تفاوت مک بوک ایر و پرو چیست؟

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

شرکت اپل با تولید سری مخصوص خودش که مک بوک نام دارد جایگاه اختصاصی در جهان به خود داده و به دلیل ساختار شیک، جذاب و طراحی عالی آن طرفدارهای زیادی پیدا کرده است. سری مک بوک در دو مدلMac Book Pro با Mac Book Air به بازار عرضه شده است که هر کدام کارایی مخصوص خودش را دارد. نحوه‌ی انتخاب و خرید این دو سری نیاز به مشخصات دقیقی متناسب با نیازهای شما دارد که در نتیجه این دو مدل از نظر کارایی با هم تفاوت های زیادی دارند که ممکن است شما در انتخاب آن به دوراهی بخورید. اگر می خواهید درباره‌ی تفاوت مک بوک ایر و پرو بیشتر بفهمید و همچنین انتخابی راحت و آسان هنگام خرید یکی از این دو سری داشته باشید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

کاربرد اصلی مک بوک ایر و مک بوک پرو چیست و هر کدام برای چه کسانی مناسب است؟

مک بوک ایر به دلیل طراحی سبک و باریکی که دارد به راحتی می توان آن را به هر مکانی حمل کرد، این لپ تاپ مخصوص کاربران عمومی و برای کسانی که در کارهای اداری فعالیت دارند مناسب است و با شارژدهی مناسبی که دارد در اختیار کاربران قرار می گیرد همچنین زمان دشارژ شدن آن به 15 ساعت می رسد. این لپ تاپ برای کارهای روزمره و فعالیت هایی که نیاز به پردازش بالا ندارند بسیار مناسب است. Macbook Air در رنگ های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود که کاربر می تواند انتخاب خود را بسته به نیاز و سلیقه خود انتخاب کند.

مک بوک پرو دقیقا مثل مک بوک ایر طراحی سبک و باریکی دارد که می توان آن را به هر مکانی همراه خود حمل کرد و همچنین قابلیت شارژدهی تا 18 ساعت را دارد. این مدل برای فعالیت های گرافیکی، طراحی، مدل سازی، ویرایش ویدیو و انواع کارهایی که با پردازش های بالا قابل انجام هستند متناسب است. علاوه بر قدرت پردازشی بالاتر، قیمت MacBook pro نیز نسبت به مک بوک ایر بالاتر است که این افزایش قیمت در برابر قابلیت های بیشتری که ارائه می دهد قابل درک است.

کاربرد اصلی مک بوک ایر و مک بوک پرو چیست

مشخصات و قدرت پردازشی MacBook Pro

اگر فعالیت های شما نیاز به پردازشی بالا دارد و لپ تاپی می خواهید تا از پس آن بر بیاید قطعا مک بوک پرو توانایی انجام آن را دارد. تا قبل از سال 2020 مک بوک از پردازنده ی شرکت intel استفاده می کرد که در سال 2020 به بعد پردازنده‌ی M1 و M2 را که توسط خود برند Apple ارتقاء داده شده، استفاده می کند. عملکرد کدام سری قوی تر است مک بوک ایر یا پرو؟ عملکرد مک بوک پرو خیلی قویتر و سریعتر از لپ تاپ مک بوک ایر است، و این یکی از مهمترین فرق مک بوک ایر با پرو است.

مشخصات و قدرت پردازشی MacBook Pro

کیفیت صفحه نمایش مک بوک ایر با مک بوک پرو

لپ تاپ MacBook pro: لپ تاپ های مک بوک پرو همانطور که در بالا به آن اشاره شده از پردازنده‌ی بالایی برخوردار هستند با وجود این مشخصات مک بوک پرو دارای ویژگی Retina است که همچنین از تکنولوژی IPS استقبال می کند که در دقت رنگ، کنتراست بهتر، زاویه‌ی دید تاثیر زیادی دارد. تکنولوژی تروتون استفاده شده در این سری باعث شده که نور صفحه نمایش نسبت به محیطی که در آن فعالیت می کنید تنظیم شود. در کل پیشرفت هایی که شرکت اپل در طول زمان خود داشته است را در این مدل با بهترین روش استفاده کرده است. میزان روشنایی مک بوک پرو نسبت به مک بوک ایر خیلی بالاتر است و در لپ تاپ های 14 و 16 اینچی خود آن را به 1600 نیت رسانده است.

لپ تاپ مک بوک ایر MacBook Air: کیفیت صفحه نمایش مک بوک ایر هم دقیق مثل سری پرو دارای ویژگی True Tone، IPS، RETINA است، اما به اندازه‌ی مک بوک پرو روشنایی ندارد و حداکثر به 400 تا 500 نیت می رسد و به عنوان مثال در لپ تاپ های 13 اینچی مک بوک ایر میزان روشنایی را تا 500 نیت افزایش داده است. اگر صفحه نمایش 17 اینچی با کیفیت بالا می خواهید که یکی از بهترین برند های جهان در تولید و عرضه‌ی آن نقش داشته شرکت DELL است، قیمت لپ تاپ دل مقرون و به صرفه است و در سری های استوک و اپن باکس در آترین کالا موجود است.
کیفیت صفحه نمایش مک بوک ایر با مک بوک پرو

نحوه ی طراحی ظاهری لپ تاپ مک بوک پرو و مک بوک ایر

لپ تاپ MACBOOK AIR: لپ تاپ مک بوک ایر بدنه‌ی سبکی را داراست که به دلیل باریک بودن آن به راحتی برای هر مکانی قابل حمل است، همچنین سبک بودن آن ارتباط مستقیمی با مشخصات سخت افزار آن دارد که نسب به مک بوک پرو تفاوت زیادی دارد. مک بوک ایر در چهار رنگ نقره ای، نور ستاره ای، خاکستری، نیمه شب، مشکی و سفید تولید شده است.

لپ تاپ MACBOOK PRO: لپ تاپ مک بوک پرو هم باریک ساخته شده اما به دلیل مشخصات سخت افزاری که دارد نسبت به مک بوک ایر سنگین تر است. نحوه‌ی کارایی مکبوک پرو با ایر فرق دارد که در بالا به آن اشاره شد. برند سرفیس هم در تولید لپ تاپ های سبک و قابل حمل رتبه‌ی بالایی به خود داده است که در لیست بهترین برند ها موحود شده است، برای دیدن انواع لپ تاپ از برند های مختلف می توانید در آترین کالا مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین مک بوک پرو در دو رنگ نقره ای و خاکستری تولید شده است.

خلاصه طراحی ظاهری هر دو سری: بدنه‌ی سری مک بوک کلا از آلومینیوم درست شده است که در وزن و استحکام آن تاثیر زیادی دارد. تکنولوژی استفاده شده در بلندگوها و اسپیکرهای موجود در این سری DOLBY ATOMS است، همچنین سری مک بوک حسگر TOUCH ID را برای خود طراحی کرده است که با آن می توانید لاگین کنید و با استفاده از فناوری تشخیص چهره FACE ID وارد شوید. با دوربین 1080P می توان تماس تصویری را با بهترین کیفیت برقرار کرد.

نحوه ی طراحی ظاهری لپ تاپ مک بوک پرو و مک بوک ایر

کدام یک ارزان تر است؛ مک بوک ایر یا مک بوک پرو

اگر لپ تاپی می خواهید که قدرت پردازشی بالایی داشته باشد و کارهای سنگین همچون فعالیت های گرافیکی را با آن انجام دهید، مک بوک پرو برای شما انتخابی بسیار عالی است. با مک بوک پرو می توانید بازی کنید اما نمی تواند جز لپ تاپ های گیمینگ باشد زیرا مخصوص گیم طراحی نشده است، برای خرید لپ تاپ گیمینگ شما باید مشخصات سخت افزاری بالا از نظر پردازنده، گرافیک، رم و میزان سبک بودن آن را در نظر بگیرید. LAPTOP MACBOOK PRO از قیمت بالایی برخوردار است و نسبت به مک بوک ایر گران تر است که دلیل اختلافات آن توضیح داده شده است.

لپ تاپ MACBOOK AIR به دلیل طراحی ساده و مشخصات سخت افزاری کمتری که دارد نسبت به مک بوک پرو ارزان تر است. بنابراین اگر لپ تاپی مقرون به صرفه و قیمت مناسب می خواهید مک بوک ایر گزینه‌ی عالی برای خرید و انتخاب است. برای کاربران مهمترین گزینه هنگام انتخاب فرق مک بوک پرو و ایر در قیمت است که سری ایر در هزینه کمک زیادی به شما می کند، پس در انتخاب لپ تاپ اپل باید مشخصات سخت افزاری هر دو مدل پرو و ایر را متناسب با زمینه‌ی کار خود ارزیابی کرد.

کدام یک ارزان تر است؛ مک بوک ایر یا مک بوک پرو

مک بوک ایر بهتر است یا مک بوک پرو

در این مقاله به تفاوت مک بوک ایر و پرو پرداختیم و فهمیدیم که عملکرد هر دو در چه زمینه ای فرق دارد. اگر به لپ تاپی نیاز دارید که شارژدهی مناسب برای توانایی انجام فعالیت های روزانه شما را داشته باشد و همچنین وزن آن سبک باشد که به راحتی بتوانید آن را به هر جایی حمل کنید مک بوک ایر گزینه‌ی عالی برای شما است. همچنین اگر شما به لپ تاپی نیاز دارید که در پردازش های سنگین توانایی انجام کار داشته باشد و از پس پروژه های سنگین شما بر بیاید مک بوک پرو مخصوص شماست.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *