تفاوت ایفون ۱۱ پرو با ۱۱ پرومکس ( مزایا و معایب هر کدام )

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

آیا شما هم قصد خرید گوشی آیفون با جدیدترین قابلیت ها و کم ترین هزینه را دارید؟ مدل انتخابی مَد نظر شما کدام است؟ 11 پرو یا 11 پرومکس؟ اولویت شما کدام است؟ اگر خرید خود را محدود به این دو مدل کرده اید اما در انتخاب مردد هستید، ما در این مطلب با ارائه توضیحاتی این دو مدل از گوشی آیفون را از هر لحاظ مقایسه کرده ایم تا کاربران بتوانند با توجه به انتظارات و بودجه ای که دارند، خرید گوشی اپل را انجام دهند.
درست است که این دو مدل از پیشرفته ترین نسخه های آیفون ۱۱ به حساب می آیند اما با تمایزات و تفاوت هایی مواجه هستند که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید در ادامه با ما همراه باشید.

1. اندازه نمایشگر، اصلی ترین تفاوت ایفون ۱۱ پرو و پرومکس

مهم ترین تفاوت ایفون ۱۱ پرو با ۱۱ پرومکس در اندازه صفحه نمایش است که اپل با در نظر گرفتن سایز 5.8 اینچ در ایفون ۱۱ پرو و همچنین 6.5 اینچ در نسخه ۱۱ پرومکس این تفاوت را به خوبی نشان داده است. البته این تمایز در اندازه، نه تنها در ابعاد گوشی تأثیر داشته است بلکه در رزولوشن آنها نیز بی تأثیر نبوده است. به طوری که ایفون ۱۱ پرو مکس با رزولوشن 2688 × 1242 پیکسل محتوای درخشان تر و بهتری را در مقایسه با رزولوشن 2436 × 1125 پیکسل در ایفون ۱۱ پرو به نمایش کاربران در می آورد. البته بسیاری از کاربران پا را فراتر از انتظارات خود گذاشته و خواهان گوشی آیفون با ابعاد بزرگتر هستند. در چنین شرایطی اگر مشکلی از بابت صرف هزینه نداشته باشید خرید آیفون ۱۳ پرو مکس یکی از انتخاب های برتر برای شما به حساب خواهد آمد.

2. کیفیت تصویر، مقایسه ای برای ایفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس

یکی از نکات جالب توجه درباره گوشی های آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس بهره مند شدن هر دو به یک کیفیت تصویر است. صفحه نمایش هر دو مدل ایفون  ۱۱ پرو و پرومکس از نوع OLED Super Retina XDR است. به این معناست که این دو گوشی هر دو از کیفیت تصویر فوق العاده ای برخوردار هستند. اما چون 11 پرو مکس از صفحه نمایش بزرگتری برخوردار است، قطعاً نمایش بهتری از محتوا را نیز برای کاربران به دنبال خواهد داشت.
با این حال اگر از آن دسته کاربران هستید که کیفیت تصویر را جزو اولویت های انتخاب بین ایفون ۱۱ پرو و پرو مکس قرار می دهید، ما به شما ایفون  ۱۱ پرو را پیشنهاد می کنیم. چرا که در کنار محتوای زیبا و درخشانی که نمایش می دهد به نسبت مدل پرو مکس از رِنج قیمت مناسب تری برخوردار است.

کیفیت تصویر گوشی ایفون 11 پرو با پرومکس

3. عمر باتری، از دیگر تفاوت ایفون ۱۱ پرو با ۱۱ پرومکس

کاربران بسیاری هستند که از گوشی خود در طول روز بسیار استفاده می کنند. به همین دلیل ماندگاری طول عمر شارژ باتری را بسیار مهم می شمارند. باتری گوشی ایفون ۱۱ پرو مکس از نوع غیر قابل تعویض 3969 میلی آمپر است که قابلیت شارژ شدن 50% در 30 دقیقه را دارد. این در حالی است که ایفون ۱۱ پرو از نوع غیر قابل تعویض 3046 میلی آمپر است که قابلیت شارژ 50% در 30 دقیقه را دارد. بنابراین می توان گفت ماندگاری آیفون ۱۱ پرومکس از لحاظ عمر شارژ باتری دوام بیشتری دارد. اما اگر جزو آن افرادی هستید که استفاده طولانی مدتی از گوشی دارید سری 14 نسخه پرومکس از گوشی های آیفون می تواند یک گزینه بسیار عالی باشد. چرا که اپل از باتری 4323 میلی آمپری در 14 پرو مکس استفاده کرده است. اما لازم به ذکر است که قیمت گوشی آیفون ۱۴ به نسبت سری  ۱۱ قطعاً بودجه بیشتری را طلب می کند که سبب شده تا خرید آن برای تمام کاربران با هر میزان درآمد امکان پذیر نباشد.

4. وزن و ابعاد، از دیگر تفاوت آیفون ۱۱ پرو با پرومکس

از دیگر تفاوت ایفون  ۱۱ پرو با  ۱۱ پرومکس می توان اشاره کرد به وزن و ابعاد این دو مدل گوشی. مسلماً چون اندازه صفحه نمایش ایفون ۱۱ پرو مکس بزرگتر است در وزن و ابعاد آن نیز تأثیر گذار بوده است. یکی از عمده دلایلی که بیشتر کاربران مدل پرو از سری  ۱۱ را انتخاب می کنند سبک بودن و حمل آسان آن است. اما اگر شما مشکلی از این لحاظ نداشته باشید مدل 11 پرو مکس انتخاب بدی برای شما نخواهد بود.
لازم به ذکر است اپل نسخه پرو و پرو مکس را برای سری های دیگر نیز طراحی کرده است تا کاربران با سلیقه های مختلف بتوانند خرید گوشی آیفون را انجام دهند. اکنون اگر مشکلی از بابت وزن و ابعاد گوشی انتخابی نداشته باشید و کیفیت را قبل از هر ویژگی در نظر می گیرید، خرید ایفون ۱۳ پرو و پرو مکس می تواند پاسخگوی بسیار خوبی برای شما باشد.

ابعاد و وزن آیفون 11 پرو و پرومکس

5. دوربین های ایفون ۱۱ پرو و پرو مکس، با هم تفاوت دارند؟

اگر بخواهیم دوربین های ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس را با همدیگر مقایسه کنیم بدون اغراق می توان گفت از لحاظ قدرت زوم لنزها، دیافراگم، هیچ تفاوتی ندارند. تنها تفاوتی که می توان به آن اشاره کرد حسگر بزرگتر آیفون ۱۱ پرومکس است که می تواند در محیط هایی که میزان نوردهی کمتر است با کیفیت بهتری محتوا را نمایش دهد. ناگفته نماند ما در مقاله بهترین گوشی از لحاظ دوربین، بیشتر این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم.

6. قیمت، بزرگترین تفاوت ایفون ۱۱ پرو و پرومکس

قیمت یکی از بزرگترین تفاوت ایفون ۱۱ پرو و پرومکس است که در این دو نسخه کاملاً قابل مشاهده است. از آنجایی که آیفون ۱۱ پرومکس از ویژگی ها و قابلیت های بیشتری برخوردار است بدون شک از قیمت بالاتری هم برخوردار است. با توجه به این موضوع، انتخاب مدل ۱۱ پرو یا پرو مکس بستگی به بودجه در نظر گرفته شده شما دارد.

7. میزان حافظه ذخیره سازی، می تونه تفاوت آیفون ۱۱ پرو با پرومکس باشه؟

یکی از مواردی که اپل در طراحی داخلی گوشی آیفون ۱۱ پرو و پرومکس تفاوتی را ایجاد نکرده است موضوع حافظه داخلی است. هر دو گوشی ایفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرومکس دارای ظرفیت حافظه در مقدار 64، 256 و 512 گیگابایت هستند که کاربران با توجه به فعالیتی که با گوشی خود انجام می دهند، می توانند در مورد خرید خود تصمیم گیری کنند.

حافظه ایفون 11 پرو و پرومکس

آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس رو از کجا بخریم؟

در این مقاله ما هر دو گوشی آیفون ۱۱ پرو و پرومکس را از همه لحاظ مقایسه کرده ایم تا کاربرانی که در انتخاب مدل تردید دارند با اطلاعات بیشتری خرید خود را انجام دهند. لازم به ذکر است ما نیز در فروشگاه اینترنتی آترین کالا مجموعه ای از بهترین گوشی های آیفون را در اختیار کاربران قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، ضمانت برگشت، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *