وقتی گوشی هنگ میکنه چیکار کنیم

زمان مطالعه مطلب: 4 دقیقه

تقریبا تمامی گوشی های هوشمند در صورت استفاده طولانی مدت هنگ می کنند. هنگ کردن گوشی از مشکلات رایجی است که بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند و تبلت امروزه با آن مواجه هستند و فرقی نمی کند مدل گوشی شما چیست و تبلت اندرویدی دارید یا آی پد اپل، این مشکل همه است. تصور کنید در هنگام برقراری یک تماس تلفنی ضروری هستید و یا یک کار مهم با گوشی خود دارید و دقیقا در همان موقع گوشی شما هنگ می کند که این می تواند بسیار آزار دهنده باشد. بنابراین باید بتوانید در این مواقع سریع مشکل را برطرف کنید، اما چطور؟ وقتی گوشی هنگ میکنه چیکار کنیم؟ در اینجا ما قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم و نحوه رفع هنگ گوشی سامسونگ و سایر برندهای دیگر را به شما بگوییم، پس تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.

 دلیل هنگ گوشی چیست؟

وقتی گوشی هنگ می‌کند، یعنی عملکرد آن کند شده و یا به طور کامل متوقف می‌شود که در هر صورت باید مشکل برطرف شود. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله مشکلات نرم افزاری مانند نصب برنامه های ناسازگار، بروز رسانی ناموفق و یا پرشدن حافظه گوشی و یا حتی ممکن است مشکلات سخت افزاری همچون خرابی پردازنده، خرابی حافظه و یا باتری باشد. در اینجا راه‌حل هایی برای از بین بردن هنگ گوشی را به شما خواهیم گفت که با استفاده از آنها می توانید مشکل را برطرف کنید.

برای کسب اطلاعات در مورد گوشی های استوک پشنهاد می کنیم مقاله گوشی استوک چیست را مطالعه کنید.

 دلیل هنگ گوشی چیست؟

گوشی را ریستارت کنید

اولین و ساده ترین روش برای رفع هنگ گوشی سامسونگ و یا سایر گوش های دیگر ریستارت کردن کردن آن است. یک راه اندازی مجدد ساده اغلب می تواند با پاک کردن حافظه پنهان گوشی و آزاد کردن منابع آن، مشکل هنگ کردن گوشی را بر طرف کند.

بستن برنامه های باز

بستن برنامه های باز نیز راه دیگری برای رفع هنگ کردن گوشی است. گاهی مواقع ممکن است برنامه های زیادی را همزمان باهم اجرا کنید که در این صورت حافظه رم پر شده و در نتیجه باعث هنگ کردن گوشی می شود که با بستن تمامی برنامه ها مشکل برطرف خواهد شد. این مشکل نه تنها برای گوشی بلکه می تواند یکی از دلایل هنگ کردن تبلت نیز باشد و حتی در مدل های جدید و رده بالا نیز ممکن است این اتفاق رخ دهد. البته در مدل های رده بالا به دلیل داشتن حافظه رم بیشتر، تبلت کمتر هنگ می کند و در صورت داشتن بودجه می توانید با خرید ipad pro و یا تبلت رده بالای سامسونگ خیال خود را از این بابت راحت کنید.

بستن برنامه های باز در گوشی

فضای ذخیره سازی را آزاد کنید

پر شدن حافظه ذخیره سازی نیز می توانید دلیل هنگ گوشی سامسونگ و یا سایر گوشی های دیگر باشد. اگر فضای ذخیره سازی گوشی شما پر باشد می تواند عملکرد را کاهش دهد و باعث کند شدن دستگاه شود. برای رفع این مشکل می توانید از حافظه ذخیره سای خارجی استفاده کنید، که البته این مورد برای گوشی های آیفون به دلیل عدم پشتیبانی از کارت SD ممکن نیست و می توانید از سرویس ذخیره سازی ابری استفاده کنید.

حذف برنامه های غیر ضروری و بدون استفاده

نصب زیاد برنامه ها روی گوشی می تواند عملکرد آن را کند کند. گاهی مواقع پیش می آید برنامه هایی روی گوشی نصب کنیم که بدون استفاده هستند و با حذف کردن آنها می توانید حافظه ذخیره سازی بیشتری آزاد کرده و این مشکل را برطرف کنید.

بروزرسانی سیستم عامل، راهی دیگر برای رفع هنگ گوشی

اگر سیستم عامل گوشی شما آپدیت نیست آن را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. به روز نگه داشتن نرم افزار گوشی می تواند تضمین کند که دستگاه بهینه شده و مانع هنگ کردن گوشی می شود، به همین آپدیت سیستم عامل گوشی به آخرین نسخه بسیار مهم است.

بروزرسانی سیستم عامل گوشی

استفاده از برنامه‌های پاک ‌کننده حافظه پنهان

یکی دیگر از راه‌ها برای رفع هنگ گوشی استفاده از برنامه های پاک کننده حافظه پنهان است. برنامه های پاک کننده حافظه پنهان در واقع برنامه رفع هنگ گوشی است که با پاک کردن حافظه پنهان گوشی باعث بهبود عملکرد آن می شود.

برای رفع مشکل زنگ نخوردن آیفون مقاله علت زنگ نخوردن گوشی آیفون را مطالعه کنید.

مراجعه به یک تعمیرکار حرفه ای برای رفع هنگ کردن گوشی

اگر هیچ یک از این راه‌حل ها جواب نداد و با انجام مراحل بالا مشکل هنگ کردن گوشی برطرف نشد ممکن است مشکل سخت افزاری باشد. در این صورت باید گوشی خود را پیش یک تعمیرکار حرفه ای و کار بلد ببرید تا مشکل را برای شما شناسایی کرده و آن را برطرف کند.

نکاتی برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی

در این مقاله علت هنگ کردن گوشی و همچنین راه‌حل هایی برای رفع آن را توضیح دادیم که با استفاده از آنها می توانید مشکل را برطرف کنید. شایان ذکر است گوشی های رده بالا به دلیل مشخصات سخت افزاری قویتر معمولا هنگ نمی کنند و اگر می خواهید چنین مشکلی برای شما پیش نیاد می توانید به خرید یکی از گوشی های رده بالای موجود در بازار همچون آیفون ۱۵ روی آورید. البته به دلیل قیمت بالای گوشی های رده بالا این امکان برای همه وجود ندارد و در ادامه نیز چند نکته برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی آورده شده است که با رعایت آنها می توانید عملکرد گوشی خود را بهبود ببخشید.

  • از نصب برنامه‌های ناشناس خودداری کنید. برنامه‌های ناشناس ممکن است حاوی ویروس یا کدهای مخرب باشند که می‌توانند باعث هنگ کردن گوشی شما شوند.
  • آپدیت مکرر سیستم عامل و برنامه های گوشی، بروزرسانی‌های نرم‌افزاری معمولاً حاوی رفع اشکالات و بهبود عملکرد هستند که می‌توانند به جلوگیری از هنگ کردن گوشی شما کمک کنند.
  • پر کردن حافظه گوشی می‌تواند باعث کند شدن عملکرد آن شود.
  • گوشی خود را به طور مرتب پاک‌سازی کنید. پاک‌سازی گوشی می‌تواند باعث بهبود عملکرد آن شود.
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *