بهترین لپ تاپ اولترابوک

زمان مطالعه مطلب: 10 دقیقه

وقتی در مورد اولترابوک صحبت می شود قابل حمل بودن مهم ترین ویژگی به شمار می رود. بهترین لپ تاپ اولترابوک باید به اندازه ای سبک و باریک باشد که به راحتی بتوانید آن را با خود حمل کنید و همچنین قدرت لازم برای انجام امور روزانه کاربر را داشته باشد. اگر از آن دسته افراد هستید که زیاد سفر می کنید و برای انجام کارهای روزانه خود به یک لپ تاپ نیاز دارید، پس باید یک اولترابوک تهیه کنید. اما مشکل اینجا است که پیدا کردن بهترین اولترابوک در میان انبودهی از مدل ها مخصوصا اینکه لپ تاپ استوک نیز در بازار موجود است، بسیار سخت تر شده و باید اطلاعات کافی در این مورد را داشته باشید.

اگر بخواهیم یکی از بهترین لپ تاپ های اولترابوک را داشته باشیم باید نکات کلیدی در انتخاب را نیز بدانیم و با دانش کافی نسبت به خرید اقدام کنیم. در ادامه در مورد لپ تاپ استوک بیشتر توضیح می دهیم و به شما خواهیم گفت که این دسته از لپ تاپ ها چه ویژگی هایی دارند، در آخر نیز 8 تا از بهترین اولترابوک های موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

لپ تاپ اولترابوک چیست؟

اولترابوک برای اولین بار در سال 2012 توسط اینتل ابداع شد که در واقع استاندارهایی از پیش تعین شده برای لپ تاپ های باریک است. بنابراین لپ تاپ های اولترابوک به آن دسته از مدل هایی گفته می شد که از این استاندارها پیروی کنند، اما امروزه این اصطلاح کم رنگ تر شده و معمولا به لپ تاپ هایی ممتاز که طراحی بسیار باریک و سبکی دارند اولتربوک گفته می شود. مک بوک های اپل به عنوان بهترین اولترابوک های موجود در بازار  شناخته می شوند و خرید مک بوک برای کسانی که بودجه کافی دارند بهترین گزینه است.

لپ تاپ اولترابوک چیست؟

ویژگی های لپ تاپ اولترابوک

به طور کلی به هر لپ تاپی که قابلیت حمل آسانی داشته باشد فارغ از آن‌که دارای مهر تایید اینتل باشد یا نه، اولترابوک گفته می شود. از آنجا که تعداد مدل های اولترابوک در بازار زیاد هستند و معمولا همگی مشخصات پایه مشابهی دارند بنابراین باید قبل از خرید در مورد ویژگی های آنها بدانید تا بتوانید مدل مورد نظر و متناسب با نیاز و بودجه خود را تهیه کنید. در ادامه موارد  کلیدی در انتخاب بهترین اولترابوک را به شما خواهیم گفت، پیشنهاد می کنیم برای اینکه خرید مطمئنی داشته باشید ادامه این موضوع را مطالعه کنید.

سبک و باریک، ویژگی اصلی اولترابوک

قابلیت حمل آسان اصلی ترین ویژگی لپ تاپ های اولترابوک است و باید تا حد امکان سبک و باریک باشند. لپ تاپ های اولترابوک برای اینکه وزن کمی داشته باشند معمولا از مواد سبک مانند آلومینیوم ساخته می شوند و از یک قاب unibody نیز بهره می برند. اولترابوک همچنین دارای طراحی شیک و چشم نوازی هستند و در عین حال نیز صفحه نمایش بسیار حساس و لولاهای ظریفی دارند، بنابراین باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند. مک بوک های اپل، سرفیس های مایکروسافت و در لپ تاپ اچ پی نیز سری Spectre و برخی مدل های Envy دارای بدنه ای آلومینیومی با طراحی بسیار باریک و سبک هستند.

عمر باتری طولانی

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی بهترین لپ تاپ اولترابوک عمر باتری طولانی است. اولترابوک با هدف استفاده در بیرون طراحی شده و معمولا دارنش آموزان، کاربران تجاری و کسانی که تولید محتوا می کنند از جمله مخاطبین آن هستند. بنابراین اگر بخواهیم یک اولترابوک داشته باشیم که بدون دغدغه شارژ باتری، در محیط بیرون و یا دانشگاه از آن استفاده کنیم باید باتری آن حداقل قابلیت شارژدهی تا 8 ساعت را داشته باشد. اگر دانشجو هستید می توانید با مقایسه مشخصات و قیمت لپ تاپ دانشجویی در فروشگاه آترین کالا مدل مناسب با بودجه خود را انتخاب کنید.

اندازه ایدئال صفحه نمایش لپ تاپ اولترابوک

اولترابوک ها عموما از طراحی جمع و جوری برخوردار هستند، به همین دلیل نیز صفحه نمایش کوچکی دارند. بهترین اولترابوک معمولا صفحه نمایش بسیار باریکی دارد و همچنین اندازه نمایشگر آن نیز 14 اینچ و یا کمتر است تا کاربر بتواند به راحتی آن را با خود حمل کند. اگرچه اکثر اولترابوک های موجود در بازار با نمایشگر 13 اینچ عرضه شده اند اما در واقع اندازه صفحه نمایش از 11 اینچ تا 14 اینچ متغیر است و کسانی که زیاد سفر می کنند اندازه های کوچک تر را ترجیخ می دهند. پر طرفدارترین اندازه نمایشگر برای اولترابوک 13 اینچ است و لپ تاپ 13 اینچی بهترین اندازه است، به این دلیل که هم نمایش مناسبی ایجاد می کند و هم قابلیت حمل و استفاده آسانی نسبت به صفحه نمایش 14 اینچ دارد.

مشخصات سخت افزاری اولترابوک

در ابتدا و طبق معیارهای اینتل باید اولترابوک ها از پلتفرم سخت افزاری اینتل استفاده می کردند که با جدیدترین نیازهای Intel Evo همخوانی داشته باشد. به این منظور که از نسل یازدهم پردازنده اینتل و یا آخرین نسل سیزدهم Rocket Lake پشتیبانی کند اما این در حالی است که می توانید لپ تاپ های پریمیوم مبتنی بر AMD را نیز تحت اصطلاح اولترابوک قرار دهید.

با توجه به اینکه اولترابوک ها به منظور استفاده در کارهای روزمره طراحی شده اند، از پردازنده های کم مصرف سری U اینتل و AMD استفاده می کنند که علاوه بر انجام کارهای روزمره، حتی در چند وظیفه ای و بار کاری سنگین تر نیز عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهند. در مورد سایر گزینه های سخت افزاری نیز اگر کارهای معمولی هدف شما است، 8 گیگابایت رم، گرافیک یکپارچه اینتل و 512 گیگابایت SSD نیز جوابگوی نیاز شما خواهد بود. به طور کلی اگر می خواهید با بودجه مناسب عملکرد قابل قبولی داشته باشید تهیه لپ تاپ hp core i7 با پلتفرم های Core U و Core P مدرن اینتل و در بودجه کمتر اولترابوک های دل و لنوو بهترین گزینه هستند.

HP Spectre x360 13.5، بهترین اولترابوک

HP Spectre x360 13.5، بهترین اولترابوک

لپ تاپ اچ پی  Spectre x360 13.5یکی از بهترین اولترابوک هایی است که می توانید داشته باشید. این لپ تاپ با طراحی دو در یک، بدنه ای آلومینیومی، صفحه نمایش 13.5 اینچ اولد با رزولوشن تصویر 2000 × 3000 می تواند بهترین عملکرد را در کارهای روزمره به شما ارائه خواهد داد. Spectre x360 13.5 به پردازنده نسل دوازدهم اینتل مجهز شده و پردازنده گرافیکی آن نیز Intel Iris Xe است که با پردازنده ادغام شده و در کنار 16 گیگابایت رم بهترین عملکرد را در انجام کارهای روزمره و معمولی ارائه می دهد.

صفحه نمایش این لپ تاپ به لطف داشتن یک لولای 360 درجه قابلیت تبدیل شدن را فراهم کرده که با وزن کم 1.37 کیلوگرم امکان استفاده به صورت تبلت را نیز بسیار آسان کرده است. طراحی زیبا و قابلیت تبدیل پذیری در کنار سخت افزار قدرتمند باعث شده تا Spectre x360 13.5 به عنوان یکی از بهترین اولترابوک های 2022 هنوز هم جزو برترین های بازار باشد.

  • صفحه نمایش : 13.5 اینچ، OLED
  • رزولوشن صفحه : 2000 × 3000
  • پردازنده : Core i7-1255U
  • پردازنده گرافیکی : Intel Iris Xe
  • رم : 16GB DDR4
  • حافطه داخلی : 1TB SSD
  • وزن : 1.37 کیلوگرم

Lenovo Yoga 9i Gen 8، بهترین اولترابوک 14 اینچ

Lenovo Yoga 9i Gen 8، بهترین اولترابوک 14 اینچ

اگر دوست دارید نمایشگر بزرگتری داشته باشید، لپ تاپ لنوو Yoga 9i Gen 8 انتخاب بهتری است. لپ تاپ لنوو Yoga 9i Gen 8 یک اولترابوک ممتاز با طراحی دو در یک است که با صفحه نمایش لمسی 14 اینچ OLED بهترین نمایش و کیفیت تصویر را به شما ارائه خواهد داد. صفحه نمایش لمسی این لپ تاپ رزولوشن تصویر 1800 × 2800 را ارائه می دهد و از محدوده رنگی sRGB و طیف DCI-P3 نیز پشتیبانی می کند که برای طراحان گرافیکی عالی است.

لنوو یک قلم لمسی را همراه Yoga 9i Gen 8 ارائه می دهد، این برای افرادی که مشغول طراحی گرافیکی هستند و یا می خواهند با استفاده از قلم یادداشت برداری کنند عالی است و می تواند بهترین لپ تاپ لمسی برای آنها باشد. از نظر مشخصات سخت افزاری نیز این لپ تاپ با پشتیبانی از نسل سیزدهم پردازنده اینتل، 16 گیگابایت رم LPDDR5 و گرافیک Intel Iris Xe نسبت به مدل قبلی ارتقاء چشمگیری پیدا کرده است و عملکر سریع تری را ارائه می دهد.

  • صفحه نمایش : 14 اینچ، OLED
  • رزولوشن صفحه : 1800 × 2800
  • پردازنده : Core i7-1360P
  • پردازنده گرافیکی : Intel Iris Xe
  • رم : 16GB LPDDR5
  • حافطه داخلی : 512GB SSD
  • وزن : 1.4 کیلوگرم

MacBook Pro 14، انتخابی مناسب برای کاربران اپل

MacBook Pro 14، انتخابی مناسب برای کاربران اپل

اگر از علاقه مندان به مک بوک هستید و می خواهید بهترین اولترابوک اپل را داشته باشید، MacBook Pro 14 بهترین گزینه است. این لپ تاپ با صفحه نمایش 14.2 اینچ، نسل دوم پردازنده سیلیکونی اپل و روکش آلومینیومی بهترین عملکرد را به شما می دهد و حتی در سفر نیز کارایی لازم را برای شما فراهم می کند. بنابراین اگر طراحی تکراری، نداشتن نمایش لمسی و قیمت بالا را در نظر نگیریم از کاربران معمولی تا دانشجویان و حتی برنامه نویسانی که همیشه در سفر هستند می توانند با تهیه مک بوک پرو 14 اینچ اپل بهترین عملکرد را کسب کنند.

شایان ذکر است که پردازنده M2 Pro قابلیت انجام کارهای گرافیکی سنگین و رندرینگ را نیز دارد که برای ادیتورهای عکس و فیلم کاربرد خوبی ایجاد می کند. اما صفحه نمایش 14 اینچی آن ممکن است برای برخی افراد کوچک به نظر برسد که می توانند با تهیه مدل 16 اینچی این محدودیت را بر طرف کنند.

  • صفحه نمایش : 14.2 اینچ، Liquid Retina XDR
  • رزولوشن صفحه : 1964 × 3024
  • پردازنده : Apple M2 Pro
  • پردازنده گرافیکی : گرافیک 19 هسته ای اپل
  • رم : 16GB
  • حافطه داخلی : 1TB SSD
  • وزن : 1.6 کیلوگرم

MacBook Air M2، گزینه ای مقرون به صرفه تر برای کاربران اپل

MacBook Air M2، گزینه ای مقرون به صرفه تر برای کاربران اپل

اگر می خواهید در هزینه های خود کمی صرفه جویی کنید و بهترین لپ تاپ سبک وزن اپل را داشته باشید باید انتخاب خود را به MacBook Air M2 تغییر دهید. این لپ تاپ از یک صفحه نمایش 13.6 اینچ Liquid Retina استفاده می کند که در مقایسه با مک بوک 14 پرو جمع و جور تر است و همچنین وزن کمتری نیز دارد که برای استفاده در بیرون بسیار ایدئال است. از نظر سخت افزاری نیز این لپ تاپ به پردازنده M2 اپل مجهز شده و دارای 16 گیگابایت رم و گرافیک 8 هسته ای است، این یعنی برای عملکرد چند وظیفه ای و اجرای برنامه های کاربردی عالی عمل می کند.

  • صفحه نمایش : 13.6 اینچ، Liquid Retina
  • رزولوشن صفحه : 1664 × 2560
  • پردازنده : Apple M2
  • پردازنده گرافیکی : گرافیک 8 هسته ای اپل
  • رم : 16GB LPDDR5
  • حافطه داخلی : 1TB SSD
  • وزن : 1.24 کیلوگرم

HP Pavilion Plus، اولترابوک اچ پی با ارزش خرید بالا

HP Pavilion Plus، اولترابوک اچ پی با ارزش خرید بالا

برای تهیه یک نوت بوک حرفه ای لازم نیست زیاد هزینه کنید، HP Pavilion Plus بهترین ها را با کمترین هزینه در اختیار شما قرار می دهد. لپ تاپ اچ پی  Pavilion Plusبه لطف داشتن یک صفحه نمایش 14 اینچ OLED با رزولوشن 1800 × 2880 تصاویر فوق العاده ای را خلق می کند و همچنین با بهره گیری از پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7، رم 16 گیگابایت و گرافیک Intel Iris Xe هر آنچه شما انتظار دارید را در اختیارتان قرار می دهد. از ویژگی های برتر این لپ تاپ 14 اینچی که باعث شده در لیست بهترین لپ تاپ های الترابوک قرار گیرد می توان به داشتن پورت های اتصال کافی، صفحه نمایش با کیفیت بالا، عملکرد قدرتمند و از همه مهم تر قیمت مناسب اشاره کرد.

  • صفحه نمایش : 14 اینچ
  • رزولوشن صفحه : 1800 × 2880
  • پردازنده : Core i7-12700H
  • پردازنده گرافیکی : Intel Iris Xe
  • رم : 16GB DDR4
  • حافطه داخلی : 256GB SSD
  • وزن : 1.4 کیلوگرم

Asus ROG Flow X13 2021، بهترین اولترابوک برای بازی

Asus ROG Flow X13 2021، بهترین اولترابوک برای بازی

شاید دیدن یک مدل گیمینگ در لیست بهترین لپ تاپ های اولترابوک کمی عجیب به نظر برسد اما ایسوس این امکان را فراهم کرده است. لپ تاپ ایسوس ROG Flow X13 با داشتن یک صفحه نمایش 13.4 اینچی طراحی بسیار جمع و جوری به خود گرفته است به طوری که به راحتی می توانید آن را با خود حمل کنید. اما طراحی فشرده این لپ تاپ باعث ایجاد هیچگونه محدودیت سخت افزاری نشده است و ایسوس توانسته با به کارگیری نسل نهم پردازنده AMD Ryzen، کارت گرافیک GTX 1650 Max-Q و 16 گیگابایت رم بهترین لپ تاپ گیمینگ اولترابوک را در اختیار شما قرار دهد.

  • صفحه نمایش : 13.4 اینچ
  • رزولوشن صفحه : 1200 × 1920
  • پردازنده : AMD Ryzen 9-5980HS
  • پردازنده گرافیکی : GTX 1650 Max-Q
  • رم : 16GB
  • حافطه داخلی : 1TB SSD
  • وزن : 1.3 کیلوگرم

HP Dragonfly G4، مناسب کارهای اداری

HP Dragonfly G4، مناسب کارهای اداری

HP Dragonfly G4 قویترین لپ تاپ نیست اما بدون شک یکی از بهترین اولترابوک های موجود در بازار است. این لپ تاپ از پردازنده Core i7-1365U اینتل و گرافیک یکپارچه Intel Iris Xe پشتیبانی می کند که عملکرد قابل قبولی ایجاد می کند و برای کارهای اداری بسیار عالی است. طراحی فشرده لپ تاپ اچ پی Dragonfly G4 و عمر باتری بیش از 12 ساعت به شما امکان می دهد تا بدون دغدغه در مکان هایی بدون دسترسی به برق مستقیم نیز به کار خود ادامه دهید. بنابراین اگر برای کارهای اداری خود به دنبال یک لپ تاپ سبک و قدرتمند هستید، HP Dragonfly G4 بهترین لپ تاپ اچ پی اولترابوک است که می توانید داشته باشید.

  • صفحه نمایش : 13.5 اینچ
  • رزولوشن صفحه : 1280 × 1920
  • پردازنده : Core i7-1365U
  • پردازنده گرافیکی : Intel Iris Xe
  • رم : 16GB DDR5
  • حافطه داخلی : 512GB SSD
  • وزن : 1 کیلوگرم

Microsoft Surface Pro 9، سبک ترین اولترابوک

Microsoft Surface Pro 9، سبک ترین اولترابوک

با معرفی Microsoft Surface Pro 9 لیست بهترین اولترابوک را تکمیل می کنیم. Microsoft Surface Pro 9 در واقع یک تبلت ویندوزی 13 اینچی از شرکت مایکروسافت است که از پردازنده نسل دوازدهم اینتل و گرافیک یکپارچه این شرکت نیز بهره می برد. قابلیت تبدیل پذیری این لپ تاپ اولترابوک به شما امکان می دهد تا به طور کامل صفحه را از صفحه کلید جدا کرده و به صورت جداگانه استفاده کنید، در صورت لازم و برای تایپ نیز می توانید از صفحه کلید پوشش مخصوص استفاده کنید.

اگر عملکرد و کارایی برای شما مهم است، بدون شک صفحه نمایش 120 هرتزی، پردازنده قدرتمند، طراحی باریک و سبک و همچنین عمر باتری عالی لپ تاپ Surface Pro 9 می تواند رضایت شما را جلب کند. اما باید به یاد داشته باشید که ممکن است نداشتن جک هدفون 3.5 میلی متری و پرداحت هزینه بیشتر برای صفحه کلید نیز می تواند عاملی برای عدم خرید این سرفیس باشند.

  • صفحه نمایش : 13 اینچ لمسی
  • رزولوشن صفحه : 1920 × 2880
  • پردازنده : Core i7-1255U
  • پردازنده گرافیکی : Intel Iris Xe
  • رم : 16GB
  • حافطه داخلی : 512GB SSD
  • وزن : 88 کیلوگرم

بهترین اولترابوک کدام است؟

بدون شک انتخاب هر محصولی به دو عامل یعنی نیاز کاربر و بودجه آن بستگی دارد. اما به طور کلی بهترین لپ تاپ اولترابوک باید به اندازه ای سبک و باریک باشد که بتوانید آن را با خود به هر جایی ببرید و با داشتن سخت افزاری قدرتمند و عمر باتری بالا در انجام کارهای روزانه شما را یاری کند. در این مقاله با ارائه نکات مهم در انتخاب اولترابوک سعی کرده ایم به شما در خرید بهترین اولترابوک کمک کنیم تا با استفاده از آنها محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید. علاوه براین شما می توانید در میان 8 مدل از بهترین لپ تاپ های اولترابوک که در این مقاله معرفی کرده ایم بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *