استوک شروع کنید که علاوه براینکه امکان اتصال به صورت بی سیم و بدون نیاز به کابل LAN نیز وجود دارد، از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر است. مزیت دیگر لپ تاپ این است که در ابتدای شروع به کار اگر به اینترنت و ADSL دسترسی نداشته باشید می توانید از داده تلفن همراه استفاده کنید. لپ تاپ های اچ پی از نظر عملکرد و کارای عالی هستند و از طرفی نیز قیمت لپ تاپ استوک hp به صرفه است که برای آن دسته افرادی که می خواهند با صرف هزینه کم بهترین عملکرد را داشته باشند می تواند بهترین گزینه باشد.

تهیه تجهیزات شبکه برای کافی نت

چاپگر و اسکنر، در آمدزا برای کافی نت

چاپگر و اسکنر می تواند برای شما افزایش درآمد ایجاد کند و علاوه بر کارهای خودِ کاربران در کافی نت می توانید به سایر مشتریان دیگر نیز خدمات ارائه دهید. به این منظور که کاربران می توانند در کافی نت برای چاپ فایل ها و اسناد خود از پرینتر استفاده کنند و یا اسناد خود را با استفاده از اسکنر اسکن کنید. همچنین کسانی که برای چاپ و اسکن فایل ها و اسناد خود به نزد شما مراجعه می کنند می تواند درآمدی مازاد بر کار کافی نت برای شما داشته باشد.

نرم افزار کاربردی و مدیریت کافی نت

برای راه اندازی کافی نت علاوه بر تجهیزات سخت افزاری، شما به نرم افزارهای کاربردی نیز احتیاج خواهید داشت. از جمله نرم افزارهای کاربردی کافی نت می توان به مرورگر وب، نرم افزار مدیریت فایل همچون Office و بازی های آنلاین اشاره داشت که باید روی تمامی سیستم های مشتریان نصب باشد. علاوه براین، شما باید از نرم افزار مدیریت کافی نت برای مدیریت بر کاربران و محاسبه مدت زمان استفاده کاربر از سیستم و همچنین محاسبه هزینه نهایی مصرف کنندگان نیز استفاده کنید.

نرم افزار کاربردی و مدیریت کافی نت

برای مشاهده مشخصات و قیمت لپ تاپ ایسوس دست دوم با سایت آترین کالا مراجعه کنید.

سایر تجهیزات برای کافی نت

برای راه اندازی کافی نت وخدمات کامپیوتری شما باید تجهیزات لازم را تهیه کنید که در این مقاله مهم ترین آنها را معرفی کرده ایم. موارد مذکور در واقع ابزارهای اساسی برای یک کافی نت هستند اما در کنار آنها شما می توانید ابزارهای دیگری نیز داشته باشید، برای مثال در کنار کامپیوتر دسکتاپ باید تجهیزاتی همچون وب‌کم، هدفون، ماوس و کیبورد نیز داشته باشید.

لازم به ذکر است که اگر در کافی نت بازی های آنلاین را نیز ارائه می دهید باید کامپیوتر مناسب کافی نت و گیم نت را تهیه کنید. به این منظور که کامپیوتر انتخابی شما سخت افزار قدرتمندی داشته باشد تا بتواند از بازی های جدید پشتیبانی کند و در حین بازی لگ و گرفتگی نداشته باشد، همچنین می توانید برای علاقه مندان به بازی کنسول بازی تهیه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *