گوشی استوک چیست؟

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

افزایش چشمگیر نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم، یکی از اصلی ترین عوامل رونق پیدا کردن محصولات و گوشی های استوک در بازار داخل کشور بوده است. امروزه یکی از زمینه های پر فروش و پر مخاطب گوشی ها، گوشی های استوک است که به سبب مزیت هایی که از جنبه اقتصادی دارند، در میان کاربران ایرانی از محبوبیت وِیژه ای برخوردارند. اما معنی گوشی استوک چیست و آیا گوشی استوک بخریم؟ آیفون استوک چیست؟ آیفون استوک بخریم یا نه؟ در مقاله جامع گوشی استوک چیست به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد و شما را با مزایا و معایب گوشی های استوک و اینکه آیا آیفون استوک به صرفه است آشنا خواهیم ساخت.

گوشی استوک بخریم؟

گوشی استوک چیست؟

استوک در معنی لغوی به معنای ذخیره در انبار است اما در معنای عام این مفهوم به تنهایی نمی تواند دربردارنده کالاهای استوک باشد چرا که محصولات استوک در معنی عامیانه به محصولات دست دوم گفته می شود که پس از استفاده نه چندان زیاد، در دسترس دیگر مخاطبان قرار می گیرد.

گوشی استوک چیست؟ گوشی های استوک نیز همین مفهوم را دارند با این تفاوت که گوشی های استوک در مدل های متفاوتی قابل دسترس هستند و به طوریکه برخی از آنها بدون کارکرد هستند و برخی دیگر نیز ویترینی، دست دوم یا باتری تعویض هستند. این موضوع که خرید گوشی های استوک همچون گوشی آیفون استوک گزینه مناسبی است یا نه در ادامه توضیح خواهیم داد و شما می توانید با مطالعه ادامه این مقاله و همچنین مقاله آیفون چی بخرم تصمیم خود را مبنی بر خرید گوشی قطعی کنید.

آیا آیفون استوک بخریم یا نه؟

در مورد اینکه آیفون استوک یعنی چی توضیح دادیم و حالا باید بررسی کنیم که ایفون استوک بخریم یا نه. از برندهای فعال و پر فروش در حوزه گوشی های استوک، اپل یا همان گوشی های آیفون است. از اصلی ترین دلایل پر مخاطب بودن گوشی های استوک آیفون، ارزان بودن این گوشی ها به نسبت نسخه های آکبند و بدون کارکرد است. اما آیفون های استوک شامل چند مدل متفاوت از هم می باشند که در این بخش به تشریح آنها خواهیم پرداخت.

گوشی آیفون استوک بخریم یا نه

گوشی بدون کارکرد و ذخیره شده در انبار

در خارج از کشور، برخی از فروشگاه های اینترنتی نظیر آمازون این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورده اند تا پس از استفاده در مدت زمان کوتاهی، امکان بازگشت کالا را داشته باشند. برخی از مشتریانی که محصولاتی نظیر گوشی های آیفون را خریداری کرده اند، بنا به دلایل مختلف با گذشت بیش از 3 هفته، گوشی را عودت می دهند و فروشگاه نیز با تحویل گرفتن گوشی یا کالای عودت داده شده، آن را مجددا در معرض فروش قرار نمی دهد و مستقیما کالا را پس از درجه بندی A, B, C و D به انبار خود انتقال می دهد.

گوشی های استوک این چنینی، بهترین انتخاب هستند و مخاطبان می توانند با آرامش خاطر از بابت کیفیت و تعویضی نبودن قطعات کالای خود، یک خرید اقتصادی و مطمئن را داشته باشد.

گوشی استوک ذخیره شده در انبار

گوشی آیفون استوک ویترینی

یکی دیگر از مدل های استوک موجود در بازار، گوشی آیفون استوک ویترینی است. در این مورد گوشی های آیفون همچون آیفون 12 و یا مدل های سری قبلی در نمایشگاه های بزرگ برای انجام تست و آشنایی مشتریان با کارایی گوشی مورد استفاده قرار می گیرند و پس از اتمام فروش گوشی های خود آنها را به عنوان گوشی های استوک وارد و عرضه بازار خواهند کرد.

گوشی استوک ویترینی

گوشی های دست دوم

یکی از رایج ترین مدل گوشی های استوک آیفون، گوشی های دست دوم است که در میان عامه مردم، گوشی های استوک با همان مدل های دست دوم شناخته می شوند. در واقع معنی استوک در گوشی آیفون نیز در ایران همان دسته دوم است که این مدل از گوشی های استوک آیفون در بازارهای جهانی بسیار چشمگیرتر هستند و حضور بسیار پر رنگ تری را دارند. کیفیت این گوشی ها نیز کاملا از یک دیگر متفاوت هستند و بخش هایی نظیر میزان سلامت باتری از مهم ترین آنها برای انتخاب و خرید گوشی های آیفون به حساب می آید که باید به آن توجه کرد. آیفون XS MAX از جمله این مدل ها است که امروزه در بازار گوشی های استوک آیفون حضور پر رنگی دارد و به دلیل قیمت مناسبی که دارد نسبت به سایر گوشی ها فروش بیشتری داشته است.

گوشی استوک بخریم؟

با توجه به اینکه گوشی های استوک آیفون به نسبت سایر برندها همچون سامسونگ در بازار رایج تر است و البته نسخه آکبند آنها قیمت بسیار بالاتری دارد، خرید گوشی آیفون استوک به نسبت برندهای دیگر هوشمندانه تر و البته اقتصادی تر تلقی می شود. در مورد اینکه ایفون استوک بخریم یا نه، باید عنوان کرد که امروزه با توجه به وضعیت معیشتی اجتماعی و افزایش چشمگیر نرخ ارزها، خرید گوشی های استوک برای کسانی که در پی خرید گوشی های آیفون با بودجه های حداقلی هستند می تواند بسیار ایدئال باشد.

البته قبل از خرید گوشی استوک لازم است برای سایر برندها نیز در مورد اینکه گوشی استوک یعنی چی اطلاعات کسب کنید که با مطالعه مقاله آیفون بهتره یا سامسونگ تا حدودی می توانید تصمیم خود را مبنی بر خرید گوشی استوک قطعی کنید.

گوشی استوک بخریم؟

گوشی استوک بانه

یکی از وارد کننده های اصلی گوشی و گوشی آیفون، شهر مرزی بانه است. از جمله سوالات بسیار مهمی که در مورد تهیه گوشی های استوک از بانه مطرح می شود، اصلی بودن و چگونگی کیفیت آنها است. از آنجا که آترین کالا به عنوان یکی از فروشگاه های اینترنتی سطح کشور، که در شهر بانه فعالیت دارد، اصلی بودن و کیفیت گوشی های خود را تضمین می کند و با در اختیار قرار دادن ۷ روز مهلت تست، این امکان را به وجود آورده تا مخاطبان با آرامش خاطر بیشتری خرید کنند. در کل می توان گفت خرید گوشی استوک از بانه از چند جنبه همچون تضمین اصالت کالا، کیفیت و مهم تر از همه، جنبه اقتصادی، بهترین انتخاب باشد.

بهترین گوشی های استوک

حالا که با مفهوم  و معنی گوشی استوک و همچنین مدل های مختلف گوشی استوک آیفون موجود در بازار آشنا شدید نوبت آن است که بهترین گوشی های استوک آیفون را نیز بشناسید. خرید گوشی استوک مناسب نیازمنده آشنایی به یک سری نکات است تا بعدا دچار ضرر نشوید و بهترین محصول را انتخاب کنید. به این منظور که شما باید قبل از خرید از اصلی بودن محصول، سلامت باتری، پورت های اتصال، تعمیری نبودن گوشی را چک کنید و همچنین از مناسب بودن قیمت آن نیز اطمینان حاصل کنید.

در ادامه قصد داریم تا سه مدل از بهترین گوشی های استوک آیفون که نسبت به سایر مدل ها قیمت به صرفه تری دارند را معرفی کنیم. شما می توانید مشخصات و قیمت گوشی های معرفی در این لیست را با هم مقایسه کرده و با توجه به بودجه خود بهترین ها را انتخاب کنید.

1- گوشی آیفون X، اقتصادی ترین گوشی استوک

Iphone x در سال 2017 معرفی و در دو نسخه 64GB و 256GB به بازار عرضه شد. این گوشی دارای دوربین اصلی دوگانه است و به باتری 2716 میلی آمپر مجهز شده که در واقع بهترین باتری ها را به نسبت نسخه های قبلی دارا است. گوشی آیفون X نه تنها در زمان معرفی بلکه هنوز نیز در میان کاربران محبوبیت بالایی دارد و مدل استوک IPHONE X جزو پرطرفدارترین مدل های موجود در بازار است. البته ناگفته نماند این گوشی از نظر قیمت نیز نسبت به سایر مدل ها به صرفه تر بوده که در واقع همین موضوع نیز موجب محبوبیت بالای آن در میان کاربران شده است.

گوشی استوک آیفون x

2- گوشی آیفون XS، نسخه بالاتر iphone x

گوشی iphone XS  یکی دیگر از گوشی های استوک پرطرفدار در بازار است که به عنوان نسخه بالاتر ایفون ایکس و یک سال بعد از آن عرضه بازار شد. اگر قصد خرید گوشی استوک را دارید و می خواهید یک مدل ایده آل با بهترین عملکرد و پردازنده ای قوی داشته باشید، گوشی آیفون xs بهترین انتخاب برای شما است.

گوشی آیفون xs استوک

3- گوشی iphone 11 Pro، بهترین گوشی استوک اپل

در میان مدل های مختلف گوشی استوک در بازار، گوشی آیفون 11 پرو جزو بهترین انتخاب است. گوشی iphone 11 pro به عنوان نسخه پرو ایفون 11 توسط اپل معرفی شده و در واقع اولین گوشی شرکت اپل با دوربین سه گانه است که در سال 2019 معرفی و عرضه بازار گوشی های هوشمند شد. این گوشی دارای یک نمایشگر 5.8 اینچ و در سه مدل 64، 256 و 512 گیگابایت تولید شده و بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند بهترین گوشی استوک با قیمت مناسب داشته باشند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

5 دیدگاه در “گوشی استوک چیست؟

من تا حالا تجربه خرید گوشی استوک رو نداشتم
خرید گوشی استوک رو پیشنهاد میکنید؟

خرید گوشی های استوک آیفون پیشنهاد میشه و فروشگاه اینترنتی آترین کالا میتونه بهترین انتخاب برای شما باشه

وقت بخیر
گوشی آیفون ۱۳ یا ۱۲ و ۱۱ استوک و xs رو پیشنهاد میکنین؟
از فروشگاه اینترنت ترب میخوام بخرم نمیدونم از کجا بفهمم که چه نوع استوکه و سالمه یا نه.

قطعا آیفون 13 بهتر است، شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی آترین کالا مدل های مختلف آن را مشاهده کرده و با کمترین قیمت و تضمین اصالت و سلامت کالا تهیه کنید.

سلام خسته نباشید
من کامل متوجه نشدم استوک فقط معنی دست دوم رو میده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *